Bodom: Henkilöt

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Bodom : Henkilöt

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ Uskotaan, että sinä lisäisit. Minä en, jotain näyttöä tarttis olla.

Mystinen Makkaramies, kuulostaa kyllä kivalta.

Jos oli jenkkileiristä, Musta Makkaramies, entä tampereelta: Mustamakkara Mies? :lol:
- Sanos muuta ja älä muuta sano!

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Bodom : Henkilöt

Viesti Kirjoittaja papillon »

No, vähän vakavammin funtsattuna jollei NG kännipäissään ahminut makkaraansa naamaansa, niin siellähän se oli sitten kassissa.

Missä kassi? Kadoksissa.
No, Makkaramies saattoi olla paikalla, ei se ole kiellettyä niinkin ajatella, mutta tuskin pelkkänä makkaramaakarina.

Eli rantaanmenijä, kello kuuden mies, makkaramies ehkä yksi ja sama heppu.
Tosin OK n kello kuudenmiehellä ei ollut kassia. Eikä makkaraa - ainakaan näkyvillä. :lol:

Jotain päällekkäisyyttä Bodomissa on, se on varmaa se. Siksi ei se sitten ole aennutkaa.
Tarkoitan että kassin vei vaikkapa se aamulla fillarin kanssa liikkunut heppu, tekijä murhilla on toinen.

Aikoja sitten esitettiin että tekijä, en muista tarkkaan mutta taisi siinä joku maalailla NG tekijäksi, kokosi kamat kassiin, lähti viemään jemmaan mutta muisti vielä jotain ja palasi teltalle.
Silloin tämä JOKU nappasi polunvarresta kassin, ns. muina miehinä.
Jotain tälläistä, saattaa asiassa olla.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!

Navetanhajuinen
Harjunpää
Viestit: 322
Liittynyt: Pe Loka 30, 2009 2:17 am

Re: Bodom : Henkilöt

Viesti Kirjoittaja Navetanhajuinen »

Sitten jos Seppo ei kyennyt onkimaan enää klo 3.45, on paikalla ollut tapauksen aikaan "Innokasonkimies".

Ainoa todellinen teolle sopiva tekoaika on ennen Karjalaisen tekemiä havaintoja. Äänekkäästä toiminnasta ei ole havaintoja murhaniemestä aamutunteina.

Mikähän oli Bodomin jutussa asiantuntioitten vinkkinä laatia syyte tahallaan yksin yehdystä kolmesta murhasta. Maallikosta näyttäisi vain osasyyllisyys tulevan esille.

Useita aihetodisteitakin pukkaa esille, ettei NG ole voinut olla ainut hengissä ollut henkilö murhaniemessä kyseisinä aamuyön tunteina.

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Bodom : Henkilöt

Viesti Kirjoittaja awa »

Tuo Karjalaisen lausunto kahdesta "onkimiehestä" voi olla täysi ankka, jonka hän itsekin on tajunnut, mutta tuo tarina vain on jäänyt elämään ihan omaa elämäänsä, paljolti median markkinoimana.

Mahdollisesti Karjalainen on kertonut murhaniemellä nähdystä nuorukaisesta, jota oli epilly yhdeksi telttailijoista, ja sitten toisen keskiniemellä, joka on voinut olla hyvinkin Kivilahti, tai siis kuka tahansa, mutta näistä on yhdistelty tarina kahdesta kalastajasta keskiniemellä. Jotenkin minulla on sellainen muistikuva, että Karjalainen on yrittänyt tätä vääristynyttä tarinaa joskus korjatakin. En ole varma, mutta sitkeästi tuo stoori elää.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Bodom : Henkilöt

Viesti Kirjoittaja papillon »

awa kirjoitti:Tuo Karjalaisen lausunto kahdesta "onkimiehestä" voi olla täysi ankka, jonka hän itsekin on tajunnut, mutta tuo tarina vain on jäänyt elämään ihan omaa elämäänsä, paljolti median markkinoimana.

