Ex-miesmalli/korkeakoulun ope tuomittiin seksirikoksista

Tänne keskustelut seksuaalirikoksista. Muista että henkirikoksille on oma palstansa.
nellamarkkanen
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: To Loka 24, 2019 1:01 pm

Re: Menestynyt miesmalli tuomittiin kahden lapsen hyväksikäy

Viesti Kirjoittaja nellamarkkanen »

Tiikerinlilja kirjoitti: To Loka 31, 2019 7:55 pm
nellamarkkanen kirjoitti: To Loka 31, 2019 3:25 pm
Itq kirjoitti: To Loka 31, 2019 2:42 pm
Jos oikeudenkaan mukaan sieltä ei löytynyt mitään, niin missä sitten oli ongelma?
Tuomio hyväksikäytöstä koostuu edelleenkin 3-5 seks. sävytteisestä viestistä tammikuulta 2015 Facebookissa, ei mistään muusta. Kirjoitin tästä jo aiemmin.

Terv. Nella Markkanen

Hieman kyllä kyseenalaistan väitettäsi, että tuomio on tullut vain 3-5 seksuaalisävytteisestä viestistä. Varsinkin kun syytteitä on useampi, pitävätkö muut syytteet paikkaansa? Hursti tai mikälie hänen nimensä nykyään on sai niin käräjäoikeudesta kuin hovista vuoden ja viiden kuukauden ehdottoman vankeusrangaistuksen, mikä on tälläisissä tilanteissa mielestäni todella kova tuomio.

Jos tuomiota vertaa esim.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/65- ... #gs.dmf475

- tästä tuli vain kuusi kuukautta ja huomattavasti pienemmät korvaukset.

https://www.aamulehti.fi/a/24379504

- tästä tuli yhdeksän kuukauden ehdollinen tuomio, vaikka pahoinpitely mukana ja vieläkin pienemmät korvaukset.
Laittoi sähköposteja äidilleni ja myönsi ne oikeudessa. Niistä suurin osa tuomiota. Hyväksikäyttö koostuu VAIN 3-5 VIESTISTÄ TAMMIKUULTA 2015. Tämän vannon kaiken sen kautta, mitä ikinä olen rakastanut, mihin ikinä olen uskonut ja ihan minkä vain, koska se on niin totta kuin voi olla. En saa jakaa oikeuspapereita, koska saattavat nostaa siitä mulle syytteet. Ehkä joku päivä jaankin ne, mutta sitä pitää harkita. Sen takia, että hyväksikäyttötuomio tuli noin vähästä määrästä viestejä ja siitä on uutisoitu näin laajasti, puhuttu näin laajasti ja vielä keksitty tuo että olisi ollut kaksi lasta (huom. vain Mv-lehti uutisoi kahdesta lapsesta), niin tässä alkaa luottamus mennä yhteiskuntaan.

Terv. Nella Markkanen (tapauksen alaikäinen)
nellamarkkanen
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: To Loka 24, 2019 1:01 pm

Re: Menestynyt miesmalli tuomittiin kahden lapsen hyväksikäy

Viesti Kirjoittaja nellamarkkanen »

nellamarkkanen kirjoitti: To Loka 31, 2019 8:09 pm
Tiikerinlilja kirjoitti: To Loka 31, 2019 7:55 pm
nellamarkkanen kirjoitti: To Loka 31, 2019 3:25 pm

Tuomio hyväksikäytöstä koostuu edelleenkin 3-5 seks. sävytteisestä viestistä tammikuulta 2015 Facebookissa, ei mistään muusta. Kirjoitin tästä jo aiemmin.

Terv. Nella Markkanen

Hieman kyllä kyseenalaistan väitettäsi, että tuomio on tullut vain 3-5 seksuaalisävytteisestä viestistä. Varsinkin kun syytteitä on useampi, pitävätkö muut syytteet paikkaansa? Hursti tai mikälie hänen nimensä nykyään on sai niin käräjäoikeudesta kuin hovista vuoden ja viiden kuukauden ehdottoman vankeusrangaistuksen, mikä on tälläisissä tilanteissa mielestäni todella kova tuomio.

