Keskiniemen mysteeri

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Keskiniemen mysteeri

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Hessu52 kirjoitti:Voi tuota Sariolan liioitteluja, ihan kuin äiti Gustafsson olisi noussut haudastaan antamaaan kirjoitusohjeita, puolen tusinaa vakavia murtumia kasvoissa, voi per......!

Kas kun ei lähes "krossin" verran murskattuja luita kallossa ja pari " kirjaa" siruja kallon sisällä!

Kyllä saadaan hyväasentoinen leukamurtuma kuulostamaan vakavalta ja pikku ruhje ohimossa lähes hengenvaaralliselta, noinhan se Tenovuokin lääketiedettä oppimattomia lautamiehiä jymäytti käräjäoikeudessa, kappas vaan!
---------------------------------------------------------------------

Tuota "Hessun vammaluetteloa" voi verrata vaikkapa "Öhmanin laatimaan vammaluetteloon". Kumpi mahtaa kertoa totuuden? Kumpi on oikeampi? Alla Öhmanin vammaluettelo Käräjäoikeuden tuomion mukaan. Tuon lisäksi Hirvensalo on lisännyt vielä ainakin korvakäytävän luun murtuman. Voidaan siis sanoa, että Gustafssonilla oli pään luissa ainakin puolentusinaa murtumaa.


Tämä kannattaa lukaista silloin tällöin!

" ..... neurokirurgi Juha Öhmanin mukaan Gustafssonilla on ollut murtumat vasemmalla alaleuassa hampaiden välissä ja nivelnastan kohdalla, vasemmassa poskiluussa sivuseinämässä ja katossa sekä poskikaaressa, minkä lisäksi otsaluun ja poskiluun liitos on auennut sekä ohimoluun ääriviivassa korvan takana vasemmalla on ollut murtuma. Lisäksi Gustafssonilla on ollut ruhjehaavat ohimon-päälaen seudussa, poskessa ja leuassa sekä viiltohaava oikeassa kyynärvarressa. ..... "

Kumpi oli oikeassa? Hessu vai nämä lääkärit? 8)
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Keskiniemen mysteeri

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Ja kerrohan Sariola, mikä noista Öhmanin mainitsemista murtumista on sitten vakava, no ei mikään, pikkujuttuja, nakkikiskavammoja kaikki tyyni, eivät vaikuta millään lailla toimintaan, ainoastaan nauraessa ja syödessä!

Kyllä sinä yrität tehdä pikkuvammoista vakavia, ja ihan tietoisesti harhauttaa hyväuskoisia lukijoita!
Matlock
Christopher Lorenzo
Viestit: 1515
Liittynyt: Pe Marras 02, 2007 6:18 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Keskiniemen mysteeri

Viesti Kirjoittaja Matlock »

Aika monihan on tuonut Gustafssonin kunnossa olleen puolisonsa tai pahimmassa tapauksessa lapsensa lääkäriin kertoen tämän pudonneen jostakin. Jos lääkäri on ollut Hessun tapainen tohelo, niin onhan se voinut onnistuakin. Onneksi harvoin.
Pasilan mies.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Keskiniemen mysteeri

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Mitä sinä Matlocin tohelo minua sotket joka paikkaan, en minä mikään hoitaja tai valelääkäri ole, olen vain ottanut asioista selvää ja Gustafssonin vammat olivat luokkaa "nakkikiskavammat", ei sen kummemmat, usko jo!

Sariola saa Tenovuon tapaan nuo pikku vammat kuulostamaan paljon vakavammilta, mitä ne oikeastaan ovatkaan, sillä ei kävelemistä estä leukamurtuma, tai poskihaaava, vai estääkö, häh.

Vai kävelee se Matlock leuoillaan, no jo erikoista!
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Keskiniemen mysteeri

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Minä olen tuossa luetellut lääkärien määrityksiä sellaisenaan mitenkään värittämättä.
Totuus on tuollainen - sitä ei tarvitse liioitella - se puhuu itse puolestaan.

