Esitutkintapöytäkirja

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

*poistettu turhaa ketjuun kuulumatonta tekstiä*t:mode
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

rapier
Vic Mackey
Viestit: 1902
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 6:21 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja rapier »

Siis paikalla on ollut väkeä pilvin pimein ennen kuin poliisi tuli paikalle. Hieman ihmetyttää tämä. :?

Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

rapier kirjoitti:Siis paikalla on ollut väkeä pilvin pimein ennen kuin poliisi tuli paikalle. Hieman ihmetyttää tämä. :?
Mitäs ihmeellistä siinä on? Vastaava tapaus, kaikki uteliaat ovat paikalla kyyläämässä tänäkin päivänä. Ennen poliisia ei ole auktoriteettia joka pois paikalta käskisi.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Tähän sopisi hyvin se vanha hokema palokunnasta, joka meni jotenkin tähän tapaan: " Tuli palokunta, tuli palopaikalle, myöhemmin kuin muut!

Eli poliisi kutsuttiin hätiin ihmeteltävän myöhään, siihen nähden, milloin uhrit oli havaittu ensimmäisen kerran.

Bemböleä kutsutaan näköjään ansaitusti Suomen hölmöläksi, sillä kukaan ei nytkään osannut lähimpään puhelimeen, ennen kuin viisas Matti osui paikalle.

Mata Hari
Agentti Scully
Viestit: 655
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:06 pm

Viesti Kirjoittaja Mata Hari »

Minkä verran tuohon aikaan oli muuten puhelimia, ja kuinkahan pitkä matka tapahtumapaikalta on ollut lähimmän telehvoonin luo?

Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Mata Hari kirjoitti:Minkä verran tuohon aikaan oli muuten puhelimia, ja kuinkahan pitkä matka tapahtumapaikalta on ollut lähimmän telehvoonin luo?
Esko Johansson lähti soittamaan apua Vuolasmaan kanssa Veston konttoritiloihin, siitä n. 15-20 min ja poliisit olivat paikalla. Kuinka paljon puhelimia tuolloin on ollut, en osaa vastata. Vesto lienee ollut lähin paikka josta luuri löytyi.
Viimeksi muokannut Loka, Ma Maalis 17, 2008 10:04 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Et huomannut laittaa matkaa, joka murhaniemeltä oli Veston työmaalle, noin 200-300 metriä, ei sen pitemmälle olisi tavinnut mennä ja taatusti kaikki paikalla olleet tiesivät missä lähin puhelin oli.

Kartanokin olisi ollut eräs mahdollisuus, sitä en muista, oliko siihen aikaan olemassa vielä "keskusneidit", eli "sentraalisantrat", mutta muistaakseni oli ja ainakin maaseudulla, joksi Oittaakin siihen aikaan vielä luettiin.

Nämä "keskusneidit" sitten kertoivat ja vannottivat salaisuuksiaan kylien juoruakoille, jolloin tieto levisi kulovalkean tavoin ympäri pitäjää.

Mata Hari
Agentti Scully
Viestit: 655
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:06 pm

Viesti Kirjoittaja Mata Hari »

Mahdollisesti siellä on ollut sentraalisantrat, kun miekin muistan maalle mummolaan soitelleeni 70-luvun alussa sentraalisantran välityksellä :shock: Mehevä on ollut juoru tuolloin Bodomin tapahtumista voisin olettaa!

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Nostetaan ylös, esitutkintamateriaalia käsitellään kuitenkin koko ajan.

ETPK:n johdanto, sivu 8

Kiitos Teemulle.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Re:

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Nostan tämän vain ylemmäs, ei muuta.

Avatar
Hovimestari
Martin Beck
Viestit: 754
Liittynyt: To Syys 03, 2009 10:51 pm

Re: Esitutkintapöytäkirja

Viesti Kirjoittaja Hovimestari »

ETP:stä:
Leppävaaran poliisipartio, ylikonstaapeli Gösta Lönnberg ja konstaapeli Kauko Paavola saapuivat tapahtumapaikalle kello 11.45. Tapahtumapaikkaa muuttamatta poliisipartio oli pyytänyt paikalle keskusrikospoliisin rikostutkijoita, jotka konstaapeli Paavola oli käynyt tapahtumapaikalle autolla noutamassa. Ylikonstaapeli Gösta Lönnberg oli laatinut havainnoistaan muistion, joka sisältää mm. piirroskuvan tulohetken tilanteesta. Poliisipartion jälkeen paikalle oli saapunut ambulanssi, jolla Nils Gustafsson oli toimitettu Töölön sairaalan tapaturma-asemalle, jossa potilaan tuloajaksi on merkitty kello 14.00.
Varmaan käsitelty jo aiemminkin, mutta tämä yksityiskohta on jäänyt hieman kaihertamaan. Tästä ketjusta sentään löytyi maininta asiasta.

Eli oisko kellään selitystä tälle? Bodomilta Töölöön 2 tuntia ambulanssikyydillä?
You can choose a ready guide in some celestial voice. If you choose not to decide, you still have made a choice! You can choose from phantom fears and kindness that can kill. I will choose a path that's clear; I will choose freewill. -Rush

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Esitutkintapöytäkirja

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ Onhan sitä kummasteltu ja pohdittu useaan otteeseen.
Erilaisia tulkintoja on esitetty.
Syy saattaisi selvitä ambulanssimiehiltä. Siis saattaa. :lol:
- Sanos muuta ja älä muuta sano!

Avatar
Hovimestari
Martin Beck
Viestit: 754
Liittynyt: To Syys 03, 2009 10:51 pm

Re: Esitutkintapöytäkirja

Viesti Kirjoittaja Hovimestari »

Kirjaamisvirhe sairaalassa? Muussa tapauksessa jotain todella hämärää.

Kuskit lienevät ennen oikeudenkäyntiä edesmenneitä - luulisi heidän näkemyksensä Gustafssonin kunnosta kiinnostaneen poliisia kovasti. Ambulanssikuskit varmasti näkevät tajuttomuutta teeskenteleviä silloin tällöin. Poliiseista ja hoitohenkilökunnasta on paljonkin tietoa, mutta kuskit jotenkin loistavat poissaolollaan.

Voisikohan tämä v. 2003 "vanha ihminen" olla...
You can choose a ready guide in some celestial voice. If you choose not to decide, you still have made a choice! You can choose from phantom fears and kindness that can kill. I will choose a path that's clear; I will choose freewill. -Rush

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Esitutkintapöytäkirja

Viesti Kirjoittaja papillon »

Tietääkseni ainakaan molemmat eivät ole edesmenneitä vieläkään. Ambulanssimiesten uulustelupöytäkirjoja ei ole ETP ssä, eikä kommentteja heiltä mediassakaan.
Syytä on vaikea tietää.
Se ei taas kerro siitä etteikö olisi kuulusteltu. Kaikkea ei ETP ssä ole esillä mitä juttuun on tutkittu.
Mutta kuulostellaan, eihän sitä koskaan tiedä vaikka saisimme tietää tuon aikamysteerin selityksen. :lol:
- Sanos muuta ja älä muuta sano!

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Esitutkintapöytäkirja

Viesti Kirjoittaja awa »

^ Jälleen kerran, papillon on oikeassa.

Voin kertoa, että molemmat ambulanssimiehet elää.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Vastaa Viestiin