Milloin ja miten Nisse pääsi pois teltasta?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Jukka
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 1:06 pm

Viesti Kirjoittaja Jukka »

> Niin - Gustafsson makasi siinä keskellä polkua ja häntä lintupojat ei nähneet - syystä tai toisesta.

Kyllä näkivät. Lintupoikien havaitsema hahmo oli joko NG tai IB. Salosen ja Haapalaisen antamat tuntomerkit sulkevat IB:n selkeästi pois.

> Ja todella erikosta oli, että lintupojat ei nähneet alastomaksi riisuttua Irmeliä.

No, hyvä. Silloin heidän näkemänsä hahmo ei voinut olla muu kuin Gustafsson.

> Murhaaja on ilmeisesti järjestellyt ruumiita vielä lintupoikien näkemän jälkeen eli murhaaja palasi vielä lintupoikien vierailun jälkeen murhapaikalle ja teki lavastuksia.

Tällaisista järjestelyistä ei ole todisteita. Kukaan paitsi murhaaja ei tiedä, missä asennossa ruumiit olivat lintupoikien tulon aikoihin, koska lintupojat näkivät vain Gustafssonin alavartalon. Viralliset valokuvat on otettu vasta iltapäivällä, jolloin ruumiiden ääressä on jo lapannut monenlaista porukkaa, myös sellaisia viranomaisia, joiden tehtävät edellyttivät ruumiiden siirtelyä/kääntelyä.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Ketkä Jukan mielestä ovat sellaisia viranomaisia, jotka kävivät kääntelemässä uhreja, ennen kuin poliisi oli paikalla?

Komisario Paavolan kertoman mukaan, he tulivat samaan aikaan ambulanssin kanssa ja komisario Paavola oli kantamassa Gussea ambulanssiin, joka lähti n. klo 11.00 kiitämään kohti "Punista", johon se ennätti jo niinkin nopesti, kuin noin kello 14.00.

Tekivätköhän pojat välillä huoltoa Skodaan, kun matka on kestänyt noinkin kauan, vai oliko Bembölen kahvitupa ensimmäinen etappi ja seuraava Haagan Shellin kahvio.

Tietty ruoka-aika oli siihen aikaan klo 11.00-12.00 elikkä pojat ovat voineet käydä lounaalla vaikkapa Tullinpuolissa, tai Viidessäpennissä, niin miksei myös White Lady olisi ollut siinä matkan varrella.

Ei ole näyttänyt "sirrallakaan" olleen kiirettä, vaikka vakavasti loukkaantunut Gusse heillä oli kyydissä.

No tiet olivat yleensä sorateitä, mutta kyllä vanha Turuntie oli asvalttipäällysteinen.

Joku mättää tuossa Gussen sairaalaan sisään kirjaantumisessakin, mutta mikä?

Ei matka Skodallakaan olisi voinut noin kauan kestää.

Etteivät vain olisi heittäneet mutkaa Gussen himassa ja sitten ambulanssimiehet eivät olisi sellaista uskaltaneet enää jälkeenpäin kertoa, jos heiltä yleensäkään matkasta mitään kysyttiin, mutta tuo nyt taitaa olla jo minultakin liian paksua kuvitelmaa.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu, tukeudut tuohon yhteen Paavolan versioon, etä tulivat paikalle yht aikaa ambulanssin kanssa.

Mutta niinkin Paavola taisi kertoa eri yhteydessä, että kun he tulivat Lönnbergin kanssa paikalle, Nilsiä kannettiin paikalta pois, kantajat tulivat heitä vastaan.

Missä vaiheessa sitten hyökkäsi paarin aisoihin, on arvoitus, kuin myös se mitä versiota uskoa. :lol:
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Olisiko tuo lehdistö jälleen kerran sotkenut asioita.

Jutellessani puhelimessa vuosi sitten keväällä Paavolan kanssa, hän minulle sanoi, että tulivat paikalle samaan aikaan, kuin "lanssikin" ja hän kantoi Gussea, joten olisiko tuota Paavolan kertomusta uskottava.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6548
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Papillon, sinun kannattaisi ihan oikeasti hieman tutustua Bodomin murhia käsittelevään materiaaliin, ennen kuin alat hyökkäilemään herjaavasti vahän kaikkien tänne kirjoittavien kimppuun.

Täällä palstalla on uusia kirjoittajia, joita yrität herjaamalla kakottaa ja vastaavasti poukkoilet ja provosoit hatarilla kirjoituksillasi, sinua paljon enemmän asioihin perehtyneitä kirjoittajia. Reppana.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Awa, vuosia tuherruksiasi seuranneena voin vakuuttaa sinun pyrkivän vain ja ainoastaan vääristelyihin ja vedätyksiin. Reppanin.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

No, minä reppana kuulin tuon asian Paavolan kanssa keskutellessani, enkä usko, että hänellä olisi ollut mitään syytä valehdella minulle.

Olen jo aiemminkin kirjoittanut, että olen nähnyt sellaisen valokuvan, jossa nähdään Gussea kannettavan pois niemeltä ja siinä Paavola on yhdessä paarin nurkassa kiinni.

Olen myöskin hämärästi muistavinani nähneeni sellaisen kuvan, jossa toista prätkistä työnnetään lankkua pitkin kuorma-autoon lavalle.

Samoin olen nähnyt sellaisen kuvan, jossa Sepin motskari nojaa koivuun keula kartanon suuntaan ja kypärä vieressä, kupupuoli maata vasten.

Tämä kuva oli otettu suurinpiirtein sen koivun luota, johon Gussen motukka nojasi.

Gussellahan ei kypärää tainnut olla, joka sekin kertoo miehen luonteesta jotain.

