Taiwan: Pedofiliaa suomalaisten oppilaskodissa 1960-1990

Tänne keskustelut seksuaalirikoksista. Muista että henkirikoksille on oma palstansa.
Flower_Power
Armas Tammelin
Viestit: 86
Liittynyt: Ti Touko 07, 2019 9:50 pm

Re: Taiwan: Pedofiliaa suomalaisten oppilaskodissa 1960-1990

Viesti Kirjoittaja Flower_Power »

Tämä ketju on ollut tovin hiljaisena.

Lähetysseurassa on sisällissota leimahtanut pariin otteeseen Taiwanin tapauksen tiimoilta.

Lähetysseuran sisällä syntyi oppositioryhmä, joka ei uskonut Taiwanin oppilasten versioon tapahtumista. Kutsukaamme tätä oppositiota "Ambomaaksi". Vastapooli olkoon "Taiwanin oppilaskoti". Oppilaskoti-ryhmittymään kuuluukoon myös myötämieliset lähetystyöntekijät, Janne Villa, Tapani Ruokanen sekä tuntematon osa Lähetysseuran johtoa.

Jossain vaiheessa "Oppilaskoti"-ryhmittymä sai päähänsä, että "Ambomaa" vastusti oppilaskotilaisia siksi, että Namibiassa oli myös pedofiilejä. Tarkastelemmeko tätä asiaa?

Tänään keskustelin erään vanhan lähetyslääkärin kanssa, joka kertoi että Namibian työssä kuoli yli sata suomalaista. Hautoja on Ambomaalla nelisenkymmentä, Swakopmundissa lisää. Loput pääsivät takaisin Suomeen kuolemaan.

Eräs blogisti on kutsunut Lähetysseuraa pedofiilien taivaaksi. Oliko se sitä? Kuka pedofiili haluaa lähteä kuolemaan malariaan? Tietenkin olosuhteet muuttuivat helpommiksi vuosien mittaan. Missä vaiheessa pedofiilit innostuivat Namibiasta? Kun lapset kuolevat malariaan, onko niitä silloin kiva raiskata?

Voimme tarkastella näitä seikkoja lisää kunhan pääsen kännykästä läppärin ääreen.

Flower_Power
Armas Tammelin
Viestit: 86
Liittynyt: Ti Touko 07, 2019 9:50 pm

Re: Taiwan: Pedofiliaa suomalaisten oppilaskodissa 1960-1990

Viesti Kirjoittaja Flower_Power »

Lisään tähän samantien että on määritelmäkysymys, mikä on lähetystyössä tapahtunut kuolema. Kaikki taikka melkein kaikki tieto on kumminkin verifioitavissa. Kansanlähetys, eräs aivan toinen järjestö, menetti aika äskettäin kaksi työntekijää kun heidät ammuttiin äänenvaimennetulla pistoolilla autoonsa Kabulissa. Lähetysseura menetti Tansanian työalueen johtajan 1983 kun hän laskeuti alas Kilimanjaron huipulta ja kaatui, ja sitten putosi kuolettavasti. Tämä tapahtui vapaa-aikana, joten yhteyttä Lähetystyöhön ei ole. Lähetysseuran viimeisin kuolema Namibiassa oli aika äskettäin, kun melkein aikuinen lähetyslapsi kuoli liikenneonnettomuudessa Windhoekissa. Namibian liikenneonnettomuustilastot ovat maailman synkimpiä, joten sama asia ei välttämättä olisi tapahtunut Suomessa.

Flower_Power
Armas Tammelin
Viestit: 86
Liittynyt: Ti Touko 07, 2019 9:50 pm

Re: Taiwan: Pedofiliaa suomalaisten oppilaskodissa 1960-1990

Viesti Kirjoittaja Flower_Power »

Vielä kännykästä lisään, että ykköstappaja lienee ollut malaria. Siihen kehitettiin jossain vaiheessa lääkkeitä, jotka olivat osin pahempia kuin itse sairaus (putkinäkö, painajaisia ja psykoottisia oireita ym.) Kuolleisuus väheni sairaanhoidon kehityksen myötä.

Flower_Power
Armas Tammelin
Viestit: 86
Liittynyt: Ti Touko 07, 2019 9:50 pm

Re: Taiwan: Pedofiliaa suomalaisten oppilaskodissa 1960-1990

Viesti Kirjoittaja Flower_Power »

Nyt läppärillä.

Kun malaria hellitti otettaan, muuttui Namibia sota-alueeksi. Onko sota-alue kansainvälisten pedofiilien ykkösenä, kun etsitään toimintapaikkaa?

