Keskiniemen mysteeri

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Blackman
Remington Steele
Viestit: 232
Liittynyt: Su Tammi 25, 2009 6:42 pm

Re: Keskiniemen mysteeri

Viesti Kirjoittaja Blackman »

Mistäs se taksisuhari niistä tiesi, oliko paikalla kun tapahtui nämä kävelyvaikeudet?
Taisi olla kuulopuheita ja kukas niitä oli kertonut?

Ei oikein vakuuta taksisuharin kuulemiset, kun tietää lähteen mistä on oletettavasti kuullut.
Jos se en ollut minä ja jos se et ollut sinä, niin oliko se joku kolmas?
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Keskiniemen mysteeri

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

No se joka viihdekirjailija Palon kirjoitukset ottaa tosissan, kulkee unimaailmassa!

Vai oli taksikuski Ahti Toivolan mielestä Gustafssonnilla kävelyvaikeuksia, kun korvaklinikalle vietiin, no mutta mitenkä on tuon valokuvan kanssa, jossa Nisukka seisoo Bodomin kapealla murhaniemellä vakaana kuin sonni tunkiolla, vieressä loiskii vesi kahtapuolta, tai kolmea, ihan miten vaan, mutta tämä nuori "tasapainoelinvammainen" pysyy niemenkärjessä jaloillaan hievahtamatta, mutta olihan tuo Nisukka tokaissut poliiseillekin, näiden tarjotessa apua, että "invalidinako minua pidätte", että sellainen vammainen, ei siis mitään vammaa tasapainoelimessä, sairaalasta päästyä!

No ei varmaan sairaalassa ollessankaan, mutta tupakin tarjosi huonekaveri heti, kun Gusse "tuli tajuihinsa" ja kyllä muisti pelasi niin hyvin, että rööki kyllä syttyi oitis, no ei ihme, että on huimannut!

Kyllä sen elinvamman on täytynyt sijaita ihan jossain muualla, kuin tasapainoelimessä, sillä missä on mainittu sellaisen olleen vammautunut, no ei kait vaan siitä kuuluisasta puukoniskusta silmämunan viereen, vai olisiko tikari isketty peräti korvakäytävään.

Valitettavasti tuollaisesta ei ole missään mitään merkintää, joten valehtelua tuokin vammoistaan!

Oikaiskaa jos olen väärässä!

Sariola, älä vaivaudu, sinua ei usko kukaan!
Matlock
Christopher Lorenzo
Viestit: 1515
Liittynyt: Pe Marras 02, 2007 6:18 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Keskiniemen mysteeri

Viesti Kirjoittaja Matlock »

Blackman kirjoitti:Mistäs se taksisuhari niistä tiesi, oliko paikalla kun tapahtui nämä kävelyvaikeudet?
Taisi olla kuulopuheita ja kukas niitä oli kertonut?

Ei oikein vakuuta taksisuharin kuulemiset, kun tietää lähteen mistä on oletettavasti kuullut.
Ahti Toivola ei kuullut niistä mistään vaan kyyditsi aikoinaan NG:tä itse. Kertoi oikeudenkäynnin yhteydessä varsin uskottavasti, miten NG:lla oli vaikeuksia nousta autoon.
Pasilan mies.
Matlock
Christopher Lorenzo
Viestit: 1515
Liittynyt: Pe Marras 02, 2007 6:18 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Keskiniemen mysteeri

Viesti Kirjoittaja Matlock »

Hessu52 kirjoitti: Kyllä sen elinvamman on täytynyt sijaita ihan jossain muualla, kuin tasapainoelimessä, sillä missä on mainittu sellaisen olleen vammautunut, !
Kuten kirjoitin, verenvuodon paine on voinut hyvin aiheuttaa tasapainoelimeen tilapäisen häiriön. Ei tässäkään mitään dramaattista ole eikä se todista mitään suuntaan tai toiseen.
Pasilan mies.
Blackman
Remington Steele
Viestit: 232
Liittynyt: Su Tammi 25, 2009 6:42 pm

Re: Keskiniemen mysteeri

Viesti Kirjoittaja Blackman »

Matlock kirjoitti:Ahti Toivola ei kuullut niistä mistään vaan kyyditsi aikoinaan NG:tä itse. Kertoi oikeudenkäynnin yhteydessä varsin uskottavasti, miten NG:lla oli vaikeuksia nousta autoon.
Niinpä, eikös nuo kyydit tapahtuneet myöhemmin kuin tuo surmaniemellä käynti.
Kuitenkin NG on siellä seisoskellut vakaana kallionpäällä vaikka ei ollut mikään tanssilattia alusena.
Uskokoon ken haluaa moiset tasapaino vaikeudet.
Jos se en ollut minä ja jos se et ollut sinä, niin oliko se joku kolmas?
Matlock
Christopher Lorenzo
Viestit: 1515
Liittynyt: Pe Marras 02, 2007 6:18 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Keskiniemen mysteeri

Viesti Kirjoittaja Matlock »

Minulle täysin käsittämätöntä logiikkaa on se, että NG olisi teeskennellyt puolikuollutta tai ainakin huonokuntoista mm äitinsä ja taxikuskin seurassa, mutta itsepintaisesti halunnut osoittaa hyvää kondista poliisien seurassa.

Jokin mättää ja pahasti!
Pasilan mies.
Blackman
Remington Steele
Viestit: 232
Liittynyt: Su Tammi 25, 2009 6:42 pm

Re: Keskiniemen mysteeri

Viesti Kirjoittaja Blackman »

No niin Matlock, hienoa alat ymmärtämään.

