NG ja bodomin varjo

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6548
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: NG ja bodomin varjo

Viesti Kirjoittaja awa »

Bodomin varjo -kirjan loppu on Gustafssonin mukaan hyvä.

Vai oliko tämä alkeellinen alustus jokin kirjailijan perijöiden tai perintätoimiston mainos aiheeseen paneutuneille? Kenties tuplapainos?

P.S. Itse ostin kirjan vielä kirjailijan eläessä. Piste.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
vandt
Jack Bauer
Viestit: 917
Liittynyt: La Heinä 05, 2008 10:00 pm

Re: NG ja bodomin varjo

Viesti Kirjoittaja vandt »

Mulla on hyllyssä sekä tämä kirja, että Hannes Markkulan Bodomin murhat. Mielenkiintoisia ovat, koska ainakin minulle toinen huutaa SYYTÖN ja toinen SYYLLINEN.
Kuusamon kutsuma jo kohta seitsemättä vuotta
Bettina
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Heinä 10, 2009 8:47 am

Re: NG ja bodomin varjo

Viesti Kirjoittaja Bettina »

Minäkin luin kirjan muutama viikko sitten ja se on todella puolueellinen. Kirjoitustyyli oli ajoittain jopa hassunkurinen, kun Nissestä oli rakennettu suorastaan kiiltokuvamainen..
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: NG ja bodomin varjo

Viesti Kirjoittaja konsta »

Bodomin Varjo syntyi käsittääkseni tarpeesta vastata julkisuuteen myös syytetyn ja hänen lähipiirinsä toimesta. Siinä on myös nähtävissä julkisuuden luoman leiman paineet.

Eli totta kait se puolueellinen, sehän on ainoa murhaajaksi leimatun henkilön "oma" puheenvuoro. Mitä ihmettä te oikein odotitte?
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
Bettina
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Heinä 10, 2009 8:47 am

Re: NG ja bodomin varjo

Viesti Kirjoittaja Bettina »

no en välttämättä puolueettomuutta. Onhan se ollut kokoajan selvää ettei Palo pidä Nilsiä syyllisenä vaan Hans Assmannia. Kyseessä oli ehkä enemmän kirja-arvostelu.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6548
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: NG ja bodomin varjo

Viesti Kirjoittaja awa »

Bodomin Varjo on kiva kirja ja se oli mielenkiintoista luettavaa. Mutta kirjailija J.Palon viimeiset haastattelut aiheesta ei enää olleet mitään mukavaa katsottavaa.

Palolla oli niin paljon selviä asiavirheitä ja epätarkkoja tietoja, jopa olettamuksia, että oikein hävetti hänen puolestaan. Mutta ajat oli tuolloin toisenlaiset ja tiedot tapahtumista ja faktoista puutteelliset.

Toki hän epäili Assmannia, ja hän ei ole ainoa, joka sen "hajun" perässä on juossut. Ja innokaimmat juoksee edelleen.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
RockOla69
Nikke Knakkertton
Viestit: 162
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:48 pm

Re: NG ja bodomin varjo

Viesti Kirjoittaja RockOla69 »

Hienoa Awa, että kykenet myös analyyttiseen keskusteluun!

"Bodomin varjo" on melkoisen ahdistavaa luettavaa, jossa kuolemansairas Palo yrittää vielä viimeisen kerran sen suon ylitse (kapteeni Kaarna) vaikka aivan hyvin tietää, että "tankkihan se"

Olen pähkäillyt, miettinyt, tuumannut, aprikoinut, arvuutellut, todistellut, kyseenalaistanut, epäillyt...

