Roope Salminen - tuomio pakottamisesta seksuaaliseen tekoon

Tänne keskustelut seksuaalirikoksista. Muista että henkirikoksille on oma palstansa.
aumari
Vic Mackey
Viestit: 1997
Liittynyt: Ke Touko 22, 2013 1:46 pm

Re: Roope Salminen - tuomio pakottamisesta seksuaaliseen tekoon

Viesti Kirjoittaja aumari »

Leisure Suit kirjoitti: Ke Syys 23, 2020 7:08 am
aumari kirjoitti: La Syys 19, 2020 10:00 pm
Leisure Suit kirjoitti: Pe Syys 18, 2020 4:41 pm Kuvitelkaa ite että joku auktoriteetti tulee yöllä sun huoneeseen, ottaa vaatteet pois ja käskee suakin. Sen jälkeen tunkee karvaisen alapäänsä mulkkuineen sun persettä vasten.

Roope varmaan kierrättää tulonsa firmalle niin ei tartte mitään sakkoka maksaa.
Mikä hiton auktoriteetti?
Uhri oli laulajana (featuring) Roopen bändissä.
Auktoriteetti? :lol:
Avatar
Skloddi
Michael Knight
Viestit: 4294
Liittynyt: Ma Elo 26, 2019 12:20 pm

Re: Roope Salminen - tuomio pakottamisesta seksuaaliseen tekoon

Viesti Kirjoittaja Skloddi »

aumari kirjoitti: Ke Syys 23, 2020 8:31 pm
Leisure Suit kirjoitti: Ke Syys 23, 2020 7:08 am
aumari kirjoitti: La Syys 19, 2020 10:00 pm

Mikä hiton auktoriteetti?
Uhri oli laulajana (featuring) Roopen bändissä.
Auktoriteetti? :lol:
Noin kaksi kertaa vanhempi työnantaja eli tässä tapauksessa Salminen on taatusti ollut auktoriteetti taustalaulajana elämänsä ensimmäisiä vetoja vetäneen ja muusikon urasta ilmeisesti haaveilleen uhrin silmissä. Halveksittavaa käyttää idolisoivaa pikkutyttöä tuollalailla hyväksi Salmisen taholta.
aumari
Vic Mackey
Viestit: 1997
Liittynyt: Ke Touko 22, 2013 1:46 pm

Re: Roope Salminen - tuomio pakottamisesta seksuaaliseen tekoon

Viesti Kirjoittaja aumari »

Skloddi kirjoitti: Ke Syys 23, 2020 11:41 pm
aumari kirjoitti: Ke Syys 23, 2020 8:31 pm
Leisure Suit kirjoitti: Ke Syys 23, 2020 7:08 am

Uhri oli laulajana (featuring) Roopen bändissä.
Auktoriteetti? :lol:
Noin kaksi kertaa vanhempi työnantaja eli tässä tapauksessa Salminen on taatusti ollut auktoriteetti taustalaulajana elämänsä ensimmäisiä vetoja vetäneen ja muusikon urasta ilmeisesti haaveilleen uhrin silmissä. Halveksittavaa käyttää idolisoivaa pikkutyttöä tuollalailla hyväksi Salmisen taholta.
Salminen ehkä on ollut pomon asemassa, en tiedä tytön henkilöllisyyttä tai asemaa, auktoriteetti-käsite vain tuntuu niin hassulta Roopeen liitettynä. Mun mielestä.
jekkumaisteri
Neuvoja-Jack
Viestit: 589
Liittynyt: Ke Tammi 03, 2018 10:55 am

Re: Roope Salminen - syyte pakottamisesta seksuaaliseen tekoon

Viesti Kirjoittaja jekkumaisteri »

TavanTallaaja kirjoitti: Ke Tammi 15, 2020 12:42 pm
massa kirjoitti: Ke Tammi 15, 2020 12:03 pm Roope Salmisen seksuaalirikosjuttu: asianomistaja on tunnettu nuori naislaulaja!
15.1.2020 10:40

Joulun aikaan Roope Salminen kohautti kertomalla Instagramissa, että häntä epäillään pakottamisesta seksuaaliseen tekoon. Seiskan tietojen mukaan epäilty rikos ajoittuu kesään 2015 ja samalle päivälle, jolloin Roope esiintyi bändinsä kanssa Helsingissä, Tavastia-klubilla.

Helsingin käräjäoikeuden asiakirjoista käy ilmi, että jutussa asianomistajana (eli epäillyn rikoksen uhrina) on nuori ja melko tunnettu suomalainen naislaulaja.

