Neljä vangittu alaikäisen raiskauksesta Kiteellä

Tänne keskustelut seksuaalirikoksista. Muista että henkirikoksille on oma palstansa.
Turri
Remington Steele
Viestit: 208
Liittynyt: To Huhti 17, 2008 2:10 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turri »

^^Juu, ei lakimuutoksia. Tarkoitin vain, että jos ollaan avoimia vanhempien suuntaan, niin vanhemmat voivat sitten tapauskohtaisesti miettiä sallivatko seurustelun vai eivät. Jos se sallitaan, niin ei siitä varmaan sitten mennä viranomaisille huutelemaan.
Lakimuutos sallisi myös lisää väärinkäytöksiä, joten siksi en sitä kannata.
Terve järki ja avoimuus on näissä jutuissa se, millä ehkäistään väärinkäytöksiä.

Tiedän sellaisenkin tapauksen, jossa 15-vuotias tyttö valehteli ikänsä (sanoi olevansa 18-vuotias). Seurusteli 27-vuotiaan miehen kanssa ja kun todellinen ikä selvisi, niin mies halusi heti päättää suhteen. Tyttö kuitenkin huomasi olevansa raskaana ja tytön vanhemmat kiristivät miestä, että jos jättää tytön ja lapsen, niin nostetaan syyte. Olivat sitten naimisissakin myöhemmin ja saivat toisen lapsen. Ero kuitenkin tuli jossain vaiheessa.
esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Viesti Kirjoittaja esmes- »

jos tähän alkoholin osuuteen tapahtumissa toisin vielä oman kantani: pitäisikö kaikilta naisilta kieltää alkoholi, koska se altistaa raiskauksille ja tapaturmille? oma vikahan se on kun dokataan ja pukeudutaan provosoivasti, eihän siitä tekijää voi syyttää jos nainen/lapsi itse pyytää verta nenästään..? :roll:
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
teppo
Perry Mason
Viestit: 3959
Liittynyt: La Heinä 21, 2007 5:38 pm

Viesti Kirjoittaja teppo »

esmes- kirjoitti: pitäisikö kaikilta naisilta kieltää alkoholi, koska se altistaa raiskauksille ja tapaturmille?
Ei pitäisi.
esmes- kirjoitti: eihän siitä tekijää voi syyttää jos nainen/muu uhri itse pyytää verta nenästään..? :roll:
Voi syyttää.


Em esitetystä huolimatta kannattaa kuitenkin hiukan miettiä, missä porukassa liikkuu ja kuinka tiedottomaan kuntoon hankkiutuu.
aoitora
Armas Tammelin
Viestit: 87
Liittynyt: Pe Touko 16, 2008 1:32 pm

Viesti Kirjoittaja aoitora »

mareritt kirjoitti:Itsekin tuolloin kesällä 2000 Tohmajärvellä asuneena ihmetyttää, että eipä juuri kyllä kovin yleisesti asiasta huudeltu, saati mitään pilkkalauluja korviin kantautunut.
Tuli tässä mieleen -- en ensi kertaa kuullessani tällaista oikein hahmottanut, mutta onkohan nyt puhe laulusta "Satu the teinihoro", joka löytyy mm. Youtubesta hakemalla sanoilla "satu teini horo"?

Voi olla yhteensattumaa, mutta tätä keskustelua lukiessa tuntuu sopivalta. Muun muassa: "Juovuksissa yrittää se itsemurhaa."
Ihmistä etsimässä.
loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Viesti Kirjoittaja loneliness »

aoitora kirjoitti:
Tuli tässä mieleen -- en ensi kertaa kuullessani tällaista oikein hahmottanut, mutta onkohan nyt puhe laulusta "Satu the teinihoro", joka löytyy mm. Youtubesta hakemalla sanoilla "satu teini horo"?

Voi olla yhteensattumaa, mutta tätä keskustelua lukiessa tuntuu sopivalta. Muun muassa: "Juovuksissa yrittää se itsemurhaa."
Eipä ole aiemmin tosiaan tullut itsellenikään mieleen. Jos kyseinen biisi on todella tehty tämän tytön pilkkaamiseksi, niin varmasti on raskasta pienellä paikkakunnalla (olisi isommallakin). Biisiä nimittäin kuunneltu aika paljon ja vuosia sitten olen kuullut sitä ihan muualla päin Suomeakin bileissä yms.

