Alaikäisen tyttöystävän alastonkuvat nettiin (Kuusamo)

Tänne keskustelut seksuaalirikoksista. Muista että henkirikoksille on oma palstansa.
McAbre
Sabrina Duncan
Viestit: 369
Liittynyt: Ti Heinä 03, 2007 9:57 pm
Paikkakunta: Väli-Suomi

Alaikäisen tyttöystävän alastonkuvat nettiin (Kuusamo)

Viesti Kirjoittaja McAbre »

Ehdollista vankeutta kuusamolaismiehelle alastonkuvien levittämisestä netissä

Entisen tyttöystävän alastonkuvien levittäminen netissä aiheutti tuomion 23-vuotiaalle kuusamolaismiehelle Oulun käräjillä keskiviikkona. Kuusamolaismies tuomittiin 30 päiväksi ehdolliseen vankeuteen törkeästä kunnianloukkauksesta ja sukupuolisiveellisyyttä loukkaavan kuvan levittämisestä.

Mies oli ottanut 14-vuotiaasta tyttöystävästään alastonkuvia seurustelun aikana. Hän oli myöhemmin välien mentyä riitaisesti poikki ladannut kolme kuvaa julkiselle www.omakuva.org -palstalle. Kuvat olivat olleet yli seitsemän kuukauden ajan rajoittamattoman ihmisjoukon katseltavana vuonna 2005.

Kaleva


http://www.kaleva.fi/plus/juttu673995_page0.htm

Ei voi meikäläinen käsittää parikymppisen viiksivallun heilastelua yläasteikäisen teinin kanssa, oli sitten tyttö kuinka halukas tahansa. Tapauksen yhteydessä lienee puitu myös hyväksikäyttöä, aihetta epäilyille luulisi löytyvän.

Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Vaihtoikohan tyttö nuorempaan vai mistä moinen katkeruus kumpusi?
Ikävä hommeli varsinkin kun kyseessä tuommoinen pienehkö kylä.
Julkisuutta sai varmaan (k)roppakaupalla tämä tytsä :?

kahvitar
Jane Marple
Viestit: 1002
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 12:14 pm

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

Järkyttävää jo tuo kuvien levittäminen, saati sitten tuo, että 23-vuotias heilastellut 14-vuotiaan kanssa. Kuvat laitettu vuonna 2005 eli olisikohan se niin, että syyllinen ollut silloin 21-vuotias ja tyttö ilmeisesti 14-vuotias vuonna 2005, kun kerran 14-vuotiaasta oli ne kuvat laitettu. Joka tapauksessa aivan liian iso ikäero.

Näissä pitäisi olla varovainen, ettei anna mitään alastonkuvia ottaa. Ennen ei ollut nettiä, nyt on, joten kuvatkin leviää nopeasti.

Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

Paha källi! Hyvä että sai vähän tuomiota kuiteski :P
I am an African!

komentaja lassard
Scooby-Doo
Viestit: 22
Liittynyt: Pe Elo 10, 2007 2:15 pm
Paikkakunta: lappi

Viesti Kirjoittaja komentaja lassard »

hhm tyttö oli 14v eikös tässä ole jo jotakin muutakin pielessä ja pahasti? muitakin syytteitä pitäs rapsahtaa..
illoisest ellää pittää vaik päivää vähemmä

Musta Nuoli
Frank Drebin
Viestit: 387
Liittynyt: Su Elo 05, 2007 1:17 am
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Musta Nuoli »

kahvitar kirjoitti:Järkyttävää jo tuo kuvien levittäminen, saati sitten tuo, että 23-vuotias heilastellut 14-vuotiaan kanssa. Kuvat laitettu vuonna 2005 eli olisikohan se niin, että syyllinen ollut silloin 21-vuotias ja tyttö ilmeisesti 14-vuotias vuonna 2005, kun kerran 14-vuotiaasta oli ne kuvat laitettu. Joka tapauksessa aivan liian iso ikäero.

Näissä pitäisi olla varovainen, ettei anna mitään alastonkuvia ottaa. Ennen ei ollut nettiä, nyt on, joten kuvatkin leviää nopeasti.
Pidän tämäntapaisia miehiä suht alhaisessa arvossa - ja tämä tuomion saanut kaveri kuulostaa vastuuttomalta lapsien/teinien hyväksikäyttäjältä. Ehkei nyt ihan pedofiililta (varattakoon tämä termi esimurrosikäisten hyväksikäyttäjille), mutta lolita-kompleksiselta nilkiltä kuitenkin.

Eipä ainakaan minulle tullut nuorempana (20+ -ikäisenä, joskus viime vuosituhannella) mieleenkään lähteä jahtaamaan peruskouluikäisiä tyttöjä tai ajella ns. "pillurallia" raitilla, metsästäen luonnossa viinansa ja tupakkansa maksavia teinejä. Hyväksikäytön makua tuollaisessa, vaikka "uhri" olisikin ns. vapaaehtoinen. Muutenkaan teinitytön ja vanhemman miehen suhde lienee harvoin kovin tasapainoinen.

