Miksi syyte vielä 2000 luvulla?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
kompassi
Scooby-Doo
Viestit: 25
Liittynyt: Ke Loka 17, 2007 7:41 pm

Viesti Kirjoittaja kompassi »

Niin Konsta, siltä se näytää.

Miksi muuten sanottaisiin syytetyn tultua todetuksi
syyttömäksi, että asia on selvä, enää ei tutkita.
Minusta siinä ei ole muuta selvää, kuin että tutkinta
palasi lähtöruutuun.

Jos nimittäin tapaus selvittää aiotaan, kuten olisi
suotavaa, jokuhan ne teot kumminkin tehnyt on.

Tuolla toisessa ketjussa Pate listasikin joitakin tahoja,
mitä kannattaisi pohtia tarkemmin.

Lisäksi kannattaisi ehkä ne "keittiönovi- ja kaveri-alibit"
kuvitella miinusmerkkisiksi ja edetä linjoilla
pidemmmälle.

Saisikohan sitä Wagnerin tätiä kumoamaan sitä
vaitioloaan? Tuskin siitä enää virka menee..., tai muutakaan
penaltia tulee. Varsinkaan, jos selvittää asioita.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

^Lähetetäänkö sinulle nikki kompassi vastineet etukäteen, koska sinulla tuntuu olevan valmiiksi kirjoitetut vastaukset?

" Niin konsta, siltä se näyttää ..." ja tähän tappaan..

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

kompassi kirjoitti: Miksi muuten sanottaisiin syytetyn tultua todetuksi
syyttömäksi, että asia on selvä, enää ei tutkita.
Minusta siinä ei ole muuta selvää, kuin että tutkinta
palasi lähtöruutuun.
Tehdään surkea tutkinta, annetaan ymmärtää, että syyllinen on löytynyt ja thats it.

Pisteeksi i:n päälle esitetään vielä Nilsin tunnustus tutkivalle taholle. Ja otetaan tiedotusvälineiden kautta muutama epävakaa, avohoitotapaus, joka on kuullutr täyden tunnustuksen.


Suoraan sanoen, jopa ihan houkuttaa uskoa tähän. Tämä voisi nimittäin selittää sen, miksi teltan verijälkiä ei kaikkia edes aiottu tutkia. Ja teknisen tutkinnan tyytymättömyyden tutkintaan, joka jätetään kesken. Ja monta muuta seikkaa.

Ja kuitenkin, jos esimerkiksi Marjatan juttu olisi edes osoittain totta, niin se edellyttäisi välitötä tutkinnan jatkamista. Krp:n voidaan siis sanoa laiminlyövän tehtävänsä ja virkavelvollisuutensa.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Ja kompassi, mitä tulee Awan kommentteihin, niin voit suhtautua ymmärryksellä. Hän on patologinen multinikki ja siksi epäilee kaikkien muidenkin olevan multinikkejä, ei siinä sen kummempaa.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
matkaaja
Christopher Lorenzo
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 1:41 pm

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Mielestäni tuo tehty tutkinta oli aivan hirveää koettavaa. Tiedotusvälineet puhalsivat joka ikinen päivä useiden kuukausien ajan syyllisen takaa-ajoa täysillä bofooreilla. Nyt päätöksenkin jälkeen on jäänyt monille tunne että syllinen oli, mutts ei saatu toteen näytettyä. No ei varmaankaan ollut syyllinen, ei alkuunkaan.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

konsta kirjoitti:Ja kompassi, mitä tulee Awan kommentteihin, niin voit suhtautua ymmärryksellä. Hän on patologinen multinikki ja siksi epäilee kaikkien muidenkin olevan multinikkejä, ei siinä sen kummempaa.
Juu, ei siinä mittään - antaa konsta ohjeita nikkieilystä.

Näin sanoo hän, konsta, joka allekirjoituksessaan muistuuttaa siitä kuinka hän muutti kopioimaansa tekstiä haluamakseen.