Oniipassa oli kirjapaino, ja kaksi kertaa Etelä-Afrikkalaiset pistivät sinne yöllä helvetinkoneen ja se lensi taivaalle. Linkkejä:

http://www.elocbook.iway.na/aboutus.htm

https://www.nytimes.com/1981/01/05/worl ... niipa.html

Varsinainen sota taisteltiin Angolassa, jossa oli myös Lähetysseuran työntekijöitä. Kun sota oli huipullaan, oli Fidel Castron lähettäminä Angolassa viisikymmentä viisi tuhatta kuubalaista sotilasta. Etelä-Afrikka kehitti ydinaseen, ja muistaakseni hankki viisi ydinkärkeä. Ydinaseen teoreettinen maali lienee ollut Angolan pääkaupunki Luanda. Olisiko Etelä-Afrikka koskaan käyttänyt ydinasetta, siihen on mahdotonta saada vastausta - ydinaseen teho perustuu pelotteeseen, eikä siksi ole mahdollista sanoa että sitä ei oikeastaan aiota käyttää.

Pointti oli tietenkin se, että Etelä-Afrikka halusi sotia sotansa muualla kuin omalla alueellaan. Etelä-Afrikan armeija toimi Namibiasta käsin, mutta taisteli Angolassa. Ambomaalla oli yksi tärkeimmistä lentotukikohdista, Ondangwan lentokenttä. Tämä oli melkeinpä kivenheiton päässä Oniipasta, Suomen Lähetysseuran päämajasta. Etelä-Afrikan Miraget ja muut taistelukoneet toimivat Ondangwasta käsin, varmaan myös muilta kentiltä.

Flower_Power
Armas Tammelin
Viestit: 86
Liittynyt: Ti Touko 07, 2019 9:50 pm

Re: Taiwan: Pedofiliaa suomalaisten oppilaskodissa 1960-1990

Viesti Kirjoittaja Flower_Power »

Sotahistorian kautta saa Ambomaasta hyvin erilaisen kuvan kuin lähetyshistorian kautta. Lensivätkö nämä koneet Ondangwasta? Impala-harjoitus- ja rynnäkkökoneet ampuivat 30-millisillä konetykeillä alas venäläisvalmisteisia taisteluhelikoptereita:

Impala Mk IIs were also opportunistically used as interceptors. In several encounters in 1985 with Mi-8 and Mi-24 helicopters, they shot down a total of six. This happened during a crucial phase of the ground war, when Angolan and Cuban troops were checked in an offensive against UNITA bases. This ended in disaster for the Angolan/Cuban alliance when their supplies were cut off by UNITA and the SAAF and front line troops ran out of ammunition. Helicopters were being used to supply the besieged troops and the SAAF cut off this link. Two Mi-24s were shot down in the first encounter while escorting Mi-17s.[21] The MiG-21s that escorted them flew too high to react in time. Two days later the Impala Mk IIs struck again, downing two Mi-24s and two Mi-17s. Attacks on unsuspecting helicopters were carried out with only two guns per aircraft.

-Tiedot löytyvät kyllä. Suuri osa Angolassa taistelleista miehistä on yhä hengissä. Tapasin jokunen vuosi sitten yhden heistä Helsinki Knife Showssa, joka pidetään Helsingin keskustan jossakin hotellissa aina tammikuussa. Hän oli komentanut ryhmää kiväärimiehiä ja kulkenut Ambomaan läpi nuorena, vanhempana hän asui puolet ajasta brittein saarella ja tekee veitsiä puoliammattilaisena.

Tässä yksi linkki missä helikopterilentäjä kertoo Ondangwan ajoistaan:

https://www.news24.com/Books/extract-gu ... f-20190411

Etelä-Afrikan armeija oli tehokas. Eräs entinen Etelä-Afrikkalainen sotilas väitti netissä, että NATO-armeijoiden nykyiset taktiikat ovat saaneet runsaasti vaikutteita Etelä-Afrikan armeijalta. Miinasuojatut kuljetusvaunut, joita on käytetty tuhansittain Irakissa ja Afganistanissa, ovat alun perin Etelä-Afrikasta. Tai ei oikeastaan, nyt taisin valehdella. Etelä-Afrikkalaiset kopioivat idean Rodesialaisilta. Samaten Rodesialaiset kehittivät tehokkaita tapoja käyttää pieniä gunship-helikoptereita joissa oli konetykkiaseistus. Nämä kaksi maata eivät ole aivan samaa sakkia yksi yhteen, koska Rodesiassa ei muistaakseni ollut buureja. Rodesialaiset ovat alun perin brittiläistä eliittiä.

Sitten muuten vielä sellainen hassu tieto, että ilmeisesti rodesialaiset tappoivat YK:n pääjohtaja Dag Hammarskjöldin. Hammarskjöldin konehan tippui Zairessa. Asia osattiin piilottaa aikanaan, mutta totuus lienee että Rodesiasta ilmestyi potkurikone jossa oli valkonaamainen konekivääriampuja. Hammarskjöldin kone muuttui siiviläksi.