Jos tuomiota vertaa esim.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/65- ... #gs.dmf475

- tästä tuli vain kuusi kuukautta ja huomattavasti pienemmät korvaukset.

https://www.aamulehti.fi/a/24379504

- tästä tuli yhdeksän kuukauden ehdollinen tuomio, vaikka pahoinpitely mukana ja vieläkin pienemmät korvaukset.
Laittoi sähköposteja äidilleni ja myönsi ne oikeudessa. Niistä suurin osa tuomiota. Hyväksikäyttö koostuu VAIN 3-5 VIESTISTÄ TAMMIKUULTA 2015. Tämän vannon kaiken sen kautta, mitä ikinä olen rakastanut, mihin ikinä olen uskonut ja ihan minkä vain, koska se on niin totta kuin voi olla. En saa jakaa oikeuspapereita, koska saattavat nostaa siitä mulle syytteet. Ehkä joku päivä jaankin ne, mutta sitä pitää harkita. Sen takia, että hyväksikäyttötuomio tuli noin vähästä määrästä viestejä ja siitä on uutisoitu näin laajasti, puhuttu näin laajasti ja vielä keksitty tuo että olisi ollut kaksi lasta (huom. vain Mv-lehti uutisoi kahdesta lapsesta), niin tässä alkaa luottamus mennä yhteiskuntaan.

Terv. Nella Markkanen (tapauksen alaikäinen)
Tuomio, jonka Hursti sai, oli kovimmasta päästä. Asiat ymmärrettiin väärin ja oikeudessa oli väärä todistus. En saa mennä oikeudenkäynnin yksityiskohtiin, joten toivon että tämä riittää selitykseksi näin tähän hätään. En minäkään ymmärrä, miten sähköposteista (ei seksiviestejä) ja muutamasta FB-viestistä voi tulla ehdotonta. Niin kuin en ymmärrä, että miksi tuomiossa ei selitetty kaikkea ja siinä oli virheellisiä kohtia, kuten sanottiin että ”Hursti ja asianomistaja (minä) olivat intensiivisesti seksuaalisessa yhteydenpidossa yli vuoden (2015-2016).”, kun olimme FB-yhteydessä tammi-maaliskuussa 2015 silloin tällöin (katkesi aina kun Hursti esti, poisti kavereista tai ilmoitti äidilleni), sen jälkeen minun aloitteestani puhuimme yhden viikon heinäkuussa 2015 (kunnes Hursti ilmoitti poliiseille), tämän jälkeen minun aloitteestani 2015 marras- tai lokakuussa reilun viikon (kunnes Hursti käski minua ilmoittamaan äidilleni) ja sen jälkeen puhuimme vasta huhtikuussa 2016 viiden minuutin ajan, kun Hursti tuli käymään koulullani ja kysyi kuulumisiani. Tämän jälkeen minä soitin hänelle 17.5.2016 ja puhuimme 6 minuuttia puhelimessa. Miten tästä saa luotua ”intensiivisesti seksuaalisessa yhteydenpidossa yli vuoden”? Ja vielä kun tuomion hyväksikäyttöosuus koostuu VAIN MUUTAMASTA VIESTISTÄ TAMMIKUULTA 2015, eikä Hursti ole niiden jälkeen sellaisia puhunut. Tämän kun joku fiksu ihminen selittäisi.

Terv. Nella Markkanen
Viimeksi muokannut nellamarkkanen, To Loka 31, 2019 8:19 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Epäkelpo
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: La Syys 21, 2019 10:15 am

Re: Ex-miesmalli/korkeakoulun ope tuomittiin seksirikoksista

Viesti Kirjoittaja Epäkelpo »

Kerta sanot ettei mitään pahaa ole tapahtunut syytetyn osalta ja koitat puhdistaa hänen mainettaan niin varmaankin palautat häneltä saatavat korvaukset hänelle takaisin?
nellamarkkanen
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: To Loka 24, 2019 1:01 pm

Re: Ex-miesmalli/korkeakoulun ope tuomittiin seksirikoksista

Viesti Kirjoittaja nellamarkkanen »

Epäkelpo kirjoitti: To Loka 31, 2019 8:19 pm Kerta sanot ettei mitään pahaa ole tapahtunut syytetyn osalta ja koitat puhdistaa hänen mainettaan niin varmaankin palautat häneltä saatavat korvaukset hänelle takaisin?
Sanoin oikeudessa: ”En vaadi mitään ja palautan jokaisen rahan viimeistä penniä myöden takaisin.” Hursti ei ole pyytänyt minua palauttamaan rahoja, mutta miten voisin hyvällä omalla tunnolla pitää ne? Saan rahat täytettyäni 18. Siihen asti niistä on vastuussa valtion toimesta palkattu edunvalvoja.