Patologinen multinikki taitaa olla se koira johon kalikka kalahtaa. Tämä sinulle konsta ihan ystävyydellä. (onhan tuo nikkeily hieman vähentynyt - kiitos siitä, kun se niin selvästi huomataan ja siitä huomautetaan)

- awa -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

matkaaja kirjoitti:Mielestäni tuo tehty tutkinta oli aivan hirveää koettavaa. Tiedotusvälineet puhalsivat joka ikinen päivä useiden kuukausien ajan syyllisen takaa-ajoa täysillä bofooreilla. Nyt päätöksenkin jälkeen on jäänyt monille tunne että syllinen oli, mutts ei saatu toteen näytettyä. No ei varmaankaan ollut syyllinen, ei alkuunkaan.
Samaa mieltä. Oli aika painostava tunnelma, Ilta-Sanomat melkein kuin tilauskesta julkisti lähes päivittäin tutkintaa tukevaa materiaalia. Monet muutkin tiedotusvälineet menivät halpaan ja ylistivät KRP:tä ja sen kykyä laittaa konnat rautoihin. Ja päällimäisenä ikiteini, punapää Santavuori evästi suomalaisa, kuinka rikollinen luonne tulee taas saamaan palkkionsa.

Vähemälle huomiolle sitten lopulta jäi se, että Markkula oli lähes päivittäin luritellut ihan omiaan, tai oli ollut KRP:n mediakampanjan totaalisesti höynäytettävä. Ja se, kuinka Santavuori, tuo rööperpahnin ruusun oloinen, oli luritellut hänkin omiaan, eikä tätä tunnustanut vaan herjasi avoimesti oikeutta. Tai se, että Nilsin mediaa vastaan nostettu juttu kuivui kasaan, koska median ja oikeuslaitoksen kompromissi pyystyy kevyesti uhraamaan aina yhden bussikuskin.

Harvoin Suomessa on nähty näin vahvaa dramaa. Parasta tässä on, ettei kukaan puhu asioista enää jälkeenpäin. Jos joku uskalsikin avata suunsa, niin huonosti kävi, kuten kihlakunnan syyttäjä Santallalle, joka joutui ottamaan valtakunnansyyttjän vieraakseen. Ja vähän myöhemmin ilmoitti luopuvansa tehtävistään.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
yövuoro
Martin Beck
Viestit: 781
Liittynyt: To Joulu 11, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: HUS

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

^ olli santalalla oli poliittinen urasuunnitelma.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Oulunmies
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 5:27 am

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Jeps, ja sai palautetta kollegoiltaan melko reippaasti. Ei koiran pitäisi toista koiraa haukkua, varsinkin kun kuseminen on kesken. :lol:
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Aa aa neuvoksen mannaa.. lasta ei saa syytteseen panna

Viesti Kirjoittaja Wagner »

kompassi kirjoitti:Saisikohan sitä Wagnerin tätiä kumoamaan sitä vaitioloaan?
Tuskin siitä enää virka menee..., tai muutakaan penaltia tulee. Varsinkaan, jos selvittää asioita.
Ja saisikohan Bodomin tutkinnan poliisijohtoa palauttamaan kaikki kestityksensä eräälle kauppaneuvokselle ?
Se, minkä tätini tietää, tiedettiin myös KRP:n Bodom-tutkinnan johdossa.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
kompassi
Scooby-Doo
Viestit: 25
Liittynyt: Ke Loka 17, 2007 7:41 pm

Viesti Kirjoittaja kompassi »

Wagner, täti ok, ei siitä enempää. Kestityksen voima (ja kiilan)
on tuntematon, mutta mahtava.

60-luvun tutkinnalle emme voi mitään, muuta kuin ihmetellä.
Mutta, että 2000-luvulla tehdään sama vielä tehokkaammin, sille tulisi voida.

Kun valtion virkakoneisto on päättänyt tapauksen kannet
sulkea, ei niitä helposti aukaista. Ainoastaan se itse voi sen tehdä.
Tuntiessaan riittävästi kriittistä painetta esimerkiksi.

Rikostutkinnan moraali ja tavoitteet yleensäkin herättävät
kysymyksiä. Onko se ehkä osa jonkun vallan hallintomenettelyä?
Halutaanko tutkinnassa tuloksia?
Ei ole uskottavaa, että nykyajan resursseilla, menetelmillä ja
välineillä Bodomin kaltainen rikos jää selvittämättä ja
todeksi näyttämättä.