Mitähän tämä tyttö sitten on tehnyt, että on joutunut niin julman piinan kohteeksi, vaikkei biisi olisikaan hänestä. Naiset oikeudenkäynnissä herjaamassa uhria. Ei aivan normimeininkiä.
Paavo Arhinmäki on äijä!
KenWalsh
Armas Tammelin
Viestit: 81
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 8:26 am

Viesti Kirjoittaja KenWalsh »

aoitora kirjoitti:Tuli tässä mieleen -- en ensi kertaa kuullessani tällaista oikein hahmottanut, mutta onkohan nyt puhe laulusta "Satu the teinihoro", joka löytyy mm. Youtubesta hakemalla sanoilla "satu teini horo"?
Eipä taida olla Tohmajärveltä kyseisen tekeleen aikaansaanut "muusikko".
Solmu
Adrian Monk
Viestit: 2521
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 2:19 pm

Viesti Kirjoittaja Solmu »

KenWalsh kirjoitti:
aoitora kirjoitti:Tuli tässä mieleen -- en ensi kertaa kuullessani tällaista oikein hahmottanut, mutta onkohan nyt puhe laulusta "Satu the teinihoro", joka löytyy mm. Youtubesta hakemalla sanoilla "satu teini horo"?
Eipä taida olla Tohmajärveltä kyseisen tekeleen aikaansaanut "muusikko".
Biisi on alkujaan Forssalaisen Prototyyppi - bändin tekele. Oikealta nimeltään kipale on "Eka kerta (Mä oon Satu)". Paremmin biisi tunnetaan kyllä nimellä "Satu the teinihoro". Virheellisesti usein törmää myös väittämään jossa esittäjäksi mainitaan Oranssi Paska -niminen yhtye.

Prototyypin sivut Mikserissä, ko. kappaleen voi kuunnella sivun alalaidasta.:
http://www.mikseri.net/artists/prototyyppi.21405.php
horrorpop
Armas Tammelin
Viestit: 77
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 12:32 pm

Viesti Kirjoittaja horrorpop »

Vielä tästä Kiteen tapauksesta... En tunne ihmisiä enkä ole edes ikinä ko paikkakunnalla käynyt, mutta jotenkin tuntuu, ettei kaikki ihan mene niinkuin tuo tyttö kertoo...Itsekkin tuon ikäisenä neitokaisena tykkäsin kovasti vanhemmista miehistä ja ihan omasta halusta heitä viettelin, ikäni tietysti valehtelin aina. (tiedän, ei hirmu fiksua käytöstä...mutta mikäpä muukaan sen ikäisenä)
Epäilen vaan, että ehkä tyttö on myöhemmin tullut katumapäälle tekosestaan ja yrittää nyt siitä hyötyä. Ehkä oma elämä ei olekkaan (syystä tai toisesta) mennyt ihan niinkuin halusi ja on jämähtänyt vanhoihin kuvioihin. Näillä miehillä kuitenkin perheet ja elämä mallillaan, helppoa rahaa ehkä kuvittelee saavansa näillä syytöksillä...tai muuten vaan muiden elämät sekaisin. Tai ehkäpä olisi halunnut jonkun miehistä vakavampaan suhteeseen, mutta miestä ei kiinnosta ja näin sitten kostetaan. Tuntuu vaan kummalliselta, että miksi vasta nyt...
Mutta lähinnä minua kiinnostaa, että miten tämä tyttö voi näinkin vanhan asian todistaa? Kelpaako oikeudessa tytön sana miesten sanaa vastaan, kai jotain muutakin todisteita täytyy olla?
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

horrorpop kirjoitti:Vielä tästä Kiteen tapauksesta... En tunne ihmisiä enkä ole edes ikinä ko paikkakunnalla käynyt, mutta jotenkin tuntuu, ettei kaikki ihan mene niinkuin tuo tyttö kertoo...Itsekkin tuon ikäisenä neitokaisena tykkäsin kovasti vanhemmista miehistä ja ihan omasta halusta heitä viettelin, ikäni tietysti valehtelin aina. (tiedän, ei hirmu fiksua käytöstä...mutta mikäpä muukaan sen ikäisenä)
Epäilen vaan, että ehkä tyttö on myöhemmin tullut katumapäälle tekosestaan ja yrittää nyt siitä hyötyä. Ehkä oma elämä ei olekkaan (syystä tai toisesta) mennyt ihan niinkuin halusi ja on jämähtänyt vanhoihin kuvioihin. Näillä miehillä kuitenkin perheet ja elämä mallillaan, helppoa rahaa ehkä kuvittelee saavansa näillä syytöksillä...tai muuten vaan muiden elämät sekaisin. Tai ehkäpä olisi halunnut jonkun miehistä vakavampaan suhteeseen, mutta miestä ei kiinnosta ja näin sitten kostetaan. Tuntuu vaan kummalliselta, että miksi vasta nyt...
Mutta lähinnä minua kiinnostaa, että miten tämä tyttö voi näinkin vanhan asian todistaa? Kelpaako oikeudessa tytön sana miesten sanaa vastaan, kai jotain muutakin todisteita täytyy olla?
No kappas! Kiteeltä taas yllättäen löytyy sanottavaa tähän asiaan.

