Tyynyliina

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

*poistettu lautamieskeskustelua*tm

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

*poistettu lautamieskeskustelua*tm

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Oi aikoja, oi tapoja

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Wagner kirjoitti:*poistettu lautamieskeskustelua*tm
Lautamies hyvin käyttäytyneenä voi saada herastuomarin arvonimen.

Tässä faktaa lautamiesten mielipiteiden käytännön vähaisyydestä:

Minulla oli joskus Espoon käräjäoikeudessa case, jossa lautamiehet yksimielisesti olivat asiakkaani kannalla pankkia vastaan.

Juttu oli juridisesti niin selvä kuin olla voi.

Molemmat asiamiehet olivat jättäneet jutun päätettäväksi.

Mitä teki jutun tuomari "Fat Mama" ?

Ilmoitti uuden ajankohdan jutun jatkokäsittelylle, vaihtoi lautamiehet ja ratkasi asian epäiltävän pankin lahjoman perustella.

Lain mukaan juttu olisi tullut ratkaista asiakkaani eduksi.

Mutta tämä olikin Espoon käräjäoikeudessa, jolla on ikiomat tapansa.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Et valittanut? Eikös se ole teidän työtä?

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Lex lessus

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Loka kirjoitti:Et valittanut? Eikös se ole teidän työtä?
Toki valitus hovioikeudelle tehtiin.
Ongelmana vain oli se, että silloisella hovioikeuden presidentillä sattui olemaan sama sukunimi kuin asian ratkaisseella käräjätuomarilla.
Hovioikeuden ratkaisu oli tyly, rivin mittainen, perustelematon.
8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Heikkilä kertoo Longasta ja kangaspalasta Bodomilla.
Onko se kangaspala sama kuin se tyynyliina?

Katkelmat Heikkilän kuulustelusta 2.6.2004 : 1 2.

Lähde krp/etp

Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

^Siltähän tuo kuulostaisi. Voi silppurien havinaa.

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

papillon kirjoitti:Heikkilä kertoo Longasta ja kangaspalasta Bodomilla.
Onko se kangaspala sama kuin se tyynyliina?

Katkelmat Heikkilän kuulustelusta 2.6.2004 : 1 2.

Lähde krp/etp
Urkin mukaan oli. Mutta Lonkahan onnistuttiin sulkemaan pois epäiltyjen joukosta: "ei se olisi kuitenkaan tunnustanut...". :wink:
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Lonka saattoi olla pitkänä tyyppinä kutsumanimeltään Långa eli Arska.
Papereiden katoaminen silppuriin olisi tässä tapauksessa ymmärrettävää.
8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

tokko
Alokas
Viestit: 9
Liittynyt: Ti Syys 02, 2008 6:24 pm
Paikkakunta: hankoniemi

Viesti Kirjoittaja tokko »

Luin jostakin että tyynyliinassa vai pitäisikö puhua monikäyttöliinasta olisi jälkijä kirveenterän tai kiväärinperän jätämiä.Onko virallista tutkimusta vai jonkun haukankatseen arvio.Tyynyliina käärittynä kuminauhalla varustettuna olkapäähän laitettuna aseen takapotkua hillitsemään niin kyllä aseen metallisen perälevyn jälkiä siihen jäis.Onko tuollaiset rekyylinpehmentäjät olleet yleisessä käytössä,no eivätpä ole mutta sehän pienentää käyttäjäkuntaa.Metsästyksessä harvoin tulitetaa putki punaisena olkapää hellänä ja paksumpi vaatetuskin suojana.Ampumaradalla tuollaisen rätin käyttö olisi mahdollista,suuri laukausten määrä,harjoittelu kesäaikaan,kevyempi varustus ohut flanelli paita ja on niitä ollut tässä maassa kesiä jolloin pärjää ilman paitaaki,muistelisin.Kuka sitten kehtais käyttää tuollaista rättiä aikana jolloin miehet oli tosi miehiä eivätkä puhuneet ja pussanneet no jos pussasivatkin niin eivät itkeneet.Ehkä sellainen henkilö jolla oli jokin vamma olkapäässä,sota vamma,tapaturma vamma,reuma.Mites oli paikallistuntemusta omaavat metsästys sallittua lähiympäristössa entä järvellä sorsan pyynnin aikaan.

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

tokko kirjoitti:Luin jostakin että tyynyliinassa vai pitäisikö puhua monikäyttöliinasta olisi jälkijä kirveenterän tai kiväärinperän jätämiä.Onko virallista tutkimusta vai jonkun haukankatseen arvio.
Kiväärinperästä en tiedä mutta leimakirveestä ukkomauseriin sihen on soviteltu, viimemainitun kahva siihen passasi, ainakin Hurun tutkimusten mukaan.

Tuota pehmustusjuttua en usko, lähes kaikenlaislla aseilla kilpaa ampuneena, mutta sitä ei voi sanoa silti etteikö niin voisi olla, varsinkin jos on jokin vamma.

No Aimo Lahden Norsupyssyllä , 20mm Pst kiväärillä en ole päässyt vielä täräyttämään, se olisi kokemus se.

Ko. aseen patruuna on kyllä tuossa pöydällä muistutuksena, juu, ruuditon on. :lol: Ja nalli pinksahtanut. Mutta muuten on kuosissaan,järeä luoti,. liki 150 gr. Terästä. :shock:


Toki tuohonkin aikaan olisi ollut parempia pehmusteita kuin mokoma rätti.

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

papillon kirjoitti: Kiväärinperästä en tiedä mutta leimakirveestä ukkomauseriin sihen on soviteltu, viimemainitun kahva siihen passasi, ainakin Hurun tutkimusten mukaan.
Minähän kehittelin tuota mauserin jälkeä kunnes selvisi, ettei liinassa ollut lainkaan rasvaa tai öljyä. Mutta siinä oli lehtivihreää, kahvia ja huulipunaa, joten ihan hyvin se sopisi reppumiehen kirveen suojaksi tai vastaavaksi.

Erik
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2008 8:37 pm

Viesti Kirjoittaja Erik »

konsta kirjoitti:
papillon kirjoitti: Kiväärinperästä en tiedä mutta leimakirveestä ukkomauseriin sihen on soviteltu, viimemainitun kahva siihen passasi, ainakin Hurun tutkimusten mukaan.
Minähän kehittelin tuota mauserin jälkeä kunnes selvisi, ettei liinassa ollut lainkaan rasvaa tai öljyä. Mutta siinä oli lehtivihreää, kahvia ja huulipunaa, joten ihan hyvin se sopisi reppumiehen kirveen suojaksi tai vastaavaksi.
Muistatko, että löytyykö jostain suoraa lainausta tästä, että mitä siinä liinassa on ollut?

yövuoro
Martin Beck
Viestit: 781
Liittynyt: To Joulu 11, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: HUS

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Liina voisi olla
- satulansuojus
- rekyylipehmuste
- köyhän miehen uimahousut
- laudeliina
- kutuliina
- nenäliina
- monikäyttöliina
- kuukautissuoja
- istuinsuoja esim. kalliolla
- teräaseen / työkalun suojuspussi
jne

ei voi olla
- minihame
- hattu
- lautasliina
kev
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Erik kirjoitti:

Muistatko, että löytyykö jostain suoraa lainausta tästä, että mitä siinä liinassa on ollut?
Bodomin mysteerissä oli jo 60-luvun tutkimus ja uudempi tutkimus oli 2000-luvulta, eiköhän se etp:stä löydy. On se näillä sivuillakin jo muutamaan keertaan ollut, mutta vaikea löytää.

Vastaa Viestiin