Aarne Olavi Kivilahti.

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: Aarne Olavi Kivilahti.

Viesti Kirjoittaja konsta »

Se on Faarao Mazan vuoro nyt, ettei tule tappelua.

En tiedä Mazan ja Pharaon käsistä , mutta siiamilaisilla voi kait olla yhteiset aivotkin. Tosin olisi kait harvinaisen huono säkä, että yhteiset aivot kahdella eri tyypillä olisi kopla9-luokkaa. Mutta minkäs teet.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
Pharaoh
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: poistunut keskuudestanne Hejaciin.

Re: Aarne Olavi Kivilahti.

Viesti Kirjoittaja Pharaoh »

konsta kirjoitti:Se on Faarao Mazan vuoro nyt, ettei tule tappelua.

En tiedä Mazan ja Pharaon käsistä , mutta siiamilaisilla voi kait olla yhteiset aivotkin. Tosin olisi kait harvinaisen huono säkä, että yhteiset aivot kahdella eri tyypillä olisi kopla9-luokkaa. Mutta minkäs teet.
OT ja henkilöspekulaatiota. Jos säännöt ovat vielä voimassa niin saat bannia.
Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Re: Aarne Olavi Kivilahti.

Viesti Kirjoittaja Maza »

konsta kirjoitti:Se on Faarao Mazan vuoro nyt, ettei tule tappelua.

En tiedä Mazan ja Pharaon käsistä , mutta siiamilaisilla voi kait olla yhteiset aivotkin. Tosin olisi kait harvinaisen huono säkä, että yhteiset aivot kahdella eri tyypillä olisi kopla9-luokkaa. Mutta minkäs teet.
Otamme mielellämme vastaan vedonlyöntejä. Koska asia on nyt saanut lisää henkilöitä taakseen, on vedonlyönnin summa tietenkin huomattava. Kun puhutte asiasta niin varmaan sävyyn, niin odottelemme innolla halukkaita lyömään vetoa. Kuka on ensimmäinen?
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Aarne Olavi Kivilahti.

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Maza kirjoitti:
konsta kirjoitti:Se on Faarao Mazan vuoro nyt, ettei tule tappelua.

En tiedä Mazan ja Pharaon käsistä , mutta siiamilaisilla voi kait olla yhteiset aivotkin. Tosin olisi kait harvinaisen huono säkä, että yhteiset aivot kahdella eri tyypillä olisi kopla9-luokkaa. Mutta minkäs teet.
<blabla>odottelemme innolla halukkaita lyömään<blabla>
Kukin vuorollaan.
Järjestys P->M->P->M on toistaiseksi toiminut hyvin.
Kumpaan päähän pitäisi lyödä?

Tässä sulle kimmakaveri.
Ups. Melkein unohdin että...niin, vaihtoehtoisesti uusia tuttavuuksia.
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Pharaoh
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: poistunut keskuudestanne Hejaciin.

Re: Aarne Olavi Kivilahti.

Viesti Kirjoittaja Pharaoh »

Wagner kirjoitti: Kukin vuorollaan.
Järjestys P->M->P->M on toistaiseksi toiminut hyvin.
Kumpaan päähän pitäisi lyödä?

Tässä sulle kimmakaveri.
Ups. Melkein unohdin että...niin, vaihtoehtoisesti uusia tuttavuuksia.
Seliseliseli... Asiaan: mitä haluat tällä vuosikausia jatkuneella P/M jorinallasi sanoa? Koita nyt kiteyttää missiosi. Näyttää siltä ettei kukaan muu usko eikä ole kiinnostunut tästä asiasta. Se ei näytä johtavan mihinkään rakentavaan.

Haluatko kenties sanoa että vastustat multinikkeilyä? Et vai? Haluat vai? No niin minäkin ja varmaan Mazakin, joten missä on pihvi?
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Aarne Olavi Kivilahti.