En tunne ihmisiä enkä ole edes ikinä ko paikkakunnalla käynyt,
Muahaaahhhaaahahaaahhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

ja yrittää nyt siitä hyötyä
Suomessahan näistä tosiaan hyötyy aivan älyttömästi!
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
horrorpop
Armas Tammelin
Viestit: 77
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 12:32 pm

Viesti Kirjoittaja horrorpop »

No kappas! Kiteeltä taas yllättäen löytyy sanottavaa tähän asiaan.
En todellakaan tunne ko tyyppejä...mutta eihän sitä pakko uskoa ole.
Tietysti sympatiat on tuon tytön puolella, nämä on aina ikäviä juttuja, mutta jotenkin mulla hälytyskellot vähän kilkattaa. Kyllähän se tyttö jotain rahallisia korvausvaatimuksia todennäköisesti on esittänyt...
Mietin vaan niitä todistusaineistoja. Aika monen tyypin minäkin vielä näin yli 10 vuoden jälkeen saisin samalla tavalla kuseen, jos haluaisin...Siis jos todisteena riittää sana sanaa vastaan. Ei vaan ole ketään kohti sellaisia patoutumia jäänyt tai kostonhimoa, että tarvitsisi...
Ja ihan takuuvarmasti moni täälläkin kirjoittelevista on 18 vuotiaana vongannut 15v tyttöjä ja mielellään käyneet kaljaostoksilla, että tytöltä "irtoais" helpommin... Ootelkaa vaan sitä haastelappua. Ja moni naispuolisista on 15v ollut vaan mielissään, kun joku täysikäinen tyyppi näyttää kiinnostuneelta ja ostaa vielä bissetki.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

horrorpop kirjoitti:Kyllähän se tyttö jotain rahallisia korvausvaatimuksia todennäköisesti on esittänyt...
Tulee varmaan saamaan huimasti rahaa... ;)

edit. Saikin jo todella huimasti:
Joukkoraiskaajille luettiin kovat tuomiot
19.06.2008 14:14

Kahdeksan vuoden takainen poikkeuksellisen törkeä joukkoraiskaus toi viidelle miehelle ankarat vankeustuomiot. Miehet raiskasivat 15-vuotiaan tytön Kiteen lähikunnassa heinäkuussa 2000.

Neljä miestä tuomittiin 4-5 vuoden ehdottomaan vankeuteen törkeästä raiskauksesta ja törkeästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Viides mies sai kaksi vuotta ja neljä kuukautta ehdotonta törkeän raiskauksen yrityksestä ja törkeästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä.

Miehet ovat nykyään 28-29-vuotiaita.

Heidät tuomittiin lisäksi maksamaan uhrille 24 000 euroa korvausta henkisestä kärsimyksestä sekä lisäksi muita korvauksia.

Kahdeksan vuoden takainen raiskausepäily tuli poliisin tietoon vasta tänä keväänä naisen itsensä kautta. Hän oli ollut 15-vuotias heinäkuussa 2000, jolloin hän oli viettänyt iltaa erään ystävänsä asunnossa parikymppisten miesten kanssa.

Miehet olivat juottaneet tytön voimakkaaseen humalaan ja houkutelleet tämän yhden miehen asunnolle jatkamaan juomista. Siellä humalainen tyttö oli mennyt nukkumaan piha-aittaan, missä miehet raiskasivat hänet vuorotellen.

Seuraavana päivänä tyttö yritti itsemurhaa ja joutui sairaalaan.

Syyttäjän mukaan tytöstä oli tämän jälkeen alettu levitellä pikkukaupungissa halventavia huhuja. Tapauksesta laadittiin jopa pilkkalaulu.

Uhri ei ole saanut olla rauhassa edes tänä keväänä alkaneen poliisitutkinnan aikana. Vangittujen miesten naisystävä soitti uhrille huhtikuussa uhkauspuhelun, jossa nainen ilmoitti "hoitelevansa" uhrin ja ottavansa siitä vaikka tuomion, koska hänen kavereilleen oli koitunut vaikeuksia.

Soittaja ja häntä puhelinnumeron selvittämisessä auttanut nainen tuomittiin molemmat oikeudenkäytössä kuultavan uhkaamisesta neljän kuukauden ehdolliseen vankeuteen.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
horrorpop
Armas Tammelin
Viestit: 77
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 12:32 pm

Viesti Kirjoittaja horrorpop »

