Kopla - 9

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Kopla - 9

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Minä olen seurannut sivusta tätä Kopla-9 keskustelua ja odottanut, että kerrottasiin, miten se liitty Bodomin tapaukseen.

Oliko tuohon koplaan kuuluvia tuona kyseisenä yönä tuolla Bodom-järvellä? Ja missä he olivat ja mitä he tekivät? Näkivätkö he ehkä jotakin tärkeää?

Yhtä asiaa olen epäillyt, kuka oli se moottoripyöräilijä, joka pörräili kioskimiehen pihalla silloin yöllä. Kai se pysähtyikin siinä, koska ei vaimo olisi ehtinyt herättää miestään tuota motoristia ihmettelemään. Kuka oli tuo "tunnettu kylän nuorimies?". Masa saattaa tietää. Tai Pharaoh. Toinen tällainen nimettä jäänyt ilmoittaja on "paikalliset kalamiehet olivat nähneet teltan pystyssä klo 4". Kuka oli nähnyt? Miksi sitä ei kerrota? Koli tuli ongelle vasta klo 7:n maissa tuona aamuna pöytäkirjan mukaan. Oliko siellä joku jo klo 4 ongella ja jos oli niin kuka? Miksi sitä ei ole kerrottu?

Olen ajatellut, että tämä kopla-9 saattaa kyllä tietää jotakin tuosta tapauksesta, jota poliisikaan ei tiedä. Sellainen on mahdollista. Vai miten on, Kopla-9?.
Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Re: Kopla - 9

Viesti Kirjoittaja Maza »

Sariola kirjoitti:Minä olen seurannut sivusta tätä Kopla-9 keskustelua ja odottanut, että kerrottasiin, miten se liitty Bodomin tapaukseen.

Oliko tuohon koplaan kuuluvia tuona kyseisenä yönä tuolla Bodom-järvellä? Ja missä he olivat ja mitä he tekivät? Näkivätkö he ehkä jotakin tärkeää?

Olen ajatellut, että tämä kopla-9 saattaa kyllä tietää jotakin tuosta tapauksesta, jota poliisikaan ei tiedä. Sellainen on mahdollista. Vai miten on, Kopla-9?.
Voin puhua vain omasta puolestani ja voin vakuuttaa, että en ollut Bodomilla kyseisenä yönä.

Muiden osalta voisi kantaa ottaa mm. Urho, joka nimesi ko. ryhmän nimellä Kopla-9 ja hänhän myös otti ensimmäisenä kyseisen ryhmän esiin täällä Murhainfossa.
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
Pharnamoh
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Su Elo 14, 2011 7:42 pm

Re: Kopla - 9

Viesti Kirjoittaja Pharnamoh »

Maza kirjoitti:
Voin puhua vain omasta puolestani ja voin vakuuttaa, että en ollut Bodomilla kyseisenä yönä.

Muiden osalta voisi kantaa ottaa mm. Urho, joka nimesi ko. ryhmän nimellä Kopla-9 ja hänhän myös otti ensimmäisenä kyseisen ryhmän esiin täällä Murhainfossa.
Vai niin. Kerrotko sitten näkemyksesi siitä kenen mopo siellä yöllä säksätti?

Urho tosiaan avasi keskustelun koplaysistä. Mutta sitten hän yllättäen väitti ettei tiedä asiasta mitään. Mutta onhan täällä muitakin äkillisesti hiljentyneitä kirjoittajia ollut kuten.. :roll:
"I'm a plain man; rum and bacon and eggs is what I want, and that head up there for to watch ships off."
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6549
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Kopla - 9

Viesti Kirjoittaja awa »

Pharnamoh kirjoitti:Urho tosiaan avasi keskustelun koplaysistä. Mutta sitten hän yllättäen väitti ettei tiedä asiasta mitään. Mutta onhan täällä muitakin äkillisesti hiljentyneitä kirjoittajia ollut kuten.. :roll:
Urho tosiaan hiljeni ja niin hiljeni nikki konstakin. Toisin kuin konsta, nikki Sariola hiljenee ainoastaan bannin tullessa.