Terv. Nella Markkanen
Avatar
Tackleberry
Adrian Monk
Viestit: 2734
Liittynyt: La Touko 02, 2015 1:53 am

Re: Ex-miesmalli/korkeakoulun ope tuomittiin seksirikoksista

Viesti Kirjoittaja Tackleberry »

Pistetääs sitten vähän faktoja pöytään, kun alkaa risomaan tämä selittely.

Olennaisin käräjä- ja hovioikeuden syyksilukemista teoista alaikäisen tytön osalta.
Hursti tuomittiin käräjillä 12-vuotiaan tytön seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja seksuaalisen hyväksikäytön yrityksestä. Lisäksi Hursti levitti tytöstä kolme kertaa tämän yksityiselämää loukkaavaa tietoa ja syyllistyi näin myös kolmesti kunnianloukkaukseen.

Hurstin katsottiin syyllistyneen tytön osalta myös vainoamiseen ja lähestymiskiellon rikkomiseen. Tyttöön kohdistuneet rikokset tapahtuivat runsaan kahden vuoden aikana vuosina 2015–17.
Ja sitten vielä pääpointit lähestymiskieltoa koskeneesta tuomiosta. Em. tekoja avataan hieman tarkemmin.
Kuva
(lähde: MV)

En väitä, että näin on, mutta jos tämä äijä tekojensa jälkeen vielä kehtaa esiintyä uhrinsa nimellä netissä lässyttämässä ja selittelemässä, niin pitäis pistää takas telkien taakse kyseinen ihmispaska.
nellamarkkanen
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: To Loka 24, 2019 1:01 pm

Re: Ex-miesmalli/korkeakoulun ope tuomittiin seksirikoksista

Viesti Kirjoittaja nellamarkkanen »

Tackleberry kirjoitti: To Loka 31, 2019 8:35 pm Pistetääs sitten vähän faktoja pöytään, kun alkaa risomaan tämä selittely.

Olennaisin käräjä- ja hovioikeuden syyksilukemista teoista alaikäisen tytön osalta.
Hursti tuomittiin käräjillä 12-vuotiaan tytön seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja seksuaalisen hyväksikäytön yrityksestä. Lisäksi Hursti levitti tytöstä kolme kertaa tämän yksityiselämää loukkaavaa tietoa ja syyllistyi näin myös kolmesti kunnianloukkaukseen.

Hurstin katsottiin syyllistyneen tytön osalta myös vainoamiseen ja lähestymiskiellon rikkomiseen. Tyttöön kohdistuneet rikokset tapahtuivat runsaan kahden vuoden aikana vuosina 2015–17.
Ja sitten vielä pääpointit lähestymiskieltoa koskeneesta tuomiosta. Em. tekoja avataan hieman tarkemmin.
Kuva
(lähde: MV)

En väitä, että näin on, mutta jos tämä äijä tekojensa jälkeen vielä kehtaa esiintyä uhrinsa nimellä netissä lässyttämässä ja selittelemässä, niin pitäis pistää takas telkien taakse kyseinen ihmispaska.
Jos et usko, että olen minä Nella Markkanen, niin katso instagram-tilini nella_markkanen, twitter-tilini (löytyy nimelläni, en muista käyttäjänimeä), sähköpostini on [email protected] ja katso/kuuntele tämä linkki kohdasta 17:23 eteenpäin.

https://areena.yle.fi/1-50320548

Minua ei päästetty käräjäioikeudenkäyntiin koskien lähetymiskieltoa. En pelännyt Hurstia, vaan vanhempani sanoivat minun pelänneen. Hursti ei pyytänyt minua hotellille, vaan kysyin missä hän yöpyy, johon hän vastasi, että hotellissa. Pyysi että kävisimme kolmestaan kahvilla, hän, minä ja äitini.

Terv. Nella Markkanen
nellamarkkanen
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: To Loka 24, 2019 1:01 pm

Re: Ex-miesmalli/korkeakoulun ope tuomittiin seksirikoksista

Viesti Kirjoittaja nellamarkkanen »

nellamarkkanen kirjoitti: To Loka 31, 2019 8:39 pm
Tackleberry kirjoitti: To Loka 31, 2019 8:35 pm Pistetääs sitten vähän faktoja pöytään, kun alkaa risomaan tämä selittely.