Eiväthän ne Ohoi kypärät, tai munankuoret mitään kunnon iskua olisi kestäneet, vaan kuttaperkka olisi haljennut jo pienestäkin kolhusta, mutta olihan se kuitenkin entisajan nahkakypärää parempi.

Siinä taisi olla samassa myös se "pyykkinarukuva", jossa oli pyyhe ja naisten uima-asu, mutta naru ei missään tapauksessa ylittänyt polkua, vaan oli muutaman pihlajan välissä samalla puolella polkua, kuin Sepin prätkäkin.

Ilmeisesti niemellä on joku huseerannut kameran kanssa, sillä poliisin valokuvaajahan tuli joskus paljon sen jälkeen, kun Gusse oli viety sairaalaan, mutta ei oltu kuitenkaan kirjattu sisään jostain tuntemattomasta syystä, kuin vasta noin klo.14.00 aikaan.

Mitäpä, jos tuo niemellä kumpareen taakse kätkeytyjä onkin ollut se valokuvaaja, joka on ottanut surmapaikalta valokuvia, ajatellen lyövänsä rahoiksi, sillä kyllä silloinkin tuollaisista kuvista varmaan paljon maksettiin.

Mutta kun murhaajaa alettiin tosissaan etsiä ja puhuttiin kumpareen taakse piiloutujan olevan epäilty murhaaja, niin eipä tällä ole tullut mieleenkään ilmoittautua ja varmaan on ollut kova mielihalu hävittää kuvat.

Mutta negathan on voinut piilottaa vaikka vintin sahanpuruihin, kuten aseita silloin asekätkentäjutun kohdalla tehtiin.

Faija sanoi meidänkin vintillä olleen joitakin aseita, mutta ne oli jo aikoja sitten jatkaneet matkaansa johonkin tuntemattomaan määränpäähänsä..
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu, viimenkin olisi jotain uutta jos voisit nuo kertomuksesi vahvistaa.

Tuo valokuva, missä NG tä kannetaan, se olisi ainakin minulle uutta. Onko sitä kukan muu nähnyt?

( Awa käsi alas, perässähiihtäjät on jäävejä nyt )

Mutta jos olisi se olis mainiota, ymmärtääkseni uutta, samoin kuin tuo lankkukuva, samoin taitaisi olla ensimmäinen otos tuo Sepin fillari puuta vasten mitä näissä kehissä on nähty.

En sinänsä epäile Hessu puheitasi, mutta pelkään että nuo ovat jonkunsortin mielikuvia, vääriä muistoja, onko ne valemuistoja silloin?

Mutta anna edes vinkkejä mistä etsiä, jollei itseltäsi niitä löydy.

Paavolasta: Sama juttu kuin esim OK n kanssa; erilaista tarinaa pukkaa eri vuosikymmeniltä. Se on makuasia, mitä juttua sitten uskoo. :shock:
Jukka
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 1:06 pm

Viesti Kirjoittaja Jukka »

papillon kirjoitti:Tuo valokuva, missä NG tä kannetaan, se olisi ainakin minulle uutta. Onko sitä kukan muu nähnyt?

Mutta jos olisi se olis mainiota, ymmärtääkseni uutta, samoin kuin tuo lankkukuva, samoin taitaisi olla ensimmäinen otos tuo Sepin fillari puuta vasten mitä näissä kehissä on nähty.

En sinänsä epäile Hessu puheitasi, mutta pelkään että nuo ovat jonkunsortin mielikuvia, vääriä muistoja, onko ne valemuistoja silloin?
Minulla on kuvia, joissa selvästi näkyy Kennedyn murhaaja. Miksei kukaan ole kiinnostunut niistä? Timo T.A. Mikkonenkin vain hymähteli.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

papillon kirjoitti:*** samoin taitaisi olla ensimmäinen otos tuo Sepin fillari puuta vasten mitä näissä kehissä on nähty.

En sinänsä epäile Hessu puheitasi***
Minäkin muistan nähneeni tuon kuvan jossa muistaakseni valkoinen (hessu?) kypärä on.Tätä ei ole netissä, ehkä se oli joku lehti jossa aikoinaan kuvan näin. Mutta mielikuva tästä otoksesta löytyy. Muista kuvista en osaa sanoa.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

No onko se siis tämän viimeisen rynnistyksen ajalta se lehtikuva, siis siitä kun NG pidätettiin?
Vai aiemmin?
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

papillon kirjoitti:No onko se siis tämän viimeisen rynnistyksen ajalta se lehtikuva, siis siitä kun NG pidätettiin?
Vai aiemmin?
Aiemmin, muistelen että olen nähnyt ehkä 90-luvulla kuitenkin. Enpä oo varma tästäkään.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Ahaa, kummallista ettei sitä uudelleen ole laitettu esille nyttemmin.
En pääse vieläkään tonkimaan niitä viime rytinän lehtileikkeitäni, mutta siksi kyselen kun en muista nähneeni.
Mikä mahtoi olla lehti...entä edes oliko aikakaus- vai sanomasemmoinen?
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

papillon kirjoitti: Mikä mahtoi olla lehti...entä edes oliko aikakaus- vai sanomasemmoinen?
Aikakauslehti se oli. Mutta kuva mustavalkoinen, tietenkin. Joku seura,apu tms.
rapier
Vic Mackey
Viestit: 1902
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 6:21 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja rapier »

Loka, voisiko tuo kuva kuitenkin olla netissä, skannattu lehdestä? Muistaakseni olen sen nähnyt jossain aika vasta. Ellei kyseessä ole väärä muistikuva, valheellisesti syntynyt.
Vastaa Viestiin