Kuulustelut: Nils Gustafsson

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
groot
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1494
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 11:18 pm
Paikkakunta: Dublin Ireland the funny country

Re: Kuulustelut: Nils Gustafsson.

Viesti Kirjoittaja groot »

Motiivina on voinut olla kosto, ei mustasukkaisuus. Kosto mistä?
---------
Allekirjoitus.

groot
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1494
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 11:18 pm
Paikkakunta: Dublin Ireland the funny country

Re: Kuulustelut: Nils Gustafsson.

Viesti Kirjoittaja groot »

Kotipoliisi kirjoitti:Aika selvää on, että joku telttaseurueesta on riisunut Irmeliä teltassa tytön ahdistuneista vastaväitteistä huolimatta. Ollut uskomatta tytön kuukautisaikaan ja saanut raivohulluuskohtauksen pirunviinan siivittämänä. Varsinkin kun Seppo on varmaankin noussut puolustamaan tyttöä ja pienessä teltassa toivonut rauhaisaa yöunta Tuulikin kanssa.

Lopputulos oli sitten mitä oli.


Kotipoliisi
Heti aluksi totean, että tämä on fiktiota eli pelkkiä oletuksia. Edellinen lause on tarkoitettu Konstalle, että hän ei taas raivostuisi kun fiktio muuttuu faktaksi.

Käsitinköhän tämän oikein eli tarkoitko, että kaikki neljä olivat teltassa kun Irmeliä riisuttiin ja ahdisteltiin? Itse uskoisin, että Seppo ja Tuulikki ovat ollleet ulkona ja NG ja Irmeli teltassa kahdestaan. Seppohan on voinut mennä sitten sisään telttaan ja on alkanut ensimmäinen välien selvittely, jonka seurauksena ovat syntyneet verijäljet Gustafssonin makuupaikalle, jossa hän on väittänyt nukkuneensa. Sen jälkeen hän on joko itse poistunut teltasta tai hänet on ajettu pois sieltä. Hieman myöhemmin on sitten on seurannut kosto, johon on voinut liittyä hieman mustasukkaisuuttakin
---------
Allekirjoitus.

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Kuulustelut: Nils Gustafsson.

Viesti Kirjoittaja awa »

Tottakai kaikki siellä teltassa sisällä oli? Kai se Gustafssonkin on sieltä teltasta pitänyt ulos riuhtoa, sillä oviaukko oli sidottu ja ei kai tuo siinä kunnossa olisi repaleisista pienistä reijistä itse ulos osannut.

Kertoihan Gustafsson, että häntä raahattiin? Eli niinhän se Gustafssonkin sieltä teltasta ulos kiskottiin?

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Kuulustelut: Nils Gustafsson.

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kumpi se nyt siiten suoki teltan narut, kun Gusse väittää itse sulkeneensa nyörit ja sitten, että Sepi olisi kalasta tullessaan nyörittänyt rusetille nämä narut?

Mitähän tuossakin nyt uskoisi, jaa ettei joku valehtele?

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Kuulustelut: Nils Gustafsson.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu52 kirjoitti:Kumpi se nyt siiten suoki teltan narut, kun Gusse väittää itse sulkeneensa nyörit ja sitten, että Sepi olisi kalasta tullessaan nyörittänyt rusetille nämä narut?

Mitähän tuossakin nyt uskoisi, jaa ettei joku valehtele?
Tätä nukkumaanmenoahan laamanni Mikkola tarkensi kysymyksillään, koska ilmeisesti ei Tuominen eikä syyttäjät enempää kuin puolustus Lampelasta puhumattakaan ollut sitä tehnyt, eli nukkumaanmenokertoja oli kaksi, joten siis kaiketi myös solmimisia.

Nilssi pulinoissaan sotkee paljon, tahallisuuteen , laskelmointiin en edelleenkään usko.