* 5 päivää sairaalaan tulon jälkeen alkoivat potilaan kävelyharjoitukset kahden hoitajan tukemana.

* 9 päivää sairaalaan tulon jälkeen potilas sai ensi kertaa poistua sängystään vapaasti omin voimin. (UUSI SUOMI 15.6.1960)

Kyllä Keskiniemestä on tavattu pahoin rökitetty nuori mies, joka on joutunut olemaan sairaalassa melko pitkän ajan. Vammojen perusteella siinä on se osapuoli, joka on pahoinpidelty sairaalakuntoon. Vastapuoli on ilmeisesti poistunut paikalta melko hyväkuntoisena. Tältä se faktatietojen mukaan näyttää.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Keskiniemen mysteeri

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Vai nyt on jo keskiniemestä tavattu pahoin rökitetty nuorimies ja kukahan tuo on mahtanut olla?

Se nuori mies, joka tavoitettiin murhaniemestä, ei ollut juurikaan pahoin loukkaantunut, bvaan hänet vastaanotti Tölikassa amanuenssitason lääkintähenkilö, ei siis edes lääkäri, joka arvioi potilaan kunnon sellaiseksi, että tikkaaminen ja silittely riittivät ja sitten makuulte tavalliselle osastolle muiden tupakoitsijoiden seuraan!

Silloin sai sairaaloissa jopa osastoilla tupakoida!

Missä tuosta kävelemään opettamisesta oikein asiallisesti kerrotaan, häh?

Ei tuollaiseta lukamurtumasta todellakaan mene tasapainoaisti paskaksi, se nyt on tuhannen liioittelua, eikä kyynärpään haavan takia joudu opettelmaan kävelyä uudestan, sekin on valehtelua, jos sellaista väittää!

Missä on hoitomerkinnät Nisukan viortaamisella/ulostamisella käynneistä, sillä ei hän ole allensa laskenut, eikä "sorsaan" kussut, katetriakaan ei ole asennettu, no miten tuo on käynyt vessa-asiansa hoitamassa?

Onko jotain näyttöä, häh!

On tainnut mennä muisti, kun ei ole muistanut kusta ei paskoa!
Matlock
Christopher Lorenzo
Viestit: 1515
Liittynyt: Pe Marras 02, 2007 6:18 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Keskiniemen mysteeri

Viesti Kirjoittaja Matlock »

Hessu52 kirjoitti:Silloin sai sairaaloissa jopa osastoilla tupakoida!

Missä tuosta kävelemään opettamisesta oikein asiallisesti kerrotaan, häh?

Ei tuollaiseta lukamurtumasta todellakaan mene tasapainoaisti paskaksi, se nyt on tuhannen liioittelua, eikä kyynärpään haavan takia joudu opettelmaan kävelyä uudestan, sekin on valehtelua, jos sellaista väittää!

Missä on hoitomerkinnät Nisukan viortaamisella/ulostamisella käynneistä, sillä ei hän ole allensa laskenut, eikä "sorsaan" kussut, katetriakaan ei ole asennettu, no miten tuo on käynyt vessa-asiansa hoitamassa?

Onko jotain näyttöä, häh!

On tainnut mennä muisti, kun ei ole muistanut kusta ei paskoa!
Tupakointi ei liity mitenkään asiaan.

Tasapainoelimen toiminta voi mennä sekaisin pelkästä verenvuodon aiheuttamasta paineesta.

Ei ole nähty merkintää sen enempää omatoimisesta vessassa käymisestä kuin muustakaan järjestelystä, joten turha spekuloida, kumpi on tapahtunut.
Pasilan mies.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Keskiniemen mysteeri

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kyllä te pojat pidätte idolinne puolia kaikin keinoin, jopa kusettamalla.

Kerro tuo äsköinen veljellesi Sariolalle älä minulle, minä tiedän mikä on ollut sairaaloissa käytäntö -60 luvulla, te ette!
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Keskiniemen mysteeri

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Hessu52 kirjoitti:Kyllä te pojat pidätte idolinne puolia kaikin keinoin, jopa kusettamalla.

