Missä Bodomin murhaaja teki virheen?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Merivuokko
Jane Marple
Viestit: 1004
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 7:26 pm

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

matkaaja kirjoitti:
MEG kirjoitti:Heikki Lampela toimi uhrien oikeusedustajana N.G-oikeudenkäynnissä, Alibi-lehden kustantamana.
Asenteeltaan Lampela käytännössä toimi apulaissyyttäjänä.
Kysyi Gustafssonilta oliko lukenut dekkareita joissa kenkien jäljistä usein kirjoitettiin, johon N.G.-kertoi lukeneensa m.m. Tex Willereitä.
Kiitos tiedosta. Kyselin tuolla hypnoosi-ketjussa sitä, että onko kukaan ehdottanut uutta koetta NG:lle?. Ja mitä NG siinä tehdyssä kokeessa kertoi? Eli kenet hän kertoi/muisti nähneensä? En ole lukenut juuri mitään, mutta tämä kiinnostaa siksi, kun jotenkin tuntuu että on ollut hataraa tutkintaa silloin heti tapahtumien jälkeen siis, ja tuo hypnoosi-koekin on tehty vaan kerran.
Ei hypnoosi sovi kuin varmalle todistajalle, ei asianosaisille,joksi Gussen katon.
Hypnoosissa voi kertoa omiaan, tosin taitava hypnotisoija, esimerkiksi
KRP:n käyttämä Pasi Koivunen, huomaisi valehtelun.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Merivuokko kirjoitti: Hypnoosissa voi kertoa omiaan, tosin taitava hypnotisoija, esimerkiksi
KRP:n käyttämä Pasi Koivunen, huomaisi valehtelun.
No jaa, itse luottaisin enemmän ammattilaisiin, joilla on lääketieteen koulutus. Pasihan näyttää myyvän noita rentoutuskasetteja, entinen show-hypnoraattori, nykyinen new-age-mies, henkinen valmentaja.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
:o)

Re: Missä Bodomin murhaaja teki virheen?

Viesti Kirjoittaja :o) »

:o) kirjoitti: Bodomin kolmoismurhaaja teki ainakin kaksi virhettä, jotka tosin vasta vuosikymmenten kuluttua hänet paljastivat.

-Ensimmäinen virhe oli tietenkin arvottomien tavaroiden jemmaaminen ja erityisesti vanhojen kenkärajojen jemmaaminen.
Ei "ryöstömurhaaja" ryöstä tyttöjen uikkareita eikä pyyhettä ym. tilpehööriä, puhumattakaan pohjista puhki kuluneita kengänlönttösiä, joista toiset ovat selvästi veriset - muistetaan nk. void-alue.

-Toinen virhe oli Björklundin "ylimurhaaminen", raahaaminen tunteja kuolemansa jälkeen teltasta ulos ja riisuminen.
Ei ulkopuolinen "ryöstömurhaaja" jää paikalle tuntikausiksi hääräilemään joutavia, varsinkin kun viereiselle rannalle alkaa tulla uimareita.
-Kolmas ja ratkaiseva virhe taisi sittenkin olla kännipäissään annetut haastattelut, joissa lasketteli niin paksuja valheita vammoistaan yms., että suorastaan tyrkytti juttua edelleen tutkiville uusia näkökulmia asiaan... pakotti nämä ajattelemaan koko tapauksen aivan uudella tavalla, ja lisänä vielä nämä sivullisille hölöttämiset, luullen jutun jo juridisesti vanhentuneen.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Missä Bodomin murhaaja teki virheen ?
Näytäessään naamansa:
Kuva
8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Missä Bodomin murhaaja teki virheen?

Viesti Kirjoittaja Sariola »

:o) kirjoitti:
:o) kirjoitti: Bodomin kolmoismurhaaja teki ainakin kaksi virhettä, jotka tosin vasta vuosikymmenten kuluttua hänet paljastivat.