Flower_Power
Armas Tammelin
Viestit: 86
Liittynyt: Ti Touko 07, 2019 9:50 pm

Re: Taiwan: Pedofiliaa suomalaisten oppilaskodissa 1960-1990

Viesti Kirjoittaja Flower_Power »

Ja jos se viimeinen juttu on vaikea uskoa, niin lukija suunnatkoon tänne:

https://podcasts.ox.ac.uk/keywords/africa

Sieltä löytyy podcast nimeltä "Who killed Dag Hammarskjöld? The UN, the Cold War, and white supremacy in Africa" vuodelta 2012. Podcast numero 155, listan toinen sivu.

Olemme rönsyilleet kauas seksuaalirikoksista, mutta murhasta toki on kyse.

Flower_Power
Armas Tammelin
Viestit: 86
Liittynyt: Ti Touko 07, 2019 9:50 pm

Re: Taiwan: Pedofiliaa suomalaisten oppilaskodissa 1960-1990

Viesti Kirjoittaja Flower_Power »

Nyt huomaan selvästi erään asian - tällaisten pedofiliasotkujen pohtiminen itsessään on sairastuttavaa. Voiko se muuttua pahemmaksi sairaudeksi, joka alkaa muuttaa ihmisen persoonaa? Onko tämä SRA:n juuri?

Tämän vuoksi, arvon lukija, suuntaamme huomiomme hetkeksi muualle. Katse pois lähetystyöstä, katse pois pedofilia-salaliitto-teorioista, ja katse sitten Namibian sotahistoriaan.

Kuten aiemmin sanoin, oli Etelä-Afrikan strategiana siirtää sota pois omalta alueelta. Myöskin Etelä-Afrikka harjoitti likaista "destabilization"-politiikkaa naapurimaissa, joissa oli kommunistisia itsenäisyysliikkeitä.

Ambomaa oli aivan Angolan rajalla Namibiassa. Ambomaa oli itse asiassa reservaatti Ambokansalle. Ambolaisten vapautusliike oli SWAPO - South West Africa Peoples Organization. En ole varma kuinka paljon muista heimoista oli jäseniä SWAPOssa, tietohan löytyy kumminkin nykyään helposti netistä.

SWAPO siirsi tukikohtansa ja harjoitteluleirinsä Angolan puolelle. Vuonna 1978 Etelä-Afrikka suoritti laskuvarjojääkäreiden iskun Cassingaan Angolassa. Harjoittelu operaatiota varten tapahtui kaukana Etelä-Afrikassa. Kuljetuskoneet nousivat ilmaan jossain Pretoriassa tai Johannesburgissa, tekivät ainakin yhden välilaskun juuri Ondangwassa, suomalaisten naapurissa, ja kuljettivat miehet Angolaan. Videolinkki:

https://youtu.be/uDQojMH5OGw

Cassinga oli verilöyly. Cassingassa kuoli myös suomalaisten tuttavia.

Mistä Angolan sota alkoi? Alunperin kyse oli itsenäisyyssodasta. Angola oli Portugalin siirtomaa. Portugalin armeijaa vastaan taisteli kolme eri sissiliikettä - UNITA, FNLA sekä MPLA. Wikipedia näköjään listaa muitakin, mutta kuka niistä saa selvää kun pitäisi olla aikaa setviä linkkejä.

Portugalilaiset luovuttivat Angolan ns. Neilikkavallankumouksen yhteydessä. Sitten alkoi sisällissota eri vapautusliikkeiden välillä. MPLA oli kommunistinen liike, UNITA oli saanut jossain vaiheessa Kiinastakin tukea mutta muuttui ajan mittaan Etelä-Afrikan ja lännen liittolaiseksi. Carter ei tukenut UNITAa, mutta Reaganin aikana UNITA sai tukea USA:sta, esim. kaikille tuttuja Stinger-ilmatorjuntaohjuksia.

Fidel Castro alkoi tukea MPLA:ta. Kuuba ja Etelä-Afrikka syyttivät toisiaan siitä, kuka aloitti heidän välisensä kilpailun Angolasta. Ajan mittaan Kuubalaisia tuli lisää ja lisää.

SWAPO ja MPLA olivat liittolaisia keskenään. Kuuba oli tietenkin MPLA:n liittolainen. Neuvostoliitto, Itä-Saksa sekä jopa Pohjois-Korea lähettivät neuvonantajia Angolaan. Mutta miksi? Oliko kommunistien todella tarkoitus ajan mittaan saavuttaa Afrikan eteläkärki? Sillä se, joka hallitsee Kapkaupunkia, hallitsee laivareittejä Afrikan ympäri.

