Esitutkintapöytäkirja

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Vokka et skoone kirjoituksiani kommentoisikaan, niin luepa nyt tarkkaan Gussen kuulustelu ihan alusta, tuosta kuulustelupöytäkirjasta, vai mikä se on.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Voikka, pitää olla vaikka, ok.

Siis skoone, luepa etpk:n 9 sivu, onko se luku, vai mikä, mutta Gussen kuulustelu siinä on ja etsi siitä jotain ristiriitaa.

Oikeastaan luepa tarkkaan koko Nilsin kuulustelu ja mieti, mitä poliisi on ajatellut noita kuunnellessaan, ihan oikeasti.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

Hessu52 kirjoitti:Voikka, pitää olla vaikka, ok.

Siis skoone, luepa etpk:n 9 sivu, onko se luku, vai mikä, mutta Gussen kuulustelu siinä on ja etsi siitä jotain ristiriitaa.

Oikeastaan luepa tarkkaan koko Nilsin kuulustelu ja mieti, mitä poliisi on ajatellut noita kuunnellessaan, ihan oikeasti.
Niin, eikös se vuonna 1960 tehdyn kuulustelun tiedot ole jotenkin luotettavampia kuin yli 40 vuotta myöhemmin tehty kuulustelu ja siinä saadut tiedot?
Muista lähdekritiikki!
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Sinä siis meinaat, että kun Gusse on kertonut 30.6.1960 kuulusteluissa, että Sepi oli ollut poissa työstä, mutta tullut kuitenkin Gussea tehtaan portille vastaan, jossa Gusse on luovuttanut lastin Sepille.

Tuskin tuohonkaan aikaan kukaan, joka oli töistä poissa syystä, tai syyttä, kuitenkaan meni työpaikkansa portille, jossa kaikki työkaverit ovat hänet nähneet, niin viinapulloja hakemaan, sillä illallahan olisi kuitenkin nähty ja lähdetty "redulle" (slangia).

Viittaatko tuossa aiemmasa sanomisessasi siihen, että Gusse oli niin kova viinan perään, että Sepi varmuuden vuoksi haki viinat portilta itselleen.

Saattaahan olla niinkin, mutta silloin Gusse on jo ollut ilmeisen kova viinamäen mies, jollei muutamaa tuntia ole voinut olla ilman.
teemu
Javier Pena
Viestit: 1794
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 1:39 pm

Viesti Kirjoittaja teemu »

Skoone, muistatko, kulkiko Otto Gustafsson Nissen pyörän tarakalla töihin noina aikoina?

Jos kulki, niin voi miettiä olisivatko pullot sopineet siihen kyytiin, vai olisivatko paremmin menneet jollain toisella pyörällä. Otolla saattoi olla omakin pullo pidettävänä.
MEG
Adrian Monk
Viestit: 2588
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 2:01 pm

Viesti Kirjoittaja MEG »

Joku muisteli nähneensä Sepon ja Nissen usein työmatkalla Vihdin tietä kulkevissa busseissa. Varmaan M-pyörilläkin kulkivat, kesäaikana.

Nisse kertoi Otolla olleen tapahtumien aikaan voimakas ryyppyputki, oli m.m. käynyt Strömbergillä puhumassa itselleen Nissen tilin, tämän maatessa sairaalassa.

Seppo on voinut käydä lauantai aamuna Helsingissä, ja palata Strömbergin portin kautta keskipäivällä sulkemisaikaan tavaten Nissen.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

MEG kirjoitti:Joku muisteli nähneensä Sepon ja Nissen usein työmatkalla Vihdin tietä kulkevissa busseissa. Varmaan M-pyörilläkin kulkivat, kesäaikana.

Nisse kertoi Otolla olleen tapahtumien aikaan voimakas ryyppyputki, oli m.m. käynyt Strömbergillä puhumassa itselleen Nissen tilin, tämän maatessa sairaalassa.

