Mikä havainto tukee Bodomilla olleen ulkopuolisen murhaajan

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
:o)

Viesti Kirjoittaja :o) »

Urho kirjoitti:
groot kirjoitti:
Samaten Gustafssonille ilmestyi kaksi kalastajaa - nimien kera 45 [vuoden] miettimisen jälkeen.
Nissen juttuun ei ilmestynyt nimiä 45 vuoden jälkeen. Muutoinkin olen jo tuon asian käynyt läpi, joten olkoon.
Sinä olet asian käynyt läpi, joten se on selvitetty? Kovin on pullea ego sinulla... :lol:
Minäkin muista sen kohdan kuulusteluvideoista, kuvaili kalastajat hyvinkin tarkkaan, ja jossa Gustafsson arveli tekijöistä "Jos se oli se Aisman" - katos kun hää ei oikeen muistanu, mikä se nyt olikaan se nimi... :lol:
kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

:o) kirjoitti:
Urho kirjoitti:Siis joko oli Gustafsson tai mahdollisesti viaton ulkopuolinen, muttei missään nimessä ulkopuolinen murhaaja. Vankasti perusteltu


"Puolisokea pikkupoika näki hetken ajan jonkun kulkevan polkua. Hänellä ei ollut mitään syytä kiinnittää kulkijaan mitään huomiota. Tuntomerkit, jotka hän myöhemmin lateli, voidaan huoletta jättää omaan arvoonsa. "
- Ja nytkö Kivilahti onkin jo puolisokea? Ja edelleen vankoin perustein...
Kekkonen kekkuloi, hän on nähnyt Gustafssonin kävelevän kadulla, ja on silloin kokenut valaistumisen.
Kekkonen on seonnut Muuralan palstalla kirjoitelleen nimimerkin häväistyä hänet perusteellisesti juuri, kun hän kuvitteli olevansa kohoamassa kaiken maallisen arvostelun yläpuolelle... ja minun pitäisi nyt sitten ryhtyä terapeutiksikseen...
Kekkula-Kekkonen ehti jo sättiä Espoon käräjäoikeutta etukäteen kuolemattomasti: "Kyseessä on Espoon pahamainen käräjäoikeus, jolta tosiaan voi odottaa mitä tahansa.":lol:

Mutta asiaan: osion otsikon mukaisesti toistan vieläkin, että ei ole mitään todistetta ulkopuolisesta murhaajasta.
Ei niin pienintäkään. Jos olisi, Gustafssonin maine olisi täydellisesti puhdistunut, kenelläkään ei olisi mitään aihetta enää häntä epäillä kolmoismurhaajaksi.

Puolisokea pikkupoika tarkoittaa juuri sitä, mitä tuossa lukeekin: pikkupoikaa, jonka rillit olivat menneet rikki, eikä uusia ollut varaa ostaa.
Hän siis istui onkikaveria odottamassa ilman silmälaseja. Vankka peruste sille on, että se on hänen itsensä kertomaa.
Ja kertomansa mukaan hän oli istunut paikalla kauan, tunteja. Mitä syytä hänellä olisi ollut ryhtyä tihruamaan tuntematonta yleisellä paikalla kulkevaa ihmistä sen kummemmin, kuin katseli tämän menoa hetken.
Tuntomerkit, jotka häneltä lypsettiin paljonkin myöhemmin, ovat yhdentekeviä todisteina.

Kekkula-Kekkonen: todistapa sinä puolestasi, että kulkija oli ulkopuolinen murhaaja. Koeta esittää edes yksi vankka, vastaansanomaton näyttö siitä, ettei kyseessä voinut olla Gustafsson.
Ja jos olet sitä mieltä, että se ei missään nimessä ollut Gustafsson, vaan joku muu, niin mikä hänestä murhaajan tekee? (Tarina ei kerro, mistä hän tuli, ja minne meni.)

Ja se olit juuri sinä, joka vinguit joltakin todistetta Gustafssonin paidan vaaleudesta. Ja kun sitten totesin, että harmaa villapaita on aamuauringossa lähempänä vaaleaa, kuin tummaa, niin kas: Kekkula-Kekkoselle se ei kelvannutkaan. Hän ei kuulemma ole arvioinut paidan tummuusastetta ollenkaan.
Nyt sitten farkut, jotka siihen aikaan olivat näitä perusfarkkuja, käyvät Kekkula-Kekkosen mielestä myös tummista housuista.
Kyllä kait bongarit olisivat sanoneet, että makaajalla oli farkut jalassa, jos näin olisi ollut...

