Irmelin isäpuoli

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Renault
Hetty Wainthropp
Viestit: 496
Liittynyt: Ma Loka 07, 2019 10:13 pm

Re: Irmelin isäpuoli

Viesti Kirjoittaja Renault »

Mistäpä tämä JT olisi sen teltanpaikan tiennyt, kun ei edes tiennyt Irmeli ei sitä tiennyt ennen retkelle lähtöä?!

siiantaika
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1357
Liittynyt: Su Loka 18, 2020 6:58 pm

Re: Irmelin isäpuoli

Viesti Kirjoittaja siiantaika »

Telttapaikka oli järven rannalla ja kaiken lisäksi eteläisessä päässä, joka on kaikkein lähimpänä päätietä. Järvi on vieläpä sen muotoinen, että parista eri paikasta tähystämällä voi käytännössä tarkkailla koko rannan aluetta. Ei se nyt olisi aivan mahdotonta sherlokointia vaatinut, että olisi onnistunut paikantamaan telttailijat alueelta, jos on tiennyt heidän suuntaavaan juurikin Bodominjärvelle.

Karo79
Harjunpää
Viestit: 319
Liittynyt: La Touko 08, 2021 8:15 am

Re: Irmelin isäpuoli

Viesti Kirjoittaja Karo79 »

Mikä oli Irmelin äidin kuolinsyy? Miksi Irmelin isäpuolesta ei ole julkisesti puhuttu?
Olen ollut vuodesta 2004 kiinnostunut tästä Bodomin murhamysteeristä mutta nyt vasta kirjauduttuani tänne kuulen tästä isäpuolesta joka todella kuulostaisi varteenotettavalta murhaajalta! Jos on ollut jotenkin sairaalloisen ihastunut Irmeliin, selittäisi se sen miksi Irmelin oli kohdistunut niin paljon enemmän väkivaltaa muihin verrattuna. Ehkä uhkaillut äitiä tappamalla muutkin lapset jos ei anna alibia? Mutta Miksi äiti kuoli vuosi tapauksen jälkeen? Kuulostaa todella keskeneräisilta tutkimuksilta isäpuolen mahdollinen osuus murhiin.. jos alibi oli ainoastaan äidin sanominen että nukkui yön hänen vieressään.

Kalabaliikki
Poliisikoira Rex
Viestit: 258
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2021 10:18 pm

Re: Irmelin isäpuoli

Viesti Kirjoittaja Kalabaliikki »

Tappo sen äidinkin ja pääsi kuin koira veräjästä.
Huutoäänestys

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Irmelin isäpuoli

Viesti Kirjoittaja awa »

Nils Gustafsson olisi tunnistanut murhaajan.

Eikä murhaaja olisi jättänyt ketään noista telttailijoista eloon, hänhän mitä ilmeisimmin vietti rikospaikalla tunteja?
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

siiantaika
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1357
Liittynyt: Su Loka 18, 2020 6:58 pm

Re: Irmelin isäpuoli

Viesti Kirjoittaja siiantaika »

awa kirjoitti:
Su Touko 09, 2021 9:54 pm
Nils Gustafsson olisi tunnistanut murhaajan.
Paitsi kun Nisse ei kertomansa mukaan muista tapahtumista muuta kuin että teltta putosi niskaan ja sitten oltiinkin jo sairaalassa. Vain hypnoosin alla hän antoi epämääräisen kuvauksen vaaleasta miehestä. Voi olla, ettei hän koskaan nähnyt murhaajaa tai että ne muistikuvat ovat aidosti pyyhkiytyneet mielestä. Kuka tietää, onko tuo kuvaus vaaleasta miehestäkään aito muistijälki.
awa kirjoitti:
Su Touko 09, 2021 9:54 pm
Eikä murhaaja olisi jättänyt ketään noista telttailijoista eloon, hänhän mitä ilmeisimmin vietti rikospaikalla tunteja?
Perustuen mihin? Murhaajan nähtiin oletettavasti poistuvan paikalta noin klo 6 aamulla, kun "lintupoika" saapui teltalle ja säikäytti miehen pois. Nuoret oli nähty elossa viimeksi klo 2 aamuyöllä, kun pojat olivat puuhailleet rannassa. Muuta ei tiedetä.