Olennaisin käräjä- ja hovioikeuden syyksilukemista teoista alaikäisen tytön osalta.
Hursti tuomittiin käräjillä 12-vuotiaan tytön seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja seksuaalisen hyväksikäytön yrityksestä. Lisäksi Hursti levitti tytöstä kolme kertaa tämän yksityiselämää loukkaavaa tietoa ja syyllistyi näin myös kolmesti kunnianloukkaukseen.

Hurstin katsottiin syyllistyneen tytön osalta myös vainoamiseen ja lähestymiskiellon rikkomiseen. Tyttöön kohdistuneet rikokset tapahtuivat runsaan kahden vuoden aikana vuosina 2015–17.
Ja sitten vielä pääpointit lähestymiskieltoa koskeneesta tuomiosta. Em. tekoja avataan hieman tarkemmin.
Kuva
(lähde: MV)

En väitä, että näin on, mutta jos tämä äijä tekojensa jälkeen vielä kehtaa esiintyä uhrinsa nimellä netissä lässyttämässä ja selittelemässä, niin pitäis pistää takas telkien taakse kyseinen ihmispaska.
Jos et usko, että olen minä Nella Markkanen, niin katso instagram-tilini nella_markkanen, twitter-tilini (löytyy nimelläni, en muista käyttäjänimeä), sähköpostini on [email protected] ja katso/kuuntele tämä linkki kohdasta 17:23 eteenpäin. Soitan siinä radioon.

https://areena.yle.fi/1-50320548

Minua ei päästetty käräjäioikeudenkäyntiin koskien lähetymiskieltoa. En pelännyt Hurstia, vaan vanhempani sanoivat minun pelänneen. Hursti ei pyytänyt minua hotellille, vaan kysyin missä hän yöpyy, johon hän vastasi, että hotellissa. Pyysi että kävisimme kolmestaan kahvilla, hän, minä ja äitini.

Terv. Nella Markkanen
nellamarkkanen
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: To Loka 24, 2019 1:01 pm

Re: Ex-miesmalli/korkeakoulun ope tuomittiin seksirikoksista

Viesti Kirjoittaja nellamarkkanen »

En voi mennä enempää yksityiskohtiin, olen kertonut jo kaiken oleellisen aiemmissa kommenteissani. Hursti on syytön.

Terv. Nella Markkanen, tapauksen alaikäinen.
CPO
Remington Steele
Viestit: 213
Liittynyt: To Maalis 18, 2010 1:23 pm

Re: Ex-miesmalli/korkeakoulun ope tuomittiin seksirikoksista

Viesti Kirjoittaja CPO »

En tällä aihealueella juurikaan vieraile, tapaukset täällä ovat varsin vastenmielisiä, mutta koska tuo Hursti on ollut aviisissa muutenkin, oli pakko kurkistaa.

Teot on tehty ja tuomiot jaettu, mutta selittelyt sen kun jatkuu mitä hämmentävämmällä tavalla. Yhteiskunta ja oikeuslaitos pitäisi saada ymmärtämään, että kaikki on mennyt väärin ja media sekä muu maailma tukevat tuota väärää näkemystä, vai olisiko vain aika pyyhkiä pöytä tyhjäksi ja lopettaa.

On tämä ”tapauksen alaikäinen” itse tekijä tai uhri, niin mielenterveyspalvelut on lienee se ensiapu tähän tilanteeseen.
Epäkelpo
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: La Syys 21, 2019 10:15 am

Re: Ex-miesmalli/korkeakoulun ope tuomittiin seksirikoksista

Viesti Kirjoittaja Epäkelpo »

CPO kirjoitti: Pe Marras 01, 2019 10:11 am En tällä aihealueella juurikaan vieraile, tapaukset täällä ovat varsin vastenmielisiä, mutta koska tuo Hursti on ollut aviisissa muutenkin, oli pakko kurkistaa.

Teot on tehty ja tuomiot jaettu, mutta selittelyt sen kun jatkuu mitä hämmentävämmällä tavalla. Yhteiskunta ja oikeuslaitos pitäisi saada ymmärtämään, että kaikki on mennyt väärin ja media sekä muu maailma tukevat tuota väärää näkemystä, vai olisiko vain aika pyyhkiä pöytä tyhjäksi ja lopettaa.