Kerro tuo äsköinen veljellesi Sariolalle älä minulle, minä tiedän mikä on ollut sairaaloissa käytäntö -60 luvulla, te ette!
Ei taida pitää paikkaansa!

Minulta leikattiin kuoliossa ollut umpisuoli 60-luvulla. Oli viimeiset hetket leikata. Lääkäri ei ollut varma diagnoosista ja kysyi minulta, leikataanko heti vai viedäänkö 170 km päässä olevaan alueen "pääkaupunkiin" leikattavaksi. Minulla oli ollut kovat tuskat koko yön, eikä kipulääkettä annettu, että voitaisiin päätellä mikä vaivaa. Lopen väsyneenä tein itse päätöksen, että leikataan heti. Ja niin tehtiin. Ja se osoittautui umpisuoleksi. Kuupa päähän ja "tukehduttamalla" nukutus - niin tehtiin silloin. Olikohan se kloroformia? Lääkäri harjoitteli sitten umpisuolen leikkaamista.
Leikkaushaavan kautta vuoti mätää vielä viikon verran - sidettä vaihdettiin tiuhaan. Siihen jäi aluksi sellainen pieni reikä, josta mätää poistui. Jo viikon kuluttua annettiin lähtöpassit sairaalasta vaikka haava vielä vuoti. Sitä piti hoitaa kotona, puhdistanmalla ja vaihtamalla sidettä vähän väliä. Parina yönä leikkauksen jälkeen annettiin morfiinia lääkkeeksi. Siitä tulee autuaallinen olo, kipuja ei tunnu. Ei ollut pitkä hoitoaika 60-luvulla ainakaan tässä tapauksessa.

Fiksummat eivät turhaan levittele tietoja yksityiskohdista miten ruumiintoiminnot hoituivat. Kyllä ne on hoidettu - ja turha niistä on puhua tuossa Bodomin tapauksessakaan. Se on sairaalan rutiinia. Potilas Gustafsson sai poistua vapaasti sängystään oma-alotteisesti ja ilman apuvoimia ensimmäisen kerran 14. kesäkuuta 1960 Uuden Suomen mukaan. Potilasasiakirjoja emme pääse lukemaan - ne ovat kyllä liitteinä oikeudenkäynnin asiakirjoissa. Vaikuttaa siltä, että tasapainovaikeuksia alkupäivinä oli. Mitä tuota turhaan kiistämään. Siltä se näyttää. Kävelyharjoitukset tuettuna alkoivat 10. kesäkuuta.

Älä Hessu levitä väärää tietoa tahallasi!

Matlock on minulle täysin tuntematon henkilö, niinkuin kaikki täällä keskusteluissa.
Blackman
Remington Steele
Viestit: 232
Liittynyt: Su Tammi 25, 2009 6:42 pm

Re: Keskiniemen mysteeri

Viesti Kirjoittaja Blackman »

Sariola kirjoitti: Minulta leikattiin kuoliossa ollut umpisuoli 60-luvulla. Oli viimeiset hetket leikata. Lääkäri ei ollut varma diagnoosista ja kysyi minulta, leikataanko heti vai viedäänkö 170 km päässä olevaan alueen "pääkaupunkiin" leikattavaksi.
Että tälläinen taso oli jo 60-luvulla lääkäreillä. :roll:
Potilas tekee diagnoosin leikkaustarpeesta. :shock:
Jospa NG:kin kysyttiin jotta, onko muistikatkos ja montako reikää puukosta tuli entäpä tuon aivovamman kanssa, olisko sellainen ja pistetäänkö samaan syssyyn vielä kävely harjoitukset.
Jos noin, niin ymmärrän kyllä sitten kaiken...... :lol: :lol:

