Gustafssonin vammojen aiheuttaja

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
_____
Harjunpää
Viestit: 330
Liittynyt: Su Kesä 17, 2007 1:40 pm

Viesti Kirjoittaja _____ »

:o) kirjoitti:….p……s…...k….a…..a…
Sori, lyhensin vähän lainausta, ettei palsta täyty turhuudesta.

Liittyykö tuo yllä oleva lainauksesi siihen, että olet ymmärtänyt lukemasi vai mikä siinä oli pointti? Edellinen kommenttisi kun on edelleen ristiriidassa sen kanssa, mitä tuossa lukee. Pitäisiköhän tuota alkuperäistä tekstiä korjata, ettei kenellekään vaan jää väärinkäsitystä sen sisältämästä viestistä? Ei edes yksinkertaisimmille. Yritin kyllä olla hyvinkin selkokielinen tuon kanssa, mutta ei se näköjään riittänyt.

En itseasiassa tiedä Gustaffssonin vammojen aiheuttajaa, eikä sitä taida kovin moni muukaan tietää. No jos tietäisi, niin tuskin täällä olisi edes topicia aiheesta. Jostain putoamisten, kaatumisten, lyöntien, potkujen ja iskujen välimaastosta se varmaan löytyy.
:o)

Viesti Kirjoittaja :o) »

_____ kirjoitti:En itseasiassa tiedä Gustaffssonin vammojen aiheuttajaa, eikä sitä taida kovin moni muukaan tietää.
Jostain putoamisten, kaatumisten, lyöntien, potkujen ja iskujen välimaastosta se varmaan löytyy.
Taitaapi olla niin, että ainoa, jonka jokainen tietää, on Bodominjärven kolmoismurhien tekijä... :lol:
Ja haisee pahasti siltä, että tuolla "välimaastossa" on Gustu itse aiheuttanut osan vammoistaan... kenties kenkien kantamisen jälkeen.
Ja suuri on viisautesi, kun jätit mainitsematta puukotuksen tuosta "välimaastosta", koska sankaristahan ei puukonhaavoja löytynyt ensimmäistäkään.
_____
Harjunpää
Viestit: 330
Liittynyt: Su Kesä 17, 2007 1:40 pm

Viesti Kirjoittaja _____ »

:o) kirjoitti:Ja suuri on viisautesi, kun jätit mainitsematta puukotuksen tuosta "välimaastosta", koska sankaristahan ei puukonhaavoja löytynyt ensimmäistäkään.
Aivan, tunnustan myös itse oman viisauteni. Myöskään Tuulikilta ei muuten löytynyt puukonhaavoja, en tosin siksi epäile että hän olisi itse itselleen aiheuttanut vammansa. Kunhan nyt tuli vaan moinen mieleen.
:o)

Viesti Kirjoittaja :o) »

_____ kirjoitti:
:o) kirjoitti:Ja suuri on viisautesi, kun jätit mainitsematta puukotuksen tuosta "välimaastosta", koska sankaristahan ei puukonhaavoja löytynyt ensimmäistäkään.
Aivan, tunnustan myös itse oman viisauteni. Myöskään Tuulikilta ei muuten löytynyt puukonhaavoja.
OI miten viisasta!
Mutta lienenkö minä sittenkin vähän sinuakin viisaampi, kun olen jo kauan sitten noteerannut sen, ettei Mäessä ollut puukonhaavoja. Käsitykseni sinun ylimaallisesta viisaudestasi kyllä rapisee hieman, kun otit esille Mäen puukonhaavattomuuden, kun kyse on tässä ketjussa ainoastaan ja vain Gustun vammoista - ja siinäkin vain siitä, olisiko hän kenties vahingoittanut itsekin itseään...

J.k.
Mutta mitenkäs tämän emeritusprofessori, entinen neurologi Jorma Palon viisauden kanssa mahtoi olla, kun hän julisti näin:

"Neurologina voin sanoa, että jo yksi puukonisku pään aluelle on niin kivulias, että ihminen pyörtyy. Ja tässä puhutaan yli kymmenestä puukoniskusta, kaikki vasemmalle puolelle päätä."

