Jorma Palon teoria

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Jorma Palon teoria

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Heikki Salonen olisi jutun avaintodistaja, jos puhuisi epäiltävänä osallisena totta.
8)
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: Jorma Palon teoria

Viesti Kirjoittaja konsta »

Krieg kirjoitti:
Edelleen, millä perusteella NG oli selvästi hengissä?
Lääkärien(Hirvensalo ja se toinen, joka ei ollut syyttäjän kätyrinä) antaman todistuksen mukaan: keskivaikea aivovamma aiheuttaa tunnin täystajuttomuuden.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
Krieg
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 112
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 1:28 am

Re: Jorma Palon teoria

Viesti Kirjoittaja Krieg »

Salonen kertoi olleensa noin kuuden aikaan aamulla noin kymmenen metrin päässä kasassa olevasta teltasta, mutta nähneensä siitä vain noin kolmasosan. Edessä oli puita ja moottoripyörä.

-Minulla on vaikutelma että näin teltan päällä miehen jalat. Housut olivat tummat ja kengät olivat jalassa. Ne eivät liikkuneet. Ajattelin, että joku ottaa nokoset.

Mitään avunhuutoja tai sen tapaisia ääniä Salonen ei muista kuulleensa.

Salosen mukaan paikalla liikkui myös hahmo.

-Joku teltan takana ollut meni rantaan. Ajattelin että siellä on herätty ja joku on kahvin haussa. Mieshahmo katosi rantatöyrään taakse.

Pian tämän jälkeen Salonen ja nyt hänen jo kuollut ystävänsä olivat poistuneet paikalta.

Tarkempia havaintoja Salonen ei hahmosta ei juuri pystynyt kertomaan.

Puolustuksen kanta on se, että Nils Gustafsson makasi teltan päällä ja ulkopuolinen murhaaja liikkui rantaan. Salosen näkemät miehen jalat eivät ole voineet olla Seppo Boismanin jalat, koska ne olivat Salosen katselukulmasta katsoen puun takana.

------

Verijälkien mukaan Boisman oli sisällä teltassa eikä häntä ole siirrelty. Vaihtoehdoksi jää että teltan ulkopuolella teltan päällä on maannut NG ja rantaan poistunut on murhaaja.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Jorma Palon teoria

Viesti Kirjoittaja awa »

Krieg kirjoitti:Edelleen, millä perusteella NG oli selvästi hengissä?
Et ilmeisesti ole kuollutta ihmistä koskaan päässyt näkemään?

Kuolleen ihmisen tunnistaa kuolleeksi metrien päähän, vaikka kuolemasta olisi kulunut aikaa vain viisi minuuttia. Fakta.

Kysyt Krieg, että millä perusteella NG oli selvästi hengissä - elävä ihminen hengittää, se lienee faktaa sekin. Kysy vain lisää rohkeasti mikäli jokin jäi epäselväksi, yritän näin kirjoittamalla asioita sinulle selvittää. Toki se tuo rajoituksia, mutta yritetään.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Krieg
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 112
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 1:28 am

Re: Jorma Palon teoria

Viesti Kirjoittaja Krieg »

No kysythään

Olitko paikalla näkemässä Gustafssonin hengittelyä?
Kuten sanoin, murhaajan työ on jäänyt kesken Saloniuksen tullessa paikalle

Ymmärrän jos joitain asioita on vaikea ymmärtää mutta yritä pinnistella mukana
Krieg
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 112
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 1:28 am

Re: Jorma Palon teoria

Viesti Kirjoittaja Krieg »

Siis Salonen
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Jorma Palon teoria

Viesti Kirjoittaja awa »

En ollut paikalla näkemässä Gustafssonin hengittelyä, mutta murhaaja oli. Vai oletko eri mieltä Kreig (Jorma Palon teorian avaaja) ?
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Oulunmies
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 5:27 am

Re: Jorma Palon teoria

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

konsta kirjoitti:
Krieg kirjoitti:
Edelleen, millä perusteella NG oli selvästi hengissä?
Lääkärien(Hirvensalo ja se toinen, joka ei ollut syyttäjän kätyrinä) antaman todistuksen mukaan: keskivaikea aivovamma aiheuttaa tunnin täystajuttomuuden.

Ei se konsta noi yksinkertaista ole.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Jorma Palon teoria

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kirjoituksesi mukaan, arvon Krieg, Assmann ja Gyllström olisivat olleet tuttuja, heh.

No olisiko jotain kättä pitempää, tällaiseen väitteeseen vai onko tämäkin ihan hatusta vedetty?

Miksi sitten Gusse olisi jätetty henkiin, jos kerran Gyllström muka vihasi moottoreiden ääntä, (mistä tämä tieto on peräisin) sillä olisi luullut, että se pahinta ääntä pitäneen motukan kuski nyt ainakin "teloiteaan", jos kerran tappamaan tuon äänen perusteella lähdetään, heh!