Karjalainen ei taida -60 kuulustelussa puhua mitään " kahdesta onkimiehestä ".
- Sanos muuta ja älä muuta sano!

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Bodom : Henkilöt

Viesti Kirjoittaja awa »

No juuri noinhan se voi olla. Muistelen Karjalaisen jossakin kertoneen myös siitä mahdollisuudesta, että kertomuksia on sotkettu kahden eri ihmisen kesken, hänen ja jonkun muun kartanolla olleen. En jaksa näin ulkomuistista muistaa tarkasti.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Bodom : Henkilöt

Viesti Kirjoittaja awa »

papillon kirjoitti:Tarkoitan että kassin vei vaikkapa se aamulla fillarin kanssa liikkunut heppu, tekijä murhilla on toinen.
Tässä linkki: Tiedoitustilaisuudessa toimittaja ilmoitti Nils Wilhelm Gustafssoninkin menehtyneeksi, mutta sieltä löytyy myös tuo havainto "kassimiehestä". Kovasti tarkan tuntuinen ja vakavalla naamalla aikalaispoliisi osaamistaan esitteli.

http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&a=00067
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Hexan
Agentti Scully
Viestit: 671
Liittynyt: La Heinä 11, 2009 9:14 pm

Re: Bodom : Henkilöt

Viesti Kirjoittaja Hexan »

Bodomin järvellä on yöllä 4 henkilöä, kaikki tuhannen kännissä. Aamulla, yksi lähtee pois lanssilla silmiään siristellen, muut ruumisautolla. Kuka on murhaaja?
benz. tolu. mtbe tame etbe xyl. hex. sex.

Blackman
Remington Steele
Viestit: 232
Liittynyt: Su Tammi 25, 2009 6:42 pm

Re: Bodom : Henkilöt

Viesti Kirjoittaja Blackman »

Sotketaan tätä juttua tälläisellä asialla joka tuli mieleen,
Oletetaan, että tuolla keskiniemellä todella oli nuo kaksi onkijaa.
Se, että toinen poistui (silmin näkijän mukaan) kiireesti, voisi johtua että oli kuullut jotain ääniä ja lähti ottamaan selvää niistä. Onko hän käynyt teltalla surmien aikaan tai niiden jälkeen (useamman kerran).
Samaten onko myöhemmin teltalla nähty (lintupojat) henkilö jompi kumpi näistä onkijoista, sekä ns. kuuden kulkija on voinut olla toinen tai sama. Joko menee liian sekavaksi???
Mutta voisiko tästä ajatusmallista olla johonkin teoriaan apuja.
Tais tulla jälleen kerran väärän otsikon alle tää juttu?

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: Bodom : Henkilöt

Viesti Kirjoittaja konsta »

Blackman kirjoitti:Sotketaan tätä juttua tälläisellä asialla joka tuli mieleen,
Oletetaan, että tuolla keskiniemellä todella oli nuo kaksi onkijaa.
Se, että toinen poistui (silmin näkijän mukaan) kiireesti, voisi johtua että oli kuullut jotain ääniä ja lähti ottamaan selvää niistä. Onko hän käynyt teltalla surmien aikaan tai niiden jälkeen (useamman kerran).
Samaten onko myöhemmin teltalla nähty (lintupojat) henkilö jompi kumpi näistä onkijoista, sekä ns. kuuden kulkija on voinut olla toinen tai sama. Joko menee liian sekavaksi???
Mutta voisiko tästä ajatusmallista olla johonkin teoriaan apuja.
Tais tulla jälleen kerran väärän otsikon alle tää juttu?
Näitä kuvioita on vuosien varrella mietitty todella paljon. Vaikka hyviä tarinoita pystytäänkin demonstroimaan, ongelmaksi aina jää se, ettei tosiasioita ole riittävästi. Jos olisi epäiltävissä, että esimerkisi joku, vaikkapa Kivilahti, tietäisi edes vähän enemmän kuin kertoo, voisi tietenkin vielä toivoa olla. Edellyttäen, että hän joskus lopulta kertoisi tietonsa. Vaikea nähdä mitään muuta valoa tuohon.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...