On tämä ”tapauksen alaikäinen” itse tekijä tai uhri, niin mielenterveyspalvelut on lienee se ensiapu tähän tilanteeseen.
Yv:llä laittaa viestiä että hänet löytää tuolta ja tuolta keskustelemaan.
En ihan äkkiä ole keskustelemassa kenenkään kanssa ja nyt on yv:t estetty muutenkin.
Pelottava ajatus että nuori hakee hänelle tuntemattomia vanhempia keskustelemaan hänen kanssaan.
Mikä on syynä tälläiseen käytökseen?
Koittaako saada ihmisiä ansaan vääriä sanoja sisältävistä viesteistä vaiko jokin muu syy?
Luulisi jo kerran vanhemman miehen kanssa ongelmiin joutuneena oppineen että kaikki ei ole mukavia ihmisiä... Varsinkaan anonyymeillä palstoilla.
nellamarkkanen
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: To Loka 24, 2019 1:01 pm

Re: Ex-miesmalli/korkeakoulun ope tuomittiin seksirikoksista

Viesti Kirjoittaja nellamarkkanen »

Hei,

puhun täällä asioista niin kuin ne ovat. Lisään vielä sen, että Hursti lähetti muutaman seksuaalissävytteisen viestin pelästyttämistarkoituksessa, ja kun en pelästynyt, hän soitti äidilleni. Esiinnyin täysi-ikäisenä Facebookissa tuolloin.

Terv. Nella Markkanen
Avatar
Tackleberry
Adrian Monk
Viestit: 2734
Liittynyt: La Touko 02, 2015 1:53 am

Re: Ex-miesmalli/korkeakoulun ope tuomittiin seksirikoksista

Viesti Kirjoittaja Tackleberry »

nellamarkkanen kirjoitti: Ma Marras 11, 2019 8:55 pm Hei,

puhun täällä asioista niin kuin ne ovat. Lisään vielä sen, että Hursti lähetti muutaman seksuaalissävytteisen viestin pelästyttämistarkoituksessa, ja kun en pelästynyt, hän soitti äidilleni. Esiinnyin täysi-ikäisenä Facebookissa tuolloin.

Terv. Nella Markkanen
Pro tip: Hurstin rikokset varmaan unohtuvat paremmin, jos vaan lopetat tämän ketjun nostamisen uusilla viesteillä.

Hyvää jatkoa sulle.
aga
Adrian Monk
Viestit: 2754
Liittynyt: Pe Elo 01, 2008 11:21 am

Re: Ex-miesmalli/korkeakoulun ope tuomittiin seksirikoksista

Viesti Kirjoittaja aga »

Eiköhän tuo ihan oikeasti ole Nella Markkanen tai ei ainakaan tuo mies, kyllähän tytön ääni kuuluu noissa radiolähetyksissä (laittanut linkkejä niihin) mihin aiheensa ei liity mitenkään, mutta on halunnut silti siellä sitä julistaa. Erikoinen juttu kyllä. Ehkä näistä vielä pariskunta tulee jos Hursti on samalla mielellä. Kaikkea hyvää toivon Nellalle.

"Lolita, elämäni valo, kupeitteni tuli. Minun syntini, minun sieluni. Lo-li-ta: kolme kertaa kielen kärki hypähtää kitalaella ja koskettaa kolmannella hampaita. Lo. Lii. Ta."
theaapo
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Ke Syys 18, 2019 11:44 am

Re: Ex-miesmalli/korkeakoulun ope tuomittiin seksirikoksista

Viesti Kirjoittaja theaapo »

Ei taida ihan kaikki valot palaa tällä Nellalla kun kuunteli noi puhelut ja minkälaiset puolustukset piti tälle pedarille. Tainnut aika hyvin aivopestä tyttö paran.
Avatar
Mind Over Matter
Martin Riggs
Viestit: 622
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2011 5:33 pm

Re: Ex-miesmalli/korkeakoulun ope tuomittiin seksirikoksista

Viesti Kirjoittaja Mind Over Matter »

Toivon kyllä, että Nella saisi asioiden oikean tolan (jos näin on) selvitettyä. Hursti voisi itse myös kommentoida tänne.
Vastaa Viestiin