Koplasta on mielenkiintoista tietää se, että tuo paikallisten "klaani" taitaa supistua yhteen ja samaan henkilöön - joka hänkään ei ole paikallinen. Valitettavasti.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Pharnamoh
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Su Elo 14, 2011 7:42 pm

Re: Kopla - 9

Viesti Kirjoittaja Pharnamoh »

awa kirjoitti:
Koplasta on mielenkiintoista tietää se, että tuo paikallisten "klaani" taitaa supistua yhteen ja samaan henkilöön - joka hänkään ei ole paikallinen. Valitettavasti.
Olisi mielenkiintoista tietää mitä muuta tiedät tuosta mainitsemastasi Koplasta josta näytät olevan kovin kiinnostunut?
Ja mikä sitten on tuo "paikallisten klaani"? Ehkä kerrot siitä kun kerran sanot tietäväsi asiasta. Se että sanot klaanin olevan paikallinen mutta ei kuitenkaan paikallinen kielii mielestäni siitä ettet olekaan kovin varma tietojesi luotettavuudesta. :wink:
"I'm a plain man; rum and bacon and eggs is what I want, and that head up there for to watch ships off."
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6549
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Kopla - 9

Viesti Kirjoittaja awa »

Urholla tosiaan loppuivat asia-argumentit ja ehkä ymmäryskin oli tullut siihen pisteeseen, että tosiasiat oli tunnustettava. Totuus tuli pakottavati esiin, ei ollut vaihtoehtoja. Totuus oli pakko tunnustaa.

Konstailevasti kirjoittavia Kopla-9 jäseniä on "yllättävän" pajon. Saa sitä tämänkin sanoa. Ei ole kiellettyä.

Totuus on faktojen tunnustamista
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Kopla - 9

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Kopla-9-kuvio on aika vanha ja muistaakseni sen lanseerasi Maza jo Muuralan aikoihin.
Kun Maza ei osannut vastata yhteenkään kysymykseen oikein koskien vanhan Olarin jengiä,
myönsi hän jo vuosia sitten tekaisseensa koko kuvittelemansa Kopla-9-jutun.

8)
Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Re: Kopla - 9

Viesti Kirjoittaja Maza »

Wagner kirjoitti:Kopla-9-kuvio on aika vanha ja muistaakseni sen lanseerasi Maza jo Muuralan aikoihin.
Kun Maza ei osannut vastata yhteenkään kysymykseen oikein koskien vanhan Olarin jengiä,
myönsi hän jo vuosia sitten tekaisseensa koko kuvittelemansa Kopla-9-jutun.
Miksi muuntelet totuutta? Tiedät hyvin, että Urho piti aiheen keskustelua yllä Muuralassa ja nimesi ryhmän Kopla-9:ksi. Miksi sekoitat asiaan ryyppykavereitasi Olarista? Minulla ei ole heidän kanssaan mitään tekemistä.
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
Pharnamoh
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Su Elo 14, 2011 7:42 pm

Re: Kopla - 9

Viesti Kirjoittaja Pharnamoh »

Wagner kirjoitti:Kopla-9-kuvio on aika vanha ja muistaakseni sen lanseerasi Maza jo Muuralan aikoihin.
Kun Maza ei osannut vastata yhteenkään kysymykseen oikein koskien vanhan Olarin jengiä,
myönsi hän jo vuosia sitten tekaisseensa koko kuvittelemansa Kopla-9-jutun.

8)
Väärin. Koplatarinan juuret ovat vielä kauempana muinaisella Klak-palstalla. Hintriikka kertoi nirunarukenkiä keräilevästä teinistä. Muistaakseni Röh lisäsi tarinaan kaverinsa Riston. Kun koossa oli yhdeksän poikaa niin Kekkonen(?) taisi nimetä sen Kopla-ysiksi. Oliko se sitten tämä Muuralan palsta jossa tämä pikkupoikien seikkailukopla sai eniten ääniä äänestyksessä: kuka on Bodomin murhaaja?
"I'm a plain man; rum and bacon and eggs is what I want, and that head up there for to watch ships off."
Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Re: Kopla - 9

Viesti Kirjoittaja Maza »