Syy: Ne on niin torvia juttuja ne väärinpuhumiset: Vaakuna/Salmisaari, citrusta oli/ ei ollut, juotiin / ei juotu, uitiin/ei uitu jne.

Ei tunnu paatuneen murhamiehen peittely-yrityksiltä.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Kuulustelut: Nils Gustafsson.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Katselin tuossa sitä NG n ensimmäistä kuulusteluvideota.
Olen siitä vakuuttunut että vastaajanpallilla istuu mies, joka ei itsekään tiedä onko hän murhaaja vai ei.

Näyttäisi siltä nyt kun pelit taas laulaa että sen videon saa tänne puketin kautta.

Toki olisi hyvä jos sen saisi tuonne muiden kuulustelujen perään lisättyä, samoin kuin voisi sen korjauksen tehdä jos onnistuisi.

Ylläpito ei asiaan kantaa joten minkäs sille sitten tekee.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!

Oulunmies
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 5:27 am

Re: Kuulustelut: Nils Gustafsson.

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Juotiin/ei juotu, citrusta oli/ei ollut. Nuo menee mielestäni humalatilan vähättelyn piikkiin.

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Kuulustelut: Nils Gustafsson.

Viesti Kirjoittaja awa »

papillon kirjoitti: Nilssi pulinoissaan sotkee paljon, tahallisuuteen , laskelmointiin en edelleenkään usko.

Syy: Ne on niin torvia juttuja ne väärinpuhumiset: Vaakuna/Salmisaari, citrusta oli/ ei ollut, juotiin / ei juotu, uitiin/ei uitu jne.

Ei tunnu paatuneen murhamiehen peittely-yrityksiltä.
Tästä olen osin papillonin kanssa samaa mieltä. Väärin puhumisia on ollut ja toisaalta tarinaa on kerrottu ehkä eri kerroilla hieman erilailla, mutta mistä tämä voisi johtua. Se on mielenkiintoinen kysymys. Toki on mahdollista, että hän ei todellakaan muista tarkasti tapahtumia. Liiallinen alkoholi voi olla syynä siihen. Syy voi olla myös aivovamma. Kuka sitä tietää.

Erilaisten kertomusten lähde voi olla myös niin yksinkertainen, että kertoja ei muista mitä edellisellä kerralla on puhunut. Syytä tähän voi vain arvailla. Mikäli se muistamattomuuden syy olisi jokin noista aikaisemmin kerrotuista, niin miksi kertoja ei sitä tuonut ilmi ja esimerkiksi sanonut, että hän ei muista mitään tarkasti, koska oli niin humalassa. Gustafsson ei sano koskaan, että hän ei muista jotakin murhaillan tapahtumista (lukuun ottamatta murhien tapahtumahetkeä -> ad 4vrk), vaan antaa yleisesti ymmärtää, että hän muistaa asiat tarkasti. Toki poliisikuulusteluissa sanoo aikaa kuluneen niin paljon, että ei jaksa jotakin muistaa, mutta nuokin asiat liittyvät usein juuri näihin ristiriitaisuuksiin, jotka kuulustelija tuo julki.

Syy voi olla myös kertojalle kehittynyt valemuisto, eli omassa mielessä kehittynyt tarina, johon itsekin on alkanut uskomaan. Sekin on mahdollista. Kansankielellä ja kansanviisautena, tämän voi myös sanoa - "kun tarpeeksi valehtelee, siihen alkaa itsekin uskomaan".

Pidän hyvin erikoisena, että Gustafsson ei todellakaan myönnä muistamattomuuttaan, vaan kertoo asiat varmiona. Esimerkkinä kertomus, jossa Gustafsson sanoo, että ketään ei nähty ja kukaan ei käynyt heitä siellä katsomassa, vaikka myöhemmin antaa tarkaakin tarkemmat tuntomerkit ja kuvauksen kahdesta tuntemattomaksi jääneestä kalastajasta. Näiden kalastajien kanssa Gustafsson kertoi jopa jutelleensa.

