Muiden uhrien vammat!

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Muiden uhrien vammat!

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Täällä on käyty kova spekulointia Gustafssonin vammoista, mutta muiden uhrien, jotka sentään menettivät eniten, eli ainoansa, heidän vammoistaan ei vielä ole paljoakaan sen tarkemmin käyty debattia.

Kaikille lienee selvää, että Tuulikkia, Irmeliä ja Seppoa kohtaan, on käytetty julmaa väkivaltaa, eikä surmaajaa kohtaan tule tuntea minkäänlaista sääliä.

Ihan ensinnä kysyisin heiltä, jotka tarkemmin asioista tietävät, kuinka nopeasti ihmisen silmän iiriksen värikalvo haihtuu kuoleman jälkeen?

Jostain olen antanut itseni ymmärtää, että noin kuuden tunnin jälkeen??

Ensimmäiset raatokärpäset tulevat noin kaksi minuuttia elävästä lihasta vainajaksi siirtymisen jälkeen paikalle, ainakin kesäaikaan, mutta reagoivatko raatokärpäset elävään ihmiseen?

Aloitetaanpa vaikka noilla.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Jahas, olisi lullut todellisten uhrien vammat kiinnostavan, mutta ei sitten.

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu52 kirjoitti:Jahas, olisi lullut todellisten uhrien vammat kiinnostavan, mutta ei sitten.
Äläs ny hökellä, tarttee varmaan porukan fundeeraa ensteks.

Muuten, miten niin " todellisten uhrien "? Mikäs se Nilssi sitten oli? Epätodellinen vai? :lol:

Oulunmies
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 5:27 am

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Jeps, fundeerata täytyy ekaks. Ekaksi mieleen tulee, että TM on selvinnyt melko armollisilla vammoilla. If you know what I mean?

Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Minä kyllä olen lueskellut noiden kolmen uhrin vammaluetteloita useinkin koettaen löytää niistä vihjeitä. Noin muistikuvien mukaan IB:ia on hakattu kovalla painavalla esineellä lähinnä kasvoihin ja iskut ovat olleet erittäin painavia aiheuttaen kuolettavat vammat. Vasta myöhemmin on hakattu teräaseella niskaan - se on ollut jo tarpeetonta. Suuri viha ja raivo on kohdistunut juuri häneen.

SB on saanut muutaman painavan iskun päähänsä. Kallo on murtunut. Sen lisäksi ja ilmeisesti vielä tuon jälkeen on isketty useita kertoja teräaseella mm. kurkkuun ja tappava teräaseen isku on osunut solisluukuoppaan tunkeutuen aina keuhkoihin asti aiheuttaen kuoleman.

TM on saanut vähiten iskuja. Vain pari painavaa iskua päälaelle. Niistä on aiheutunut kallonmurtuma ja aivoruhjeita, ja vammat ovat olleet tappavia. Hänellä oli ollut myös sormessa ruhjevamma - sitä oli arvioitu puolustusvammaksi.

Kyllä on ollut raivoisa tappaja. Viha näyttää kohdistuneen ensisijaisesti IB:iin. Myös mahdollisesti SB on saamistaan iskuista huolimatta noussut vielä mahdollisesti istuvaan asentoon ja yrittänyt panna hanttiin. Häntä on siinä isketty useita kertoja teräaseella. Näihin kahteen on kohdistunut tappajan suurin raivo. TM:n osuus on vain pari iskua päälaelle painavalla esineellä. Hän on ikäänkuin sivullinen, ja kysymyksessä on ikäänkuin todistajan eliminoiminen.

Jos pidetään arvossa sitä "lauluvihon sivua", niin näyttää siltä, että mitään mainittavaa riitaa ei ole ollut seurueen sisällä ainakaan ennen klo 3:ea, joka on minun arvioni noiden muistiinpanojen kirjoitusajaksi. Onnettomuus tai seurueen sisäinen riita ennen tuota ajankohtaa näyttää olevan mahdottomuus. Jäljelle jää tietysti mahdollisuus, että vasta aamulla on syntynyt ratkaiseva riita. Toinen mahdollisuus on, että aamuyöllä, ehkä noin klo 3.30 on seurueen kimppuun hyökännyt ulkopuolinen hyökkääjä. Hyökkääjän erityinen viha näyttää kohdistuneen nimenomaan IB:iin. Saa jopa sellaisen vaikutelman, että kaksi muuta uhria ovat olleet vain "väärässä paikassa väärään aikaan", ja saaneet sen vuoksi surmansa.

