Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!

Kuka on Bodomin surmaaja?

Hans Assmann
54
11%
Kioskimies Karl Gyllström
91
18%
Nils Gustafsson
247
49%
Irmeli Björklundin (ex?)poikaystävä Pauli Pirinen
5
1%
Pentti Soininen (teot tunnustanut rikollinen teki itsemurhan)
14
3%
Joku muu tuntemattomaksi jäänyt henkilö
93
18%
 
Ääniä yhteensä: 504

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6541
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja awa »

LexVeritas kirjoitti:
La Loka 30, 2021 9:17 pm
Ok, siis annoit ymmärtää, että lähti murhapaikalta mutta jäikin sinne niemelle töyrään taakse lymyilemään. Eli ei lähtenyt paikalta sen kaueammaksi kuin näkösuojaan. Ok, no se on tieto, että ei lähtenyt niemeltä mihinkään
Väärin. En ole kirjoittanut, että olisi tai ei olisi lähtenyt niemeltä, että olisi tai ei olisi jäänyt rantaan lymyilemään, vaan, että lintupojat näkivät hänen lähteneen rantaan samaan aikaan, kun he näkivät teltan päällä miehen alaruumiin.
Se, että kirjoitin myös, että hän todennäköisesti lähti pois koko niemeltä on sittenkin 100% varma tieto, kun nyt asiaa uudemman kerran ajattelen. Kysymys kuuluu vain, että milloin?

Ymmärrän, ettet ole ymmärtävinäsi.

Esimerkiksi:

Koska Gustafsson todistetusti on sairaalaan tuotaessa ollut miltei tajuton, mutta ei kuitenkaan täysin tajuton, et voi enää validein lääketieteellisin perustein kyseenalaistaa hänen liikehtimistään (käsien ja jalkojen liikuttelu, käännähtely, teltasta ulos pääseminen) telttapaikalla.
Toisin sanoen hänen vähäisessä liikehtimisessään telttapaikalla ei ole mitään epäilyttävää. Hän ei ole ollut tajuton eikä häntä voida syyttää näyttelemisestäkään, koska hän on ollut tajunnantasoltaan todennäköisesti vain hieman tajuttoman yläpuolella, jolloin liikehtiminen on hyvinkin mahdollista. Mikäli hänet olisi todistettu tajuttomaksi, liikehtiminen olisi ollut epäilyttävää. Nyt se ei sitä ole.
Jatka tätä höpinääsoi vammakeskustelun puolella.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6541
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja awa »

LexVeritas kirjoitti:
La Loka 30, 2021 9:17 pm
Ok, siis annoit ymmärtää, että lähti murhapaikalta mutta jäikin sinne niemelle töyrään taakse lymyilemään. Eli ei lähtenyt paikalta sen kaueammaksi kuin näkösuojaan. Ok, no se on tieto, että ei lähtenyt niemeltä mihinkään
Väärin. En ole kirjoittanut, että olisi tai ei olisi lähtenyt niemeltä, että olisi tai ei olisi jäänyt rantaan lymyilemään, vaan, että lintupojat näkivät hänen lähteneen rantaan samaan aikaan, kun he näkivät teltan päällä miehen alaruumiin.
Se, että kirjoitin myös, että hän todennäköisesti lähti pois koko niemeltä on sittenkin 100% varma tieto, kun nyt asiaa uudemman kerran ajattelen. Kysymys kuuluu vain, että milloin?
Niin - että tarkoitit sitä, että samaan aikaan sekä jäi niemelle, että lähti sieltä!

Todennäköisesti 100% varma tieto! Tästä tulee 100% varma slougan -jopa Rikosmuseoon!

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^Nimenomaan! No ei, en tarkoittanut.