Lähinnä vaan mietin omaa ja kavereiden käyttäytymistä 15 kesäisenä... Alkoholia piti saada hinnalla millä hyvänsä, ja yleensä kantokuntoon ryypättiin. Joskus olin kavereita hakemassa vatsahuuhtelusta aamulla...
Miehiä (aina niitä vanhempia) saattoi olla saman illan aikana useampia ja aamulla tietysti morkkis... ja kyllähän se pikkukaupungissa maine levisi nopeasti, tiiä vaikka olis meistäkin lauluja tehty.
Pari kaveria yritti myös itsaria jonkun ihan tyhmän syyn takia, yleensä jotain "hyppään jokeen" tyyliin. Onneksi kukaan ei yrittänyt niin tosissaan että olisi onnistunut.
Kaikki tämä tietysti tehtiin vanhemmilta salassa ja aamulla yritettiin kiltin näköisenä kärsiä krapulaa. Yksi tuttuni teininä karkasi aina kotoa illalla ja aamuun mennessä kotiutui. Kamala ajatella, jos jotain olisi sattunut ja vanhemmat ei edes tiedä että on karkuteillä... :roll:
Eli kyllä minunkin nuoruudesta varmaan tuollaisen tapahtumaketjun aika helposti kokoon väsäisi... Ei todellakaan fiksua toimintaa, mutta silloin piti kokeilla, kun luuli jo olevansa niin aikuinen.
Mutta tämähän on vain spekulointia...
PaulaDrew
Jack Bauer
Viestit: 960
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 11:49 am
Paikkakunta: Teurastamo 5

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

Vaikka tästäkin asiasta on tässä lyhyessä ketjussa puhuttu jo monesti, minun on edelleen pakko kysyä, mikä saa ihmiset epäilemään tuota tyttöä?

Minäkin olen naiskennellut alaikäisenä ja tiedän, että voisin nostaa hyväksikäyttösyytteen jos haluaisin ja tuntisin kypsymättömyyttäni käytetyn hyväksi (itse asiassa joissain tapauksissa tunnenkin, hmm...) ja minusta minulla olisi myös täysi moraalinen oikeus siihen. Mutta tämä on kuitenkin aivan eri asia. Ei minun naiskentelujani voi edes verrata tähän ja niiden valossa minulla ei ole mitään syytä epäillä tytön kertomusta. Tässä puhutaan neljän ihmisen suorittamasta joukkoraiskauksesta ja yhdestä hyväksikäytöstä, jotka ovat vieläpä syyttäjän mukaan törkeitä. Tässä uhrin ikä on merkityksellinen vain siinä, että se tekee teosta vielä järkyttävämmän.

Miksi on niin vaikeaa uskoa, että raiskauksia tapahtuu ja uhrit eivät ole vain rahanahneita horoja? Olisiko asia eri, jos uhri olisi ollut tapahtumahetkellä vaikka 30? Vai vaikuttaako se, että tekijät olivat urheilijoita? Jos he olisivat olleet vaikka somaleja, olisiko niin moni kommentoimassa täällä tytön epäuskottavuutta? Kysyn tätä ihan mielenkiinnosta. Mitkä seikat vaikuttavat epäuskottavuuteen? Miksi tämä juttu on sitä? Tässä ketjussa niin moni on ilmaissut epäilyksensä uhria kohtaan heti ensimmäisestä kirjoittajasta alkaen, että minusta alkaa tuntua että minulta on jäänyt jotain huomaamatta.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

PaulaDrew kirjoitti:
Miksi on niin vaikeaa uskoa, että raiskauksia tapahtuu ja uhrit eivät ole vain rahanahneita horoja?
Ilmeisesti jos on itse ollut viinanhimoinen horo, on vaikeuksia uskoa tällaista.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
horrorpop
Armas Tammelin
Viestit: 77
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 12:32 pm

Viesti Kirjoittaja horrorpop »

Kukaan ei ole väittänyt, että raiskauksia ei tapahtuisi tai muuta... niitä valitettavasti tapahtuu, ja liian paljon. Silti uskon, että tässä jutussa on jotain muuta takana. Kyllä en usko hetkeäkään, että 15 vuotiasta kukaan väkisin juottaa, itse on viinat kurkkuunsa kaatanut ja humalaan halunnut itsensä juoda. Eikä tämä tarkoita, että tytön oma vika kun oli kännissä...ei tietenkään humalaistakaan saa väärin kohdella. En vaan usko mihinkään pakkojuottamiseen yleensäkkään, jokaisen oma asia juoko vai ei. Ja aika rohkeasta ja itsevarmasta tytöstä on ilmeisesti kyse jos lähtee tyyppien mukaan ryyppäämään, eli tuskin mikään hiirulainen. Miksi siis ei muka uskaltanut tapahtumasta aiemmin kertoa? Kyllä jos jotain lauluja rupeis itsestään sellaisen tapahtuman jälkeen kuulemaan, nii varmasti aiemmin olisi jollekkin kertonut eikä vaan nolona kuunnellut muiden naureskelua...
Mulla oli tähän asiaan mielenkiintoa lähinnä siksi, että kiinnostaa miten tuo tyttö on voinut väitteensä todistaa nuinkin vanhasta jutusta. Eikö kukaan osaa kertoa sitä?
Vastaa Viestiin