Eli lyhyesti: Pitäisin uskottavampana tai todentuntuisempana, mikäli Gustafsson olisi alusta asti myötänyt, että ei todellakaan muista illan tapahtumia kovinkaan tarkasti. Olipa siihen syynä sitten alkoholi tai aivovamma. Näin ei kuitenkaan ole tapahtunut.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Kuulustelut: Nils Gustafsson.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Järkkäilen viimeinkin aineistoa, kaikenlaista tulee vastaan.

Tässä jonkun Waltsulaisen kooste nukkuma-asemista kuulusteluista:


Viesti : Lainaus:

29.3.04

MT: Mihin me jäätiin äsken?
NG: Niin mä olin just kertomassa sen nukkumajärjestyksen
MT: Niin nukkumajärjestys joo?
NG: No mehän oltiin… Irmelihän oli niinku näin…ku telttahan oli näin ja jalkapää oli niinku sinne merelle päin
MT: Mä voin antaa paperia..tossa on lyijykynä
NG: Telttahan oi näin…ja oviaukko oli täällä näin…tai sehän oli vaan semmonen että narulla sidotaan kiinni…Irmeli nukku tässä, minä tässä, Seppo tässä ja Tuulikki täällä…et meil oli päär niinku
MT: Sinne perälle?
NG: Niinku kartanolle päin…

29.3.04
MT: Piirräs noihin vielä noi nimet, tai kirjota kuka…
NG: Irmeli oli siinä
MT: Ihan siinä reunassa?
NG: Joo…………ja Tuulikki oli täällä
MT: Reunassa?
NG: Joo
MT: Mihinkäs suuntaan teidän päät…?
NG: Päät oli niinku pohjoiseen päin, sinne kartanolle päin…ja jalat oli niinku tänne oviaukkoon ja se oli niinku vetten päin..et tä oli niinku järvi jo tää
MT: Eli jalat oviaukolle ja päät sitte sinne tietenkin päin vastaiseen suuntaan?
NG: Päinvastaiseen suuntaan joo

30.3.04
MT: Miten toi teltan paikka valittiin?
NG: Koska se oli tasainen paikka
MT: Se oli yhteinen päätös, vai?
NG: Se oli ihan yhteinen päätös…tollai kun se on tämmönen näin…
MT: Se teltan suuaukon?
NG: Oli tänne, tänne näin, ja me nukuttiin näin, päät oli

14.4.04
NG: No niin no..teltan ovi oli niinku etelään päin ja pääpuoli pohjoiseen päin…ja Irmeli nukku niinku sanotaan itään päin…ja minä nukuin sen vieressä ja oikealla kyljellä..että vasen kylki oli ylhäällä..ja se nukku tai meni maaten sillai että..oikea kylki oli ylhäällä

7.5.04
MT: Se suuaukko on niinku siellä???
NG: Se on tänne päin joo koska täällä on…näin se menee
MT: Se ranta on siinä?
NG: Joo ranta on…Tää on vettä…

25.5.04
NG: …kellonaikaa en osaa sanoa…mutta tota….aurinko ei ollut noussut vielä..koska senhän näkee suoraan järven yli idästä kun aurinko nousee……koska meillähän oli niinku länteen päin oviaukko..ja päät oli niinku mun käsityksen mukaan pohjoiseen päin…ja ilta-aurinko ei sinne oikein päässyt, koska siinähän oli mettää edessä.
MT: Ja alkoholit oli juotu pois?

:lol:
- Sanos muuta ja älä muuta sano!

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Kuulustelut: Nils Gustafsson.

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Ei perkele, Gussehan pyörittelee telttaa ja makuupaikkoja niinkuin eräs kirjoittaja konsanaan.

Ei ole mikään ihme, jos Gusse olisi kuilinut pullollisen jo ennen saapumistaan niemelle, niin sekavaa tuo teltan paikan setviminen on ollut, hitto!

