Yleistä keskustelua seksuaalirikoksista

Tänne keskustelut seksuaalirikoksista. Muista että henkirikoksille on oma palstansa.
INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Yleistä keskustelua seksuaalirikoksista

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

10.11 Raami törkeä raiskaus 2v8kk 8500€

Kumpaa puolta tämä? Ekaks aattelin, että suomalainen sukunimi lipsahtanut, mutta voishan olla ulkomaalaistaustainen nimikin...
Pirhonen
Olivia Benson
Viestit: 734
Liittynyt: Su Joulu 14, 2008 5:52 pm

Re: Yleistä keskustelua seksuaalirikoksista

Viesti Kirjoittaja Pirhonen »

Etunimitilasto 15.8.2011

Raami Syntymävuodet Miehiä Naisia Yhteensä
-1899 0 0 0
1900-19 0 0 0
1920-39 0 0 0
1940-59 0 0 0
1960-79 0 0 0
1980-99 alle 5 alle 5 alle 10
2000-09 alle 5 alle 5 alle 10
2010 0 0 0
2011 0 0 0
Yhteensä alle 10 alle 10 alle 20
Saako tästä selvää otin väestörekisteristä. Eli alle 5 sekä miehiä että naisia jotka syntyneet vuosina 1980-1999, nuo nuoremmat tuskin vielä raiskaavat ja ennen 1980 ei ole Raami nimeä annettu kellekään. Kai se teoriassa voisi olla suomalainen, sanosinpa että fifty-sixty.

edit: Jahas hieman kun googlailee niin löytää ks. etunimellä immeisiä joiden sukunimi taas viittaa tuonne lähi-idän tms. suuntaan. Tähän joku hymiö, en vaan osaa päättä mikä. :roll:
Tapsa K
Harjunpää
Viestit: 331
Liittynyt: To Elo 18, 2011 7:34 pm

Re: Yleistä keskustelua seksuaalirikoksista

Viesti Kirjoittaja Tapsa K »

Kyllä taitaa kyseinen Raami olla Bulgarian romaneja, sukunimi viittaa vahvasti siihen suuntaan.
Raamilla ei ole suomalaista henkilötunnusta, eli ei ole Suomen kansalainen. Syntynyt 1961.
neitix
Poliisikoira Rex
Viestit: 257
Liittynyt: La Elo 11, 2007 11:53 pm
Paikkakunta: =)

Re: Yleistä keskustelua seksuaalirikoksista

Viesti Kirjoittaja neitix »

En nyt ole ihan varma, onko oikea ketju. Mutta...mitä ajatuksia herättää?



"Seksuaalirikollisuus on pitkälti piilorikollisuutta. Tämä tarkoittaa sitä, että poliisin tietoon tulee vain jäävuoren huippu kaikista teoista. Seksuaalirikoksen uhri kokee monesti häpeää ja ahdistusta teon johdosta ja tämän takia ei uskalla ilmoittaa siitä poliisille. Virtuaalinen lähipoliisiryhmä on saanut madallettua kynnystä ottaa yhteyttä poliisiin ja netin kautta asiasta on ehkä helpompi keskustella poliisin kanssa.

Alla oleva tarina on erään seksuaalirikoksen uhrin kirjoittama tositarina ja toivottavasti se rohkaisee uhreja ottamaan yhteyttä poliisiin.

Kiitos "Anna" rohkaisevasta kirjoituksesta.


Jouduin 14-vuotiaana seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi tuntemattoman, minua n. 20 vuotta vanhemman miehen toimesta. Tekijä sai minut suostuteltua yhdyntään lupaamalla minulle rahaa 500 markkaa, jotka myöhemmin samana iltana myös sain. Tapauksen yksityiskohdista ei sen enempää. Välittömästi tämän teon jälkeen sain kamalan itkukohtauksen, itkin yksin keskellä katua äänekkäästi. Mies oli lähtenyt omille teilleen ja minä olin ollut alun perinkin yksin liikenteessä. Oloni oli jotenkin hyvin hämmentynyt, en oikein tiennyt mitä pitäisi tehdä tai ajatella. Joku nainen pysähtyi kysymään mikä minulla on ja kerroin hänelle, en enää muista mitä hän sanoi, ehkä kehotti ilmoittamaan asiasta eteenpäin.

