Milloin ja miten Nisse pääsi pois teltasta?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
alpo
Nikke Knakkertton
Viestit: 157
Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 7:03 pm

Milloin ja miten Nisse pääsi pois teltasta?

Viesti Kirjoittaja alpo »

Jotkut "asiantuntijat" ovat sitä mieltä, että Nisse ei olisi edes teoriassa päässyt pois teltasta, koska joko Sepin tai Irmelin ruumis olisi ollu tiellä.
Tätä vastaan puhuu se, että Tuulikki tapettiin teltan ulkopuolella.
Mutta missä vaiheessa Nisse olisi päässyt pois teltasta? Samoihin aikoihin kuin Tuulikki, eli heti hyökkäyksen alussa? Tällöin sellittyisi se miksi Nissen vaatteet olivat kunnossa. Tämän teorian ongelma on se, että silloin Nissen olisi luullut nähneen hyökkääjän, mutta Nissellä ei ole mitään muistikuvaa hänestä.
Toinen vaihtoehto olisi se, että Nisse menetti tajuntansa teltan sisällä ja ryömi siltä pois myöhemmin. Tätä tukisi myös eräs silminnäkijälausunto.
Tällöin Nissen vaatteet olisivat olleet yltäpäätä veressä. Ilmeisesti poliisien tekemien muistiinpanojen mukaan näin ei kuitenkaan ollut.
Onko teillä esittää teorioita siitä, milloin ja miten Nisse pääsi pois teltasta?

alpo
Nikke Knakkertton
Viestit: 157
Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 7:03 pm

Viesti Kirjoittaja alpo »

Vastoin ennakko-odotuksiani, tämä aihe ei herättänyt ajatuksia. Mielestäni kun on kyse Bodomista, aihe on aika keskeinen.
Olen päätellyt, että syitä on kaksi:
1) syyllisyyteen uskovat pitävät niin itsestäänselvyytenä sitä, että Nils ei ollut teltan sisällä, että eivät jaksa asiaa enää pohtia. Näin siitä huolimatta, että Nilsin verta oli teltan sisällä ja oikeus katsoi sen yhdeksi merkittäväksi seikaksi, joka vaikutti vapauttavaan päätökseen.
2) Syyttömyyteen uskovat eivät osaa selittää sitä, miten miten Nils pääsi ulos teltasta. Niin vaan kävi ja sillä sipuli.

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: Milloin ja miten Nisse pääsi pois teltasta?

Viesti Kirjoittaja konsta »

alpo kirjoitti:Jotkut "asiantuntijat" ovat sitä mieltä, että Nisse ei olisi edes teoriassa päässyt pois teltasta, koska joko Sepin tai Irmelin ruumis olisi ollu tiellä.
?
Onko nämä asiantuntijat tarkoituksella lainausmerkeissä? Siis ovatko asiantuntijoita, vai Awa Ryppy ja kumppanit?

alpo
Nikke Knakkertton
Viestit: 157
Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 7:03 pm

Viesti Kirjoittaja alpo »

Joo, nettietsiviä tarkoitan. Tosin taisivat poliisitkin teltan pystyttää ja testata miten teltasta olisi ulos päässyt. Tämäkin jälkeen syytekannassa pysyttiin, eli
kai ne mahdollisuudet huonoiksi todettiin.

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6541
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Milloin ja miten Nisse pääsi pois teltasta?

Viesti Kirjoittaja awa »

konsta kirjoitti:
alpo kirjoitti:Jotkut "asiantuntijat" ovat sitä mieltä, että Nisse ei olisi edes teoriassa päässyt pois teltasta, koska joko Sepin tai Irmelin ruumis olisi ollu tiellä.
?
Onko nämä asiantuntijat tarkoituksella lainausmerkeissä? Siis ovatko asiantuntijoita, vai Awa Ryppy ja kumppanit?
Ei kai se nyt noin ole voinut olla - murhaaja on tietysti kehoittanut tulemaan ulos teltasta tai muuten tulee kivestä.

Yksi totteli ja kolme ei :roll:
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

groot
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1494
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 11:18 pm
Paikkakunta: Dublin Ireland the funny country

Viesti Kirjoittaja groot »

Eikos tama Nils kertonut, etta murhaaja oli raahannut hanet pois teltasta ja yrittanyt hukuttaa kun kivi oli jo rikki ja puukkokin jo kadoksissa. Han tuli sitten ehka hairityksi eika hukuttanutkaan vaan heitti Nilsin tajuttomana teltan paalle.

Niin, ei Nils tata tietenkaan itse kertonut vaan vanhemmat taman hanelle kertoi tai han luki asiasta lehdesta.