Karo79
Harjunpää
Viestit: 319
Liittynyt: La Touko 08, 2021 8:15 am

Re: Irmelin isäpuoli

Viesti Kirjoittaja Karo79 »

Joo tää kuulostaa kyllä niin oudolta ja pitkään aikaan mulla on nyt tullut olo että tää Irmelin isäpuoli voisikin olla nyt se puuttuva palanen. Tää murhan selvitys ei ole edennyt yhtään mihinkään vuosikymmeniin ehkä juuri sen takia kun ne joita eniten epäillään, ovatkin kaikki oikeasti syyttömiä. Kiskan pitäjää olen pitänyt syyllisenä viime vuodet. Aluksi silloin 2004 olin aivan varma että Nisse se oli, olisihan se ollut herkullista mediallekkin ja yleisölle.. Viime vuosina oon alkanut kallistumaan siihen kisk
an pitäjään mutta olisi se todella erikoista että hän olisi heti seuraavana aamuna pystynyt palaamaan töihin kiskallensa ihan kun mitään ei olisi tehnyt. Joten nyt tämä Irmelin isäpuolen osuus pitäisi selvittää tarkemmin..

Karo79
Harjunpää
Viestit: 319
Liittynyt: La Touko 08, 2021 8:15 am

Re: Irmelin isäpuoli

Viesti Kirjoittaja Karo79 »

Ja tosiaan ei Nisse muista mitään sen jälkeen kun ovat menneet nukkumaan, siihen loppui muisti. Niin hän on kertonut. Ja oliko edes nähnyt Irmelin isäpuolta koskaan aiemmin? Hehän olivat vain pari viikkoa heilastelleet ennen murhailtaa.

Childofhale
Frank Drebin
Viestit: 394
Liittynyt: Ma Maalis 02, 2020 8:35 pm

Re: Irmelin isäpuoli

Viesti Kirjoittaja Childofhale »

Björlundin isäpuoli on kiinnostava vaihtoehto. Motivaationa kateellisuus tytärpuolesta ei ole lainkaan epäuskottava. Hypnoosista huolimatta pidän täysin mahdollisena, että Gustafsson ei nähnyt murhaajaa (jollei ollut se itse). Mutta joo, tuskinpa tätäkään vaihtoehtoa enää tullaan tutkimaan ja vaikeaahan se olisi mitään varmaa löytääkään enää, eli mysteeriksi jäänee.

OT kioskimiehestä:
Mielestäni se, että hän oli näytillä kioskin luona aamulla ei ole mitenkään merkittävää. Jos hänellä oli tapana olla siinä aamulla, hän olisi herättänyt enemmän epäilyksiä olemalla piilossa. Huonon omatunnon kanssa voi olla helpompaakin olla muiden seurassa kuin yksin, niin on muuta ajateltavaa. Hänelle uutiset kertoneen miehen mukaan Gyllström ei reagoinut lähes mitenkään kuullessaan murhista...
Totuutta etsiessä on tärkeintä tiedostaa mitä kaikkea ei tiedä.

Karo79
Harjunpää
Viestit: 319
Liittynyt: La Touko 08, 2021 8:15 am

Re: Irmelin isäpuoli

Viesti Kirjoittaja Karo79 »

Joo, okei. Kylmäpäinen äijä siis. Gylström oli kyllä ollut ikävän oloinen tyyppi kaikinpuolin. Olipa hänenkin vaimonsa lopulta joskus paljastanut miehensä pakottaneen hänen sanoneen hänen olevan kotona murhailtana/yönä mitä hän ei kuitenkaan ollut. Paljastanut tämän vasta miehensä kuoleman jälkeen.. näillä tän hetkisillä tiedoilla Gylström kyllä vaikuttaisi eniten syylliseltä. Haluaisin vain että Irmelin isäpuolen taustat selvitettäisiin vielä kunnolla. Ja mihin ja miksi Irmelin äiti kuoli vuosi tyttärensä kuoleman jälkeen?

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Irmelin isäpuoli

Viesti Kirjoittaja awa »

siiantaika kirjoitti:
Ma Touko 10, 2021 6:08 am
awa kirjoitti:
Su Touko 09, 2021 9:54 pm
Eikä murhaaja olisi jättänyt ketään noista telttailijoista eloon, hänhän mitä ilmeisimmin vietti rikospaikalla tunteja?
Perustuen mihin? Murhaajan nähtiin oletettavasti poistuvan paikalta noin klo 6 aamulla, kun "lintupoika" saapui teltalle ja säikäytti miehen pois. Nuoret oli nähty elossa viimeksi klo 2 aamuyöllä, kun pojat olivat puuhailleet rannassa. Muuta ei tiedetä.
Murhat ei todellakaan tapahtuneet juuri ennen lintupoikien saapumista, vaan jopa tunteja aiemmin. Vainajien ruumiinkakeudesta, lautumista ja muista kuoleman tuomista tunnusmerkeistä se tiedetään. Tuulikki saattoi olla "elossa" tunteja varsinaisen surmateon jälkeen!