Tuli vain jotenkin sinun viisaudestasi mieleen ihan professoritason tietäjät... heillähän sitä viisautta täytyy olla, ei kait sitä professoriksi muuten... :lol:
_____
Harjunpää
Viestit: 330
Liittynyt: Su Kesä 17, 2007 1:40 pm

Viesti Kirjoittaja _____ »

Kyllä jos Jorma Palo kaikessa viisaudessaan on noin sanonut puukoniskuihin viitaten, on pakko itsekin täsmentää mahdollisten vammanaiheuttajien listassa "iskujen" kohta kattamaan myös mahdollisia puukoniskuja. Hyvä kun tarkensit, meinasi jäädä huomioimatta koko asia näin työkiireiden keskellä.
:o)

Viesti Kirjoittaja :o) »

_____ kirjoitti:on pakko itsekin täsmentää mahdollisten vammanaiheuttajien listassa "iskujen" kohta kattamaan myös mahdollisia puukoniskuja.
"Sic transit gloria mundi" hukkaviiva... :lol:, perun kehuni viisaudestasi.
Ei niitä mahdollisia puukoniskuja sankarissasi ollut ollenkaan, joten tuo täsmennyksesi - valitettavasti - laskee sinut viisaudessasi konstan tasolle...
Sankarisi Palo julisti typeryytensä julki jo ennen kuin Gustun todellisista vammoista oli kenelläkään tutkijoita lukuun ottamatta tietoa.
(Taisi muuten lähteä väitteistä Gustun itsensä vahingoittamisesta tuo Palon villiintyminenkin alulle - kunnes oli niin pitkälle mölynnyt, ettei paluuta enää ollut...)
Eipä puutu enää, kuin että "täsmennät" mahdolliset puukoniskut "ulkopuolisen" tekosiksi, koska - kuten idolisi Jorma Palo julisti - "Neurologina voin sanoa, että jo yksi puukonisku pään alueelle on niin kivulias, että ihminen pyörtyy. Ja tässä puhutaan yli kymmenenestä puukoniskusta, kaikki vasemmalle puolelle [Gustun] päätä."

Mutta älä nyt menetä happamuuttasi, hukkaviiva, :lol: kenties keksit myöhemmin jotain tosiviisasta, joka osoittaa sinun oman tiedostamisesi viisaudestasi sittenkin oikeaksi...
Avatar
Baretta
Hetty Wainthropp
Viestit: 450
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 7:49 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Baretta »

Kun mietitään onko Gusse mahdollisesti kyennyt osittain ja tarkoituksella aikaansaamaan vammat itselleen (teoriassa siis että hän olisi syyllinen!) ei tämä ole mielestäni ollenkaan mahdoton ajatus.
Mikäli ajatellaan vammojen vakavuutta niin voidaan spekuloida ajatuksella että moisen teon ymmärrettyään moni olisi mahdollisesti voinut jopa ottaa hengenkin itseltään. Tapahtumassa saadut vammat eivät siis ole mielestäni laisinkaan epäluotettavia itse aiheutetuiksi jos mietitään sitä syyllisyysteorian kautta.
_____
Harjunpää
Viestit: 330
Liittynyt: Su Kesä 17, 2007 1:40 pm

Viesti Kirjoittaja _____ »

:o) kirjoitti:.......
Tuo laatimani lista mahdollisista vammanaiheuttajista ei ota kantaa, kuka mainitut lyönnit, potkut ja iskut on suorittanut. Toki itsensä potkiminen on hieman haasteellisempi tehtävä, varsinkin jos ajatellaan esimerkiksi takaraivoa, mutta en sitä silti sulje pois vaihtoehdoista. No, kyseisessä tapauksessa ei ole ollut takaraivossa potkuun viittaavia jälkiä muutenkaan, joten siitä lienee turha jatkaa sen enempää.

Olen pahoillani että tuotin lopulta pettymyksen ja jouduit perumaan puheesi viisauteeni liittyen. Arvostuksesi on juuri se tärkein seikka, mistä saan voimaa ja intoa jatkaa muuten niin sangen askeettista ja syntistä elämääni.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

:o) kirjoitti:
Taitaapi olla niin, että ainoa, jonka jokainen tietää, on Bodominjärven kolmoismurhien tekijä... :lol:
Ja haisee pahasti siltä, että tuolla "välimaastossa" on Gustu itse aiheuttanut osan vammoistaan... kenties kenkien kantamisen jälkeen.
Ja suuri on viisautesi, kun jätit mainitsematta puukotuksen tuosta "välimaastosta", koska sankaristahan ei puukonhaavoja löytynyt ensimmäistäkään.
Tuosta ei voi olla aivan varma, sillä tiettävästi on kirjattu todennäköisesti teräaseella aiheutettu haava jommassa kummassa kyynärvarressa tai taisi olla peräti molemmissa. Näin on jossakin mainittu.