...silti en jaksa uskoa Nils Gustafssonin syyllisyyteen.

intuitioon en usko, faktojakaan ei ole, joten jäljelle jää vain yleiseen elämänkokemukseen póhjautuva olettamus. :D

Mitäs tässä enempää löpisemään - taidan ottaa vähän konjakkia!
RockOla69
Nikke Knakkertton
Viestit: 162
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:48 pm

Re: NG ja bodomin varjo

Viesti Kirjoittaja RockOla69 »

Hyvä huomio Jaw! Vaikka itse uskon NG:n syyttömyyten varaan samalla muille oikeuden olla täysin vastakkaista mieltä kanssani, tietysti! Näin pidämme keskustelun hedelmällisenä ja muiden mielipiteitä arvostavana. Syy siihen, että miksi en tälle saitille jaksa aina kirjoitella, on juuri tuo mainitsemasi. Täällä on muutama kirjoittaja, jotka agressiivisella omien näkemystensä tyrkyttämisellä tappavat ilon kirjoitella tänne, vaikka allekirjoittaneella saattaisi olla jopa "tiedonmurusia" asiaan liittyen.

Väitellään, kinataan ja kyseenalaistetaan edelleenkin, mutta kunnioitetaan myös toisiamme ja niitä mahdollisia mielipiteitä, jotka eriävät omistamme.

Meni Jeesusteluksi, anteeksi Jeesus! :lol: (mutta totta toinen puoli, eiks je?) 8)
VeriGood
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Kesä 08, 2009 7:30 pm

Re: NG ja bodomin varjo

Viesti Kirjoittaja VeriGood »

Yhdyn edellisiin jawin ja RockOlan kommentteihin täysin.

Itse olen lukenut Bodomin Varjon, kuten muutkin Palon kirjat. Bodomin Varjoa lukiessa on koko ajan sellainen odotuksen tunne, että milloin sitä asiaa liittyen tähän bodomin mysteeriin tulee. Hieman pettynyt olin kirjan antiin, vaikka mielenkiinnolla sen luin.

Huonoin kirja Bodomin tapaukseen liittyen on mielestäni tuo Assmannista kertova kirja, joka taisi olla Paloaron kirjoittama.
Murrrrha Infon lukijat - ne on lunkia porukkaa!
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Re: NG ja bodomin varjo

Viesti Kirjoittaja Loka »

Bodomin surmista ei ole kirjoitettu yhtään täysin asiapitoista kirjaa. Melkeinpä romaaneja kaikki. Esitutkintapaketti on se johon kannattaa iltalukemisensa käyttää.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: NG ja bodomin varjo

Viesti Kirjoittaja konsta »

No olihan se vähän väsähtänyt. Mutta on sillä yksi arvo: siinä dokumentoitiin eräs oikeudenkäyntiprosessi. Muun sitten voi jokainen ottaa omiin aivoihinsa omien silmälasiensa läpi.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: NG ja bodomin varjo

Viesti Kirjoittaja konsta »

Loka kirjoitti:Esitutkintapaketti on se johon kannattaa iltalukemisensa käyttää.
Melkoinen fantasiaromaani sekin on uusimmilta osiltaan.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
VeriGood
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Kesä 08, 2009 7:30 pm

Re: NG ja bodomin varjo

Viesti Kirjoittaja VeriGood »

Loka kirjoitti:Bodomin surmista ei ole kirjoitettu yhtään täysin asiapitoista kirjaa. Melkeinpä romaaneja kaikki. Esitutkintapaketti on se johon kannattaa iltalukemisensa käyttää.
Niin olen vähän tuumaillutkin, että tuon voisi joskus vielä lukasta uudemman kerran.

Se oli olevinaan niin köyhä paketti... jos johonkin kirjaan ilmaisin lievän pettymykseni, niin kyllä tuo ETP oli siinä ihan omaa luokkaansa. Anti jäi kovin pieneksi ainakin omiin odotuksiin nähden. :shock:
Murrrrha Infon lukijat - ne on lunkia porukkaa!
Merivuokko
Jane Marple
Viestit: 1004
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 7:26 pm

Re: NG ja bodomin varjo

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

:mrgreen: :mrgreen: Se varjo ei poistu ennenkuin muisti paranee.
Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: NG ja bodomin varjo

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Varjo on olemassa oli totuus mikä hyvänsä.

Yhdyn edellisiin toteamalla että teos oli sangen tylsä ja alleviivaava. Paikoin koin jopa myötänolouden tyyppistä tunnetta: tämänkö oli tarkoitus vakuuttaa lukijansa Nissen syyttömyydestä? Jostain se onnistui vakuuttamaan, mutta ei siitä.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Vastaa Viestiin