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Pharaoh kirjoitti:Haluat vai? No niin minäkin ja varmaan Mazakin
Öö..taidan olla Awalle uskollinen ja sitäpaitsi meilä taitaa olla eri halut.
Kivilahden osalta uskoisin niin, ettei hänellä ollut yhtäkään päätä rannalla 5.6.1960. Päätön juttu siis.

Mielenkiintoinen juttu muuten olisi, jos kaksipäisen kundin toinen pää olisi homo ja toinen normaali.
Tai molemmat tomppelit homppeleita. Kaksinkertaista itserakkautta, taatusti erottamattomat!
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Pharaoh
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: poistunut keskuudestanne Hejaciin.

Re: Aarne Olavi Kivilahti.

Viesti Kirjoittaja Pharaoh »

Wagner kirjoitti: Mielenkiintoinen juttu muuten olisi, jos kaksipäisen kundin toinen pää olisi homo ja toinen normaali.
Ei minusta, mutta jos se sinua kiinnostaa niin minkä sille voit. En kyllä ymmärrä miten seksuaalinen suuntautumisesi liittyy Kivilahden tapaukseen? Joten yritäppä pysyä topicissa.
Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Re: Aarne Olavi Kivilahti.

Viesti Kirjoittaja Maza »

Wagner kirjoitti:Mielenkiintoinen juttu muuten olisi, jos kaksipäisen kundin toinen pää olisi homo ja toinen normaali. Tai molemmat tomppelit homppeleita. Kaksinkertaista itserakkautta, taatusti erottamattomat!
Pidät siis homoutta epänormaalina?

Nyt jos koskaan pitäisi ylläpidon olla hereillä.
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
Navetanhajuinen
Harjunpää
Viestit: 322
Liittynyt: Pe Loka 30, 2009 2:17 am

Re: Aarne Olavi Kivilahti.

Viesti Kirjoittaja Navetanhajuinen »

Olavi Kivilahti kertomuksessaan tulee 5.6.1960 aamulla heti neljän jälkeen rantaan kalastusvälineet mukanaan eikä kertomuksensa mukaan ongi kuin vasta klo yhdeksän jälkeen.

Tähänpä täytyy olla pätevä syy, mikä se on?

Kivilahti tietää, että kartanon saunalla on ollut henkilö näkemässä klo neljän aikoihin aivan toisaalla nuoria henkilöitä kyseiseen aikaan.

Onkiko? Olavi Kivilahti murhaniemen kärjessä klo 3.45
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Aarne Olavi Kivilahti.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Sattui tämä eteen kun tongin vanhan läppärin sisuksia, tallenne Waltsun ajoilta :lol: :



KIVILAHDEN PIKAHAASTATTELU PUHELIMESSA 31.5.06
O:Olavi
W:Waldemar



O:Kivilahti!
W: Päiviä, tässä xxx xxxxx ! Olen Bodom -asialla ja jätin eilen viestinkin, sopiskos tovin keskustella.
O: Olen aika rasittunut asiasta ja on aika paljon joutunut tästä rassatuksi ja olen sairaskin.
W: Ketkä ovat rassanneet?
O: No lehtimiehet
W: Jaa sairas, no miten.... joo no mä esittelen itseni, olen Bodom sivujen ylläpitäjä. Keskustelua käydään yhä. Ja onhan tämä edelleen kansallinen trauma ---Jaa että miten pitkään olet ollut sairaana, onko vakavaakin?
O: Olen ollut 40 v sairas.
W: Asiahan oli oikeudessakin eikä selvinnyt.
O:Eikä tuu selviimäänkään!
W:Eli et usko Gustafssonin syyllisyyteen!
O:En
W:Miten niin et?
O: Vääränvärinen!
W: Mitä tarkoitat-vääränvärinen?
O: Se oli vaalea se mies, Gustafsson oli tumma.
W: Sä siis oot sitä mieltä, että sun näkemäsi mies on syyllinen!
Tunsiksä sen miehen, oliko se Vestön työmaalla töissä?
O: Joo oli, sen tunsi muutama henkilö. Rikospoliisi ei tutki enää koko juttua.
Mut nyt mä lopetan.
W: Ok, jos sä et halua jatkaa, niin onhan sulla siihen oikeus , mutta onko sulla sanottavana terveisiä keskustelijoille?
O: Keskustelkoot mun puolessa ihan rauhassa vaan.
W: No hyviä vointeja sulle !
O:Samoin!
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Aarne Olavi Kivilahti.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Laitan tähän samaan syssyyn pätkän Waltsulta,no voi olla Q n sivuiltakin, nimimerkki Jussi on tietävinään vesilaitoksen työnjohtajan nimen, saa kai sen laittaa, ei kai se ole kiellettyä, jos on niin sitten vaan poistamaan:

________________________________________
________________________________________
Nimi : Jussi
Löytyi : Kunhan surffailin

Viesti : Vesto oli yksi niistä yhtiöistä kun nykyinen YIT-yhtymä perustettiin.
Muita yrityksiä olivat mm.; Perusyhtymä (peltoraivaus), ab ppth norden oy, makrotalo oy, rakennusvoima oy, yit (yleinen insinööritoimisto) ja joukko mnuita pienempiä yhtiöitä.
Maa ja Vesi Oy suunnitteli vesilaitoksen ja on nykyään osana Jaakko Pöyryä.

2. huhtikuuta 2006 17:16:00

________________________________________
Nimi : Jussi
Löytyi : Kunhan surffailin

Viesti : Per-Äke Gerkman oli vesilaitostyömaan työjohtaja.
Olavi Kivilahti epäilee häntä.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Aarne Olavi Kivilahti.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Q ja Kivilahti Bodomilla:


KIVILAHDEN KANSSA BODOMINJÄRVELLÄ
________________________________________


Bodominjärvi 6.7.2005

Kävin tänään Bodomilla Olavi Kivilahden kanssa. Sain sovittua tapaamisen muutaman aikaisemman puhelinkeskustelun jälkeen. Kävin hakemassa Kivilahden Masalasta ja ajoimme Bodomille. Olavi on mukavan tuntuinen rento ja puhelias mies. Saavuttuamme Bodomille pyysi hän ajamaan Oittaan leirintäalueen ohi kohti Kartanoa. Näytti paikan missä heidän kotitalonsa sijaitsi Helluntaina 1960. Rakennus oli Kunnarlantien länsipuolella suunnilleen vanhan Navettarakennuksen kohdalla. Samoin Oittaan kartanon palvelusväen rakennus ja riihi on sittemmin purettu. Vanha rantasauna on vielä tallella.

Oittaan kartanon karjakko oli todella tuolloin aamulla pyykillä rannan laiturilla. Hänen nimekseen Kivilahti mainitsi Marjatta Leppäsen (os. Kaukinen). Kivilahden onkikaveri nukkui rokuliin tuolloin Helluntaiaamuna ja tuli Kivilahdille vasta 10 - 11 aikoihin. Onkikaveri oli Kivilahden isän työkaverin poika, joka asui jonkin matkan päässä naapurissa. Hänen nimeään Olavi ei enää muista. Noin yhdentoista aikoihin he lähtivät naapurin veneellä Bodominjärvelle kalaan. Jonkin aikaa ongittuaan he näkivät useita poliisiautoja järven etelärannalla. Silloin Kivilahden kaveri oli tokaissut - taitavat etsiä faijaasi. Kun kyselin syytä tähän, vastasi Olavi että isänsä otti joskus pieniä ryyppyputkia.