Myös Etelä-Afrikan mustien vapautusliike ANC toimi Angolassa sotilaallisesti. ANC oli kommunistien puolella. Yksi kolmesta vapautusliikkeestä, FNLA, hajosi, ja sen jäänteistä koottiin pahamaineinen mutta taktisesti äärimmäisen tehokas 32 Pataljoona, 32 Battalion:

http://flecha.co.uk/

https://www.vice.com/en_us/article/9bdb ... -409-v17n4

32 Pataljoona päämaja oli Rundussa, Namibiassa, aivan Angolan rajan tuntumassa. Rundu ei ilmeisesti ollut Ambomaata. Kumminkin sielläkin suunnassa on ollut suomalaisia historian mittaan.

32 pataljoona oli ns. "tosi hyvä". Afrikkalaiset sotilaat olivat aloittaneet uransa lapsina, joten he tiesivät hommansa. Aliupseerit ja upseerit olivat lähinnä valkoisia Etelä-Afrikkalaisia sekä lännestä tulleita palkkasotilaita. Tapasin joskus 90-luvun lopulla valkoisen Etelä-Afrikkalaisen Helsingissä, ja hän oli ollut lääkintämiehenä Township-kahinoiden aikana Etelä-Afrikassa. Hän kertoi että kun 32 Pataljoonan miehistä otettiin röntgen-kuvia, ne loistivat kuin tähtitaivas - miesten kropat olivat täynnä sirpaleita. Ehkä ilmaisu on hiukan liioiteltu, mutta kumminkin he kantoivat mukanaan kranaattien ja rakettien sirpaleita jotka koteloituivat kroppaan.

32 Pataljoonan johtaja oli Jan Breytenbach. Breytenbach oli myös mukana Cassingan taistelussa jonkinasteisena komentajana.

Tässä alkajaisiksi jotain tietoa Namibia-Angola-akselin sotahistoriasta. Lukija voi funtsia, oliko tuo nyt sitten sellaista maastoa joka vetäisi puoleensa kansainvälisiä pedofiileja? Jos näin oli, niin miksi ne olisivat olleet afrikkalaisten ystäviä, eikä raakojen Etelä-Afrikkalaisten? Minä itse veikkaan, että jollain siellä Lähiksessä on pää mennyt pipiksi ja mopo lähtenyt käsistä. Itse en ymmärrä miksi pedofiilit haluaisivat olla sotatantereella.

Flower_Power
Armas Tammelin
Viestit: 86
Liittynyt: Ti Touko 07, 2019 9:50 pm

Re: Taiwan: Pedofiliaa suomalaisten oppilaskodissa 1960-1990

Viesti Kirjoittaja Flower_Power »

Tässä vielä virikemateriaalia, wikisivu aiheesta "day care sex abuse hysteria". Siellä on linkkejä, joista löytää google-hakusanoja, joilla löytää uusia sivuja, joilla on linkkejä aina uudestaan muihin tapauksiin, joita todella riittää, ja joita tulee koko ajan lisää.

https://en.wikipedia.org/wiki/Day-care_ ... e_hysteria

Ja nyt huomaan, että tämä sairas materiaali vaikuttaa psyykeen. Kun edellisessä viestissä viittasin siihen että jollain muulla on mennyt pää pipiksi, tarkoitan samaa asiaa. Kun tällaisiin asioihin paneutuu, niin ensin elämänlaatu alkaa laskea, ja sitten saattaa tulla mitä vain mielenterveyden ongelmia jos ei pääse selville vesille. Näin herää kysymys: onko tämä materiaali itsessään skitsogeenistä? Riittääkö se sairastumisen syyksi, että ihmiset altistuvat tällaiselle paskalle? Voisiko olla niin, että mitään hyväksikäyttöä ei tarvitse tapahtua, vaan se on tarpeeksi että kuulee taikka lukee tätä skeidaa? Jos psyyke on valmiiksi hauras, tämä sonta on se viimeinen pisara joka murtaa mielenterveyden.

Flower_Power
Armas Tammelin
Viestit: 86
Liittynyt: Ti Touko 07, 2019 9:50 pm

Re: Taiwan: Pedofiliaa suomalaisten oppilaskodissa 1960-1990

Viesti Kirjoittaja Flower_Power »

Ja linkkejä... näitähän löytyy. AIka monimutkaista ammattienglantia!