Ja palstan sääntöjä hieman rikkoen totean tässä sen, että olet sen verran katkeroitunut Matvein käsittelyssä, etten oikein viitsi kanssasi aikaani tuhlata tämän enempää.
Ei sinusta ole mihinkään asialliseen, Kekkonen, pidän sinua pelkkänä mitättömyytenä; olet samalla tasolla kuin anus-konsta. :lol:

Rantasen kuulustelusta pätkä:""Miehen vaatteita en sen tarkemmin muista, mutta hänellä oli joka tapauksessa vaaleampi paita kuin housut. Mies ei minun paikalla ollessani liikkunut ja oletin hänen nukkuvan."
:o)

Viesti Kirjoittaja :o) »

:o) kirjoitti:
Urho kirjoitti:
groot kirjoitti:
Samaten Gustafssonille ilmestyi kaksi kalastajaa - nimien kera 45 [vuoden] miettimisen jälkeen.
Nissen juttuun ei ilmestynyt nimiä 45 vuoden jälkeen. Muutoinkin olen jo tuon asian käynyt läpi, joten olkoon.
Sinä olet asian käynyt läpi, joten se on selvitetty? Kovin on pullea ego sinulla... :lol:
Minäkin muistan sen kohdan kuulusteluvideoista, kuvaili kalastajat hyvinkin tarkkaan, ja jossa Gustafsson arveli tekijöistä "Jos se oli se Aisman" - katos kun hää ei oikeen muistanu, mikä se nyt olikaan se nimi... :lol:
Jatkoa vielä vähän. Gustafsson: "Niillä oli kaloja. Meillä raukoilla kun ei ollut matoja, niin me ei saatu kaloja, mutta näillä oli. Ne kalat oli ripustettu ikenistä sellaiseen y-haaraiseen oksaan, tästä kato tästä näin... ja sitten noin. Toisella miehellä oli lippalakki, pyöreät kasvot. Ihan tavallisen näköisiä ne oli, toinen oli vaalea. Me siinä heitettiin huulta"... jne.
Eli kovasti on putkahtanut muistia lisää... vai liekö nämäkin nyt niitä "valemuistoja", tai jotain. :lol:
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Urho kirjoitti:Neljä silminnäkijää on nähnyt tekopaikalla tai sen läheisyydessä henkilön, jonka uskotaan olleen ulkopuolisen. Tähän päätyi sekä käräjäoikeus v.2005 että poliisi v.1960. "Bodomin vaalea mies on jutun avain".

Henkilön ei ole nähty suorittavan surmatöitä eikä hänen henkilöllisyyttään ole koskaan saatu selville.
Niin - palataan aiheen alkulähteille - kai se on vaan sattumaa - että töyrään suojiin piiloutuvalla mieshamolla ja ns. klo kuuden miehellä on silminnäkijöiden kertoman mukaan väritykseltään samankaltainen vaatetus kuin Nils Gustafssonilla - hänet teltan päältä löydettäessä.

Ilmeisesti murhaajalla oli vaaleahko paita ja tummemmat housut.Lienee kohtalon ivaa että nuo tuntomerkit sopivat Gustafssoniin.

Silminnäkijät tuskin voivat sen tarkemmin erotella uskottavasti näkemäänsä - niin ja kuten joku silminnäkijöistä kertoikin - että paita oli vaaleampi kuin housut.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

Ehdotan todellakin, että otat yhteyttä Tuomiseen ja kerrot tästä havainnosta, jonka olet ainoana koko Suomessa tehnyt.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

kukkuu kirjoitti:
Rantasen kuulustelusta pätkä:""Miehen vaatteita en sen tarkemmin muista, mutta hänellä oli joka tapauksessa vaaleampi paita kuin housut. Mies ei minun paikalla ollessani liikkunut ja oletin hänen nukkuvan."
Oiskohan Krp hukannut yli kaksikymmentä miestyövuotta, ja vielä olisi Nilsin valkoinen pyjama jäänyt huomaamatta?
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Urho kirjoitti:Ehdotan todellakin, että otat yhteyttä Tuomiseen ja kerrot tästä havainnosta, jonka olet ainoana koko Suomessa tehnyt.
Ai - nämä silminnäkijähavainnot.Kuule nämä aikalaisten silminnäkijöiden havainnot ovat ihan yleisesti haastatteluista ja kuulusteluista löydettävissä.

Ei minun niitä tarvitse keksiä.Ja kuten moneen kertaan todettuna - arvioin ainoastaan asiakirjoista ja kuulustelupöytäkirjoista ilmeneviä juttuja.