Ajoimme auton parkkiin ja lähdimme kävelemään ensimmäiseen niemeen johtavaa polkua. Vuonna 1960 se oli kuulemma tosiaan vain polku. Nykyäänhän se on melko leveä. Muutenkin alueelle on syntynyt paljon uusia polkuja ja teitä joita ei tuolloin 1960 vielä ollut. Yllättävää oli se, että Kivilahti kertoi olleensä ensimmäisen niemen itäpuolella nähdessään tämän aamuisen kulkijan. Kertoi, että puusto oli huomattavasti harvempaa kuin nyt. Kun kävelimme kohti niemen länsirantaa (jossa itse olen kuvitellut hänen tuolloin olleen) Kivilahti ei oikeastaan pysähtynyt vaikka kysyinkin että olitko jossain vaiheessa myös tällä kohdin ja oliko keskiniemen itärannan puusto harvempaa kuin nyt. Vastasi vain että oli siinä silloinkin puita ja jatkoi kävelyään. Tässä vaiheessa tuli mieleen tuo poliisin tekemä videointi n. kuukausi sitten, että olisiko Kivilahtea kielletty kertomasta tuota tarkkaa paikkaa ja "klo kuuden miehen" reittiä tutkinnallisista syistä, koska oikeudenkäyntiä ei ole vielä aloitettu.

Samalla kun kävelemme kohti murhaniemeä kysyn Kivilahden mielipidettä tästä uudesta "OBS"-todistajasta. Hän oli melko skeptinen tämän todistajan lausuntoihin. Lähin leirintäalue oli 1960 kuulemma n. viiden kilometrin päässä Bodominjärven pohjoispuolella. Virallinen Oittaan leirintäalue perustettiin vasta joskus 1980-luvun vaihteessa. Ihmetteli kovasti, että Gustafssonin seurue olisi sinne asti pistäytynyt illan mittaan. Lisäksi hän ei ollut havainnoinnut ketään, jotka sopisivat tähän toiseen seurueeseen.

Kivilahti ja naapurinpoika olivat 4.6.1960 olleet keskiniemessä ongella ja kävelleet iltapäivällä kotiin päin, kun Gustafsson ja Boisman tulivat heitä vastaan moottoripyörillä tytöt kyydissä. Kivilahti kertoi, että he ajoivat pellon reunaa pitkin koska mitään tietä ei Kartanon suunnasta niemiin johtanut 1960. Kysyivät Kivilahdelta, että saakohan tuolla niemissä telttailla. Olavi käski mennä kysymään lupaa Kartanon tilanhoitajalta (sukunimi Karjalainen). Pojat kuulemma lähtivät kysymään lupaa.

Tuo asia, että pojat tulivat Kartanon suunnasta yhtäaikaa sotii jotenkin vastaan Gustafssonin kertomaa, että Seppo pysähtyi kioskilla, mutta hän ajoi suoraan telttapaikalle. Elleivät sitten ajelleet edestakaisin siellä Bodomin alueella?

Pääsimme murhaniemelle ja surmapaikalle, jossa otin pari kuvaa Kivilahdesta. Tarkoitus oli ottaa kuvat siellä onkipaikalla, mutta koska emme siellä pysähtyneet jäivät ne ottamatta. Kivilahti kertoi, että ei koskaan käynyt murhaniemessä Bodomin asuinaikanaan. Ei ennen surmia eikä sen jälkeen. Huomatessaan hämmästykseni hän vain totesi, että ei hänellä mitään asiaa tänne ollut. Ensimmäinen ja toinen niemi olivat hyviä kalapaikkoja. Keskiniemestä kertoi saaneensa elämänsä suurimman Lahnan.

Lähdimme kävelemään takaisin parkkipaikan suuntaan ja puheemme suuntautui mahdolliseen tekijään. Kivilahti epäilee erästä työnjohtajaa, joka oli tuolloin Vesto Oy:ssä töissä vesilaitoksen rakennustyömaalla. Nimeä hän ei enää muistanut. Oli kertonut asiasta jokunen vuosi sitten poliisillekin. Koska tämä henkilö on jo poistunut keskuudestamme, kerrottiin poliisista että ei kuolleen miehen asioita enää aleta penkomaan. Kivilahden mukaan työmaalla ei tuolloin ollut kukaan henkilö töissä, mutta tämä työnjohtaja oli kuulemma ollut aamulenkillä ja palanut kotiin hikisenä ja hengästyneenä. (no, lenkillähän tietysti hengästyy ja hikoilee muutenkin). Outoa oli tietysti tuo aamulenkin kellonaika ja vaatetus. Kivilahden mukaan nämä ajat ja tuntomerkit täsmäävät täysin.