Joopa joo....... Eipä kannattais paljon liputtaa ammattitaidon puolesta tuollaisen kirjoituksen jälkeen. :lol:
Jos se en ollut minä ja jos se et ollut sinä, niin oliko se joku kolmas?
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Keskiniemen mysteeri

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Pienellä paikkakunnalla lääkäri, joka ei ollut kirurgi. Ymmärrettävä kysymys. Näin siinä tapahtui. Olen sitä itsekin ihmetellyt. Kyseinen lääkäri ei ilmeisesti uskonut itseensä tai ei oikein tiennyt mitä tehdä. Hän se kuitenkin leikkasi. Niin siinä tapahtui. Onnistui ja selvisin hengissä. Asian voi tietysti tarkistaa kyseisestä sairaalasta, jos joku epäilee. Todisteet löytyvät.

Sairaaloissa on suuri ero. Minä olin syrjäseudun pienessä sairaalassa, jossa oli vain yleislääkäri, eikä mielellään tehnyt lainkaan leikkauksia. Tämä toinen potilas oli alansa huippusairaalassa pääkaupungissa, ja hoidosta vastasi alalle erikoistunut tunnettu lääkäri. Näissä paikoissa resurssit olivat ääripäistä.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Keskiniemen mysteeri

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

No kuule Sariola, jos sinulta ei kysytty umpilisäkeleikkauksen jälkeen suolen ja rakon toiminnoista, niin sin voisit nostaa syytteen hoitovirheestä, sillä kyllä itseltäni niitä tiedusteltiin mota kertaa päivässä ja ne merkattiin ylös.

Ei noissa asioissa ole minun mielestäni mitään hävettävää, aivan normaalia elimistön tomintaa, vai oletko sinä Sariola sellainen tyyppi, joka heti menee akkamaisesti punaiseksi, jos sanotaan asioista niiden nimillä, kuten paska ja kusi?
Blackman
Remington Steele
Viestit: 232
Liittynyt: Su Tammi 25, 2009 6:42 pm

Re: Keskiniemen mysteeri

Viesti Kirjoittaja Blackman »

Matlock kirjoitti: Tasapainoelimen toiminta voi mennä sekaisin pelkästä verenvuodon aiheuttamasta paineesta.
Tasapainoelimen toiminta myös häiriintyy jos on pitkään vuodelevossa.
Ensimmäistä kertaa jalkeille noustessa jaloilla pysyminen on vaikeaa.
Tarvitaan apua tai tukea.
Ja näin on toden näköisesti käynyt myös po. tapauksessa, ei siis ole tarvittu kävelyharjoituksia vaikka niin jotkut väittävät.
Jos se en ollut minä ja jos se et ollut sinä, niin oliko se joku kolmas?
Matlock
Christopher Lorenzo
Viestit: 1515
Liittynyt: Pe Marras 02, 2007 6:18 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Keskiniemen mysteeri

Viesti Kirjoittaja Matlock »

Blackman kirjoitti:Tasapainoelimen toiminta myös häiriintyy jos on pitkään vuodelevossa.
Ensimmäistä kertaa jalkeille noustessa jaloilla pysyminen on vaikeaa.
Tarvitaan apua tai tukea.
Ja näin on toden näköisesti käynyt myös po. tapauksessa, ei siis ole tarvittu kävelyharjoituksia vaikka niin jotkut väittävät.
Ei ole mitään näyttöä, että näin olisi. Sitäpaitsi NG:tä paljon myöhemmin kuskannut taxinkuljettajakin mainitsi kävelyvaikeuksista.
Pasilan mies.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Keskiniemen mysteeri

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Kävelyharjoituksista on maininnut myös puolustusasianaja oikeudenkäynnissä, ja päivämäärän 10. kesäkuuta. Laajempaa kuvausta noista kävelyharjoituksista on Palon kirjoittamassa kirjassa. Pitänee paikkansa, selvää väärää tietoa ei Palokaan kirjaansa hevillä kirjoita. Se olisi huonoa mainosta.
Vastaa Viestiin