NG:n liikkeet murhien jälkeen

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Blackman
Remington Steele
Viestit: 232
Liittynyt: Su Tammi 25, 2009 6:42 pm

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja Blackman »

Kotipoliisin esille tuoma asia noiden "uhrikuvan" ja piirroksen yhteensovittamisesta
NG sijainnin selville saamiseksi toi mieleeni itseäni aikoinaan askarruttaneen asian.
Ihmettelin joskus, kun katselin sitä uudempaa lavastuskuvaa joka on tehty tutkinnan aikana ( kuvassa polkupyörä merkkaa moottoripyörää), että miksei lavastusta tehty kunnolla ts. olisi uhrien tilalle laitettu "näyttelijät" ja NG mp:tä muistuttava pyörä koivua vasten. Poliisilla on käytettävissä surmapaikalta otettuja kuvia joista pystytään tarkasti selvittämään uhrien ja teltan sijainti. Uhrikuvastakin on olemassa ainakin toinenkin (varmasti useampiakin) versio, joka on otettu vastakkaisesta suunnasta. Uhrien painot, ruumiinrakenteet, pituudet sekä vaatetus on poliisien tiedossa joten "mannekiinit" on helppo etsiä esittämään uhreja. Teltta paikalleen ja näyttelijät oikeisiin kohtiin ja lavastus on valmis. Vielä kun ajankohta (tarkoitan kellon- ja vuodenaikaa) on sama kuin murhien aikaan (tosin kasvillisuus ei ole sama ja samoissa paikossa valon kannnalta) niin se on siinä.
Tällä pystyttäisiin selvittämään mitä bongarit näkivät tai näkivätkö mitään mitä sanoivat. En tiedä millainen maasto on korkeuksien suhteen bongareitten havaintopaikan ja teltan suhteen, jos on korkeus eroa, niin näkemiseen vaikuttaa poikien pituus (ovat varmaan olleet lyhyempiä silloin...luulisin). Edellä kuvattu homma olisi ollut mielestäni helppo ja edullinen toteuttaa.
Saman voisi toteuttaa myös harrastaja voimin, jos vain olisi tapahtuma aikaan otettuja valokuvia......vaan ei taida löytyä, taitavat olla salaisia.
En tiedä tuliko tästä epäselvä esitys, mutta jos joku tajusi jotain, niin hyvä.

edit:typo
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Joo, tuo ylläoleva on hyvä pointti, eli miksi lavastusta ei tehty kunnolla?

Olen itse monasti kirjoittanut, että teltalla häärineen hemmon, lintupoikien poistumisen jälkeen, olisi ollut helppo mennä tarkistamaan se, mitä pojat ovat todellisesti paikaltaan nähneet ja kun tuon on huomannut, on jatkanut lavastuksiaan täysin rauhallisena siitä, ettei kukaan mitään ole nähnyt!
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ Käsittääkseni Haapalan lavastussessiossa oli mukana ainakin pari tyttölasta, muistaakseni valkeissa haalareissa. Eikö? :shock:
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
groot
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1494
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 11:18 pm
Paikkakunta: Dublin Ireland the funny country

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja groot »

konsta kirjoitti:I Esim pahoinpidelty nuorukainen oli vielä matkustellut metrolla tiedottomassa tilassa
Eli tämä mahdollistaa sen, että Gustaafsson on ollut täysin toimintakykyinen surmat tehtyään ja vammat saatuaan vaikka olisi niiden seurauksena jonkinasteisen aivovamman saanutkin.
---------
Allekirjoitus.
Blackman
Remington Steele
Viestit: 232
Liittynyt: Su Tammi 25, 2009 6:42 pm

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja Blackman »

papillon kirjoitti:^ Käsittääkseni Haapalan lavastussessiossa oli mukana ainakin pari tyttölasta, muistaakseni valkeissa haalareissa. Eikö? :shock:

En tiedä mitä lavastussessioo tarkoitat, mutta ainakin tällä foorumilla olevissa lavastuksissa näyttäis siltä, että yhdessäkin kuvassa teltta on suoraan sanottuna sijoitettuna päin p..settä polkupyörään (lue moottoripyörään) nähden. Ei mielestäni kovin vakuuttavaa. En ymmärrä, jos on käytössä autenttista kuvamateriaalia niin miksei käytetä sitä hyötyä mikä siitä saadaan. Ne viritelmät, mistä olen nähnyt noita "virallisia" lavastuskuvia, ovat olleet kaikessa surkeudessaan naurettavia. Noiden lavastusten perusteella ei voi sanoa muutakuin, että on siinä pyöraä ja joku kangas kasassa. Ei noista voi sanoa, että mitä on näkynyt tai ollut näkymättä.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja papillon »

^Tarkoitan sitä mitä sanoinkin eli Haapalan aamulla murhien oletettuun aikaan tekemää lavastusta.
Siinä oli ainakin kaksi tyttöä mukana, osan aikaa oli teltta osittain lomahtaneena.
Esittikö joku poikia, sitä en tiedä.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Joo papi, kyllä oikein muistat.