On täysin varmaa, että murhaaja poistui niemeltä jossain vaiheessa - joskus. Uskallan väittää niin tapahtuneen inhimillisesti ottaen absoluuttisella varmuudella. Onko sinun mielestäsi murhaaja edelleen niemellä?
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6541
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja awa »

LexVeritas kirjoitti:
La Loka 30, 2021 7:34 pm
Minä en luule, vaan tiedän, että on todistettu juuri niin hyvin mahdollisesti käyneen. Lintupojat tulivat niemeen ja todistivat tuntemattoman henkilön lähteneen murhapaikalta alas rantaan ja todennäköisesti pois koko niemeltä.
Laitetaan tämä nyt tähän vielä. Sinä kerrot poikien näkemisestä että " Lintupojat tulivat niemeen ja todistivat tuntemattoman henkilön lähteneen murhapaikalta alas rantaan" . Tähän asti kaikki meni jotakuinkin oikein, mutta sitten lisäsit täysin omaa keskimääsi tarinaa mikä ei liity lintupoikien näkemisiin millään tavalla.

"ja todennäköisesti pois koko niemeltä"

Nyt sopertelet, että kyllä murhaaja on niemeltä poistunut, vai onko vielä sillä. Sillon kun asia-argumentit loppuu tulee näsäviistastelu tilalle!
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Sinun mielestäsi olen siis väittänyt, että jossain vaiheessa murhaaja on poistunut niemeltä? Se pitää kyllä paikkansa. Olen kertonut, että hän on sekä todennäköisesti, että täysin varmasti poistunut niemeltä.

Minkä takia pidät tätä asiaa niin kovin merkityksellisenä?

Minusta näyttää pikemminkin siltä, että jonkun toisen kuin minun argumentaatiokyky on rajoittunut ja se joku yrittää sekoittaa ja hämärryttää tosiasioita.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Renault
Hetty Wainthropp
Viestit: 496
Liittynyt: Ma Loka 07, 2019 10:13 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Renault »

Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta sovitaan ettäon poistunut. En ainakaan nähnyt nienellä ketään, kun syyskuun ensimmäinen siellä palloilin. Näkyi muuten vain muovinen hautakynttilä siinä parin metrin päässä teltanpaikasta niemen päähän päin.

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Renault kirjoitti:
Su Loka 31, 2021 12:18 pm
Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta sovitaan ettäon poistunut. En ainakaan nähnyt nienellä ketään, kun syyskuun ensimmäinen siellä palloilin. Näkyi muuten vain muovinen hautakynttilä siinä parin metrin päässä teltanpaikasta niemen päähän päin.
Olen täysin samaa mieltä. Minulle ainakin sopii, että murhaaja on poistunut. Mikäli awa väittää muuta, hänen olisi syytä todistaa seikka jollain tavalla, esim reaaliaikaisella striimillä yhä vieläkin puun takana lymyilevästä murhaaja-oletetusta tms.

Mielestäni edelleen merkityksellisin asia tässä juuri nyt käytävässä keskustelussa on se, että lintupojat todistivat nähneensä samanaikaisesti miehen alaruumiin ja mies-oletetun eri paikoissa. On mahdotonta, että sama mies-oletettu olisi kahdessa paikassa yhtäaikaa, tai että hänen alaruumiinsa olisi multiploitunut.
Toinen merkityksellinen asia on, että kun he eivät kerran nähneet teltan päällä olevan miehen yläruumista, on typerää ihmetellä, miksi he eivät nähneet puolialastonta Björklundiakaan.

On tietenkin periaatteessa mahdollista, että murhaaja esim. olisi täyttänyt housut jollain ja asettanut ns. Kylmä-Kallen puoliksi näkyville mutta pidän sellaista epäuskottavana. Nyt ei ole kyse mistään vankilapaosta, sitä paitsi. Tai en ainakaan usko olevan.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6541
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja awa »

LexVeritas kirjoitti:
Su Loka 31, 2021 12:59 pm
Mielestäni edelleen merkityksellisin asia tässä juuri nyt käytävässä keskustelussa on se, että lintupojat todistivat nähneensä samanaikaisesti miehen alaruumiin ja miehen eri paikoissa.
Toinen merkityksellinen asia on, että kun he eivät kerran nähneet teltan päällä olevan miehen yläruumista, on typerää ihmetellä, miksi he eivät nähneet puolialastonta Björklundiakaan.
No, sinä olet varmasti ainoa joka tuohon uskoo, että pojat varmasti näkivät sitä ja tätä, minkä juuri sinä itse keksit ja tarkentelet itsellesi.