Pharnamoh kirjoitti:Kun koossa oli yhdeksän poikaa niin Kekkonen(?) taisi nimetä sen Kopla-ysiksi. Oliko se sitten tämä Muuralan palsta jossa tämä pikkupoikien seikkailukopla sai eniten ääniä äänestyksessä: kuka on Bodomin murhaaja?
Muistan hyvin tuon kuuluisan Muuralan äänestyksen. En edes itse äänestänyt siinä ja silti Kopla-9 voitti! Siihen oli varmaankin syynä silloisen Kekkosen eli Urhon voimakas panos Kopla-9-keskusteluun. Hän toi arvovaltaa asiaan ja Kopla voitti. Jos asiasta äänestettäisiin uudelleen täällä Murhainfossa, niin Kopla-9 voittais taas eiks voittaiskin?
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
Pharnamoh
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Su Elo 14, 2011 7:42 pm

Re: Kopla - 9

Viesti Kirjoittaja Pharnamoh »

Ei ehkä voittaisi. Kysymyksessähän oli kuitenkin vain pikkupoikien seikkailukerho. Ei 15-vuotias ja sitä nuoremmat tuollaisia hirmutekoja tee.
Itsekin äänestin "jotain muuta" koska ehdokkaani ei ollut sillä listalla.
Kekkonen oli tietysti Bodom-tietämyksen guru, mutta kyllä Wagner pani kertomuksillaan alkuun tämän saagan. Kunnia sille jolle se kuuluu!
"I'm a plain man; rum and bacon and eggs is what I want, and that head up there for to watch ships off."
Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Re: Kopla - 9

Viesti Kirjoittaja Maza »

Pharnamoh kirjoitti:Kekkonen oli tietysti Bodom-tietämyksen guru, mutta kyllä Wagner pani kertomuksillaan alkuun tämän saagan. Kunnia sille jolle se kuuluu!
Kekkonen eli Urho asiamiehineen on onneksi edelleen Bodom-keskustelussa mukana, mutta matalalla profiililla. Olkoon se kunniaksi hänelle. Tosin Urhon rikkeet täällä Murhainossa ovat jo vanhentuneet ja hänet olisi hyvä päästää pannasta, jotta hän voisi esittää kommenttinsa omana itsenään. Esitänkin näin julkisen vetoomuksen hänen banninsa purkamiseksi. Saataisiin häneltä taas asiallista lisätietoa mm. Kopla-9:n vaiheista.
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
Pharnamoh
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Su Elo 14, 2011 7:42 pm

Re: Kopla - 9

Viesti Kirjoittaja Pharnamoh »

Maza kirjoitti: Kekkonen eli Urho asiamiehineen on onneksi edelleen Bodom-keskustelussa mukana, mutta matalalla profiililla. Olkoon se kunniaksi hänelle. Tosin Urhon rikkeet täällä Murhainossa ovat jo vanhentuneet ja hänet olisi hyvä päästää pannasta, jotta hän voisi esittää kommenttinsa omana itsenään. Esitänkin näin julkisen vetoomuksen hänen banninsa purkamiseksi. Saataisiin häneltä taas asiallista lisätietoa mm. Kopla-9:n vaiheista.
Ei Urho tietääkseni bannissa ole. Eikös hän lähtenyt itse? Minfon ylläpito osoitti poikkeuksellista kunnioitusta Urhoa kohtaan julkaisemalla silloin perään muistokirjoituksen. Olisiko liikaa vaadittu jos ylläpito pyytäisi häntä palaamaan käyttämällä yhtä kauniita sanoja kuin tuossa muistokirjoituksessa? Itse odotan mielenkiinnolla myös aikalaisten OK:n ja HS:n kertovan tietonsa täällä Bodomin rannoilla viihtyneestä poikaporukasta.
"I'm a plain man; rum and bacon and eggs is what I want, and that head up there for to watch ships off."
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Kopla - 9

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Muistellaampa menneitä: Kaksipäinen faarao...

8)
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Re: Kopla - 9

Viesti Kirjoittaja Loka »

Pharnamoh kirjoitti:...Loka kahvia keittämään?
Hauska. Tai sitten ei.
Lukittu