Mutta Gussen prätkää merkkaava fillari ainakin oli taatusti päin Vittulanjänkhää, eli koivua, mutta väärässä asennossa.

Mikä lie pressu köllinyt siinä maassa, telttaa markkeeraamassa ja sekin ihan liian keskellä polkua.

Ei menneyt se lavastus niin kuin oli tarkoitettu, mutta tämä lavastus oli se jonka Tuominen teki kait ennen oikeudenkäyntiä ja jota todistamaan ei siviilejä päästetty!
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ Kyllä vaan, se on vinha yksityiskohta että yhdessä kuvassa tunnutaan Haapalan johdolla otettavan kuvia kun toinen pääty on vielä pystyssä, tyttöjä esittävät kuuntelevat ohjeita.
Missä tuokin kuva on, tarvii etsiä.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6549
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja awa »

Täytyy myöntää, että tuota kuvaa en ole koskaan nähnyt. Mutta toisaalta tiedän, että on näitä asioita tukittu.

- awa -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja papillon »

Tämän otoksen löysin, se ei ole se mitä tarkoitin, mutta lähes samasta tilanteesta:

Kuva
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja konsta »

groot kirjoitti:

Eli tämä mahdollistaa sen, että Gustaafsson on ollut täysin toimintakykyinen surmat tehtyään ja vammat saatuaan vaikka olisi niiden seurauksena jonkinasteisen aivovamman saanutkin.
Hmm, ... jos tiedoton ihminen on sinusta täysin toimintakykyinen.., no en kyllä ihmettelisi.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6549
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja awa »

Mikä tiedoton?

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Joo konsta, puhu sinä vaan noilla lääketieteellisillä tiedoillasi idoliasi syvemälle hankeen, sillä jos Gusse on ollut niemellä vielä päivällä tiedoton, on vamma ollut niin vakava, että siitä olisi auttamattomasti jäänyt jälkiä nykyaikaiseen elämäänkin, sekä kuvantamenetelmiin, ja tämä on fakta, eikä bussilla ajeluista olisi ollut puhettankaan, taikka yleensäkään ammattiautonkuljettajana olosta, joten eipä niitä vakavia vammoja sitten ole tainnut ollakaan?
groot
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1494
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 11:18 pm
Paikkakunta: Dublin Ireland the funny country

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja groot »

konsta kirjoitti:
groot kirjoitti:

Eli tämä mahdollistaa sen, että Gustaafsson on ollut täysin toimintakykyinen surmat tehtyään ja vammat saatuaan vaikka olisi niiden seurauksena jonkinasteisen aivovamman saanutkin.
Hmm, ... jos tiedoton ihminen on sinusta täysin toimintakykyinen.., no en kyllä ihmettelisi.
Älä nyt viitsi naurattaa. Gustafssonin todellista tilaa murhayönä ei tiedä varmuudella kukaan, ei sen enempää lääkärit, jotka oikeudessa todistivat. Myöskään oikeus ei sitä tiedä etkä sinäkään vaikka esitit pelkän oletuksen "faktana" Sinähän täällä faktojen perään itket ja nyt sitten keksit omasta päästäsi "faktoja".

Kerrohan meille perusteet ja todisteet siitä, että Gustaafsson on 100% varmuudella on ollut tiedoton.

No sinähän olet vain Konsta, joten odotinkin tätä samaa kiemurtelua, jota aina harrastat.
---------
Allekirjoitus.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja konsta »

groot kirjoitti: Kerrohan meille perusteet ja todisteet siitä, että Gustaafsson on 100% varmuudella on ollut tiedoton.
Vähintäänkin osittainen tiedottomuus on jutun yksi peruusfaktoista, jota ei ole missään vaiheeessa kumottu. Siitä on sekä silminnäkijöiden ja lääkärien kuvaukset.

Eli yrität turhaan kääntää todistamisen minulle. Koeta sinä todistaa, että tajunnan alenema ja aivovamma-diagnoosi oli virheelisiä johtopäätöksiä. Oikeudessa ei tähän syyttäjä myötämielisine lääkäreineen onnistunut. Älä turhaan hakkaa päätäsi seinään, se kun ei ole hyvässä kunnossa näköjään muutenkaan.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
Vastaa Viestiin