Ja kai se on luvallista arvioda myös Nils Gustafssonin kertomuksia, joista löytyy monlaista dokumenttia - kuten haastatteluja - kuulusteluja - tv kuvaa ja hänen kommentteja yms .

Tutustu aiheeseen.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

Ei taaskaan mene jakeluun...

Yritetään vielä. Olet tosiaan tehnyt havaintosi samasta aineistosta kuin kaikki muutkin, mutta sinä olet ainoa, joka on keksinyt, että aineisto sopii Nisseen. Varsinkin Tuominen ilahtuisi tästä havainnosta, joka meni häneltä aivan ohi.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Urho kirjoitti:Ei taaskaan mene jakeluun...

Yritetään vielä. Olet tosiaan tehnyt havaintosi samasta aineistosta kuin kaikki muutkin, mutta sinä olet ainoa, joka on keksinyt, että aineisto sopii Nisseen. Varsinkin Tuominen ilahtuisi tästä havainnosta, joka meni häneltä aivan ohi.
Kuka sinulle on kertonut että se on Tuomiselta jäänyt huomaamatta ?

Uskoisin että se on hyvinkin tarkasti - huomioitu.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

[quote="awa
Ilmeisesti murhaajalla oli vaaleahko paita ja tummemmat housut.Lienee kohtalon ivaa että nuo tuntomerkit sopivat Gustafssoniin.

Silminnäkijät tuskin voivat sen tarkemmin erotella uskottavasti näkemäänsä - niin ja kuten joku silminnäkijöistä kertoikin - että paita oli vaaleampi kuin housut.[/quote]

Nyt kyllä vaikuttaisi siltä, että jollakulla on jäänyt niin sanotusti "levy päälle". Haapalaisen havainto hahmosta, joka häivähti teltan takana oli se, että hahmolla oli päällä jotain vaaleaa, housuista ja yläosasta ei ollut mitään erittelyä. - kun ei havaitsijat havainneet edes onko kyseessä mies tai nainen, niin värillä ei taida silläkään olla merkitystä...

Kivilahti taas "näki" klo kuuden miehellä vuonna 1960 ja 2000-luvulla ensin toisin ja sitten toisin, ts. vaalea yäosa ja tummat housut ja sitten tumma yläosa ja vaaleat housut.

Ihan vaan neutraalisti ilman tunteita olen kyllä sitä mieltä, että näistä "todistehavainnoista" on ihan naurettavaa puhua saatikka kirjoittaa.
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

Nyt täytyy myöntää erehdyksensä. awa voi hyvinkin olla oikeassa, Tuominen on tosiaan noteerannut asian, mutta jätti tämänkin asian huomioimatta kuulusteluissa ja esitutkintapaketissa. Ei maininnut tästäkään asiasta syyttäjille. - Ei ollut ainoa asia Tuomisen tutkimuksissa, jossa vaikeneminen oli kultaa.
:o)

Viesti Kirjoittaja :o) »

skoone kirjoitti:Haapalaisen havainto hahmosta, joka häivähti teltan takana oli se, että hahmolla oli päällä jotain vaaleaa, housuista ja yläosasta ei ollut mitään erittelyä. - kun ei havaitsijat havainneet edes onko kyseessä mies tai nainen, niin värillä ei taida silläkään olla merkitystä...

Kivilahti taas "näki" klo kuuden miehellä vuonna 1960 ja 2000-luvulla ensin toisin ja sitten toisin, ts. vaalea yläosa ja tummat housut ja sitten tumma yläosa ja vaaleat housut.

Ihan vaan neutraalisti ilman tunteita olen kyllä sitä mieltä, että näistä "todistehavainnoista" on ihan naurettavaa puhua saatikka kirjoittaa.
Älä ny helevetissä noin kirjoita!
Eikös tämä "Espoon pahamaineinen käräjäoikeus, jolta tosiaan voi odottaa mitä tahansa" (Kekkonen) perustanut pitkälti juuri näihin "silminnäkijähavaintoihin" päätelmänsä siitä, että paikalla hääräili ja sieltä pakeni ulkopuolinen murhaaja?
Urho-ressukkakin se jatkuvasti vetoaa "tarkkanäköisen" Kivilahden kertomuksiin, jotka tämä pikkupoika luritteli yli viikon kuluttua tapahtumasta... :lol:
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

:o) kirjoitti:
skoone kirjoitti:Haapalaisen havainto hahmosta, joka häivähti teltan takana oli se, että hahmolla oli päällä jotain vaaleaa, housuista ja yläosasta ei ollut mitään erittelyä. - kun ei havaitsijat havainneet edes onko kyseessä mies tai nainen, niin värillä ei taida silläkään olla merkitystä...