1 - https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10. ... ccess=true

"During the past decade in North America, a growing number of mental health professionals have reported that between 25% and 50% of their patients in treatment for multiple personality disorder (MPD) have recovered early childhood traumatic memories of ritual torture, incestuous rape, sexual debauchery, sacrificial murder, infanticide, and cannibalism perpetrated by members of clandestine satanic cults. Although hundreds of local and federal police investigations have failed to corroborate patients' therapeutically constructed accounts, because the satanic etiology of MPD is logically coherent with the neodissociative, traumatic theory of psychopathology, conspiracy theory has emerged as the nucleus of a consistent pattern of contemporary clinical interpretation. Resolutely logical and thoroughly operational, ultrascientific psychodemonology remains paradoxically oblivious to its own irrational premises. When the hermetic logic of conspiracy theory is stripped away by historical and socio/psychological analysis, however, the hypothetical perpetrators of satanic ritual abuse simply disappear, leaving in their wake the very real human suffering of all those who have been caught up in the social delusion."

2 - https://www.tandfonline.com/doi/full/10 ... src=recsys

"Individuals in treatment for dissociative identity disorder not uncommonly describe childhood involvement in organized, multi-perpetrator ritual abuse. They described being “programmed” by the perpetrators and feel that the programming is out of their control. The author has developed a set of treatment strategies and interventions for such cases. These are based on the principle of therapeutic neutrality and can be used no matter what assumptions the therapist makes about the historical accuracy of the memories and beliefs. In ritual abuse cases, there are commonly “cult alters” who express allegiance to and identification with the perpetrators, and who state the ideology of the cult as personal beliefs. Often, the host personality holds and expresses the opposite half of the ambivalent attachment to the perpetrators: the host takes the position of helpless, powerless victim of the cult alters and programming, and wants to be rescued and “deprogrammed” by the therapist. This is a victim–rescuer–perpetrator triangle re-enactment. The perpetrator introjects involved in the re-enactment can be engaged in the therapy, and can become allies in recovery and the process of integration. Techniques for accomplishing this are described."

3 - https://www.tandfonline.com/doi/full/10 ... src=recsys

"Case studies provide insights into identifying 10 violent thematic issues as components of a pattern of family/group ritual abuse-torture (RAT) victimization. Narratives from victimized women suggest that victimization generally begins in infancy or soon thereafter. A visual model of RAT displays the organization of the co-culture. Examples of the family/group gatherings known as “rituals and ceremonies” provide insights into how these gatherings are used to normalize pedophilic violence. Global activism afforded the first effort ever to track RAT and human trafficking. Recognizing RAT as an emerging form of non-state actor torture, discontinuing the use of language that sexualizes adult-child relationships, and promoting human rights education are suggested social solutions."

4 - https://www.tandfonline.com/doi/abs/10. ... src=recsys

"People sometimes fantasize entire complex scenarios and later define these experiences as memories of actual events rather than as imaginings. This article examines research associated with three such phenomena: past-life experiences, UFO alien contact and abduction, and memory reports of childhood ritual Satanic abuse. In each case, elicitation of the fantasy events is frequently associated with hypnotic procedures and structured interviews which provide strong and repeated demands for the requisite experiences, and which then legitimate the experiences as “real memories.” Research associated with these phenomena supports the hypothesis that recall is reconstructive and organized in terms of current expectations and beliefs."

5 - https://www.tandfonline.com/doi/full/10 ... src=recsys

"An online survey was conducted to examine psychological therapists' experiences of, and beliefs about, cases of recovered memory, satanic/ritualistic abuse, Multiple Personality Disorder/Dissociative Identity Disorder, and false memory. Chartered Clinical Psychologists (n=183) and Hypnotherapists (n=119) responded. In terms of their experiences, Chartered Clinical Psychologists reported seeing more cases of satanic/ritualistic abuse compared to Hypnotherapists who, in turn, reported encountering more cases of childhood sexual abuse recovered for the first time in therapy, and more cases of suspected false memory. Chartered Clinical Psychologists were more likely to rate the essential accuracy of reports of satanic/ritualistic abuse as higher than Hypnotherapists. Belief in the accuracy of satanic/ritualistic abuse and Multiple Personality Disorder/Dissociative Identity Disorder reports correlated negatively with the belief that false memories were possible."

Näyttäisi siltä että kolmannen linkin kirjoittaja uskoi asiaan, muut kirjoittajat eivät uskoneet. Tai en tiiä, tosta numero kakkosesta on vaikea saada selvää.

Flower_Power
Armas Tammelin
Viestit: 86
Liittynyt: Ti Touko 07, 2019 9:50 pm

Re: Taiwan: Pedofiliaa suomalaisten oppilaskodissa 1960-1990

Viesti Kirjoittaja Flower_Power »

Noista linkeistä poikii uusia linkkejä, ja kun osaa laittaa oikeat hakusanat googleen, löytyy lukemattomia artikkeleita lisää. Tiedosta ei siis ole nyt puutetta, toisin kuin 90-luvulla.

Minun ehkä kannattaisi miettiä vaihteeksi taas muita asioita koska, kuten sanottu, tuo materiaali on aika paksua kamaa ja pilaa kohta koko viikonlopun.