Lintupojat luulivat, että rannassa joku oli hakemassa kahvivettä. Teltalta löytyi vesiastia, ehkäpä joku telttailijoista tai murhaaja oli janoinen ja ihmeekseen tuo vesiastia ei ollut kaatunut murhaajan myllätessä!!
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Karo79
Harjunpää
Viestit: 319
Liittynyt: La Touko 08, 2021 8:15 am

Re: Irmelin isäpuoli

Viesti Kirjoittaja Karo79 »

Klo 2 aikaan Nisse ja Seppo on ollut onkimassa. Oon miettinyt että olisiko ne ahvenet jotka löytyivät jälkeenpäinkalliolta olleet juuri Nissen ja Sepon onkimia vaikka Nisse oli jälkeenpäin sanonut ettei mitään tullut kun ei ollut kunnon syöttiä. No jokatapauksessa Tuulikki oli kirjoittanut päiväkirjaansa klo 2 aikaan yöllä. Hänhän oli kirjoittanut sivulle myös kellonajan ja sen että ovat Irmelin kanssa teltassa ja Nisse ja Seppo "metskaamassa" eli kalassa. Silloin kaikki on ollut vielä kunnossa. Jos Nisse on murhaaja on Nissellä ja Sepolla täytynyt tulla tuolla kalareissulla riitaa koska murhat on tapahtuneet hyvinkin pian tuon Tuulikin kirjoituksen jälkeen. Ja siksi myös kalat ovat jääneet rannalle/kalliolle. Noiden kalojen onkijaahan ei koskaan myöskään löytynyt. Tämäkin viittaisi taas Nissen syyllisyyteen? Jos kalat siis olisivatkin Nissen ja Sepon onkimat. Hmm..

Renault
Hetty Wainthropp
Viestit: 496
Liittynyt: Ma Loka 07, 2019 10:13 pm

Re: Irmelin isäpuoli

Viesti Kirjoittaja Renault »

Turha niistä kaloista on jauhaa sen enempää. On arveltu täälläkin, että lehtikuva kaloista oli toimittajien tekemä lavastus (kuva). On myös kysytty kuinka kauan kalat säilyvät rantakivillä ennen kuin lokit ne sieltä nappaavat. Eivät välttämättä säily seuraavaan päivään ja lehtikuviin asti.

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Irmelin isäpuoli

Viesti Kirjoittaja awa »

Renault kirjoitti:
Ti Touko 11, 2021 11:25 pm
Turha niistä kaloista on jauhaa sen enempää. On arveltu täälläkin, että lehtikuva kaloista oli toimittajien tekemä lavastus (kuva). On myös kysytty kuinka kauan kalat säilyvät rantakivillä ennen kuin lokit ne sieltä nappaavat. Eivät välttämättä säily seuraavaan päivään ja lehtikuviin asti.
Kyllä, kuva voi olla lavastuskuva, mutta kalat todellakin löytyivät y-haaraisesta oksasta ja Nils Gustafsson niistä kertoi ja antoi jopa melko tarkan kuvauksen näistä kalastajista, kenellä oli matoja ja kaloja saivat.

Mainittakoon sekin, että telttailijoiden kalavehkeitä ei teltalta löytynyt.

siiantaika
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1357
Liittynyt: Su Loka 18, 2020 6:58 pm

Re: Irmelin isäpuoli

Viesti Kirjoittaja siiantaika »

awa kirjoitti:
Ke Touko 12, 2021 11:26 pm
Mainittakoon sekin, että telttailijoiden kalavehkeitä ei teltalta löytynyt.
No jotenkin en ihmettele ettei siellä välttämättä ollut virvelit mukana, kun liikenteessä oltiin moottoripyörillä. Minä olen kymmeniä vuosia näitä kavereita nuorempi, mutta mekin aika usein ostettiin kaupasta sellaiset "onkivehkeet", missä oli pelkkä siima ja koho mukana, ja sitten johonkin tikun nokkaan kiinnittämällä niistä tuli mato-onki. Kai sellaisella voisi onkia ilman tikkuakin, kyllähän se syötti muutaman metrin lentää käsin heittämälläkin.

Vastaa Viestiin