-1. Ensimmäinen virhe oli tietenkin arvottomien tavaroiden jemmaaminen ja erityisesti vanhojen kenkärajojen jemmaaminen.
Ei "ryöstömurhaaja" ryöstä tyttöjen uikkareita eikä pyyhettä ym. tilpehööriä, puhumattakaan pohjista puhki kuluneita kengänlönttösiä, joista toiset ovat selvästi veriset - muistetaan nk. void-alue.

-2. Toinen virhe oli Björklundin "ylimurhaaminen", raahaaminen tunteja kuolemansa jälkeen teltasta ulos ja riisuminen.
Ei ulkopuolinen "ryöstömurhaaja" jää paikalle tuntikausiksi hääräilemään joutavia, varsinkin kun viereiselle rannalle alkaa tulla uimareita.
-3. Kolmas ja ratkaiseva virhe taisi sittenkin olla kännipäissään annetut haastattelut, joissa lasketteli niin paksuja valheita vammoistaan yms., että suorastaan tyrkytti juttua edelleen tutkiville uusia näkökulmia asiaan... pakotti nämä ajattelemaan koko tapauksen aivan uudella tavalla, ja lisänä vielä nämä sivullisille hölöttämiset, luullen jutun jo juridisesti vanhentuneen.
Olen tummentanut tuohon edelle muutamia kohtia.

1. Tuo kenkien kuljettaminen löytöpaikkoihinsa on hämmentänyt tutkijoita. Tavaroiden katoaminen on tällaisissa tapauksissa ollut tavanomaista, kuten Heinävedellä. Tämä ei anna vihjettä kirjoittajan tarkoittamaan suuntaan, pikemminkin päinvastoin.

2. On jäänyt epäselväksi, onko IB:ia siirrelty tapauksen jälkeen, ja jos on siirrelty, niin kuka sen on tehnyt. Mm. rouva Koli ja herra Koli eivät ole havainneet teltan päällä makaavaa riisuttua IB:ia. IB lienee ollut silloin pääosin näkymättömissä. Valokuva maassa makaavista uhreista on otettu vasta iltapäivällä, muistaakseni noin klo 13.30. Siis selvittämättä on jäänyt a)kuka teki nuo surmat b)kuka siirteli myöhemmin IB:ia, jos häntä on siirrelty. Voi olla sama tai voi olla eri henkilö. Ei olisi ihme, vaikka siirtelyä olisi suorittanut ambulanssin hoitohenkilökunta.

3. On totta, että NG on myöhemmin esittänyt kommentteja, jotka eivät pidä paikkaansa. On myös ilmennyt, että hänellä on ollut väärä käsitys omien vammojensa laadusta - hän on lueskellut niistä lehdistä ja kuullut kotonaan keskusteluissa. Hänellä on ollut vääriä luuloja ja vääriä tietoja. Kuten käräjäoikeuskin oli todennut, tällaiset ovat ymmärrettäviä tällaisessa erityistä huomiota herättäneessä rikoksessa. Sensijaan joidenkin "yllätystodistajien" puheet ovat osoittautuneet "epäluotettaviksi" - siis käytännössä eivät pidä paikkaansa. Onpa NG voinut myös liioitella vammojaan, mutta se on hyvin tavallista ja inhimillistä. Se ei silti todista häntä syylliseksi. Siihen tarvitaan aivan toisenlaisia todisteita. Tämän kolmannen kohdan mukaisia asioita voi luetella henkilöstä, riippumatta siitä, onko hän syyllinen vai syytön. Ne eivät todista suuntaan eikä toiseen itse rikoksen suhteen. Tähän suuntaan arveli myös käräjäoikeus.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Missä Bodomin murhaaja teki virheen?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

:o) kirjoitti:-Kolmas ja ratkaiseva virhe taisi sittenkin olla kännipäissään annetut haastattelut, joissa lasketteli niin paksuja valheita vammoistaan yms., että suorastaan tyrkytti juttua edelleen tutkiville uusia näkökulmia asiaan... pakotti nämä ajattelemaan koko tapauksen aivan uudella tavalla, ja lisänä vielä nämä sivullisille hölöttämiset, luullen jutun jo juridisesti vanhentuneen.
Ei Arska ole vammoistaan mitään puhunut enkä tiedä häntä haastatellun.
Kännipäissään se kyllä on rehvastellut tapoillaan.
:?
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
karra
Sofia Karppi
Viestit: 412
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 2:16 pm

Viesti Kirjoittaja karra »

Voisiko Wagner mahdollisesti laittaa kuvia,jotka olis otettu v.60 kesällä kartanon ja Kivinemen olin paikan tienoilta?

