Irmeli Björklund

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja skoone »

LexVeritas kirjoitti:
Su Heinä 03, 2022 10:17 pm
^Olet oikeassa. Nikki Papillon linkitti Piris-kirjeen Piris-ketjuun.
juurikin noin. Minä kun ensin lähetin kirjeet hänelle ;)
Muista lähdekritiikki!

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

skoone kirjoitti:
Ma Heinä 04, 2022 10:51 am
LexVeritas kirjoitti:
Su Heinä 03, 2022 10:17 pm
^Olet oikeassa. Nikki Papillon linkitti Piris-kirjeen Piris-ketjuun.
juurikin noin. Minä kun ensin lähetin kirjeet hänelle ;)
Ai niitä onkin useampia, vai? Mitäs ne sitten sisälsivätkään? Muistat ehkä pääpiirteittäin?
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Skoone katosi lomalaitumilleko kenties, mutta näin hän on vuosia sitten väitetystä Björklundin kirjeestä lainaillut:

"Puiklari on lähtenyt kävelemään
Kaarelasta yks. Vaika en muista
sen nimeä mutta sillä on
punainen mopedi laittoi sen
kuntoon ja ajelee sillä."

Eli kyse ei tainnutkaan olla punaisesta urheiluautosta, vaan moposta (?)

Paha sanoa mikä on Puiklari tai puiklari. Ehkä Buick-Lari? Mutta Puikkari voisi kai olla esim. lyhyt ja laiha juippi esim. kuvitteellinen Haukisen Kari. Puikkari osoitteena löytyy Helsingistä, yökerhona Kuopiosta, kerhotalona Espoosta ja esineenä verkonkokijan kädestä.
Puikkari on tietenkin myös sukunimi.

Mahdollista on, että Puikkari on toinen kotoperäisempi lempinimi Björklundin pitkänhuiskealle, parhaalle ystävättärelleen Pikelle eli Ilse Blomfeltille (hauki, eli usein "puikkari" on englanniksi pike).
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Vaik(e)aa, koska ei ole Skoonea kertomassa lainauksensa mahdollisista, itse tekemistään kirjoitusvirheistä.

Mielenkiintoisia spelulaatiomahdollisuuksia tarjoaa nimittäin tuo " Yks Vaika Kaarelasta", jonka nimeä Björklund ei muista.

Näyttää siltä, että Puikkari eli Pike (Ilse Blomfelt) on lähtenyt kävelemään ja yhellä Vaikalla Kaarelasta on ollut punainen mopedi.

Joku voisi periaatteessa vieläkin muistaa Vaikan ja punamopon Kaarelasta. Aivan mahtavaa olisi, jos joku muistelisi yks yöllä Vaikaa.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja skoone »

LexVeritas kirjoitti:
Su Heinä 10, 2022 9:20 pm
...
"Puiklari on lähtenyt kävelemään
Kaarelasta yks. Vaika en muista
sen nimeä mutta sillä on
punainen mopedi laittoi sen
kuntoon ja ajelee sillä."

...
Niin hyvä muisti mulla on, että muistan, että en todellakaan ole noin kirjoittanut tuota tekstiä, minkä väität minun (väärin)kirjoittaneen.
ps eläkeläisillä ei ole lomia ds
No, googlasin tämmöisen viestin..kuka lie tehnyt kirjoitusvirheitä ; kyseessä on siis Suki esim.
Pilkutus puuttuu myös;
Kas näin:
Puiklari
on lähtenyt kävelemään
Kaarelasta, yks. Vaika en (? ?) muista
sen nimeä ( = siis Suki). mutta sillä on
punainen mopedi, laittoi
sen
kuntoon ja ajelee sillä."

sen viittaa Puiklariin
...

skoone
Michael Knight
Viestit: 4110
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Pauli Johannes Pirinen

Viesti Kirjoittaja skoone » Ma Loka 19, 2009 9:46 am

papillon kirjoitti:
Irmelin kirje: s.1 / s.2
[/url]

Nämä nyt ainakin. :lol:

Täytyy sanoa, että onpas kumma kuulustelu. Kysellään vaan Gustafssonin käyttäyymisestä jossain baarissa vuosia Bodomin tapahtumain jälkeen. PPstä ja hänen tekemisisiään ei pahemmin olla kiinnostuneita. Todella outoa.

Ja sitten tuo Irmelin kirje, olisi ehkä voinut kysyä, mikä se tuo Puikki oli (ilmeisesti automerkki Buick) ja mitä tekemistä PPllä sen auton kanssa oli. Ja kuka oli Suke, joka oli pahoinpidellyt (!) jotin taksikuskia. Oliko PPn kavereita, oli siis pahoinpitelyistä kokemuksia!
Muista lähdekritiikki!