Pidin muutaman viikon tämän asian vain omana tietonani, häpesin ja tunsin syyllisyyttä. Ajattelin, että tapahtunut on omaa syytäni ja että olin itse tyhmä, kun olin tuollaisen ihmisen mukaan lähtenyt. Pidin itseäni likaisena ja huorana, olinhan saanut rahaa 500 markkaa. Syyllistin itseäni siitä, että olin ottanut rahaa vastaan.

Asuin tuolloin nuorisokodissa jonkin aikaa, koska minulla oli ongelmia sekä kotona että koulussa. Kärsin koulukiusaamisen aiheuttamasta masennuksesta, jonka takia olin käyttäytynyt itsetuhoisesti ja olin nuorisokodissa ns. rauhoittumassa. Yhtenä viikonloppuna menin nuorisokotiin hieman humalassa kotiintuloaikani jälkeen. Minut laitettiin selviämään yhteen putkan tapaiseen huoneeseen ja mieshoitaja otti minulta pois kaikki esineet, joilla voisin vahingoittaa itseäni. Hän riisui myös housuni, jolloin sain kamalan äänekkään itkukohtauksen. Tuntui siltä, että minut olisi raiskattu, vaikka minulta otettiin vain housut pois. Seksuaalinen hyväksikäyttö siis oli jättänyt jälkensä ja pyöri mielessä edelleen, enhän ollut siitä puhunut kuin joillekin ikätovereilleni eikä heillä ollut oikein neuvoja mitä asialle kannattaisi tehdä. Tuolloin sain kuitenkin kerrottua nuorisokodin hoitajille, mitä minulle oli tapahtunut. Olen iloinen siitä, että tuli tuollainen tilanne, jossa pystyin helposti kertomaan asian jollekin aikuiselle. Sain sen sisältäni pois eikä tarvinnut enää olla yksin tuollaisen painavan salaisuuden kanssa. Olin helpottunut. Nuorisokodin hoitajat kertoivat asian myös vanhemmilleni ja isäni patisti minut tekemään poliisille ilmoitusta.

Minä kirjoitin tietokoneella paperille kaiken tapahtuneen ja sen paperin kanssa marssittiin sitten poliisilaitokselle ilmoitusta tekemään. Minua jännitti kamalasti, mutta vanhempani ja muut aikuiset olivat sen verran rohkaisseet minua, että ymmärsin tekeväni oikein. Ymmärsin pikkuhiljaa, ettei asia ollut minun syytäni vaan sen aikuisen miehen. Minä en ollut tehnyt väärin. Eikä minun tarvinnut mitään hävetä.

Rikosilmoituksen jättämisestä kului jonkin aikaa, kun sain kutsun viralliseen poliisikuulusteluun. Sekin jännitti minua ihan kamalasti etukäteen. Minun pitäisi ihan tuntemattomalle ihmiselle kertoa, mitä minulle oli tapahtunut. Tämä tuntematon ihminen osoittautui erittäin mukavaksi ja rauhalliseksi Marja-nimiseksi naispoliisiksi, jolle oli todella helppo kertoa kaikki tapahtunut. Hän osasi käsitellä asiat niin, etten minä kiusaantunut. En hävennyt enkä syytellyt itseäni. Hänkin korosti, että minä en ole tehnyt mitään väärin. Minulla oli myös äitini mukana kuulusteluissa tukenani. Selvisin siitä hyvin ja uskalsin kertoa asiat niin kuin ne olivat menneet.

Mies sai myöhemmin rangaistuksensa. Viimeistään siinä vaiheessa minäkin ymmärsin, että olin toiminut oikein, kun ilmoitin asiasta eteenpäin. Olen puhunut tuosta asiasta paljon eri ihmisten kanssa, ystävien ja ammatti-ihmisten. Olen saanut käsiteltyä asian niin, ettei se enää vaikuta elämääni. Se on yksi menneisyyden muisto, kokemus muiden joukossa. Asia, joka on tapahtunut, mutta joka ei enää vaivaa. En tunne vihaa enkä katkeruutta.

