Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Kotipoliisi
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 8:07 pm
Paikkakunta: Stadin Kernel

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja Kotipoliisi »

Kotipoliisi kirjoitti:
Uskon Nissen jääneen teltan päälle lopulta makaamaan ja odottamaan poliiseja varmana vankilasta. Mutta miten kävikään, aivan uskomaton tuuri.

Miksi Nisse meni sairaalassa paniikkiin ja vaipui syvään tajuttomuuteen kun paikalle tuli äiti? Vastaus: Nisse erehtyi hahmosta ja luuli, että paikalle tuli poliisi. Ja tämä on fakta!
8)
Ei kannata Sariola leikata asioita pois niiden asiayhteydestä, kiitos.

Tuohon sairaalaepisodiin sellaista, että Nisse oli jo alkupäivinä sairaalassa pitkästi ollut juttutuulella ja muun muassa käynyt tupakalla kavereiden kanssa partsilla----kunnes paikalle tuli "tuhma hahmo" eli äiti ja tajuttomuus sai vallan hauskasta elämästä
8)
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.

- Rudyard Kipling

Oulunmies
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 5:27 am

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Missä Kotipoliisilla lähde tuohon sairaalassa liikuskeluun? Sitähän tässä on ihmetelty, että esim. oikeudessa todisteltiin NG:n liikuskeluja tai liikkumattomuutta sanomalehtien uutisoinnin perusteella. Missähän olivat sairaskertomukset? :?:

Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Kotipoliisi kirjoitti:
Kotipoliisi kirjoitti:
Uskon Nissen jääneen teltan päälle lopulta makaamaan ja odottamaan poliiseja varmana vankilasta. Mutta miten kävikään, aivan uskomaton tuuri.

Miksi Nisse meni sairaalassa paniikkiin ja vaipui syvään tajuttomuuteen kun paikalle tuli äiti? Vastaus: Nisse erehtyi hahmosta ja luuli, että paikalle tuli poliisi. Ja tämä on fakta!
8)
Ei kannata Sariola leikata asioita pois niiden asiayhteydestä, kiitos.

Tuohon sairaalaepisodiin sellaista, että Nisse oli jo alkupäivinä sairaalassa pitkästi ollut juttutuulella ja muun muassa käynyt tupakalla kavereiden kanssa partsilla----kunnes paikalle tuli "tuhma hahmo" eli äiti ja tajuttomuus sai vallan hauskasta elämästä
8)
Mitä lähteitä kukin on lukenut. Palo on kuvannut kirjassaan, että NG yritti viidentenä päivänä lähteä joko tupakalle tai vessaan, mutta kaatui heti sänkynsä viereen kivilattialle. Senjälkeen hänet kiinnitettiin sänkyynsä, niin että hän ei päässyt kaatuilemaan lattialle ja hänelle toimitettiin "sorsa", varmaan tiedätte mikä se on.

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja awa »

Tuollainen nuoren miehen pökertyminen tupakoinnin jälkeen on enemmän sääntö kuin poikkeus. Pidän täysin mahdollisena, että Gustafsson on poltellut aamutupakit sängyllä ja noustessaan siitä nopeasti ylös on voima paennut päästä. Täysin mahdollista, mutta tuo oire ei liity vammoihin millään tavalla.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Kotipoliisi
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 8:07 pm
Paikkakunta: Stadin Kernel

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja Kotipoliisi »

Sariola kirjoitti:
Palo on kuvannut kirjassaan, että NG yritti viidentenä päivänä lähteä joko tupakalle tai vessaan, mutta kaatui heti sänkynsä viereen kivilattialle. Senjälkeen hänet kiinnitettiin sänkyynsä, niin että hän ei päässyt kaatuilemaan lattialle ja hänelle toimitettiin "sorsa", varmaan tiedätte mikä se on.
Ensimmäiseksi voisi kysyä, että mitä Palo kuuluu tähän koko caseen ollenkaan. Ei mitään. Ja en nyt mene sen enempää hänen aivosyövän tuhoamiin ajatuksiinsa ja pakkomielteisiinsä. Levätköön rauhassa.


Ok, asiaan. Nisselle siis toimitettiin "sorsa" - varmaan tiedetään köh köh mikä se on.

Onko tämä?
Kuva
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.

- Rudyard Kipling

Oulunmies
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 5:27 am

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Tuohan se, myös kuikaksi kutsutaan.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Jepu jeh, sorsahan se siinä, mutta miettikäähän sitä, että Gusse oli viisi päivää kusematta, ennen kuin hänelle toimitettiin sorsa!

