Henkilökohtaiset sidokset tapaukseen

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Henkilökohtaiset sidokset tapaukseen

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Pari-kolme vuotta sitten tutustuin Nissen työkaveriin. Mies oli perisuomalainen rehellinen jässikkä. Puhe eksyi usein iltojen mittaan Nisseen ja tapahtuma Bodomiin. Ystäväni kertoi tunteneensa Nissen erittäin hyvin ja että kaikenlainen spekulointi olisi turhan panttina. Nisse ei olisi koskaan voinut tehdä sellaista. Tästä rintamalinjasta ei hän koskaan tinkinyt.

Eihän kuulopuheilla mitään arvoa ole, kirjataan nyt ylös kuitenkin. Ystäväni kuoli tässä n. puolitoista vuotta sitten sydänkohtaukseen 58-vuotiaana. Rauha hänelle, jääköön mielipiteensä tänne foorumiin elämään.
------------------------------------------------
Viitisentoista vuotta sitten ei kukaan puhunut Bodomista sanaakaan. Asia ei ollut tapetilla. Menin ystäväni luokse illastamaan. Äitinsä oli ns. rikosharrastaja ja erittäin tunnettu sarjakuvien suomentaja. Tuli sitten ohimennen puhuttua kaikenlaisista murhamysteerioista. Minä kysyin hänen mielipidettään Bodom-tapauksesta ja hän silminnähden kiusaantui kertoen "no toi nyt on niin selvä kun olla ja voi, ton ikäiset nuoret menee telttailemaan yhdessä ja yksi selviää...". Itse olin yllättynyt. Tuohon aikaan ei tullut mieleenkään kyseenalaistaa selvinneen versiota. Kun sitten myöhemmin asia tuli taas tapetille niin useat minulta kyselivät tyyliin "kuinka sä tiesit?"....Itseasiassa olin vain toitotellut näitä minulle lausuttuja teorioita.
--------------------

Tässä pari tarinaa jotka liittyivät minun elämääni, ottamatta kantaa puoleen jos toiseen. Kerro miten Bodomin tapaus on liittynyt juuri sinun elämääsi.

Kyöpeli
Site Admin
Viestit: 2326
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 4:01 pm

Ilmoitus

Viesti Kirjoittaja Kyöpeli »

Palstan kuherruskuukausi on ohi. Tästä edespäin sääntöjen rikkominen johtaa rangaistuksiin

karra
Sofia Karppi
Viestit: 412
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 2:16 pm

Re: Henkilökohtaiset sidokset tapaukseen

Viesti Kirjoittaja karra »

EuroJR kirjoitti:Pari-kolme vuotta sitten tutustuin Nissen työkaveriin. Mies oli perisuomalainen rehellinen jässikkä. Puhe eksyi usein iltojen mittaan Nisseen ja tapahtuma Bodomiin. Ystäväni kertoi tunteneensa Nissen erittäin hyvin ja että kaikenlainen spekulointi olisi turhan panttina. Nisse ei olisi koskaan voinut tehdä sellaista. Tästä rintamalinjasta ei hän koskaan tinkinyt.

Eihän kuulopuheilla mitään arvoa ole, kirjataan nyt ylös kuitenkin. Ystäväni kuoli tässä n. puolitoista vuotta sitten sydänkohtaukseen 58-vuotiaana. Rauha hänelle, jääköön mielipiteensä tänne foorumiin elämään.
------------------------------------------------
Viitisentoista vuotta sitten ei kukaan puhunut Bodomista sanaakaan. Asia ei ollut tapetilla. Menin ystäväni luokse illastamaan. Äitinsä oli ns. rikosharrastaja ja erittäin tunnettu sarjakuvien suomentaja. Tuli sitten ohimennen puhuttua kaikenlaisista murhamysteerioista. Minä kysyin hänen mielipidettään Bodom-tapauksesta ja hän silminnähden kiusaantui kertoen "no toi nyt on niin selvä kun olla ja voi, ton ikäiset nuoret menee telttailemaan yhdessä ja yksi selviää...". Itse olin yllättynyt. Tuohon aikaan ei tullut mieleenkään kyseenalaistaa selvinneen versiota. Kun sitten myöhemmin asia tuli taas tapetille niin useat minulta kyselivät tyyliin "kuinka sä tiesit?"....Itseasiassa olin vain toitotellut näitä minulle lausuttuja teorioita.
--------------------

Tässä pari tarinaa jotka liittyivät minun elämääni, ottamatta kantaa puoleen jos toiseen. Kerro miten Bodomin tapaus on liittynyt juuri sinun elämääsi.
No eipä ole niin mitään kytköksi bodomintapaukseen.
teltta puukko ja viimeinen erhe.

Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5172
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Minun "kytkökseni" ovat pelkkiä aiheesta kiinnostuneen juttuja.
Ensimmäisiä asiasta lukemiani juttuja olivat Jonkinlaiset Nissen haastattelut, sekä aikanaan suoritettu hypnotisointi, joka ei tuonut valaistusta asiaan. Ja pakko sanoa, että kyllä mietin, että Miksi yksi jäi eloon... Olen epäilevä persoona - usein aiheesta. :roll:
Olen jättäytynyt tästä keskustelusta lähes kokonaan siksi, että samat ihmiset kinaavat samoista asioista, eikä fiksua vuoropuhelua näytä syntyvän.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!

EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Re: Henkilökohtaiset sidokset tapaukseen

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

karra kirjoitti:No eipä ole niin mitään kytköksi bodomintapaukseen.
Juu eipä juuri. Kunhan nyt kerroin miten muuten Bodom-jupakka on lehtien lukemisen lisäksi minuun liittynyt. Varmaan kuitenkin löytyy ihmisiä, joilla on hieman enemmän näitä sidoksia. Jos ja kun löytyy niin ainahan tuo kiinnostaisi lukea palstalla.

murhavaari
Harjunpää
Viestit: 305
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 8:54 pm
Paikkakunta: Kajaani

Re: Henkilökohtaiset sidokset tapaukseen

Viesti Kirjoittaja murhavaari »

EuroJR kirjoitti: Kerro miten Bodomin tapaus on liittynyt juuri sinun elämääsi.
Uimassa tuli käytyä aikanaan suht useinkin Bodomilla, mutta en ollut aiemmin erityisen kiinnostunut itse murhapaikasta. Kuvittelin että se oli kauempana uimarannasta. Eikä asiasta muutenkaan paikan päällä niin paljon puhuttu.

teemu
Javier Pena
Viestit: 1794
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 1:39 pm

Murhat vaikuttivat nuorten iltalomiin

Viesti Kirjoittaja teemu »

Kolmoismurhan johdosta äidit antoivat retkeilykiellon Nuuksioon ja kauemmaskin. Isät sitten sanoivat, ettei 15v poikaporukan kimppuun käydä. Pysytelköön kuitenkin yhdessä, ja erossa ryyppyremmien pulloista. Niin päästiin taas laavulle.

Murhavuonna tapauksesta puhuttiin alituiseen, pari vuotta myöhemmin se ei enää kiinnostanut, koska tiedot olivat liian epämääräisiä. Ajattelin, että tekijä olisi voinut olla Gustafsson, koska oli siellä. Todisteet pitäisi kuitenkin olla. Ei ole näkynyt.

Muuralan keskustelun aikana 2004 kävin katsomassa Murhaniemen ja sen ympäristön maaston. Oikeudenkäynnin alettua olen tutustunut faktoihin, digikuvannut Oittaalla, seurannut keskustelua ja kirjoitellut mielipiteitäni.

teemu
Javier Pena
Viestit: 1794
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 1:39 pm

Viesti Kirjoittaja teemu »

Merivuokon, Wagnerin ja Hessu52:n sidoksista tiedetään heidän omista kertomuksistaan toisissa ketjuissa.

Muiden sidoksista ei tiedetä, eikä asiaa voi udellakaan. Tämä on hieman outo ketju säännöissä olevan ankaran henkilösuojapykälän §10 huomioiden, ja on jäänyt lyhyeksi. Toki tietenkin vapaaehtoisesti voi kertoa, mitä haluaa.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Voinpa vallan valheeksi väittää tuon sidokseni jostain toisesta ketjusta, koska sellaista ei ole.

Siis mitä ketjuja oikein tuolla tarkoitat?

Suomi 24 kenties?

Olen sinne muutaman kerran jotain heittänyt, mutta miksikään aktiiviksi minua ei voi väittää.

On se metkaa, kuinka jotkut luulevat kirjoittajia ties keneksi, vaikka kyllä kirjoitustyylistä sen piankin huomaa kuka on asialla.

Jos haluaisin, vosin muutella kirjoitustapaani niin paljon, ettei minua kukaan tunnistaisi, mutta mitä järkeä sellaisessa on.