Nainen on myös tehnyt yhteistyötä Roopen kanssa musiikin saralla. Seiska ei julkaise asianomistajan nimeä, mutta yritti tavoittaa tätä kommenttia varten keskiviikkona 15.1. Seksuaalirikosjuttu käsitellään oikeudessa aikaanaan suljetuin ovin, uhrin suojelemiseksi.

https://www.seiska.fi/Uutiset/Roope-Sal ... ja/1148814
Uhri täysi-ikäinen ja julkisuuden henkilö. Millä tavoin uhria nyt suojellaan ja miltä?
Helppohan tuo uhri on päätellä rivien välistä, kun kerrotaan että teki yhteistyötä Salmisen kanssa niin en ymmärrä miksi sitten ei nimeä voi reilusti tuoda julki.
Leisure Suit
Sabrina Duncan
Viestit: 358
Liittynyt: Ti Tammi 29, 2013 4:18 pm
Paikkakunta: Hki FiN

Re: Roope Salminen - tuomio pakottamisesta seksuaaliseen tekoon

Viesti Kirjoittaja Leisure Suit »

aumari kirjoitti: To Syys 24, 2020 12:23 am
Skloddi kirjoitti: Ke Syys 23, 2020 11:41 pm
aumari kirjoitti: Ke Syys 23, 2020 8:31 pm
Auktoriteetti? :lol:
Noin kaksi kertaa vanhempi työnantaja eli tässä tapauksessa Salminen on taatusti ollut auktoriteetti taustalaulajana elämänsä ensimmäisiä vetoja vetäneen ja muusikon urasta ilmeisesti haaveilleen uhrin silmissä. Halveksittavaa käyttää idolisoivaa pikkutyttöä tuollalailla hyväksi Salmisen taholta.
Salminen ehkä on ollut pomon asemassa, en tiedä tytön henkilöllisyyttä tai asemaa, auktoriteetti-käsite vain tuntuu niin hassulta Roopeen liitettynä. Mun mielestä.
Ymmärrät sitten käsitteen väärin.
Avatar
Serenity
Hetty Wainthropp
Viestit: 456
Liittynyt: Ti Touko 08, 2012 5:12 pm

Re: Roope Salminen - tuomio pakottamisesta seksuaaliseen tekoon

Viesti Kirjoittaja Serenity »

Roope Salminen ilmoittaa, että vaikka hän ei olekaan syyllinen, hän ei aio enää valittaa hoviin. Ja pyytää anteeksi uhrilta ja muilta, joille asian kaivelu on aiheuttanut pahaa mieltä. Tuota lukiessa tulee sellainen vaikutelma, että pyydellään anteeksi ja ollaan kovin jaloa ja nöyrää, mutta samalla kuitenkin kiistetään varsinainen rikokseen syyllistyminen. Eli anteeksipyyntö tyyliin "Olen pahoillani, että sinä koit sen noin".

https://www.is.fi/viihde/art-2000006696216.html
Roope Salminen ei aiokaan valittaa seksuaali­rikos­tuomiostaan – näin hän perustelee ratkaisuaan

Roope Salminen on päättänyt hyväksyä Helsingin käräjäoikeuden tuomion.

19:52

JUONTAJA, näyttelijä ja laulaja Roope Salminen ilmoitti torstaina, ettei hän aio valittaa syyskuussa Helsingin käräjäoikeuden antamasta seksuaalirikostuomiostaan.

Salminen vahvistaa IS:lle, että hän aikoo tyytyä Helsingin käräjäoikeuden tuomioon ja maksaa hänelle määrätyt sakot ja vahingonkorvaukset. Asiasta kertoi ensin Iltalehti.

Salminen tuomittiin 18. syyskuuta pakottamisesta seksuaaliseen tekoon 70 päiväsakkoon ja maksamaan 1 000 euron vahingonkorvaukset uhrille. Salminen kertoi pian tuomionsa jälkeen Instagramissa, että hän aikoo valittaa asiasta hovioikeuteen, sillä ei kokenut painostaneensa asianomistajaa oikeuden kuvailemalla tavalla.

NYT Salminen on kuitenkin päättänyt, ettei oikeusprosessia ole enää syytä jatkaa. Hän kertoo Instagramissa, että oikeusprosessi jatkuisi luultavasti vuoteen 2023 saakka, mikäli hän valittaisi tuomiostaan hovioikeuteen. Hän kokee, että on turhaa pitkittää asiaa ja aika hyväksyä hänelle langetetut seuraukset.