teemu
Javier Pena
Viestit: 1794
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 1:39 pm

Re: Bodom : Henkilöt

Viesti Kirjoittaja teemu »

^Papillonin tekemästä aikakaaviosta saattaisi olla apua yhteisen mielipiteen muodostamisessa seikoista, jotka tiedetään ja niistä, jotka ovat epävarmoja sekä niistä, jotka suurella todennäköisyydellä eivät ole totta. Kaikkiin em. luokkiin kuuluvat asiat voivat olla hyödyllisiä tapauksen ymmärtämisen kannalta. Luokitus voi muuttua mallien myötä.

Papillonin ehkä kannattaisi lähettää kaavionsa suoraan arvioitavaksi muutamalle vertaisbodomistille sähköpostilla ja pyytää vastaukset parin viikon sisään. Kenties hän on jo tehnytkin sen.

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Bodom : Henkilöt

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Hyvä idea, mutta kun pelkäävät Arskaa ja sukuaan, mikä ilmeni Hejacin yksityisviesteissä minulle.
Arskassa on ja ei ole pelkäämistä.
Minut on aika monta kertaa yritetty tappaa.
Kun ensimmäisestä yrityksestä pääsee yli, ei seuraavia pelkää, osaa vain varautua.

8)

yövuoro
Martin Beck
Viestit: 781
Liittynyt: To Joulu 11, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: HUS

Re: Bodom : Henkilöt

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Hermostunut metsuri, joka otti loparit; voisiko olla kello kuuden mies?
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.

nihlist
Martin Beck
Viestit: 830
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 7:42 pm

Re: Bodom : Henkilöt

Viesti Kirjoittaja nihlist »

papillon kirjoitti:No, järvi on laaja mutta toisaalta äänkin kantaa uskomattoman hyvin vesillä.
Naureskeltiin kerran Sääksjärvellä alkukesän istukaskirjoja uistellessamme kauempana kanootilla liikkuvaa kaveriamme hänen hintelyydestään ja pienuudestaan.
Hämärästä kuului ääni " Oon muuten pisin porukasta "

Sama juttu kerran aam,uyöllä narilta tullessamme, puputeltiin lapinäijän viisheppasella kohti lomakylän rantaa, hieman ääneen myhäiltiin suurpiirteisiä räystäslinjoja ja naurettiin knanssa.

Vaimo se siellä rannalla iloisesti huiskutteli ja minä takaisin, matkaa oli todella paljon. Perillä vaimo sanoi että joka sana kuului. :lol: Vinoja ne oli kumminkin, ne räystäät ja on vieläkin.

No tuohon veneisiin ja murha-aikaan Bodomilla, ainakin siellä oli Fäldt ja Ruohoset heti neljän jälkeen.

Tähän kun yhdistää tiedon että jotkut kalastajat näkivät teltan pystyssä neljältä, niin entäs sitten? :lol:
Tämä hieman koomista, mutta tuo esiintyy vain vedenpäällä ollessa eli veneestä toiseen, vaikka olisikin välimatkaa ja veneestä rannalle.

Mutta asiapa ei enään pädekkään rannalta veteen päin ja etenkin vielä vähemmän jos rantaan on matkaa vaikkapa 5m koska ääni hajaantuu esteiden vuoksi ja erityisesti silloin jos rannassa on esim lehtistä pusikkoa, niin aika lujaa saa karjua että jotain kuuluisi vaikkapa satametriä rannasta olevaan veneeseen.

kompassi
Scooby-Doo
Viestit: 25
Liittynyt: Ke Loka 17, 2007 7:41 pm

Re: Bodom : Henkilöt

Viesti Kirjoittaja kompassi »

Näin se on, veden päältä kuuluu hyvin, rannalta heikommin. Tyynellä, tietty...

Vastaa Viestiin