Pääosa vammoista kyllä on syntynyt aivan ilmeisesti kovapintaisella esineellä lyömällä. Iskuja on ollut vähintään kolme. 1. alaleukaan vasemmalle puolelle, johon on syntynyt ruhjehaava. 2. vasempaan poskeen, johon on tullut iso reikä, josta hampaat näkyivät ja alaleukaluu katkesi kahdesta kohtaa. Tämä on ollut voimakas isku ja nimenomaan kovapintaisella esineellä. 3. vasemman korvan yläpuolelle korvan taakse, johon on syntynyt suuri ruhjehaava. Noiden ruhjehaavojen ulkomuoto kertoo, että lyöntiväline on ollut kovapintainen esine. Kumma että lääkäritodistajatkin ja awa puhuvat nyrkillä lyömisestä. Siinä ei luova ajattelu ole ollut pelissä mukana. Nyrkillä lyötäessä ei synny tuollaisia jälkiä. Kaikkea sitä esitetään ja sitten vielä uskotaan. Ei tunnu uskottavalta, että nämä olisivat itse aiheutettuja. Ei myöskään paljaalla nyrkillä iskettyjä, vaikka jotkut niin kuvittelevat. Iskuja on ollut useita, ja ne ovat olleet melkoisen voimakkaita.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Takaraivoon itseään kyllä pystyy potkaisemaan sellainen, joka on voimistelua harrastanut.

Otsaan potkiminen voisi olla sitten jo aika vaikeaa, muttei sekään ihan mahdotonta olisi, kun on katsellut noita Jenkkilän Talent ohjelmia.

Mutta npihin Gussen vammoihin.

Jos puukolla olisi päähän lyöty, niin mihin tietoon perustuu se Palon väittämä, että puukonpistoista menisi tajuttomaksi.

Onko hän kenties joskus testannut temppua omaan päähänsä?

Otsaluu on kova luu (ainakin joillakin tänne kirjoittavilla, joten on syytä olettaa, että näillä on koko pääkin samaa ainesta), johon voisi puukon tuikata ilman, että menisi tajuttomaksi.

Kun Sariola taas väittää omien luulojensa pohjalta, ettei nyrkillä voisi poskeen saada läpireikää, niin puppuapa tuo tietenkin on.

Ja juuri Gusen kohdalla nyrkillä lyöminen, on saattanut aiheuttaa juuri sen posken haavan, koska ientaaskussa ei ollut sen kummempaa vammaa, jota amanuenssi Hassinenkaan ei mitenkään noteeraa.

Nyrkin isku on saattanut heilauttaa hammasta, jolloin kruunu on liikahtanut ja sen takia Gusse on kaiketi joutunut käymään "Legojaan" oiotuttamassa.

Siihen samaan pakettiin olisi sitten mennyt muukin "suuremppa", jos sellaista olisi ollut ja ainahan tuon ikäisillä sellaista on ollut, siksi hammaslääkärillä Gusse on joutunutkäymään useamminkin, kenties.

Mitä tullee ohimon ruhjeisiin, niin sellainen syntyy hyvinkin siististi ilman mitään kiveä, tai peräti rautaputkea, josta olisi kyllä sitten tullut osuessaan paljon kohtalokkaammat vammat kuin nyt.

Tarkoitan sitä, että esimerkiksi kaatuminen rannan kivikkoon, on saattanut aiheuttaa juuri tuollaisen pyyhkäisyruhjeen, jollainen Gussella on silmäkulmassaan ja ohimossaan ollut.

Pitänee vissiin perustella väitettä pyyhkäisyruhjeesta.

Jos ihminen saa iskun suoraan tai melko suoraan kalloonsa, jota nahka peittää, niin haavasta tulee melkoisella varmuudella melko suorareunainen haava, mutta kun joku, sanotaan vaikkapa kaatuessa ohimoa hipaissut kivi, aiheuttaa sellaisen palkeenkielen muotoisen pyyhkäisyhaavan, jollainen Gussella on Hassisen kuvauksen ja valokuvan perusteella ollut.

Täten tuo Sariolan väittämä kuulostaan taas Sariolan väittämältä, jossa pestään paitaa taas puhtaaksi eräältä hänen idoliltaan.

Kovempi isku suoraan sivulta, olisi ollut kohtalokas, mutta sellaista iskuahan ei kaiketi sitten ole ollut olemassakaan.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

..ja myö mentiin jo Mikkelin piän ...

Viesti Kirjoittaja Wagner »

*poistettu henkilöspekulointia ja lautamieskeskustelua ja varoitus nimimerkille varoitus*tm
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

*poistettu lautamiestekstiä*tm
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Osui ja uppos

Viesti Kirjoittaja Wagner »

*poistettu henkilöspekulointi ja wagner tuomioistuimeen*tm
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

*poistettu otsikkoon kuulumatonta lautamiestekstiä*tm
Avatar
Baretta
Hetty Wainthropp
Viestit: 450
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 7:49 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Baretta »

Pahus kun meni taas vaikeaksi lukea tuo teidän kirjoittelu...
Vastaa Viestiin