– Oikeusprosessi on osaltani tullut päätökseen. Maksan minulle määrätyt sakot ja asianomistajan vaatiman vahingonkorvauksen ja hyväksyn Helsingin käräjäoikeuden päätöksen. Pyydän niin ikään asianomistajalta anteeksi. Vilpittömästi toivon, että tämä on kaikille osapuolille helpottava ratkaisu, Salminen toteaa Instagramissa.

Salminen kertoo kirjoituksessaan, ettei hän ole kaikilta osin tyytyväinen tuomioon, muttei myöskään halua vähätellä käytöstään.

– En ole syyllistynyt siihen rikokseen josta tuomio on annettu, mutta sille, millaisen olon olen toiselle ihmiselle teoillani aiheuttanut ei ole mitään oikeutusta.

– Kun juodaan alkoholia ja vietetään aikaa yhdessä millään muotoa intiimisti, on äärimmäisen tärkeää, että joka vaiheessa on varmuus siitä, että kaikesta mitä tapahtuu jää kaikille osapuolille hyvä olo. Olen epäonnistunut tässä. Sen puolentoista vuorokauden aikana, jonka asianomistajan kanssa vietin, olen yksiselitteisesti tulkinnut tilannetta väärin, lukenut signaaleja joita ei ole ollut olemassa, enkä ole kyennyt ottamaan tätä toista ihmistä huomioon tavalla, jolla olisi pitänyt.

Salmisen mukaan hän on ollut asianomistajan kanssa jatkoilla, nukkunut yön yhdessä tämän kanssa, mennyt sitten brunssille ja vielä tämän asunnolle nukkumaan päiväunia.

– Hänen asunnollaan olemme nukkuneet samassa sängyssä ilman vaatteita. Jälkikäteen on selvää, että minun olisi pitänyt tehdä tarkempia havaintoja myös tämän toisen osapuolen humalatilan kehityksestä ja varmistaa, että hän on edelleen täysin sataprosenttisessa kunnossa tekemään päätöksiä siitä, miten haluaa aikaa viettää.

– Lisäksi kun asianomistaja seuraavana yönä lähetti viestejä, joissa sanoi että haluaa jutella siitä, mitä välillämme tapahtui, en ollut vastaanottavainen. En ottanut tätä toista ihmistä tosissani, enkä nähnyt käytöksessäni mitään juttelemisen arvoista. Olin väärässä ja toimin väärin.

Salminen kertoo Instagramissa, että hän haluaa ottaa käytöksestään vastuun, eikä toimisi enää uudelleen samalla tavoin kuin vuonna 2015.

– Olen ollut tapahtumien aikaan 25-vuotias aikuinen ihminen ja minun täytyy kantaa käytöksestäni vastuu. Jos päätyisin uudelleen vastaavanlaiseen tilanteeseen, toimisin nyt eri tavalla ja niin minun täytyisikin toimia.
Verified
Oikeusprosessi on osaltani tullut päätökseen. Maksan minulle määrätyt sakot ja asianomistajan vaatiman vahingonkorvauksen ja hyväksyn Helsingin käräjäoikeuden päätöksen. Pyydän niin ikään asianomistajalta anteeksi. Vilpittömästi toivon, että tämä on kaikille osapuolille helpottava ratkaisu.

En ole syyllistynyt siihen rikokseen josta tuomio on annettu, mutta sille, millaisen olon olen toiselle ihmiselle teoillani aiheuttanut ei ole mitään oikeutusta.

Kun juodaan alkoholia ja vietetään aikaa yhdessä millään muotoa intiimisti, on äärimmäisen tärkeää, että joka vaiheessa on varmuus siitä, että kaikesta mitä tapahtuu jää kaikille osapuolille hyvä olo. Olen epäonnistunut tässä. Sen puolentoista vuorokauden aikana, jonka asianomistajan kanssa vietin, olen yksiselitteisesti tulkinnut tilannetta väärin, lukenut signaaleja joita ei ole ollut olemassa, enkä ole kyennyt ottamaan tätä toista ihmistä huomioon tavalla, jolla olisi pitänyt. Olen ollut asianomistajan kanssa jatkoilla, nukkunut yön yhdessä, jatkanut brunssille jossa olemme juoneet lisää alkoholia ja siitä olen lähtenyt hänen kutsumanaan iltapäivällä nukkumaan hänen asunnolleen. Hänen asunnollaan olemme nukkuneet samassa sängyssä ilman vaatteita. Jälkikäteen on selvää, että minun olisi pitänyt tehdä tarkempia havaintoja myös tämän toisen osapuolen humalatilan kehityksestä ja varmistaa, että hän on edelleen täysin sataprosenttisessa kunnossa tekemään päätöksiä siitä, miten haluaa aikaa viettää. Lisäksi kun asianomistaja seuraavana yönä lähetti viestejä, joissa sanoi että haluaa jutella siitä, mitä välillämme tapahtui, en ollut vastaanottavainen. En ottanut tätä toista ihmistä tosissani, enkä nähnyt käytöksessäni mitään juttelemisen arvoista. Olin väärässä ja toimin väärin.