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

groot kirjoitti:Eikos tama Nils kertonut, etta murhaaja oli raahannut hanet pois teltasta ja yrittanyt hukuttaa kun kivi oli jo rikki ja puukkokin jo kadoksissa. Han tuli sitten ehka hairityksi eika hukuttanutkaan vaan heitti Nilsin tajuttomana teltan paalle.

Niin, ei Nils tata tietenkaan itse kertonut vaan vanhemmat taman hanelle kertoi tai han luki asiasta lehdesta.
Ei kun poliisit olivat järkeilleet, että NGtä oli varmaankin raahattu teltalta pois päin ja sitten takaisin.

groot
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1494
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 11:18 pm
Paikkakunta: Dublin Ireland the funny country

Viesti Kirjoittaja groot »

Tuo poliisi kertoi-vaihtoehto tosiaan unohtui. Kiitos.

Kumma mies se Nils kun itse ei tieda mitaan tai jos tietaakin, niin jokun muun taytyy se kertoa.

kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

skoone kirjoitti:
groot kirjoitti:Eikos tama Nils kertonut, etta murhaaja oli raahannut hanet pois teltasta ja yrittanyt hukuttaa kun kivi oli jo rikki ja puukkokin jo kadoksissa. Han tuli sitten ehka hairityksi eika hukuttanutkaan vaan heitti Nilsin tajuttomana teltan paalle.

Niin, ei Nils tata tietenkaan itse kertonut vaan vanhemmat taman hanelle kertoi tai han luki asiasta lehdesta.
Ei kun poliisit olivat järkeilleet, että NGtä oli varmaankin raahattu teltalta pois päin ja sitten takaisin.
Siis ne poliisit, jotka oikeudessa perätysten ilmoittivat, jotteivat huomanneet rikospaikalla raahausjälkiä. :shock:

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

kukkuu kirjoitti: Siis ne poliisit, jotka oikeudessa perätysten ilmoittivat, jotteivat huomanneet rikospaikalla raahausjälkiä. :shock:
Just ne, jotka eivät sitten tehneetkään mitään tutkimuksia, vaan kutsuivat Krp:n paikalle.

Thänks postista.

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

groot kirjoitti:

Kumma mies se Nils kun itse ei tieda mitaan ...
Niin, eikö totta? Kyllä tajuttomanakin pitäisi seurata tapahtumia, että olisi edes jotain omaa kerrottavaa.

Jesse Livermore
Hetty Wainthropp
Viestit: 454
Liittynyt: Ti Touko 08, 2007 9:09 pm

Viesti Kirjoittaja Jesse Livermore »

groot kirjoitti:Eikos tama Nils kertonut, etta murhaaja oli raahannut hanet pois teltasta ja yrittanyt hukuttaa kun kivi oli jo rikki ja puukkokin jo kadoksissa. Han tuli sitten ehka hairityksi eika hukuttanutkaan vaan heitti Nilsin tajuttomana teltan paalle.

Niin, ei Nils tata tietenkaan itse kertonut vaan vanhemmat taman hanelle kertoi tai han luki asiasta lehdesta.

Saako lähetystön siivooja nivusiinsa onnentunteen provoillessaan ja vihjaillessaan NG:n syyllisyydestä?

Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

groot kirjoitti:Tuo poliisi kertoi-vaihtoehto tosiaan unohtui. Kiitos.

Kumma mies se Nils kun itse ei tieda mitaan tai jos tietaakin, niin jokun muun taytyy se kertoa.
Nisse on kertonut paljonkin asioita retkestä, mutta sitkeästi vain elää legenda "mitään muistamattomasta Nissestä". Hyökkäyksestä ja sen jälkeisestä neljästä vuorokaudesta Nisse ei muista, vaan kertoo asiasta muitten suulla. Vastaava on suhteellisen yleistä esim. pahojen kolareiden uhreilla. - Mutta saa sitä toki taivastella, jos kerran haluaa. Mitään todistusarvoa syyllisyyttä arvioitaessa tällä ei kuitenkaan ole.

kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

konsta kirjoitti:
kukkuu kirjoitti: Siis ne poliisit, jotka oikeudessa perätysten ilmoittivat, jotteivat huomanneet rikospaikalla raahausjälkiä. :shock:
Just ne, jotka eivät sitten tehneetkään mitään tutkimuksia, vaan kutsuivat Krp:n paikalle.

Thänks postista.
Pitäisi saada käyttöön kaikki rikospaikan valokuvat. Huru olisi onnensa kukkuloilla. Missähän Huru muuten nykyisin luuraa?

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

kukkuu kirjoitti: Pitäisi saada käyttöön kaikki rikospaikan valokuvat. Huru olisi onnensa kukkuloilla. Missähän Huru muuten nykyisin luuraa?
Taisi saada Huru tarpeekseen. Köysiryhmä purki voimatonta raivoaan ja löivät kuin vierasta sikaa, Huru lopetti. Harmi.

Vastaa Viestiin