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Nimimerkkisi on kirjoittanut niin täällä:

https://www.murha.info/rikosfoorumi/vie ... &start=210
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Nimimerkkisi on kirjoittanut niin täällä:

https://www.murha.info/rikosfoorumi/vie ... &start=210

Eli siis vielä kerran:

Kirjoittaja skoone » Ma Helmi 07, 2011 12:14 am

"Tämmöinen juttu olis

Ote Irmelin kirjeestä Pakille:

"Puiklari on lähtenyt kävelemään
Kaarelasta yks. Vaika en muista
sen nimeä mutta sillä on
punainen mopedi laittoi sen
kuntoon ja ajelee sillä. "

Muista lähdekritiikki!"

Minun mielestäni se, että kun mainitaan punainen mopedi, jonka jonkun (esim. Kaarelasta yhden Vaikan) kerrotaan laittaneen kuntoon ja ajelevan sillä, viittaa se nimenomaan siihen punaiseen mopediin - ei Puiklariin, joka mielestäni saattaa hyvinkin mahdollisesti olla Pike alias Puikkari, joka on lähtenyt kävelemään jostakin - ei välttämättä Kaarelasta.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja skoone »

LexVeritas kirjoitti:
Ma Heinä 11, 2022 5:11 pm
Nimimerkkisi on kirjoittanut niin täällä:

https://www.murha.info/rikosfoorumi/vie ... &start=210

Eli siis vielä kerran:

Kirjoittaja skoone » Ma Helmi 07, 2011 12:14 am

"Tämmöinen juttu olis

Ote Irmelin kirjeestä Pakille:

"Puiklari on lähtenyt kävelemään
Kaarelasta yks. Vaika en muista
sen nimeä mutta sillä on
punainen mopedi laittoi sen
kuntoon ja ajelee sillä. "

Muista lähdekritiikki!"

Minun mielestäni se, että kun mainitaan punainen mopedi, jonka jonkun (esim. Kaarelasta yhden Vaikan) kerrotaan laittaneen kuntoon ja ajelevan sillä, viittaa se nimenomaan siihen punaiseen mopediin - ei Puiklariin, joka mielestäni saattaa hyvinkin mahdollisesti olla Pike alias Puikkari, joka on lähtenyt kävelemään jostakin - ei välttämättä Kaarelasta.
Nyt täytyy olla niin, että minä olen kopioinut IBn kirjeen jostain suoraan, kirjoitusvirheineen. Kuitenkin väitän, että jos pilkutus on kohillaan, niin kyllä on kyse autosta merkkiä B eikä punaisesta moposta. IB kertoo tyypistä (vaikka ei muista sen tyypin nimeä, mutta kuvailee, että ko henkilö ajelee punaisella mopolla, (pilkku) "korjasi sen". Ja "sen" viittaa tosiaan siihen autoon B. - Kun joku lähti Helsingin seuduilla "kävelemään" 60-luvulla, niin se ei tarkoittanut kahdella jalalla kulkemista.
Muista lähdekritiikki!

siiantaika
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1357
Liittynyt: Su Loka 18, 2020 6:58 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja siiantaika »

Täällä jaksetaan riidellä jonkin sekavan otteen sisällöstä mutta mitä helvetin tekemistä tuolla kirjeellä saati kyseisellä otteella on Bodomin kanssa?

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

siiantaika kirjoitti:
Su Heinä 17, 2022 11:49 am
Täällä jaksetaan riidellä jonkin sekavan otteen sisällöstä mutta mitä helvetin tekemistä tuolla kirjeellä saati kyseisellä otteella on Bodomin kanssa?

Muista Junnu Vainion viimeiset sanat. Älä hermostu, tai samahan se minulle on, jos.

Minä en riitele mutta mielestäni tuo Skoonen tulkinta omasta kirjoituksestaan on varsin älytön.

Kun kirjoitettu on, että jollain (ehkä Vaika tai Valka-nimisellä jannulla Kaarelasta) on ollut korjaamansa punainen mopedi, jolla ajellut, niin mielestäni sillä viitataan tietenkin kyseiseen mopediin eikä johonkin autoon, josta ko. kirjoituksessa ei mainita yhtään mitään.

Ideana tässä on löytää Vaika-niminen pärinäpoika Kaarelasta. Murhapaikan läheltähän löydettiin mm."ylimääräiset" seisontatuen jäljet.
Päätutkintalinja kaiken kaikkiaan ja kautta aikain on ollut se, että paikalle tuli ainakin yksi ulkopuolinen, joka hyökkäsi nuorten kimppuun.
Hyvin mahdollisena on pidetty sitä, että tämä hyökkääjä oli mustasukkainen nimenomaan Björklundista.
Viimeksi muokannut LexVeritas, Su Heinä 17, 2022 1:24 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

siiantaika
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1357
Liittynyt: Su Loka 18, 2020 6:58 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja siiantaika »

Veikkaan ettei puhelinluettelosta löydy ainuttakaan Vaikaa, mutta yhden K-kirjaimen unohtaminen pois käsin kirjoittaessa on aika tavallinen kirjoitusvirhe. Lukutaidottomat riitelevät keskenään, miten jonkin autistin kirjoittamaa virkettä pitäisi tulkita...