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Kuulustelut: Nils Gustafsson.

Viesti Kirjoittaja awa »

Kyllähän tuo nukkumisjärjestyksen ja teltan sijainnin jankkaaminen jotenkin tuntuu erikoiselta. Ehkä siinä on kuitenkin kyse siitä, että vain telttailija yksin sen tietää, joka on telttaan nukkumaan asettunut, kuinka siellä oltiin. Mikäli järjestys on alati vaihtunut - se epäilyttää - että teltassa ei ehkä kaikki yhtäaikaa olleetkaan.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Kuulustelut: Nils Gustafsson.

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Tässä olevalle kirjoitukselle ei tuntunut löytyvän sopivaa osastoa, joten pistin sen tähän:
-------------------------------------------------------------------------------------------

NG:n nuhteeton elämä

Tiedetään, että NG oli sairaalassa 5-23. kesäkuuta, eli noin 18 vrk. Sen jälkeen hän kävi saamassa hoitoa korvaklinikalla ja hammasklinikalla vielä lähes vuoden ajan.

Minusta on täysin väärin väittää noita vammoja lieviksi. Totuus näkyy jo noista hoitoajoista. Kyllä jo silloinkin oli erittäin päteviä lääkäreitä. Työnteosta vapautusta lienee ollut puolisen vuotta, tosin en tarkkaa määrää tiedä. Sen jälkeen hän on elänyt suhteellisen tavallisen, uutteran ja rehellisen miehen elämää. Hän on tehnyt täyden päivätyön työelämässä, ja on ollut tunnettu uutterana ja luotettavana työntekijänä.

Nämä tiedot eivät sovi yhteen tuollaisen rikoksen tehneen henkilön kanssa. Mitä olen seurannut TV:stä ja lukenut muualta, ovat tällaisia rikoksia tehneet lähes aina henkilöitä, joilla on muutakin rikostaustaa. Rikoksia on ollut ennen tai jälkeen tuollaisen rikoksen, tai molemmin puolin. Toinen tällainen indisio todiste on, että kyvyt ja taidot tuskin olisivat riittäneet niin täydelliseen itsensä hallitsemiseen ja loistavaan näyttelijäsuoritukseen, kuin syyllisenä oleminen olisi edellyttänyt.

Lyhyesti sanottuna profiili ei näytä sopivan. Teon tekijä on todennäköisesti perusluonteeltaan väkivaltainen siinä määrin, että hän on joutunut lain kanssa tekemisiin useammin kuin kerran. Elämänvaiheet tuskin ovat noin tasaisia, vaan tilanne lienee päinvastoin. Sellaisiakin henkilöitä epäillyistä löytyy. Uskon oikean syyllisen olevan heidän joukossaan.

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Kuulustelut: Nils Gustafsson.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Sariola kirjoitti:Tässä olevalle kirjoitukselle ei tuntunut löytyvän sopivaa osastoa, joten pistin sen tähän:
-------------------------------------------------------------------------------------------

NG:n nuhteeton elämä

Tiedetään, että NG oli sairaalassa 5-23. kesäkuuta, eli noin 18 vrk. Sen jälkeen hän kävi saamassa hoitoa korvaklinikalla ja hammasklinikalla vielä lähes vuoden ajan.

Minusta on täysin väärin väittää noita vammoja lieviksi. Totuus näkyy jo noista hoitoajoista. Kyllä jo silloinkin oli erittäin päteviä lääkäreitä. Työnteosta vapautusta lienee ollut puolisen vuotta, tosin en tarkkaa määrää tiedä. Sen jälkeen hän on elänyt suhteellisen tavallisen, uutteran ja rehellisen miehen elämää. Hän on tehnyt täyden päivätyön työelämässä, ja on ollut tunnettu uutterana ja luotettavana työntekijänä.