Sehän näissä NG jutuissa onkin ihmeellistä, välillä näin ja välillä noin.

Hienoa, että alat ihmettelemään sinäkin niitä.
Jos se en ollut minä ja jos se et ollut sinä, niin oliko se joku kolmas?
Matlock
Christopher Lorenzo
Viestit: 1515
Liittynyt: Pe Marras 02, 2007 6:18 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Keskiniemen mysteeri

Viesti Kirjoittaja Matlock »

Niin, ihmettelen kylläkin tiettyjen nimimerkkien johtopäätöksiä enkä Gustafssonin kuntoa, mikä lienee ollut ihan normaalia toipumista takapakkeineen ja kunnon vaihteluineen. Tai on voinut olla aika suoraviivaistakin.

Joka tapauksessa on aivan päätöntä väittää NG:n teeskennelleen tuttujen seurassa sairasta ja poliisien seurassa pikemminkin tervettä.
Pasilan mies.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Keskiniemen mysteeri

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

No mutta hyvänen aika, noinhan se juuri on mennyt, lue nyt ihmeessä noita asiakirjoja, vanhoja lehtiä ja kaikkea tietoa, mitä jutusta esiin saat kaivettua, kyllä se sinullekin saattaa valjeta!

Mutta muista, että ajattelet asioita loogisesti, ilman Nisukka rillejä, jolloin saat hieman paremman ja oikeanlaisen kuvan kokonaisuudesta!
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Keskiniemen mysteeri

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Ei keskiniemeen mitään mysteeriä liity.
NG kertoo siellä olleen pari kalastajaa.
Arskan mukana ollut Risto myönsi asian 1994. Eivät vain ilmoittautuneet koskaan.
Arska on myöntänut 'tappelun', Risto väitti Arskan olleen siinä yksin asialla.
Arska oli Mäen ikäinen ja oli mahdollisesti ollut samalla riparilla, kuten Heikkikin.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Navetanhajuinen
Harjunpää
Viestit: 322
Liittynyt: Pe Loka 30, 2009 2:17 am

Re: Keskiniemen mysteeri

Viesti Kirjoittaja Navetanhajuinen »

Keskiniemen mysteeri rakentui siitä syystä, että Lintupoikien kertomiset ja Karjalaisen kertomiset julkaistiin heti lehdistössä ja radiossa.

Täten oli hyvä tehdä näihin näkemyksiin sopiva peitetarina, OK,n ja NG,n kertomiset viittaavat tälläiseen suuniteltuun kertomiseen joka käy tietoon tulleisiin asioihin murha paikalta. Molemmat ovat joutuneet ajanmyöten lisäilemään tai jättämään pois aikasemmin kertomaansa.

NG lisäsi jo toisessa kuulustelussa 1960 todistaja Karjalaisen lausuntojen julkitulon jälkeen, että Sepi kertoi jo menomatkalla menevänsä yöllä kalaan. Kävi kylläkin tynkäongella alku yöstä, mutta ei enää n. klo 3.45 oikeesti ongella.

OK piiloutui kallionkoloon koska häntä ei kertomassaan paikassa todistettavasti kukaan nähnyt.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

OK-väittämien mysteeri

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Tunnen Bodomin rannat, eikä siellä ollut kallionkoloa, johon OK olisi voinut piiloutua.
Läntisimmällä kalliorannalla tosin on kohta, jossa kallionousema estää makuulla olevan tahon näköyhteyden itään eli keskiniemen suuntaan.
Siellä OK ilmoitti ottaneensa aamuaurinkoa, jolta kyseinen kalliokohouma suojasi täydellisesti.
Käykää joskus paikalla.
Silloin ymmärrätte pojun tarinoiden täydellisen mahdottomuuden.
Kunpa vielä poliisi sen ymmärtäisi.

8)
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6549
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Keskiniemen mysteeri

Viesti Kirjoittaja awa »

Olen noita paikkoja tutkinut vuosien varrella paljonkin, sukset jalassa ja ilman suksia.

Olen ajatellut Kivilahden aamuisen olinpaikan paikkaan josta on näköyhteys keskiniemen tyveen, ja tuolle paikalle saattaisi aurinkokin langettaa ensisäteitään aamuaurinkoisena hellutaina.

Tiedä sitten onko tuo paikka oikea tai väärä.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Keskiniemen mysteeri

Viesti Kirjoittaja Sariola »

awa kirjoitti:Olen noita paikkoja tutkinut vuosien varrella paljonkin, sukset jalassa ja ilman suksia.

Olen ajatellut Kivilahden aamuisen olinpaikan paikkaan josta on näköyhteys keskiniemen tyveen, ja tuolle paikalle saattaisi aurinkokin langettaa ensisäteitään aamuaurinkoisena hellutaina.

Tiedä sitten onko tuo paikka oikea tai väärä.
Oikein hyvä awa!

Vanhoilla keskustelupalstoilla oli valokuvia 60-luvulta Kiviniemen näkymästä Keskiniemen länsirantaan ja tyveen. Se näkymä oli avara ja selvä. Nykyaikana tilanne on todennäköisesti aivan toinen - näkymät eivät ole yhteneväiset. Ne ovat eri näkymät eri aikakausilta.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Keskiniemen mysteeri

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Kivilahden olinpaikka oli kallioharjanteen länsipuolella, joita kuvassa näkyy kaksikin.
Ei siis kovin hyviä paikkoja aamuauringon ottoon tai keskniemen kulkijoiden kyttäilyyn,
kun aurinko nousee tavanomaisesti idästä.

Kuva

8)
Vastaa Viestiin