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^ Mikäli kyseessä Vaika tai Valka, niin se on oletettavasti ollut lempinimi.

Jos oletetaan, että Vaika on oikeasti vaikka, niin silloinhan tuo kuuluisi kai näin:

Puiklari on lähtenyt kävelemään -
Kaarelasta yks, Vaikka en muista
sen nimeä mutta sillä on
punainen mopedi laittoi sen
kuntoon ja ajelee sillä. "

Eli:

"Puiklari, joka on lähtenyt kävelemään on eräs Kaarelasta, vaikkei kirjoittaja muista hänen nimeään.
Mutta sillä on kunnostamansa punainen mopedi, jolla ajelee."

Ei mainintaa mistään autosta vieläkään.

Minun mielestäni vieläkin Puikkari on lähtenyt kävelemään ja Vaika tai Valka on yks Kaarelasta.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja skoone »

LexVeritas kirjoitti:
Su Heinä 17, 2022 1:21 pm
siiantaika kirjoitti:
Su Heinä 17, 2022 11:49 am
Täällä jaksetaan riidellä jonkin sekavan otteen sisällöstä mutta mitä helvetin tekemistä tuolla kirjeellä saati kyseisellä otteella on Bodomin kanssa?

Muista Junnu Vainion viimeiset sanat. Älä hermostu, tai samahan se minulle on, jos.

Minä en riitele mutta mielestäni tuo Skoonen tulkinta omasta kirjoituksestaan on varsin älytön.

...
Arvoisa LexVeritas. Olen lähettänyt tarkkaan kopioimani otteen IBn kirjeestä Minfoon. Ei siis ole omaa tekstiäni. Piste.
ja jos Mensaan (mm) kuuluvan henkilön tulkinta tuosta kirjeen pätkäsä on älytön, niin valitan.
Lopetan omalta osaltani tämän asian pähkäilyn täällä. Ilmeisesti olen osunut jollekulle ns arkaan paikkaan :lol:
Muista lähdekritiikki!

Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4658
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja dazu »

Olikohan MIB:lla joku persoonallisuushäiriö, kun hän oli jo 16-vuotispäiväänsä mennessä deittaillut useampaa miestä ja tuntui elävän aika kevyellä tyylillä miesten suhteen... Isäpuolen asenne on voinut liittyä siihenkin, että miehiä on ollut paljon... MIB ei ole voinut esitellä Piristä vanhemmilleen, koska miehiä tuli ja meni, eikä halunnut esitellä kaikkia vanhemmilleen, ettei tulisi kotona ongelmia.

MIB:n käyttäytyminen kuulostaa jotenkin B-clusterin persoonallisuushäiriöön liittyvältä.

Tällainen käyttäytyminen voi johtaa katkeriin miehiin ja poikiin siellä sun täällä...
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

skoone kirjoitti:
Su Heinä 17, 2022 4:37 pm
LexVeritas kirjoitti:
Su Heinä 17, 2022 1:21 pm
siiantaika kirjoitti:
Su Heinä 17, 2022 11:49 am
Täällä jaksetaan riidellä jonkin sekavan otteen sisällöstä mutta mitä helvetin tekemistä tuolla kirjeellä saati kyseisellä otteella on Bodomin kanssa?

Muista Junnu Vainion viimeiset sanat. Älä hermostu, tai samahan se minulle on, jos.

Minä en riitele mutta mielestäni tuo Skoonen tulkinta omasta kirjoituksestaan on varsin älytön.

...
Arvoisa LexVeritas. Olen lähettänyt tarkkaan kopioimani otteen IBn kirjeestä Minfoon. Ei siis ole omaa tekstiäni. Piste.
ja jos Mensaan (mm) kuuluvan henkilön tulkinta tuosta kirjeen pätkäsä on älytön, niin valitan.
Lopetan omalta osaltani tämän asian pähkäilyn täällä. Ilmeisesti olen osunut jollekulle ns arkaan paikkaan :lol:
Mielestäni et ole osunut mihinkään. Turha sinunkaan hermostua ja vedota etenkään Mensaan, koska en vieläkään näe mitään järkeä siinä, että väität ko. katkelman sen viittaavan johonkin mainitsemattomaan autoon eikä mainittuun punaiseen mopediin.

Skoonen tarkka katkelman kopiointi Björklundin kirjeestä:

"Puiklari on lähtenyt kävelemään
Kaarelasta yks. Vaika en muista
sen nimeä mutta sillä on
punainen mopedi laittoi sen
kuntoon ja ajelee sillä. "


En millään hyväksy sitä, että sen sisältämä neljännen rivin se viittaisi autoon, koska se ilmiselvästi viittaa punaiseen mopediin.
Kolmannen rivin se taasen viittaa mielestäni "Kaarelasta olevaan yhteen henkilöön, jonka nimeä Björklund ei muista", ei sekään autoon.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Vastaa Viestiin