Oletan,kun Wagnerin Iso-isä oli kerta kova kuvaaja,niin varmaan löytyy myös maisema kuvia murhanimestä,että kartanon välisestä alueesta.

Tämä seikka kiinostaa siksi,että saataas selvyys siihen,mistä ihmiset ovat kulkeneet silloiselle uimarannalle....jotain polkuu täytyy olla,josta mahdollisesti nisu porukoineen on kulkenu markan leiripaikkaan....samaten markka porukoineen seuraavana päivänä murhaniemeen... :shock:
teltta puukko ja viimeinen erhe.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

karra kirjoitti:Voisiko Wagner mahdollisesti laittaa kuvia,jotka olis otettu v.60 kesällä kartanon ja Kivinemen olin paikan tienoilta?
Ihmeellistä kyllä tätä täytyy kannattaa, lisättynä niin että KAIKILTA joilla on kuvia alueelta tuolta ajalta, toivoisi tavalla jos toisella niitä esille.
Se olisi tosi hyvä juttu se.

Erityisesti silloinen Nti Kumberg, jos kuulolla :lol:
karra
Sofia Karppi
Viestit: 412
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 2:16 pm

Viesti Kirjoittaja karra »

Ihmeellistä kyllä lisätään lisää ihmetystä :shock: ....Elikkä ei tarvi kuvat välttämättä olla V.60....Muutama vuos sinne tänne ei haittaa,oletan :roll:
teltta puukko ja viimeinen erhe.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ Ei tarvi niin. +- pari kolme vuotta ei meinaa mitään.
Yks mesta olisi piipahtaa Espoon kirjastossa, siellä vois olla paikkakunnan kuvia jossain pienpainoksessa, tms.
Kartanokuva minkä laitoin, oli juuri tuollaisessa maisemakirjassa.
Oli siinä myös vanhoja tienkuvia, muttei ihan aiheeseen liittyneet, tallessa kumminkin.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

karra kirjoitti:Voisiko Wagner mahdollisesti laittaa kuvia,jotka olis otettu v.60 kesällä kartanon ja Kivinemen olin paikan tienoilta?

Oletan,kun Wagnerin Iso-isä oli kerta kova kuvaaja,niin varmaan löytyy myös maisema kuvia murhanimestä,että kartanon välisestä alueesta.

Tämä seikka kiinostaa siksi,että saataas selvyys siihen,mistä ihmiset ovat kulkeneet silloiselle uimarannalle....jotain polkuu täytyy olla,josta mahdollisesti nisu porukoineen on kulkenu markan leiripaikkaan....samaten markka porukoineen seuraavana päivänä murhaniemeen... :shock:
Ei hänellä ollut kameraakaan...miten sitten kuvia ?
8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Joo o Wagner, mutta oikeesti, tiijätkö mistä löytäisi kuvia alueesta noilta ajoilta, niitä tiiraisi mielellään, saisi käsitystä siitä miten seutu oli silloin, kultaisella kuuskytluvulla?
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Kuvia kuuskytluvulta

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Faijan laatikkokameralla tuli joskus jotain pientä kuvattua.
Joulupyhinä voisin käydä zekkaamassa jäämistöstä, mitä löytyisi.
8)
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Varo Wagner, ettei jääämistöstä pölähdä yllättäen Arska esiin, jonkun laatikon kätköstä!
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Hessu52 kirjoitti:Varo Wagner, ettei jääämistöstä pölähdä yllättäen Arska esiin, jonkun laatikon kätköstä!
Pölähtihän se.
Otin Arskasta kuvan joskus Hankoniemessä.
Suurennosta vertasin hypnoosipiirrokseen oletetusta tekijästä.
Yhdenäköisyys on enemmän kuin vaikuttava.
8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Vastaa Viestiin