Eivät taida väitteesi ottaa tuulta, nikki Krieg, moista höpöä.
Mikko82
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2009 5:12 pm
Paikkakunta: Turku

Re: Jorma Palon teoria

Viesti Kirjoittaja Mikko82 »

Salonen saattaisi olla avainsana sille selitykselle, että Gustafsson jäi henkiin, joka taas on monen mielestä syyllinen vain sen vuoksi, että "jäi henkiin, eikä kuollut"?!!? Onko kukaan huomioinut sitä, että tekijä on saattanut pelästyä tätä Salosta? Kumminkin tämä Salosen mukaan pelästyi jotakin ja juoksi jonnekin piiloon? Se on kyllä totta, että suurimman osan epäilyiden alibeista oli vain parin ihmisen varassa, joista osa on saattanut suojella teon tekijää eli varmuutta ei ole niiden paikkansa pitävyydelle. Tässäkin tapauksessa on mielestäni vähän liikaa noita "vaimon antamia alibeja" jne.

Ainut vahvin ja varmin alibi on sellainen, mikäli on n. 10-50 henkilöä todistamassa (esim. työpaikka) henkilön alibia pitäväksi. Noita vaimon yksittäisiä antamia alibeja tuskin kovinkaan usein enää poliisi ottaisi vastaan kovinkaan mielellään -tutkimuksia jatkettaisi, eikä tutkimuslinjoja poistettaisi??

Sitä ihmettelen, että tälle tapauksella on niin kirotusti "silminnäkijöitä", mutta yksikään silminnäkijä ei ole lopulta nähnyt mitään! Pelkäävät että Kioskinpitäjä haamuna nousee haudastaan ja siksi "eivät tiedä mitään". Bodomiin liittyy ilmeisesti jokin uskomus, joka on yhtä hatara kuin KRP:n viimeiset tutkinnatkin, jossa oli kysymys uskomuksena dna-testit?

Jollekin Virpille tulee tässä jutussa antaa yhtä vähän painoarvoa kuin jollekin Suomi24.fi -keskusteluissa kirjoittelevalle "tunnustaja", joka tietää muka missä Raisa on!

offtopic: Huomasitteko, kun TH oli eilen uutisissa käräjillä syytettynä? Tämä vanha sananlasku sopii aivan hyvin tähän: "se joka toiselle kuoppaa kaivaa niin se itse siihen lankeaa".
Viimeksi muokannut Mikko82, Ke Helmi 10, 2010 1:16 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Jorma Palon teoria

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Mikko82 kirjoitti:offtopic: Huomasitteko, kun TH oli eilen uutisissa käräjillä syytettynä? Tämä vanha sananlasku sopii aivan hyvin tähän: "se joka toiselle kuoppaa kaivaa niin se itse siihen lankeaa".
Ja kukas olikaan hänen asianajajansa? :lol:
Mikko82
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2009 5:12 pm
Paikkakunta: Turku

Re: Jorma Palon teoria

Viesti Kirjoittaja Mikko82 »

strangelove kirjoitti:
Mikko82 kirjoitti:offtopic: Huomasitteko, kun TH oli eilen uutisissa käräjillä syytettynä? Tämä vanha sananlasku sopii aivan hyvin tähän: "se joka toiselle kuoppaa kaivaa niin se itse siihen lankeaa".
Ja kukas olikaan hänen asianajajansa? :lol:
Ei ainakaan se Leppiniemi vaan se oli sen toisen poliisin asianajaja.
Kuinkas sattuikaan, sillä luin just silloin Hannes Markkulan "Bodomin murha" -kirjaa. :)
Viimeksi muokannut Mikko82, Ke Helmi 10, 2010 1:20 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava"
strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Jorma Palon teoria

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Mikko82 kirjoitti:
strangelove kirjoitti:
Mikko82 kirjoitti:offtopic: Huomasitteko, kun TH oli eilen uutisissa käräjillä syytettynä? Tämä vanha sananlasku sopii aivan hyvin tähän: "se joka toiselle kuoppaa kaivaa niin se itse siihen lankeaa".
Ja kukas olikaan hänen asianajajansa? :lol:
Ei ainakaan se Leppiniemi vaan se oli sen toisen poliisin asianajaja.
Näinpä muuten taisikin. OT.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Jorma Palon teoria

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Olkoon vähän OT. mutta mikä olikaan tuomio.

Tuotakin huumejuttua pitäisi tutkia hieman "paremmalla silmällä", että tietäisi mistä oikein on kyse ja sitten alkaa täällä asiaa repostelemaan, no minä olen asiaa seurannut, mutta se ei ole tämän osion aihe, joten se siitä!
yövuoro
Martin Beck
Viestit: 781
Liittynyt: To Joulu 11, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: HUS

Re: Jorma Palon teoria

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Armaat vaimokkeet ovat merkittävissä rooleissa :)
Tasapuolisuuden nimissä jotain alibin suuntaista aseteltiin myös fru Gustafssonin suuhun, älä myönnä mitään, yksi omituisuus sekin.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Vastaa Viestiin