Tämä tapaus on selvä, mutta kaikissa tapauksissa täytyy muistaa olla heittämättä sitä ensimmäistä kiveä. Ihan jo senkin takia, että mistäpä minä tietäisin miten itse toimisin, jos vähintään yli 16-vuotias (eikä yhtään päivää nuorempi) hemaiseva neito tarjoaisi mystisestä syystä auliisti sulojaan romanttishenkisen tutustumisen päätteeksi. Sen verran on jo vettä virrannut Aurajoessa kun exäni läksi, että miksei sitä taas heittäytyisi Amorin (tai ehkäpä Priapuksen) vietäväksi.

Eipä tosin taida olla maailmassa montaa nuorta ja norjaa neitoa, jotka ohikulkiessani huokailisivat värisevin huulin, Mustan Nuolen iskun toivossa. Valitettavasti... :wink:
"Let each note I now play
be a black arrow of death
sent straight to the hearts
of all those who play false metal"

Sami

Viesti Kirjoittaja Sami »

No ei siinä mitään... mutta noiden kuvien nettiin pistäminen oli ehkä hieman tahditonta. :)

Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

tahditonta?erikoinen ilmaisu ottaen huomioon teon luonteen. törkeää ja nöyryyttävää olisi ilmaisuna luultavasti lähempänä.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-

katupoika
Theo Kojak
Viestit: 1170
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 6:05 pm
Paikkakunta: päihdehelvetti

Viesti Kirjoittaja katupoika »

Mistä noi kuvat pääsis tsekkaamaan? Enhän mä kato voi muodostaa mielipidettäni ilman, että oon nähnyt fotot.

kahvitar
Jane Marple
Viestit: 1002
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 12:14 pm

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

katupoika kirjoitti:Mistä noi kuvat pääsis tsekkaamaan? Enhän mä kato voi muodostaa mielipidettäni ilman, että oon nähnyt fotot.
Ne on varmaan poistettu jo tuolta OmaKuvasta. Mutta varmaan monilla on ne kotikoneelle tallennettuna.

Mutta eikö tuo sinun halukkuutesi nähdä tytön ALASTONKUVAT (eli selvästi kerrotaan millaisista kuvista kyse) ole vähän sama kuin haluaisit nöyryyttää tätä tyttöä lisää? Eiköhän hän ole jo tarpeeksi kärsinyt noista kuvista, joita hän ei itse laittanut nettiin ja ei varmaankaan kaipaa enää yhtään lisäkatsojaa noille kuville.

Sadie_Manson
Olivia Benson
Viestit: 742
Liittynyt: La Kesä 23, 2007 7:02 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sadie_Manson »

no mutta esim. kuvakkeessa ja alastomassa suomessa hädin tuskin 14-vuotiaat tytöt levittävät itsestään kuvia joissa tuskin on vaatteita päällä...

vähän OT
Living is what scares me. Dying is easy. -Charles Manson

Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5172
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Joku entinen boyfrend uhkasi näyttää aika viattoman kuvan meikäläisestä . Vähän tissejä näkyi, ei muuta. Ketutti raskaasti, olin 15v, mutta silloin ei ollut nettiä, ja tissit oli vielä hienot.
Nyt ei paljon katsomista enää olekaan... :wink:

Asiaan, siis tuomittavaa, tottakai!!!
-Takuulla, sano Tampereenlikka!

katupoika
Theo Kojak
Viestit: 1170
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 6:05 pm
Paikkakunta: päihdehelvetti

Viesti Kirjoittaja katupoika »

kahvitar kirjoitti:
katupoika kirjoitti:Mistä noi kuvat pääsis tsekkaamaan? Enhän mä kato voi muodostaa mielipidettäni ilman, että oon nähnyt fotot.
Ne on varmaan poistettu jo tuolta OmaKuvasta. Mutta varmaan monilla on ne kotikoneelle tallennettuna.

Mutta eikö tuo sinun halukkuutesi nähdä tytön ALASTONKUVAT (eli selvästi kerrotaan millaisista kuvista kyse) ole vähän sama kuin haluaisit nöyryyttää tätä tyttöä lisää? Eiköhän hän ole jo tarpeeksi kärsinyt noista kuvista, joita hän ei itse laittanut nettiin ja ei varmaankaan kaipaa enää yhtään lisäkatsojaa noille kuville.
Läppähän toi oli ;)

Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2643
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Tampereen Tyttö kirjoitti:Joku entinen boyfrend uhkasi näyttää aika viattoman kuvan meikäläisestä . Vähän tissejä näkyi, ei muuta. Ketutti raskaasti, olin 15v, mutta silloin ei ollut nettiä, ja tissit oli vielä hienot.
Nyt ei paljon katsomista enää olekaan... :wink:
Olisit vaan kattonu sitä viatonta kuvaa silloin....
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"

Aariel
Vic Mackey
Viestit: 1955
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 12:02 pm

Viesti Kirjoittaja Aariel »

komentaja lassard kirjoitti:hhm tyttö oli 14v eikös tässä ole jo jotakin muutakin pielessä ja pahasti? muitakin syytteitä pitäs rapsahtaa..
Mulla poukkas heti sama mieleen. Mites näissä sitten menee, jos tämä tyttö/työn vanhemmat ei ole halunnut nostaa syytettä tästä alaikäiseen sekaantumisesta, niin voiko silloin syytettä nostaakaan?

Ja onko jollain tietoa saiko tämä mies jotain tuomiota? Korkeintaan varmaan sakkoja.. :roll:

Ikävä tapaus, todella nöyryyttävää :(

Vastaa Viestiin