Yksi nimimerkki ja yksi tyyli, se on oma mottoni ja siihen on toistenkin valitettavasti tyydyttävä.

Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

^Muistan sun nimimerkin s24 ajoilta.

Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

JR:n postaus oli mielenkiintoinen ja itse aihekkin on mielenkiintoinen, älkää nyt pilatko tätäkin jollain keskinäisillä tivauksilla.

Itselläni ei ole mitään kytköksiä, paitsi kun klakin keskustelun aikoinaan löysin niin luin varmaan 6h putkeen keskusteluja ja googletin "arskaa" :D

teemu
Javier Pena
Viestit: 1794
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 1:39 pm

Viesti Kirjoittaja teemu »

Hessu52 kirjoitti:Voinpa vallan valheeksi väittää tuon sidokseni jostain toisesta ketjusta, koska sellaista ei ole.

Siis mitä ketjuja oikein tuolla tarkoitat?

...
MurhaInfo-foorumin Bodom-aiheen ketjuja. Mukana on kertomuksia itsestäsi, jotka nimimerkkisi on kirjoittanut. Se riittänee väitetystä valheesta.

Eli kysymys on siitä, että itse monen muun lailla tarkoitan viestiketjulla aloitusviestistä seuraavaa viestijonoa, kun taas puolestasi näytät tarkoittavan ketjulla sitä mitä itse pidän useista aiheista ja niihin sisältyvistä ketjuista koostuvana foorumina. Varmaan ei ole todellista ristiriitaa itse asiaa koskien. Joten ei tosiaan pilata tätä ketjua semanttisella väännöllä. Kaikki ulos kaapista, siitä vaan...

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

No joo, jos tuosta on kyse, niin näinhän se on.

Suomi24:n kirjoitin muutaman kerran, mutta siellä minua epäiltiin ties keneksi, eli lähinnä Urho ja taisi olla konsta ja haukkuivat minua tuhatnikiksi ja ties miksi, joten siihen kypsyin.

Onneksi tämä "murhimo" avautui samaan aikaan, joten oli mukava tulla tänne asialliseen seuraan ja pidot ovat parantuneet sen mukaan kun väki on vähentynyt, tai ainakin muutama veikkonen.

Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Minun piti oikein tarkistaa, että missä olin tuohon aikaan. Taisinpa olla Vaasassa, työpaikka oli siellä. Minä sopisin siihen selvänäkijän kuvaukseen tekijän ulkonäöstä. Pituus, hiustenväri. Satuin vain olemaan melkoisen kaukana, eli Vaasassa.

Tämä asia on jotenkin jäänyt kiusaamaan alitajuntaa. On tunne, että tämä juttu pitää ehdottomasti selvittää. Noin ei saa tapahtua. Jo aikaisemmin oli Kyllikki Saaren tapaus vaikuttanut samalla tavalla. Olen vähän ihmetellyt, että miksi tämä juttu ei selviä?

Mitään sukulaisuus tai muita suhteita ei ole. Vain pelkkä kiinostuneisuus asiaan. Toivottavasti tekijä selviää. Minun mielessäni on nykyään uusi ykkösehdokas. Vajavaisilla perustiedoilla on vaikea sanoa mitään varmaa.

Nobody
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2008 2:51 pm

Veli Ilmari Rissanen

Viesti Kirjoittaja Nobody »

Asuin pienena etelasuomalaisessa maalaiskylassa. Naapurissa oli maatyomiehena Ilmari Rissanen. Muistan hanet lyhyehkona, vahapuheisena vaaleana keski-ikaisena miehena. Erityispiirteena hanella oli aina hyvin punaiset ja kiiltavat kasvot.

Yhtena paivana kylalla kerrottiin etta Rissanen on viety Kellokoskelle. Oli ensin sitonut kynttiloita pihakoivun oksiin siis keskikesaa kai elettiin ja sitten kiivennyt naapuritalon katolle tasapainoilemaan.

Minua alkoi asia kiinnostaa kun luin taalla hanet liitetyn Bodomin tapaukseen. Ja aikuiset taisivat asiasta myos puhua mutta miehen nimen muistin vasta kun sen taalta luin. Tulilahdestakin taisivat puhua.

Kuka tietaa enemman tasta Rissasesta? Luulen etta muistikuvani ovat kesalta 1960. Mika han oli miehiaan ja kuinka hanta epailtiin Bodomin tai Tulilahden jutuista?

Vastaa Viestiin