Kukkavaasiinko Gusse ennen tuota sorsaa kusi, sillä ei hänen ole kerrottu ainakaan muita apuja saaneen ulostamisissaan?

yövuoro
Martin Beck
Viestit: 781
Liittynyt: To Joulu 11, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: HUS

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Selkärangan/-ytimen vammoissa pidätyskyky/-kyvyttömyys on tärkeä tieto. Ulkoisen väkivallan seurauksena selkäydin voi vakavasti vaurioitua. Päävammoissa on niskakin joskus vaarassa.

Ilmeisesti Gustafssonin asusteet olivat kunnossa sairaalaan tuotaessa,tuolta osin,
puhumattakaan "pelkopaskoista".
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja awa »

Ei virtsarakko tuntikausia kestävää lisääntyvää venytystä kestä, se repää.Tämän seikan huomioiminen kuuluu potilaan ensihoitoon. Tässä Gustafssonin tapauksessa puhutaan vuorokausista. No, Gustafsson sijoitettiin osastolle 2, jossa hoidettiin ei vakavia vammoja, siellä potilaat ilmeisimmin hoitivat itse wc -reissunsa. Tätä epäilen. Se ainakin on varmaa, että Gustafssonkin on rakkonsa tyhjentänyt jossakin vaiheessa tai hänelle on täytynyt asentaa katetri, jolla virtsa on ulos valutettu.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja Sariola »

awa kirjoitti:Ei virtsarakko tuntikausia kestävää lisääntyvää venytystä kestä, se repää.Tämän seikan huomioiminen kuuluu potilaan ensihoitoon. Tässä Gustafssonin tapauksessa puhutaan vuorokausista. No, Gustafsson sijoitettiin osastolle 2, jossa hoidettiin ei vakavia vammoja, siellä potilaat ilmeisimmin hoitivat itse wc -reissunsa. Tätä epäilen. Se ainakin on varmaa, että Gustafssonkin on rakkonsa tyhjentänyt jossakin vaiheessa tai hänelle on täytynyt asentaa katetri, jolla virtsa on ulos valutettu.
Tästä asiasta ei löydy tarkkoja kuvauksia mistään noista ensimmäisistä päivistä. Palon kirjassa kerrotaan, että 5. päivänä potilas yritti lähteä kävelemään, mutta kaatui heti kivilattialle vuoteensa viereen ja hänet piti kiinnittää sänkyyn. Tästä voi esittää arvion, että siihen asti asiat on hoidettu sängyssä. Tästä eteenpäin alkoivat Palon kirjassa kuvatut kävelyharjoitukset aluksi kahden hoitajan tukemana. Ne jatkuivat niin kauan että potilas saattoi kävellä yksinkin. Tarkkoja päivämääriä ei mainita. Tuominen kuulustelussa painosti tällä asialla, mutta ilmeisesti hänenkin tietonsa olivat tosiasioista vähäiset. Siinä kuulustelussa NG ilmoitti, että hän kykeni kävelemään aluksi ainoastaan tuettuna. Saattaa hyvin pitää paikkansa.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Päättelet liikaa.

Vai ion hommat hoidettu sängyssä, no ei vainenkaan!

Kyllä siinä on itse käyty asiat "pankissa itse tallettamassa", sillä muussa tapauksessa sairaskertomuksessa olisi siitä maininta, että katetri on laitettu.

Jos taas on kustu aiemmin sorsaan, niin silloin ei koko sorsaa olisi mainittu alkuunkaan, vai mitä, eli nyt ota taas maltti mukaan Sariola, äläkä lentele siellä utopia maailmassasi!

Ja uskotko Gussen paskoneen myös petiinsä, häh?

Ei suuri kulmien kingi, jota poliisit erehtyivät pitämään invalidinä, olisi suostunut allensa laskemaan se on vissi.

Kyllä jätkä on nuo hommat itse hoitanut ja sillä sipuli!

mamma71
Neuvoja-Jack
Viestit: 568
Liittynyt: Ke Kesä 16, 2010 10:43 pm

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja mamma71 »

Niin, mietin itsekin tuota pään vammaa. Monestihan on kuullut kuinka esim. vakavaan onnettomuuteen joutunut, ehkä mahdollisesti tajunsa hetkeksi menettänyt, on tajuihin tullessaan auttanut kavereitaan tai lähtenyt hortoillen hakemaan apua ja sitten tuupertunut.

Shokkitila ja adrenaliini voivat saada aikaan sen, että kovissakin kivuissa oleva voi jopa raahata kaveriaan jonkin matkaa. Miten sitten Gustafsson makasi teltan päällä? Luulisi hänenkin lähteneen apua hakemaan, ainakin yrittänyt ryömiä sitä hakemaan. Tai pakoon, jos hyökkääjä vaikka iskee uudelleen. Mistä Gustafsson tiesi, että tekijä ei tule takaisin? Ei edes yrittänyt turvaan?