"Multiple Personality DIsorder" oli jonkin aikaa muotia, mutta minulla on sellainen käsitys että siihen ei enää nykypäivänä suhtauduta tosissaan. Jos oikein muistan niin se puuttuu uudemmista DSM-oppaista. Täällä viitataan myös DSM:n eri tulkintoihin - ei vaan millään ehdi perehtyä kaikkeen:

https://en.wikipedia.org/wiki/Dissociat ... in_the_DSM

MPD on yksi tyypillinen osa SRA-tarinoita. Samasta aiheesta suomeksi:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Dissosiat ... 4iri%C3%B6

Flower_Power
Armas Tammelin
Viestit: 86
Liittynyt: Ti Touko 07, 2019 9:50 pm

Re: Taiwan: Pedofiliaa suomalaisten oppilaskodissa 1960-1990

Viesti Kirjoittaja Flower_Power »

Löysin netistä mielenkiintoisen dokumentin PDF-muodossa. Laitan tänne joitakin lainauksia, ja koitan hiukan avata niitä suomeksi.

Dokumentti on tämä:

They Couldn’t Get My Soul: Recovered Memories, Ritual Abuse, and the Specter(s) of Religious Difference

Megan Goodwin
Northeastern University, Boston, Massachusetts, USA

Tässä ensin tiivistelmä englanniksi ja ranskaksi:

Abstract: During the 1980s and early 1990s, hundreds of women recovered memories
of suffering extraordinary and nefarious torments at the hands of loved ones and trusted
authority figures—a phenomenon that came to be known as satanic ritual abuse (SRA).
In this article, I argue that late twentieth-century satanic ritual abuse discourse helped
perpetuate intolerance toward non-Christian religions and foreclose conditions of
possibility for benign religious difference in the United States. Psychological diagnoses
related to satanic ritual abuse fueled popular anxieties regarding the sexual peril of
American minority religions. Perpetuating diagnoses of satanic ritual abuse reinforced
popular suspicions that religious minorities are dangerous, particularly when it comes to
matters of sexuality.

Resume : Au cours des anne´es 1980 et 1990, des centaines de femmes ame´ricaines ont
raconte´ avoir e´te´ victimes de violences religieuses extraordinaires de la part de leurs
proches (famille et figures d’autorite´). Ce phe´nome`ne a e´te´ de´signe´ par le terme de SRA
(satanic ritual abuse). Cet article avance l’hypothe`se selon laquelle ces re´cits d’abus
sataniques rituels ont soutenu et encourage´ un discours d’intole´rance envers les religions
non-chre´tiennes aux E´tats-Unis. En effet, les diagnostics et suivis des te´moignages d’abus
ont alimente´ l’anxie´te´ populaire envers les pe´rils sexuels pre´sume´s associe´s aux religions
ame´ricaines minoritaires.

Keywords
religion, gender, sexuality, American religions, minority religions, moral panics

Mots cles
religion, genre, sexualite´, religions nord-ame´ricaines, religions minoritaires, panique
morale

Ja suomeksi, erittäin vapaasti käännettynä - 80-90-luvuilla sadat naiset saivat terapiassa muistoja sadistisesta käsittelystä mitä oli tullut perheenjäsenten taholta, sekä kaikenlaisten luotettujen auktoriteettien taholta. Ilmiö sai nimekseen "Satanic Ritual Abuse", SRA. En tähän hätään keksi suomenkielistä vastinetta termille. Myöhemmin SRA on selitetty muotoon "Sadistic Ritual Abuse", sadistinen rituaalinen hyväksikäyttö.

Artikkelin kirjoittaja argumentoi että SRA:ta on käytetty käsikassarana uskonnollisia vähemmistöjä vastaan, mutta itse olen siitä eri mieltä. Näyttäisi siltä että SRA:ta voi käyttää missä vaan ja milloin vaan mihin tahansa tarkoitukseen jos niikseen tulee.

Flower_Power
Armas Tammelin
Viestit: 86
Liittynyt: Ti Touko 07, 2019 9:50 pm

Re: Taiwan: Pedofiliaa suomalaisten oppilaskodissa 1960-1990

Viesti Kirjoittaja Flower_Power »

Samasta dokumentista:

Very few, if any, women have independently identified themselves as SRA survivors.
Annette admits she was confused when the memories of ritual abuse first surfaced in
therapy, but other survivors helped her make sense of what she was feeling. “If I hadn’t
been around other survivors talking about their experiences, I wouldn’t have had any
idea this stuff even existed,” she confesses (Bass and Davis, 1988: 419). Survivors’
shared memories of ritual abuse—usually recovered under the direction of a mental
health professional trained to spot symptoms indicative of satanic practices—helped
Annette make sense of her own pain and fear.