Uskottelet vääristelyjä lähinnä itsellesi, että näinhän se on - onhan? Kyllä tässä on helpointa ja varminta pysyä totuudessa.

Mikään yksittäinen seikka ei poissulje sitä mahdollisuutta, että tuo töyrään taakse piiloutuja on juuri Nils Gustafsson - jopa tuo piiloutujan vaatetuksessa vaaleampi yläöosa viittaa vahvasti Gustafssonin vaatetukseen.

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

¨Kyllä minun mielestäni tulee uskoa lähtökohtaisesti todistajanlausuntoihin, jos/kun ei ole mitään ilmennyttä syytä epäillä heidän valehtelevan näin tärkeässä asiassa. Vasten käsitystäsi, en varmastikaan ole ainoa, joka uskoo poikien nähneen todennäköisesti sen, mitä yhteneväisesti kertoivatkin.

Minun mielestäni se olet juurikin sinä, joka yrität selittää asioita väärin/olemattomin perustein. Et pysty katselemaan näitä asioita objektiivisesti. Sitä tukee jatkuva sortumisesi argumentaatiovirheisiinkin.

On tietenkin mahdollista, että rantaan livahtanut oli Gustafsson, mutta olosuhteet huomioiden se on epätodennäköistä. Moni asiaa tukee sitä, että teltan päällä nähty miehen alaruumis oli Gustafssonin ja rantaan poistunut joku muu kuin hän.
Sitä, että rantaan poistunut olisi ollut Gustafsson ja teltan päällä makaava olisi ollut joku muu, tuskin tukee mikään, ei ainakaan päällään löydettäessä ollut harmaa villapaita.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6541
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja awa »

LexVeritas kirjoitti:
Su Loka 31, 2021 1:17 pm
.....
.....
Sitä, että rantaan poistunut olisi ollut Gustafsson ja teltan päällä makaava olisi ollut joku muu, tuskin tukee mikään, ei ainakaan päällään löydettäessä ollut harmaa villapaita.
Harmaa on yleisesti hyvin vaalea väri. Jos nyt laittaa googleen vaikkapa harmaa villapaita haun, niin melko vaalealta näyttää.

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Harmaa on ihan hyvä väri kuten Ismo Alankokin laulaa. Siitä ei ole kysymys. Väitit, että harmaa villapaita tukee vahvasti sitä, että rantaan poistunut henkilö oli Gustafsson. Ota huomioon, että Gustafssonin päällä ollut villapaita on hyvin todennäköisesti ollut vereentynyt, eli ainakin osin tummentunut.

Mielestäni on erinomaista, että pidät harmaata villapaitaa nyt vahvasti Gustafssoniin viittavana seikkana rantaan poistuvan henkilön asiassa, kun hieman aiemmin olet täällä kyseenalaistanut jopa sen, että rantaan poistunut henkilö olisi varmuudella ylipäätään ollut sukupuoleltaan mies.

Seuraavaksi väittänet, että ei ole todistettu Gustafssonin olevan varmuudella mies, oletan.
Viimeksi muokannut LexVeritas, Su Loka 31, 2021 2:04 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

kapteeni
Frank Drebin
Viestit: 390
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 7:13 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja kapteeni »

awa kirjoitti:
Su Loka 31, 2021 1:11 pm

Mikään yksittäinen seikka ei poissulje sitä mahdollisuutta, että tuo töyrään taakse piiloutuja on juuri Nils Gustafsson - jopa tuo piiloutujan vaatetuksessa vaaleampi yläöosa viittaa vahvasti Gustafssonin vaatetukseen.
Olen samaa mieltä ensimmäisestä lauseesta. Mutta en ottaisi "vaatetuksen vaaleaa yläosaa" faktana vaan paljon epävarmuutta sisältävänä todistajan muistikuvana. Tällä palstalla yleisestikin ihmetyttää, miten yksioikoisesti jotkut kirjoittajat suhtautuvat silminnäkijöiden todistuksiin. Niihin liittyy aina enemmän tai vähemmän epävarmuutta. Toisaalta silminnäkijän todistuksen uskottavuutta ei romuta kokonaan sekään, että kertomukseen sisältyy yksittäisiä virheitä - kenenkään muisti ei ole täydellinen.