Jos hyökkääjä olisi halunnut estää Gustafssonin pakenemisen, kai olisi helpointa ollut katkaista luu maassa makaavalta uhrilta. Silloin ei ainakaan liiku kovin helposti. Miksei luita ollut poikki tai murtunut? Vai oliko, en ole ainakaan huomannut. Kunnon tappelussa tulee kyllä aikamoisia ruhjeita, vieläpä eripuolille kehoa. Olisiko Gustafsson voinut aiheuttaa vaivat itse?

Ja vielä tuosta sairaalassa tapahtuneesta hitaasta toipumisesta. Tiedän yhden jannun joka kolhi itseään, kun hoitaja ei nähnyt ja sitten saatiin papereihin pahemmat vammat, jotka tehokkaammin auttoivat rosiksessa ja tuli paremmat korvaukset. Kuitenkin heppu käveli ihan reippaasti heti kun lekurin silmä vältti. Eli kyllä liioittelukin on mahdollista. Mutta liioitteliko Gustafsson vammojaan?

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Jos NG olisi ollut asialla, miksi olisi tehnyt telttaan ulkopuolelta aukot molempiin sivuihin, romahduttanut teltan ja lopuksi kömpinyt telttaan vuotamaan verta vain makuupaikalleen, hukannut pari kassillista kamaa, puukon, omat ja Sepon kengät kauas maastoon, palannut telttaan jatkamaan valumista ja pyrkinyt sitten asentoon teltasta ulos ?

Siksi, ettei asiassa ole mitään järkeä ja ettei mikään viittaa Nilsin osuuteen asiassa.
KRP:n eka perusteluhan oli se, että NG oli tavattu surmapaikalta.
Niin kuten muutkin uhrit.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

boredom
Scooby-Doo
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Elo 02, 2010 5:49 pm

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja boredom »

^
Kyllä kai hän periaatteessa olisi voinut olla polvillaan siinä vasemman puoleisen sivun taaimman aukon kohdalla keho osittain siellä teltan sisällä. Kaatunut vielä siihen vasemmalle kyljelleen siten, että pää on ollut siellä sisällä nurkan tienoilla ja alaruumis on ollut vielä teltan ulkona. Siis olisi ollut teltan sisällä ja ulkona? Vaikea olisi uskoa sitä, että hän olisi tuikannut itseään puukolla poskeen. Ja mennyt sitten makaamaan siihen paikkaan missä ne veret oli. No, paljon jäi verijälkiä tunnistamattakin. KRP:n näytteen verijäljistä 13:sta saatiin DNA ja 31:sta ei saatu.

Jonkinlainen reaalimaailman mylläkkä siellä on ollut siihen malliin, että liikeratoja ja -suuntia on vaikea konstruoida jälkeenpäin. Siellä on reagoitu suuntaan jos toiseenkin ja nopeaan tahtiin.
"... olosuhteet näyttävät melko vakuuttavasti puhuvan hänen syyllisyyttään vastaan."
Bodomin mysterio (1960)

Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Miksi Nisse ei voi olla syyllinen?

Viesti Kirjoittaja Misri »

^ Olen vahvasti sitä mieltä, ettei NG ollut teltan sisällä, kun muut uhrit surmattiin. Jotenkin ne verijäljet oli kuitenkin sinne kakkos-sivun kolmannen-osion nukka-alueelle saatava aikaiseksi (lavastus). Kun katsoo näitä teltan verijälkiä, niin teltan sisäpuolella, takapäädyssä on tämä heilahdusverijälki, tästä voi päätellä, ettei takapääty ole ollut jäljen syntyessä, siten lysyssä kuin miten se näkyy olevan se uhrikuvassa. Siinä kuvassa töröttää myös tämä päätysalko, eli vaikka surmaaja on katkaissut ulkopuolelta nämä harjanarut, telttakangas on ilmeisesti jäänyt jotenkin roikkumaan tähän päätysalkoon, eli se salko on kannatellut teltan kangasta kakkos-sivun nurkka-alueella.

Siten ei mitenkään ole ollut mahdotonta, etteikö NG olisi voinut tehdä jonkun vertavuotavan vamman itselleen. Eihän siinä olisi tarvinnut kuin asettua selällään makaamaan teltan ulkopuolelle, siten että pääpuoli on teltan sisäpuolella, oikea käsi olisi siten ollut viiltoaukosta ulkona. Totesihan se verijälkitutkijakin oikeudessa, "että NG vähäiset veriroiskeet teltan viiltoaukon kulmassa (telttakankaan ulkopinnassa=) ,ovat voineet tulla siihen myös käden heilahduksesta".

Ketju jatkuu: http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=4&t=12577 T. Mode

Lukittu