Annette recounts her recovered memories in the first edition of The Courage to Heal:
A Guide for Women Survivors of Child Sexual Abuse. Published in 1988, The Courage to
Heal was a popular and influential self-help guide that suggested abuse survivors might
repress traumatic memories only to recover them later in life, often with the help of a
mental health professional.

- Taas pähkinänkuoressa suomeksi. Vain harvat "uhrit" ovat tiedostaneet uhriutensa yksin. Muut "uhrit" ovat auttaneet heitä saamaan merkitystä muistoille. Usein apuna on terapeutti, joka on saanut koulutusta saatananpalvojien konsteista. (Myöhemmin artikkelissa kerrotaan eräästä duosta joka levitti aiheesta tietoa, he olivat "Michelle Remembers"-kirjan tekijät)

Sitten mainitaan eräs alan perusteoksista. Se on siis 'The Courage to Heal: A Guide for Women Survivors of Child Sexual Abuse'. Tietääkseni kirjaa ei ole käännetty suomeksi, eikä myöskään mainitsemaani "Michelle remembers"-kirjaa.

Perusajatus kirjassa on erittäin tärkeä tiedostaa. Idea on se, että jos "uhri" on lapsena kokenut jotain äärimmäisen traumaattista, se katoaa muistista kokonaan. Muistoja saadaan palautettua oikeanlaisessa terapiassa/hoidossa.

Tämä on yksi niitä premissejä, joiden varaan harha rakentuu. Totuus lienee se, että traumaattinen kokemus SAATTAA kadota muistista, mutta useammin kumminkin on niin, että uhri muistaa sen. SRA rakentuu sen idean varaan, että kauhukokemukset unohtuvat 100% varmuudella.

Taiwanin oppilaskodin tarina rakentuu juuri sille idealle, että KAIKKI kauheat kokemukset unohtuivat. Taiwanissa kukaan ei huomannut mitään. Vasta MYÖHEMMIN "uhrit" muistivat mitä kaikkea absoluuttisen kauheaa oli tapahtunut. Mikä on matemaattinen todennäköisyys tällaiselle tapahtumasarjalle?

Huomatkaa mainitut vuosiluvut. Myöskin huomatkaa konteksti: Taiwanin koulu oli amerikkalainen, ja suomalaiset oppilaatkin kasvoivat kulttuurillisesti enemmän amerikkalaisiksi kuin suomalaisiksi.
Viimeksi muokannut Flower_Power, Pe Loka 25, 2019 4:47 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Flower_Power
Armas Tammelin
Viestit: 86
Liittynyt: Ti Touko 07, 2019 9:50 pm

Re: Taiwan: Pedofiliaa suomalaisten oppilaskodissa 1960-1990

Viesti Kirjoittaja Flower_Power »

San Francisco Police Department investigator Sandi Gallant corroborates Annette’s
account of extraordinary torments. “It does happen ... When Satanism [sic] is involved,
the child is used by the adults to align themselves more closely with their spiritual
leader—in their eyes, Satan” (Bass and Davis, 1988: 421). Gallant and The Courage
to Heal authors Ellen Bass and Laura Davis emphasize therapy’s crucial role in identifying
and comprehending ritual abuse. Bass and Davis urge readers to “see a therapist who
knows, believes, and understands the issue” (Bass and Davis, 1988: 421).
Officer Gallant identifies Lawrence Pazder as the foremost expert on the ritual abuse
phenomenon and co-author of the controversial bestseller Michelle Remembers (1980).

Näin siis SRA-uskovat kehottavat hakeutumaan sellaisen terapeutin hoitoon, joka "tietää asioista". Ja siinä tulikin varsinainen perusteos, Michelle Remembers. Julkaistu vuonna 1980.

Michelle Remembers, the earliest and most influential narrative of satanic ritual
abuse, is a firsthand account of Michelle Smith’s memories of captivity, torture, and
molestation by a group of devil worshipping cultists. Michelle Proby (“Smith,” for the
purposes of the account) recovered her memories of these atrocities under the guidance
of her co-author, therapist, and eventual husband Dr. Lawrence Pazder. Following
Michelle’s publication, Smith and Lawrence Pazder emerged as the world’s foremost
specialists in satanic ritual abuse. They led workshops for numerous law enforcement
departments, who identified satanic elements in hundreds of criminal investigations.
Pazder and Smith gave expert testimony and guided psychological evaluations of children
who bore witness to satanic ritual abuse in cases like the McMartin Preschool trial,
the longest and most expensive criminal trial in American history. The authors also
directed seminars for mental healthcare professionals, who in turn diagnosed hundreds
of women with SRA-related maladies. Pazder and Smith’s narrative of ritual abuse,
disseminated through their publications and their influence throughout the criminal,
legal, and mental health communities, incited America’s Satanic Panic (De Young,
2004: 21; Frankfurter, 2006: 56; Richardson, 1997: 66; Victor, 1998: 111).

