Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!

Kuka on Bodomin surmaaja?

Hans Assmann
54
11%
Kioskimies Karl Gyllström
91
18%
Nils Gustafsson
247
49%
Irmeli Björklundin (ex?)poikaystävä Pauli Pirinen
5
1%
Pentti Soininen (teot tunnustanut rikollinen teki itsemurhan)
14
3%
Joku muu tuntemattomaksi jäänyt henkilö
93
18%
 
Ääniä yhteensä: 504

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^Marjatta Sahakankaan todistus todettiin kokonaisuudessaan epäuskottavaksi, Gyllströmien havainnoima moottoripyöräilevä "oman kylän poika" oli käsittääkseni Henrik Lindelöf. Muita väitettyjä kuulohavaintoja moottoripyörästä murhayönä ei tietääkseni ole.

Mutulla arvioisin, että Otto Gustafsson ei ehkä olisi alkanut tehdä "lavastuksia" tai muutenkaan suojella parhaan kaverinsa ja siinä sivussa kaksi alaikäistä tyttöä murhannutta poikaansa (mikäli niin olisi tapahtunut). Ajatus on kyllä koominen, se myönnettäköön.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^Samainen Villa Dahlbyssa asunut ja Gyllströmien tunnistamaksi väitetty yöllinen moottoripyöräilijä Henrik Lindelöf romutti omalta osaltaan oikeudessa Sahakankaan kertomuksen leiriytymisestä heidän mailleen. Lindelöfin mukaan Dahlbyn alueelle tulleet ulkopuoliset ajettiin aina pois.
Lindelöfin mukaan nuoret eivät myöskään olisi voineet tulla Sahakankaan kuvaamaa reittiä Dahlbyn maille, koska ranta oli mutavelliä ja matkalla oli nelimetrinen joki.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja awa »

MikaK kirjoitti:
Ma Loka 25, 2021 12:10 am
awa kirjoitti:
Su Loka 24, 2021 10:12 pm
Childofhale kirjoitti:
Su Loka 24, 2021 7:10 pm
.........
.........Tämä raahausjuttu ei ole muisto, vaan Gustafsson kertoi muistaakseni kuulleensa sen vanhemmiltaan. Ainoa missä Gustafsson on "muistellut" murhatilannetta on hypnoosi, oli siinä puhutut asiat sitten totta tai ei. Sinäänsä rohkeaa suostua hypnoosiin jos oli tekijä.
Tämä on mielenkiintoinen seikka, sillä Gustafssonin on mielestäni ollut murhayönä mahdollisuus ja aikaa käydä jopa kotona. Kuultujen äänien perusteella tämäkin olisi mahdollista. Tai murhaniemeltä kuullut äänet jopa tukee tätä mahdollisuutta.

Tuon aikainen hypnoosi on ollut todella epäonnistunut yritelmä, mikä on todellakin pelkästään auttanut Gustafssonia muodostamaan "hypnoottinen toinen toellisuus"!

Hän saattaa siihen hypnoosiin uskoa itsekin ja jopa seuraajansakin.
Kotona käyminen on mielenkiintoinen teoria. Aikaa touhuta on ollut tunteja. Ehkä Sepon hiljaisemmalla pyörällä joka joidenkin kertomusten mukaan löytyi selvästi kauempaa teltasta. Kotona on sitten tajuttu että lavastus on ainoa tapa selvitä ja kehitetty jopa näitä raahaustarinoita joilla selitettäs porukan päällimmäisenä makoilu. Pyörällä myös tavaroita on kadonnut helposti. Ainakin kaksi henkilöä raportoi yöllisiä pyörän ääniä.
Gustafssonin moottoripyörän bensiinitankissa oli verta. Tai tippuverta? Ymmärtääkseni juuri siihen tankin päälle sitä verta tippuu jos kuskilla kuono vuotaa.

Tietysti Gustafsson erikseen kertoi heidän tekemisistään leirillä, "että pyöriin ei koskettu", vaikka sitä ei kysyttykään.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

¨Verta tankissa" perustuu 45 vuotta myöhempään yllätystodistajan muisteluun. Kukaan muu ei verta tankissa muista nähneensä, mitään muuta merkintää verestä tankissa ei ole. Kumpi se olikaan kaksikosta Harry Wendelin - Pekka Rantanen, joka sellaista väitti?