On tietenkin ymmärrettävää, että uusia tapauksia painaa
päälle, ja voimat ovat rajalliset, mutta jos niidenkin tutkintaa
ohjaavat samat periaatteet, niin ehkä suljettujen mapit lisääntyvät.

Reilu tuuletus tekisi tilaa.
Avatar
Baretta
Hetty Wainthropp
Viestit: 450
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 7:49 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Baretta »

Tuota... Onko kukaan pohtinut miksi:
- Gustafsson ei anna lausuntoja medialle, yrittääkseen vaikkapa selvittää tekijää
- Valita yleisesti häneen kohdistuneista syytöksistä
- Ottaa asian ilmeisen lungisti
Itse olen tuota hänen luonteensa kuvaa, kaiken tapahtuneen jälkeen, miettinyt kovasti... Eihän näitä asioita mielestäni ole NG mielestään saanut pois varmasti ja uskoisinkin niiden varjostavan hänen arkipäiväänsä alituisesti. Totta puhuakseni käy hivenen häntä sääliksi kaiken tuon leimaamisen jälkeen. Täytyy hänellä olla hurjat hermot.
Vai olenko minä väärässä? Onko arki ja rauha palannut? Onko asia pois mielestä ts. käsitelty.
Eikö mikään jäänyt vaivaamaan?
matkaaja
Christopher Lorenzo
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 1:41 pm

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Baretta kirjoitti:Tuota... Onko kukaan pohtinut miksi:
- Gustafsson ei anna lausuntoja medialle, yrittääkseen vaikkapa selvittää tekijää
- Valita yleisesti häneen kohdistuneista syytöksistä
- Ottaa asian ilmeisen lungisti
Itse olen tuota hänen luonteensa kuvaa, kaiken tapahtuneen jälkeen, miettinyt kovasti... Eihän näitä asioita mielestäni ole NG mielestään saanut pois varmasti ja uskoisinkin niiden varjostavan hänen arkipäiväänsä alituisesti. Totta puhuakseni käy hivenen häntä sääliksi kaiken tuon leimaamisen jälkeen. Täytyy hänellä olla hurjat hermot.
Vai olenko minä väärässä? Onko arki ja rauha palannut? Onko asia pois mielestä ts. käsitelty.
Eikö mikään jäänyt vaivaamaan?

Vuosien varrella ei ole kai ole ollut tilaisuuttakaan antaa lausuntoja, kun asiaa ei ole tutkittu kovin julkisesti ainakaan, ennenkuin siis tuon 2004-2005 aikana. Onko tuossakaan tilanteessa ollut mahdollisuutta, sitäkään emme voi tietää; vain tutkijat siis tietävät tämän. Ja nyt tuntuisi kyllä kohtuuttomalta se, että taas alettaisiin pommittaa kysymyksillä, mutta ehkä se ei olisi niin raskasta, jos siis kysmykset koskisivat sitä ulkopuolista tekijää? Mutta olen samaa mieltä, että täytyy olla lujahermoinen mies tuo Gustafsson.

Olisi kuitenkin hyvin hyödyllistä varmaan alkaa tutkia tätä mysteeriä vielä, sillä mielestäni tässä asiassa on valehdeltu, ja tosi rankasti hyvin monelta suunnalta. Tämä on mielipiteeni.
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

^ Noin yleisesti voi sanoa, että jos ei halua puhua sivu suunsa, kannattaa pysyä hiljaa. Kun vaikenee, ei tule vahinkolausumiakaan. Tämä siis yleisesti, ei mitenkään erityisesti Bodomin tapauksessa. :?
Nothing is quite what it seems
matkaaja
Christopher Lorenzo
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 1:41 pm

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Maybrick kirjoitti:^ Noin yleisesti voi sanoa, että jos ei halua puhua sivu suunsa, kannattaa pysyä hiljaa. Kun vaikenee, ei tule vahinkolausumiakaan. Tämä siis yleisesti, ei mitenkään erityisesti Bodomin tapauksessa. :?
Tunnistan kyllä tämänkin erittäin hyvin. Monesti ihmiset ovat tuppisuina vaikka pitäisi puhua vaikka kuinka. :roll:
Vastaa Viestiin