Jos en olisi koskaan kertonut asiasta kenellekään, uskoisin, että asia vaivaisi minua vieläkin, nyt 12 vuotta myöhemmin. Jos en olisi kertonut, en olisi ikinä saanut puhua niistä vaikeista tunteista ja hämmennyksestä, joita tuo teko aiheutti. Olisin saattanut kärsiä erilaisista pelkotiloista tai stressioireista. Käsittelemättömät asiat ja tunteet vaivaavat aina jotenkin ja joku myöhäisempi elämäntilanne tai tapahtuma voi nostaa vanhan asian uudelleen pintaan ja vaikeuttaa elämää myöhemmin. Minä suosittelen lämpimästi kaikille tuollaisen teon kohdanneille, että kertokaa siitä eteenpäin. Ei pelkästään sen takia, että tekijä saa rangaistuksen. Kertokaa itsenne vuoksi. Ettette te saa sitä ”rangaistusta”, että asia vaivaa teitä myöhemmin elämässänne. Ette te ole tehneet mitään väärää! Kaikista vaikeistakin asioista voi selvitä, aina löytyy apua. Ihminen, jolle puhua ja purkaa tunteita. Jaettu taakka on aina kevyempi kantaa. Minä uskalsin olla rohkea ja tehdä rikosilmoituksen. Uskaltakaa tekin! Rikos ei ole koskaan uhrin vika.



http://irc-galleria.net/user/%5Emane%5E ... -tarinansa
Valdovas
Axel Foley
Viestit: 2433
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 12:25 pm
Paikkakunta: Paikallinen ryhmä, Orionin haara 4 B 13

Re: Yleistä keskustelua seksuaalirikoksista

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

neitix kirjoitti:En nyt ole ihan varma, onko oikea ketju. Mutta...mitä ajatuksia herättää?

Jos en olisi koskaan kertonut asiasta kenellekään, uskoisin, että asia vaivaisi minua vieläkin, nyt 12 vuotta myöhemmin. Jos en olisi kertonut, en olisi ikinä saanut puhua niistä vaikeista tunteista ja hämmennyksestä, joita tuo teko aiheutti. Olisin saattanut kärsiä erilaisista pelkotiloista tai stressioireista. Käsittelemättömät asiat ja tunteet vaivaavat aina jotenkin ja joku myöhäisempi elämäntilanne tai tapahtuma voi nostaa vanhan asian uudelleen pintaan ja vaikeuttaa elämää myöhemmin. Minä suosittelen lämpimästi kaikille tuollaisen teon kohdanneille, että kertokaa siitä eteenpäin. Ei pelkästään sen takia, että tekijä saa rangaistuksen. Kertokaa itsenne vuoksi. Ettette te saa sitä ”rangaistusta”, että asia vaivaa teitä myöhemmin elämässänne. Ette te ole tehneet mitään väärää! Kaikista vaikeistakin asioista voi selvitä, aina löytyy apua. Ihminen, jolle puhua ja purkaa tunteita. Jaettu taakka on aina kevyempi kantaa. Minä uskalsin olla rohkea ja tehdä rikosilmoituksen. Uskaltakaa tekin! Rikos ei ole koskaan uhrin vika.
Mitäpä tuohon nyt juuri muuta voi lisätä, kun että juuri noin. Itseensä kohdistuneista rikoksista kannattaa ja melkein pitääkin ilmoittaa, sillä siinä on monta tekijää; uhri, tekijä, mahdolliset uudet uhrit ja kaikkien näiden läheiset ihmiset, jotka osaltaan joutuvat usein kärsimään rikoksesta ja sen jälkivaikutuksista. Raiskauksiin ja muihin seksuaalirikoksiin liittyy vielä usein sitä samaa häpeän, moralismin, epäkypsän tirskumisen ja muun irrationaalisen sälän ja sosiaalisen paineen sekasotkua kuin seksuaalisuuteen yleensäkin, mikä voi varmasti osaltaan vähentää uhrin halukkuutta viedä asiaa eteenpäin, muttei sen tietysti pitäisi.

En tiedä tuliko kukaan katsoneeksi tänä iltana TV:stä enemmän tai vähemmän kahjoa Eddie Murphy -kohellusta Tähtivieras Dave (Meet Dave, 2008), mutta vaikka väliin olisi jäänytkin, niin ei siinä nyt niin kovin suurta elokuvataiteellista vahinkoa varmaan päässyt tapahtumaan, mutta leffan toisen naispääosan esittäjä Gabrielle Union liittyy aiheeseen siten, että hän toimii nykyään näkyvästi myös raiskaustukikeskusten lobbaajana ja tukijana paljolti omien kokemustensa vuoksi. Hänet nimittäin raiskattiin 19-vuotiaana kenkäkaupan ryöstön yhteydessä. Hän kuvailee tapausta omin sanoin näin:

Kuva

Gabrielle Union's Rape Confession!