Rantanen ehkä?
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

siiantaika
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1357
Liittynyt: Su Loka 18, 2020 6:58 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja siiantaika »

awa kirjoitti:
Ma Loka 25, 2021 10:10 am
Gustafssonin moottoripyörän bensiinitankissa oli verta. Tai tippuverta? Ymmärtääkseni juuri siihen tankin päälle sitä verta tippuu jos kuskilla kuono vuotaa.

Tietysti Gustafsson erikseen kertoi heidän tekemisistään leirillä, "että pyöriin ei koskettu", vaikka sitä ei kysyttykään.
Ei pitäisi kahden uskovaisen välisiin keskusteluihin puuttua mutta sohaisenpa nyt kuitenkin. Olet käytännössä itse keksinyt jo 15 vuotta takaperin, että Nissen prätkässä olisi ollut veritahroja. Mitään konkreettista todistelua ei tällekään seikalle ole koskaan kirjattu minnekään. Koko väite veritahroista moottoripyörässä perustuu paikallisen arkiston perusteella 2000-luvulla kuulustellun henkilön omiin ns. muistikuviin. Noh, sentään hänen nimensä ei ollut Sahakangas...

viewtopic.php?p=5725#p5725

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^Pekka Rantanen oli yllätystodistajan nimi. Muistelun luotettavuutta heikentää mm. se, että hän mallinnuksessa sijoitti moottoripyörät nojalleen samaa puuta vasten.

Mikäli verta olisi polttoainesäiliön pinnalla ollut, se tuskin ainakaan olisi ollut Gustafssonin tippuverta, sillä silloin sitä olisi varmaan löytynyt muualtakin, esimerkiksi myös telttakankaan päältä ja kengistään.
Viimeksi muokannut LexVeritas, Ma Loka 25, 2021 11:32 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4658
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja dazu »

awa kirjoitti:
Ma Loka 25, 2021 10:10 am
Gustafssonin moottoripyörän bensiinitankissa oli verta. Tai tippuverta? Ymmärtääkseni juuri siihen tankin päälle sitä verta tippuu jos kuskilla kuono vuotaa.

Tietysti Gustafsson erikseen kertoi heidän tekemisistään leirillä, "että pyöriin ei koskettu", vaikka sitä ei kysyttykään.
On aika epälooginen väite, että moottoripyörän verijälkien tulisi olla peräisin Gustafssonista. Vai onko olemassa veriryhmä, tai DNA -todistusta asiasta? Ulkopuolinen hyökkääjä olisi melko todennäköisestikin tarkastellut moottoripyörää...

Gustafssonin loukkaantumiseen liittyy monia ongelmia, jos väitetään, että Gustafsson oli tekijä. Niillä vammoilla, kun ei olisi voinut kotona käydä, ei ajaa moottoripyörää, ei tehdä lavastuksia, eikä edes viedä murhia loppuun asti.

Tässä Sami Kapasen tyylinäytettä, kuinkahan olisi moottoripyörälläajot ja lavastukset onnistuneet: https://www.youtube.com/watch?v=eDbUn2nK3k4

Väite siitä, että Nisse olis ilman vammojakaan ajanut yöllä kotiinsa, on jo typerämpi sepite, kuin Auerin sepite huppumiehestä... Tällaista ei vain todellisuudessa tapahdu.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^Älä nyt heti dumaa toista.

Mikäli tankissa olisi tosiaan ollut verta, kotona käyminen prätkällä olisi saattanut venyä kaasuttimen suuttimen tukkeutumisen takia. Siinä olisi saattanut Ottokin jo hermostua.

Ehkä murhaaja saapui paikalle seuraavana aamuna yleisön joukossa, pyyhki tankin veritahrat tyynyliinalla ja veti puun takana kuivat päälle.

Keitäs lähipiiriläisiä siellä kävikään.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Hermione »

LexVeritas kirjoitti:
Ma Loka 25, 2021 11:40 am
^Älä nyt heti dumaa toista.

Mikäli tankissa olisi tosiaan ollut verta, kotona käyminen prätkällä olisi saattanut venyä kaasuttimen suuttimen tukkeutumisen takia. Siinä olisi saattanut Ottokin jo hermostua.
Minäkin vähän ihmettelen tuota verta tankissa -väitettä. Veri ei kuulu bensan joukkoon. Missä muuten on ollut esillä tämä tieto, että verta olisi ollut jossain muualla, kuin tekopaikan välittömässä läheisyydessä?
Ehkä murhaaja saapui paikalle seuraavana aamuna yleisön joukossa, pyyhki tankin veritahrat tyynyliinalla ja veti puun takana kuivat päälle.