Nämä tiedot eivät sovi yhteen tuollaisen rikoksen tehneen henkilön kanssa. Mitä olen seurannut TV:stä ja lukenut muualta, ovat tällaisia rikoksia tehneet lähes aina henkilöitä, joilla on muutakin rikostaustaa. Rikoksia on ollut ennen tai jälkeen tuollaisen rikoksen, tai molemmin puolin. Toinen tällainen indisio todiste on, että kyvyt ja taidot tuskin olisivat riittäneet niin täydelliseen itsensä hallitsemiseen ja loistavaan näyttelijäsuoritukseen, kuin syyllisenä oleminen olisi edellyttänyt.

Lyhyesti sanottuna profiili ei näytä sopivan. Teon tekijä on todennäköisesti perusluonteeltaan väkivaltainen siinä määrin, että hän on joutunut lain kanssa tekemisiin useammin kuin kerran. Elämänvaiheet tuskin ovat noin tasaisia, vaan tilanne lienee päinvastoin. Sellaisiakin henkilöitä epäillyistä löytyy. Uskon oikean syyllisen olevan heidän joukossaan.

Liippaa monia osastoja ja toisaalta ei yhtäkään, ehkä jopa oman osaston paikka?

No mitä tulee tuohon että:

" Nämä tiedot eivät sovi yhteen tuollaisen rikoksen tehneen henkilön kanssa. Mitä olen seurannut TV:stä ja lukenut muualta, ovat tällaisia rikoksia tehneet lähes aina henkilöitä, joilla on muutakin rikostaustaa. Rikoksia on ollut ennen tai jälkeen tuollaisen rikoksen, tai molemmin puolin. "


Niin miten oli Kytäjällä? Kolme kuollutta, ei tietääkseni pahoja tekoja ennen ei jälkeen, joitain pilkkijöitä oli Kai Kustaa opastanut paremmille apajille porailemasta reikiä kauniin järven jäähän.

Pasanen passaisi muuten, mutta tappoi vaimonsa myöhemmi.
Ennen poliisimurhia ei ollut kuin viinankeittoa ja pikku tappeluita jne.

Sitten Haapojat ynnä muut Junnit ja Jalpet, tappaminen on elämäntapa lähes.
Mene ja tiedä mutta minne?
- Sanos muuta ja älä muuta sano!

strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Kuulustelut: Nils Gustafsson.

Viesti Kirjoittaja strangelove »

papillon kirjoitti:Niin miten oli Kytäjällä? Kolme kuollutta, ei tietääkseni pahoja tekoja ennen ei jälkeen, joitain pilkkijöitä oli Kai Kustaa opastanut paremmille apajille porailemasta reikiä kauniin järven jäähän.
(Menee offiksi)

Kai Vähakallio oli jonkinlainen "tikittävä aikapommi". Hänellä oli ilmeisesti lapsesta asti ollut hermojen kanssa ongelmia. Ennen Kytäjän tapausta hän ei ollut surmiin syyllistynyt (ainakaan virallisesti), mutta oli ampunut veljensä aika nuorena. Tuo katsottiin kuitenkin tapaturmaksi - mene ja tiedä mikä oli totuus. Eräät salametsästäjät hän oli aseella uhaten pakottanut riistanvalvojan pakeille. Patoutunutta raivoa tuntui tällä kaverilla olleen melkoisesti.

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Kuulustelut: Nils Gustafsson.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Saamari vie kun tuli mieleen se Vähäkallion urheiluauto.
Markkula siitä kertoo muistaakseni " Murha rikostoimittajan silmin " teoksessa, sitä mulla ei olekaan hups vaan.
Siinä kertoi jotenkin niin että jäivät pölypilveen seisomaan kuplavolkkarinsa kanssa, kun koettivat haatattelua saada.
Jossain muuallakin voisi olla, missä?
- Sanos muuta ja älä muuta sano!

Vastaa Viestiin