Tämä kaikki on teoretisointia, todelliset tapahtumat ovat toistaiseksi arvailujen ja teorioiden varassa.

Jos ajatellaan, että miksi NG selvisi hengissä, niin tulee mieleen seuraavia ajatuksia.

Hyökkäyksen pääkohde olisi ollut IB. SB sai surmansa, koska yritti nousta tappelemaan vastaan ja sai vasta siinä vaiheessa tappavan teräaseen piston. TM sai surmansa, koska yritti karata ja oli ilmeisesti vähällä onnistua pääsemään karkuun. Jospa NG oli menettänyt iskuista tajuntansa ja makasi teltan pohjalla liikkumatta tajuntansa menettäneenä. Tällöin tappaja ei kiinnittänyt häneen lisähuomiota kuten kahteen muuhun. NG ryömi teltan sivulle leikatusta reiästä ulos teltasta vasta sen jälkeen kun tappaja jo oli poistunut paikalta. Pahasti loukkaantuneena myös NG jäi retkottamaan siihen teltan päälle - mahdollisesti menetti ponnistelusta johtuen tajuntansa päästyään ulos teltasta. Kuvista näkee, että teltan sivuun oli leikattu suuri aukko, josta hyvin mahtui ulos. Veritutkimusryhmän mukaan aukko oli leikattu ennen kuin eräät veriroiskeet olivat lentäneet. Siis pahoinpitelyt jatkuivat noiden aukkojen leikkaamisen jälkeen. Veritutkimusryhmä oli muistaakseni todennut, että ainakin pääosa verijäljistä oli syntynyt noiden leikattujen reikien leikkaamisen jälkeen. Tämäkin kaikki on allekirjoittaneen pohdiskelua ja siis teoriaa. Totuus on tuntematon.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kas kun papillon, minulla ei ole siitä täyttä varmuutta oliko ko. henkilö uhri lainkaan, sillä pahamaineinen Espoon käräjäoikeus ei minua oikein vakuuttanut.

Kuten ei montaa muutakaan.

Sensijaan kaikki kuolleet olen kyllä arvioinut todellisiksi uhreiksi.

Tuo silmän iiriksen värin katoaminen, on saattanut olla syy siihen, että Tuulikin kasvot on peitetty huovalla.

Jo ja kun surmaaja puuhasteli niemellä tunteja surmien jälkeen, niin silloin tälle on saattanut tulla yllätyksenä se, että silmän värikalvo häviää ja silmämuna muuuttuu valkoiseksi.

Tuskin surmaaja on sentään yrittänyt uhriensa silmiä sulkea tekojensa jälkeen, vaan nämä ovat saattaneet jäädä makaamaan silmät auki, jolloin niitä silmäluomia olisi kait ollut muutaman tunnin kuluttua turha edes yrittää sulkea, kuten elokuvissa tehdään.

Se saattaisi ola juuri syy Tuulikin kasvojen peittämiseen, Sepon käärimiseen teltan liepeeseen ja Irmelin kääntämiseen lähes vatsalleen.

Mitä sitten tulee noihin raatokärpäsiin, niin ne eivät elävään ihmiseen muniaan muni, ainoastaan kuolleeseen, joten tuo Gussen naamalla olleet kärpäset taitavat olla fuulaa niiltä osin, että niitä olisi Gussen haavoissa ollut, vainajien kylläkin.

Tietääkseni ihmisen hajoaminen kuoleman jälkeen alkaa noin viiden minuutin päästä hengenlähdöstä, joten kait raatokärpäset "haistavat" korppikotkien tavoin kuolleen ihmisen.

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Hessu52 kirjoitti: Tietääkseni ihmisen hajoaminen kuoleman jälkeen alkaa noin viiden minuutin päästä hengenlähdöstä, joten kait raatokärpäset "haistavat" korppikotkien tavoin kuolleen ihmisen.
Taitaa olla sudenpentujen käsikirjasta nämä Hessun tiedot taas. Ensimmäiset raadonsyöjät saapuvat paikalle vasta tuntien kuluessa, eikä niiden touksita mitään tarkkaa kuolinajan määritystä voi tehdä. Kärpäse kyllä imeskelevät mieleellään myös elävän ihmisen haavoja, jos se sallitaan niille.