Kivilahti taas "näki" klo kuuden miehellä vuonna 1960 ja 2000-luvulla ensin toisin ja sitten toisin, ts. vaalea yläosa ja tummat housut ja sitten tumma yläosa ja vaaleat housut.

Ihan vaan neutraalisti ilman tunteita olen kyllä sitä mieltä, että näistä "todistehavainnoista" on ihan naurettavaa puhua saatikka kirjoittaa.
Älä ny helevetissä noin kirjoita!
Eikös tämä "Espoon pahamaineinen käräjäoikeus, jolta tosiaan voi odottaa mitä tahansa" (Kekkonen) perustanut pitkälti juuri näihin "silminnäkijähavaintoihin" päätelmänsä siitä, että paikalla hääräili ja sieltä pakeni ulkopuolinen murhaaja?
Urho-ressukkakin se jatkuvasti vetoaa "tarkkanäköisen" Kivilahden kertomuksiin, jotka tämä pikkupoika luritteli yli viikon kuluttua tapahtumasta... :lol:
Ontuuko vähän tuo sisälukutaito, en asettanut hahmon (= ulkopuolisen) paikallaoloa kyseenalaiseksi, ainoastaan hänen vaatetuksensa vaaleuden/tummuuden jne
:o)

Viesti Kirjoittaja :o) »

skoone kirjoitti:
:o) kirjoitti:
skoone kirjoitti:Haapalaisen havainto hahmosta, joka häivähti teltan takana oli se, että hahmolla oli päällä jotain vaaleaa, housuista ja yläosasta ei ollut mitään erittelyä. - kun ei havaitsijat havainneet edes onko kyseessä mies tai nainen, niin värillä ei taida silläkään olla merkitystä...

Kivilahti taas "näki" klo kuuden miehellä vuonna 1960 ja 2000-luvulla ensin toisin ja sitten toisin, ts. vaalea yläosa ja tummat housut ja sitten tumma yläosa ja vaaleat housut.

Ihan vaan neutraalisti ilman tunteita olen kyllä sitä mieltä, että näistä "todistehavainnoista" on ihan naurettavaa puhua saatikka kirjoittaa.
Älä ny helevetissä noin kirjoita!
Eikös tämä "Espoon pahamaineinen käräjäoikeus, jolta tosiaan voi odottaa mitä tahansa" (Kekkonen) perustanut pitkälti juuri näihin "silminnäkijähavaintoihin" päätelmänsä siitä, että paikalla hääräili ja sieltä pakeni ulkopuolinen murhaaja?
Urho-ressukkakin se jatkuvasti vetoaa "tarkkanäköisen" Kivilahden kertomuksiin, jotka tämä pikkupoika luritteli yli viikon kuluttua tapahtumasta... :lol:
Ontuuko vähän tuo sisälukutaito, en asettanut hahmon (= ulkopuolisen) paikallaoloa kyseenalaiseksi, ainoastaan hänen vaatetuksensa vaaleuden/tummuuden jne
No voi sun...!
Sinun kannattaa kyllä kirjoittaa vähän tarkemmin, ettei kukaan vahingossakaan erehdy olettamaan, ettet sinä kuulu niihin, joiden mielestä tuo vaatetus, oli se sitten ihan minkälainen hyvänsä, sopii myös Gustafssonin vaatetukseen. :lol: :lol: :lol:

Hahmo, ja pellon polkua kulkenut ihminen on voinut siis olla millaisissa vaatteissa tahansa, vaikkapa harmaassa villapaidassa ja farkuissa, mutta hän ei siis missään nimessä ole voinut olla Gustafsson.
Miksi ei? No sitä ei tietenkään tarvitse perustella mitenkään... :roll:

Hahmo=ulkopuolinen hahmo. Mikä sen todistaa? Ei sitä tarvitse mitenkään todistaa. :roll:
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Joo - olisi tosiaan kiva kun saataisiin todisteita - näitä silminnäkijähavaintoja vastaan - Gustafssonin vaatetuksesta löytöhetkellä.

Silminnäkijät kuvasivat Gustafssonin paidan vaaleaksi.

Housut lienee olleet tummat.Ainakin tummemmat kuin villapaita tai villapusero.

Topicci etsii ulkopuolisen murhaajan todistavia havaintoja - toivottavasti niitä löytyy - ja pakkohan niitä on löytyä.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Vastaa Viestiin