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Mielestäni siis pitää ottaa huomioon myös se seikka, että Gustafssonin yllä löydettäessä ollut villapaita on todennäköisesti ollut ainakin joiltain osin vereentynyt eli tummentunut.

Seuraavaksi joku väittänee, että tutkinnan mukaan Gustafssonin vaatteet olivat "kunnossa". Otaksun ilmauksen tarkoittavan sitä, että vaatteet ovat olleet ei-epäilyttävät, koska samassa tutkinnan yhteenvedossa kerrotaan myös Gustafssonia epäillyn tekijäski jo vuonna 1960.

Ilmaus "kunnossa" viittaa siis hyvinkin mahdollisesti siihen, että Gustafssonin vaatteet ovat olleet veriset ja muutenkin kunnossa.
Viimeksi muokannut LexVeritas, Su Loka 31, 2021 2:11 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Edelleen olen sitä mieltä että murhaaja oli henkilö joka on ollut sodassa ja joka on tappanut ihmisiä aikaisemminkin sekä jäänyt huumekoukkuun esimerkiksi haavoittumisen myötä. Sellaisia ihmisiä (miehiä) oli paljon vuonna 1960, mutta samalla rajautuu murhaajaehdokkaiden ikähaarukkaa aika paljon eli kyseessä olisi henkilö joka olisi 35 vuotias tai vanhempi.

Hans Assmann sopii hyvin yllä mainittuun kuvaukseen. Joidenkin lähteiden mukaan ehtinyt toimia SS-vartijana keskitysleirillä, Wehrmahchtin joukoissa itärintamalla ja joutunut siellä vankileirille jossa hän oli koulittu KGB-agentiksi. Mikäli tuo tausta on totta, niin kyseessä on mieleltään rikottu/rikkoutunut ja täysin vinksahtanut persoonallisuus. Hän oli narkomaani, jota on epäilty lukuisista veritöistä niin Suomessa kuin Ruotsissa. Muistuttaa huomattavasti lintupoikien kuvausta paikalta poistuneesta henkilöstä. Assmannilla oli "vedenpitävä alibi", mutta oliko alibi aito?

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^Arvostan Hermionen tyyliä käsitellä asioita, mutta tämä Assmannin asia on mielestäni loppuun käsitelty. Mielipiteeni on toki yhtä arvoton tai arvokas kuin kenen tahansa muun.

Assmannin oletettu profiili sopi ehkä tekijään, mutta häntä ei ole pystytty millään todistettavalla tavalla yhdistämään Bodomin murhiin. Lisäksi korostan, että Assmannin ei tiedetä koskaan tappaneen ketään. Vaimonsa hän toki hakkasi sairaalaan, mutta sellainen on valitettavan yleistä.

On jokseenkin hedelmätöntä arvostella alibiaan. Sitä ei enää pystyttäne osoittamaan tekaistuksi, jos tekaistu oli.
Edelleen olen sitä mieltä että murhaaja oli henkilö joka on ollut sodassa ja joka on tappanut ihmisiä aikaisemminkin sekä jäänyt huumekoukkuun esimerkiksi haavoittumisen myötä. Sellaisia ihmisiä (miehiä) oli paljon vuonna 1960, mutta samalla rajautuu murhaajaehdokkaiden ikähaarukkaa aika paljon eli kyseessä olisi henkilö joka olisi 35 vuotias tai vanhempi.
Erittäin hyvin kirjoitettu. (ilman sarkasmia)
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Vastaa Viestiin