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

konsta kirjoitti:
Hessu52 kirjoitti: Tietääkseni ihmisen hajoaminen kuoleman jälkeen alkaa noin viiden minuutin päästä hengenlähdöstä, joten kait raatokärpäset "haistavat" korppikotkien tavoin kuolleen ihmisen.
Taitaa olla sudenpentujen käsikirjasta nämä Hessun tiedot taas. Ensimmäiset raadonsyöjät saapuvat paikalle vasta tuntien kuluessa, eikä niiden touksita mitään tarkkaa kuolinajan määritystä voi tehdä. Kärpäse kyllä imeskelevät mieleellään myös elävän ihmisen haavoja, jos se sallitaan niille.
Perskärpäset, mites niitten kanssa on? :lol:

Perhana taas tuosta kuolinajasta tuli mieleen mikäs muu kuin Jäljillä sarja, sarjojen sarja:

Kaveri leipoi naapurin kirveellä hengiltä.
Kuolinaikaa oli vaikea tarkaan sanoa, epäillyllä oli alibi osalle yötä.

Mutta tarkka kuolinaika saatiin selville kyllä, minuutilleen ja ruumiinavauksen yhteydessä ja ukon alibi petti.

Miten se selvisi?

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Väärin konsta jälleen kerran sinulta, tosi väärin.

Jos vaivautuisit joskus ottamaan asioista selvää, niin saattaisit oppia elämässäsi jotain, mutta tuolla tyylillä olet Sariolan tasoinen sepustelija, joka elelee omisssa atmosfääreissään, ulkona kaikesta todellisuudesta.

yövuoro
Martin Beck
Viestit: 781
Liittynyt: To Joulu 11, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: HUS

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

^^
Kärpäsen munimista munistako?

Nuo kuolleiden vammat, keskusteluista on jäänyt mieleen
Sepin ammattimainen kaulapisto.
Tuulikin armo-/todistajan eliminointi isku
Irmelin pitkäkestoinen ylitappo, kolme astaloa. Irmelillä oli puolustusvammoja ja hänen vertaan oli useammassa paikassa?
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

yövuoro kirjoitti:^^
Kärpäsen munimista munistako?
Ei, saatin selville koska kundi nousi ylös, koska pihalla kohtasi kirvesmiehen, koska tämä löi ja sitten sekin koska heppu kuoli.
Tarkasti saatiinkin, juoni juttu perhana,ei tappaja arvannut, eikä juuri muutkaan.
:lol:

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Näin uskoisin, että toukista ja niiden asteista saa aika tarkkaan selville kuolinajan.

Tällä konstalla on metka tyyli, jos hän ei ymmärrä tai tiedä jotain asiaa, alkaa hän haukkua ja panetella sellaista kirjottajaa, joka asioista tietää.

Otapa konsta selvää, hyönteisestä nimeltä Cynomya Mortuorum ja sen tavoista.

Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Omakohtaisen kokemuksen perusteella voin kertoa, että kärpäset kyllä imevät verta tuoreesta haavastakin, jos henkilö on liikkumatta paikallaan. Muistan tilanteen, jolloin minulla oli säärissä haavoja. Kärpäsen imeminen tuntui pienenä kipuna siinä haavassa. Eikä vain aivan pienenä - kiusallisena kipuna. Tämä on jäänyt mieleen. Tuskin nämä olivat raatokärpäsiä, mutta on niitä muitakin lajeja, jotka vain imevät verta, jos saavat tilaisuuden. Ehkä on ollut tällaisista kysymys. Valveilla oleva kyllä kiireesti hätistää pois tuollaiset kärpäset. Ainakin minä tein niin.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Vai niin, että kärpäset ovat Sariolalle imeneet jalkoihin imukärsillään fritsuja, joka on tuntunut pienenä kipuna, ja hah, hah haaa.

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Hessu52 kirjoitti:Väärin konsta jälleen kerran sinulta, tosi väärin.
..snip..poistettu asialliseen keskusteluun kuulumatonta teksitiä...snip...


Eri hyönteislajit saapuvat hajoamisen eri vaiheissa. Ensimmäiset raatokärpäset löytävät vainajan jo tuntien kuluessa kuolemasta. Kuivuneessa vainajassa esiintyy runsaasti kovakuoriaisia.

Lajien saapumisjärjestyksen avulla hyönteistieteilijä arvioi kuolinajan vuodenajan tarkkuudella. Yksilönkehitysvaiheisiin perustuvan menetelmän avulla arviota voi tarkentaa.

Hyönteislajeja elää Suomessakin noin 20 000. Maallikolle tuttu nimitys raatokärpänen on itse asiassa heimon nimi. Kuolinajan selvittäminen onkin pitkälti lajinkehityksen määritystä.
http://www.turunsanomat.fi/kotimaa/?ts= ... :0:0:0:0:0:

Edit: linkki korjattu

Vastaa Viestiin