Seppo on voinut käydä lauantai aamuna Helsingissä, ja palata Strömbergin portin kautta keskipäivällä sulkemisaikaan tavaten Nissen.
Tarkoitin juuri sitä, että NG ei halunnut viedä pulloja kotiin, jotta isänsä ei niitä itselleen ottaisi...

Jossain myös oli maininta siitä, että Otto olisi kulkenut poikansa motskarin takan töissä? Lähdettä en muista, mutta asian kyllä.
Muista lähdekritiikki!
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Heh, hyvä Hessu ! Olen ollut melkoisen skeptisellä kannalla mitä tulee mainostamiisi kirjallisiin tuotoksiisi, mutta tämä seuraava pistää aprikoimaan, kirjoitat siis:

" Viittaatko tuossa aiemmasa sanomisessasi siihen, että Gusse oli niin kova viinan perään, että Sepi varmuuden vuoksi haki viinat portilta itselleen.

Saattaahan olla niinkin, mutta silloin Gusse on jo ollut ilmeisen kova viinamäen mies, jollei muutamaa tuntia ole voinut olla ilman. "

---- Meinaat siis että Sepi meni hätiin ettei Nilssi siemaise maalarin hankkimia viinaksia kitusiinsa ja näin ollen asettaa vaakalaudalle tyttösten kanssa pikkutelttaan suuntautuvaan kesäredun onnistumisen...kitaten työaikana siis tuon voimajuoman?
No, ei huono, ei sitä Satukirjoilijaksi noin vaan taida päästäkään, siinä jos missä mielikuvitusta tarvitaan :lol: :lol: :lol:
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Itse asiata skoonen kanssa samaa mieltä, Otto olisi ollut nimensä veroinen jos olisi viinat löytänyt. Sepillä oli telta ynnä muuta kamaa, sinne ne lestit hukkuivat helpommin.
Mutta melkoisesti oli muuten kamaa parille pyörälle, teltat ja huovat ynnä muut laukut.

Askiston kioskiheppu kertoi että pojat poikkesivat siinä juuri ennen pimuille menoa. Sitä en varmaksi muista ostiko ne pilsneriä siitä.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

No joo, siis jos Sepi on ollut duunista rokulissa, niin ei varmaan ole ollut kanttia mennä hakemaan viinalastia tehtaan portilta, jolloin kaikki duunikaverit pääsevät himaan.

Olkoon ollut pois vaikka luvan kanssa, niin siihen aikaan oltiin kyllä aika tarkkoja noiden poissaolojen kanssa, joten ei kukaan VIINAA mennyt duunipaikkansa portilta hakemaan, sillä sipuli ja se on kyllä Matti.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Jos Otto on ollut otto päällä, niin mikäs Gussen olisi ollut ajaa Sepin kautta ja jättää lestit sinne, ei Sepin olisi tarvinnut Strömbergille assti ajaa.

Taas yritetään pestä jonkun naamaa puhtaaksi, mutta pöytäkirjat kertovat aivan toista, totuuden puhumisesta.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Joo, silloin olisi täytynyt ajaa taas sitten Sepille asti ees taas, siks toiseks, eipä taida olla tietoa missä Sepi jo muutenkin liikuskeli, millä asialla ja kenen luvalla oli töistä veks, joten jorina siitä on melko turhaa.
Jos haki viinat niin haki ? So?
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

papillon kirjoitti:Joo, silloin olisi täytynyt ajaa taas sitten Sepille asti ees taas, siks toiseks, eipä taida olla tietoa missä Sepi jo muutenkin liikuskeli, millä asialla ja kenen luvalla oli töistä veks, joten jorina siitä on melko turhaa.
Jos haki viinat niin haki ? So?
Näin on näreet. mistä sitä kukaan tietää, miksi kukin teki mitä teki. Ja onko sillä merkitystäkään.
Muista lähdekritiikki!
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

*poistettu asiatonta kuittailua*t:mode
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Voihan se olla, että Sepi haki viinat, kun pelkäsi että Arska tulee ja kuilii ne Strömbergin portilla naamaansa.
Vastaa Viestiin