Olen ollut tapahtumien aikaan 25-vuotias aikuinen ihminen ja minun täytyy kantaa käytöksestäni vastuu. Jos päätyisin uudelleen vastaavanlaiseen tilanteeseen, toimisin nyt eri tavalla ja niin minun täytyisikin toimia. Pyydän käytöstäni anteeksi asianomistajalta ja olen vilpittömästi pahoillani kaikille niille, jotka ovat joutuneet uudelleenelämään inhottavia muistoja tästä aiheesta heränneen keskustelun myötä.[/i]
Näin syyttäjä kuvaili tekoa
Salmisen tuomio liittyy elokuiseen iltaan ja yöhön vuonna 2015, jotka hän vietti oikeuden asiakirjojen mukaan asianomistajan kanssa.

Syyttäjän mukaan Salminen meni asianomistajan kanssa asunnolle ja saattoi tämän nukkumaan voimakkaan päihtymystilan vuoksi. Syyttäjän mukaan Salminen meni hetkeä myöhemmin makaamaan asianomistajan kanssa samaan sänkyyn, otti pois päällys- ja alushousunsa sekä käski ja avusti asianomistajaa riisumaan päällys- ja alushousunsa.

SYYTTÄJÄN mukaan Salminen makasi sängyssä ilman housuja asianomistajan takana niin sanotussa lusikka-asennossa, eikä asianomistaja kyennyt puolustamaan itseään tai ilmaisemaan tahtoaan päihtymystilansa vuoksi.

Salminen kommentoi tuomiotaan tuoreeltaan Instagramissa ja kertoi, ettei kokenut painostaneensa asianomistajaa riisuutumaan tai riisuneensa tätä.

– Jokaisella ihmisellä on täysin kiistaton ja ehdoton oikeus keholliseen itsemääräämisoikeuteen ja siihen, ettei häntä painosteta minkäänlaiseen seksuaaliseen tekoon. Kunnioitan tätä ehdottomasti. Tässä tapauksessa olen viettänyt yhteisymmärryksessä aikaa asianomistajan kanssa sekä edellisenä iltana jatkoilla että kyseisenä iltapäivänä hänen asunnollaan, mutta en ole painostanut häntä riisumaan itseään, riisunut häntä tai painostanut nukkumaan kanssani. Tämän vuoksi valitan tuomiosta, Salminen totesi syyskuun puolivälissä.

SALMINEN on noussut viime vuosina yhdeksi Suomen suosituimmista juontajista. Hänet on nähty muun muassa Putous-suosikkiohjelmassa sekä useissa muissa viihdeohjelmissa.
But silent let me sink to earth,
With no officious mourners near:
I would not mar one hour of mirth,
Nor startle friendship with a tear.
JailMind
Nikke Knakkertton
Viestit: 176
Liittynyt: To Syys 03, 2020 6:55 pm

Re: Roope Salminen - tuomio pakottamisesta seksuaaliseen tekoon

Viesti Kirjoittaja JailMind »

On tämä aika epeli, nytkin naama jossain paskaohjelmassa.
”Kun oppii tuntemaan pelon, tulee rohkeaksi ja oikea rohkeus on sitä, että oppii pitämään pelkonsa kurissa”.
L.Salander
Nikke Knakkertton
Viestit: 198
Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:23 pm

Re: Roope Salminen - tuomio pakottamisesta seksuaaliseen tekoon

Viesti Kirjoittaja L.Salander »

Roopen toiminta oli moraalitonta. Hyväksikäytti uhrin humalatilaa ja omaa asemaansa työssä. Olisi reilusti myöntänyt ja pyytänyt anteeksi. Roopesta jäi paha fiba tapauksen johdosta. Vaikea ymmärtää, ettei asialla ollut vaikutusta hänen työhönsä. Edelleen Roope kyntää viihdeohjelmissa.
Vastaa Viestiin