Michelle oli Lawrence Pazderin terapiassa, ja Pazder sai kaikki ihmeelliset muistot pintaan. Kaksikko meni vielä naimisiinkin. Duo levitti uutta, ihmeellistä GNOSISta ympäri jenkkilää. McMartin Preschool trial oli tapaus joka oli hiukan samanlainen kuin Taiwanin oppilaskoti. Siitäkin löytyy valtavat määrät tietoa internetistä.

Flower_Power
Armas Tammelin
Viestit: 86
Liittynyt: Ti Touko 07, 2019 9:50 pm

Re: Taiwan: Pedofiliaa suomalaisten oppilaskodissa 1960-1990

Viesti Kirjoittaja Flower_Power »

Smith and Pazder’s relationship was emphatically hierarchical: Pazder behaved in
loco parentis toward a 27-year-old woman. Smith took on the corollary identity of child
to Pazder’s paternal therapist. Smith recounted her memories of abuse in a child’s voice,
often with her head on Pazder’s shoulder or holding his hand (Smith and Pazder, 1989:
19, 32). Describing his unconventional therapeutic methods, Pazder explained that he
“realized that the only way he could assist the child—and therefore the woman whom the
child had become—was to allow her to relive the entire ghastly experience” (Smith and
Pazder, 1989: 25, emphasis added). Her psychiatrist frequently thought of and referred to
Smith as a girl or a child: “there was no mistaking it: a girl of perhaps no more than five
lay on the couch before him” (Smith and Pazder, 1989: 46, emphasis added). Pazder
further encouraged Smith to speak and think as her child-self, even beyond the duration
of their sessions (Smith and Pazder, 1989: 82, 71, 114, 195). He gave Smith a doll as part
of their work together, encouraging her to “embrace that little girl [i.e. herself]—that
little girl who was so abandoned and wounded” (Smith and Pazder, 1989: 63, original
emphasis). Michelle proposes that Pazder facilitated Smith’s memory-recovery through
the adoption of a specifically parental empathy. Pazder’s infantilization of his patient
was pronounced, and this dynamic would shape subsequent accounts of and treatment
plans for psychopathologies identified with satanic ritual abuse.

...Pazder shaped Smith’s narrative of abuse and recovery—and thus future accounts
and treatments of ritual abuse—in significant ways. Pazder presented himself not as
a dispassionate secular medical authority, but as an emotionally invested, religiously
knowledgeable stand-in for Smith’s absent father.

-Tässä puhutaan "uhrin" saattamisesta infantiilille tasolle. Smith sai nuken joka esitti häntä itseään pikku lapsena. Minulle tulee tässä mieleen ne lukuisat nukke-kuvat, joita on liitetty artikkeleihin eri lehdissä kun Taiwanin tapauksesta on kirjoitettu. Keski-ikäiset uhrit eivät ollenkaan fyysisesti nuorene, mutta heihin liitetään infantiileja symboleita jotta juttuun saataisiin tarvittavaa dramatiikkaa.
Viimeksi muokannut Flower_Power, Pe Loka 25, 2019 5:44 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Flower_Power
Armas Tammelin
Viestit: 86
Liittynyt: Ti Touko 07, 2019 9:50 pm

Re: Taiwan: Pedofiliaa suomalaisten oppilaskodissa 1960-1990

Viesti Kirjoittaja Flower_Power »

While it was Pazder, not Smith, who provided the ecclesiastical framework that
would shape Smith’s recollections, Smith does identify anti- or inverted Christian
religious elements early in her remembered abuses. She notes, for instance, that her captors
muttered that “they’d show God” while they sodomized her and smeared her with filth
(Smith and Pazder, 1989: 26–27). She recounts observing many adults engaging in
“ritual sex, apparently”; the combination of abuse and ritual sex led Smith to conclude
that her captors “sound[ed] to [her] like witches” (Smith and Pazder, 1989: 36, 47). She
expresses concern about revealing these memories to Pazder, because Pazder was a
Roman Catholic and “witches are against the church” (Smith and Pazder, 1989: 48).
Smith is convinced of the deliberate nature of the abuse, if uncertain of the perpetrators’
religious leanings, and the elaborate ritualism and grotesque severity of the
abusive incidents reinforces her convictions (Smith and Pazder, 1989: 16, 51, 84).

...Smith and Pazder note that her tormentors observed the Roman Catholic liturgical
calendar in reverse (Smith and Pazder, 1989: 117, 153).

-SRA on jonkinlainen kristinuskon peilikuva. Taiwanilla toiminut salaseura on ehkäpä eräänlainen Lähetysseuran peilikuva. Rituaaliset toimitukset muistuttavat jollain tavalla Raamatullisia riittejä.

Vastaa Viestiin