Keitäs lähipiiriläisiä siellä kävikään.
Huh, minä kun luin ensin että veti puun takana kuivat. No niin, asiaan :D Tiedä vaikka murhaaja siellä tosiaan olisi käynyt, mahdettiinko tuohon aikaan pitää kirjaa siitä keitä murhapaikan ympärillä parveili.

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^Kyllä siinä niin lukee, että päälle eikä -nsä. Minkä, voi päätellä seikasta, että löytyi toistaiseksi tunnistamaton mällijälki siitä, mistä ollakseen Björklundin kuukautisrätti, olisi mielestäni pitänyt löytyä myös hänen DNA:taan.(Ei toki välttämättä).

Muita epämääräisiä verihavaintoja Pekka Rantasen (vale?)muiston lisäksi on ainakin Lennart Anderssonin havainnoima ns. veriyskös tiellä Korsbackan mutkan ja kioskin välillä.

Uhrien lähipiirien ensimmäisistä paikalla kävijöistä on olemassa valokuva ja haastattelukin.

Gallupissa Gustafsson on kasvattanut kannatustaan yhdellä prosentilla: hän on edelleen yksittäisten syyttömien piikkipaikalla.

Vaihtoehdoista puuttuu monia kansansuosikkeja, mm. kestovihjaillut Takala ja Louko.

Olisiko mitenkään mahdollista lisätä heitä tänne tai vaihtoehtoisesti liittää heitä teknisesti "jälkikäteen"?

Pitäisi suoda mahdollisuus myös muuttaa äänestämiskäytöstään, eli kääntää takkinsa(!)
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Minulla on siis vaihtoehtoiskäsitys, että joku, esim. ruskeaan takkiin sonnustautunut, Tutkimusyhteenvedossa moneen kertaan mainittu, aiemmin ja myöhemmin havaittu tunnistamaton kulkija, on kääntänyt takkinsa, jolloin siitä onkin tullut huomattavan vaalea. Hän on saattanut kääntää takkinsa useampaan kertaan. Poistuessaan murhapaikalta hän on lisäksi kääntänyt Boismanin takin, jota en usko hänen käännelleen.
Viimeksi muokannut LexVeritas, Ma Loka 25, 2021 1:42 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Hermione »

^Jäikö takki kadoksiin?

Mikäli teoriasi pitää paikkansa, niin vaihtoehto "tuntematon" on todennäköisin.

Mutta ymmärsinkö nyt oikein, että joku olisi käynyt vetämässä mällit murhapaikalta löytyneiden veristen löydöksien päälle? Kuulostaa jotenkin ihan järkyttävän sairaalta.

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^ Boismanin takki on kadoksissa edelleen.
Aivan teltan vierestä löytyi tyynyliina, josta löydettiin vieras DNA sperman muodossa. Löydettyä DNA:ta on verrattu Gustafssoniin, Boismaniin, Piriseen, Vuoriseen ja Svärdiin. Löydetty DNA ei sopinut heihin. Kyllä kai tämän tiesitkin mutta hyvä näitä on kerrata.

Se on hypoteesi, ei teoria.

Runkkaaminen murhapaikalla on tyypillistä tietyn lajin seksuaalirikollisille.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Hermione »

LexVeritas kirjoitti:
Ma Loka 25, 2021 1:46 pm
^Aivan teltan vierestä löytyi tyynyliina, josta löydettiin vieras DNA sperman muodossa. Löydettyä DNA:ta on verrattu Gustafssoniin, Boismaniin, Piriseen, Vuoriseen ja Svärdiin. Löydetty DNA ei sopinut heihin. Kyllä kai tämän tiesitkin mutta hyvä näitä on kerrata.
En ole syvällisesti perehtynyt bodomin murhaan, 2000-luvun alun oikeusfarssia lukuun ottamatta. Tämä seikka ei ole tullut minulle aiemmin vastaan.

Mällit heittänyt taitaisi olla hyvin potentiaalinen ehdokas murhaajaksi. Mällien "luovuttaja" voisi löytyä postuumistikin sukulaisten avulla.

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^ Tuo. Nyt minun mielestäni ollaan vihdoin keskiössä. Ehdotan, että uhrien vielä elossa olevia veljiä pyydetään kauniisti luovuttamaan DNA-näytteensä. En kehoita heitä vetämään käteen.

Minulla ei ole tähän oikeastaan enempää sanottavaa.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Vastaa Viestiin