Lopuksi ajoimme vielä Bembölen kahvituvalle juomaan kupposet mokkaa, ja juttelimme niitä näitä. Kelikin oli mitä mainioin. Pidin tapaamistamme onnistuneena, vaikka mitään varsinaisesti uutta mullistavaa tietoa ei herunut. Muutamia uusia nimiä putkahti esiin ja selvisi myös se asia, että Olavi Kivilahti ei ole sukua Kartanon suvulle. Olavin suku on kotoisin Lapista ja Kartanon suku Helsingistä.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Aarne Olavi Kivilahti.

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Jahas ja siinä sitten tarinoi rehellinen Lapin mies, se toinen nimittäin!

Kukas tämä Marjatta Leppänen os. Kaukiainen sitten on ja miksi hän on ollut tilanhoitajan vaimo Aili Karjalaisen sijaan pyykillä, vai onko kartanon rannassa ollutkin aamulla kaksi pyykkäriä?

Miksiköhän Olvipojalla on ollut niin kiirus sen onkipaikkansa ohi, sillä tuskin sillä on ollut mitään tekemistä poliisien ukaasien kanssa.

Tuohon satuun, ettei olisi muka ikinä käynnyt "murhaniemessä", ei usko se kuuluisa Erkkikään, joten miksi tuollaisia lausuntoja?
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6549
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Aarne Olavi Kivilahti.

Viesti Kirjoittaja awa »

Olen samaa mieltä, että Kivilahti ei ehkä kerro totuutta siinä, että ei olisi käynyt koskaan murhaniemessä. Tähän käymättömyyteen en todellakaan usko. Mikä pistäisi miehen tuollaista asiaa valehtelemaan? Ehkä se on vain se paniikinomainen tarinankerronta, jossa kertoo vain jotain mitä mieleen juolahtaa, koska hänen osuuttaan silminnäkijänä on niin valtavasti ylikorostettu. Tuollaiset ehdottomuudet kertovat yleensä valehtelemisesta.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Navetanhajuinen
Harjunpää
Viestit: 322
Liittynyt: Pe Loka 30, 2009 2:17 am

Re: Aarne Olavi Kivilahti.

Viesti Kirjoittaja Navetanhajuinen »

Olavi Kivilahti, Kari Leppänen (Kaukiainen), naapurin poika, isän työkaverin poika(Ruohonen) ja Olavin nuorempi velipoika (Kivilahti), nämä olivat tapahtuma ajankohtana vakituisia rannassa oleskelevia nuoria ja tutustuivat myös NG.hen ennen surmien tapahtuista.

OK.n lausunnot muuttuvat aivankuin häntä kuultaisiin syytettynä kyseiseen asiaan. Onki edellisenä iltapäivänä, silti teki pihlajasta onkivavan seuraavana aamuna rantaan mennessä, mutta ei onkinut 4 tuntiin, heitti onkivavan järveen, meni kuitenkin myöhemmin onkimaan näköyhteyden päähän veneellä, rantaantui veneellä 50m päähän murhapaikasta iltapäivällä tutkimusten ollessa kiihkeimmillään, tämä ei herättänyt hänessä minkäänlaista mielenkiintoa, meni kotiinsa ja sai äidiltään tietää mitä rannalla oli tapahtunut.

Murhaniemessä oleskelu 5.6.1960 varmistuisi esimerkiksi edellä mainitun ryhmän jäsenten DNA.ta verattaessa paikalta löytyneeseen.
Lukittu