In the aftermath of the unfathomable gang rape in Richmond, Gabrielle Union became outraged and disgusted by the lack of seriousness dedicated to the issue. As a result, she offered her own experience on the subject.

She said:

So as I'm on the way to shoot Chelsea Lately…I'm sad more than anything. After googling the gang rape story in Richmond and reading comments on blogs, it just leaves me sickened and really sad. The fact that race and socio-economics have been used to explain away a brutal gang rape…just sad…maybe I just have seen every kind of rapist and survivor….every race, color, religion, socio-economic status group…it's all the same…a lack of regard for violence against women. Tolerated, and in this case encouraged by the mob surrounding the perps…laughing, joking and taking pics.

When I was 19 years old, I was raped. I was working at a shoe store in California, and the store was robbed. The person robbing the store ended up putting a gun to my head and raping me. As he was raping me, I felt as though I was floating over myself, thinking, 'This isn't happening.' I blanked out and had an out-of-body experience, like I was hovering above seeing this ­horrible thing happen to someone else…not me. I was fortunate enough to go the UCLA rape crisis center after this horrific ordeal. It gave me my life back. My dignity and self-esteem were gone and they helped me find them again. That’s why I now lobby for state legislatures across the country and the federal government to help raise funds and awareness for rape crisis centers, and I speak to all different kinds of people across the country about what happened to me. My goal is to never hear the words ‘me too’ from someone after I say ‘I was raped.’

xo
Gabrielle


Lähde: http://perezhilton.com/2009-11-04-gabri ... confession
neitix
Poliisikoira Rex
Viestit: 257
Liittynyt: La Elo 11, 2007 11:53 pm
Paikkakunta: =)

Re: Yleistä keskustelua seksuaalirikoksista

Viesti Kirjoittaja neitix »

Käsittääkö ihmiset täällä ton mun tekstin niin, että 14-vuotias lapsi oli uhri ja tapahtui rikos, vaikka uhri otti rahaa vastaan? Kysyn tätä siks, kun mun mielestä oli todella pöyristyttävää lukea esim irc-galleriassa sellasia kommentteja tohon ku esim "Nussi miestä. Otti rahaa. Missä rikos? Tyhmä huora!" Ja että vanhempien pitäis antaa lapselle noottia, ettei noin saa tehdä ja myös kuulemma poliisien pitäis lisätä valitusta, että nuoret ymmärtää, ettei noin saa tehdä jne... :shock:
Valdovas
Axel Foley
Viestit: 2433
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 12:25 pm
Paikkakunta: Paikallinen ryhmä, Orionin haara 4 B 13

Re: Yleistä keskustelua seksuaalirikoksista

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

neitix kirjoitti:Käsittääkö ihmiset täällä ton mun tekstin niin, että 14-vuotias lapsi oli uhri ja tapahtui rikos, vaikka uhri otti rahaa vastaan? Kysyn tätä siks, kun mun mielestä oli todella pöyristyttävää lukea esim irc-galleriassa sellasia kommentteja tohon ku esim "Nussi miestä. Otti rahaa. Missä rikos? Tyhmä huora!" Ja että vanhempien pitäis antaa lapselle noottia, ettei noin saa tehdä ja myös kuulemma poliisien pitäis lisätä valitusta, että nuoret ymmärtää, ettei noin saa tehdä jne... :shock:
Eiväthän nuo nyt mitenkään toisiaan poissulkevia asioita ole. Seksuaaliset rikokset ovat rikoksia, mutta toki uhrikin voi omalla käyttäytymisellään ja valinnoillaan vaiukuttaa hyvinkin paljon siihen, miten suuri todennäköisyys hänellä on joutua uhriksi, eivätkä kaikki jos mitkäänkään hyvää tarkoittavat neuvot ja varoitukset ole itse tekojen hyväksymistä tai vähättelyä tai uhrin syyllistämistä, mihin minusta sorrutaan vähän turhan usein ja heppoisin perustein. Esim. tässä ihan vähän aikaa sitten suuren kohun saaneet lutkakävelyt (slut walks) antavat tässä suhteessa hiukan kaksijakoisen viestin. Toisaalta ne korostavat raiskaajan tai muun päällekävijän vastuuta ja syyllisyyttä kaikissa tilanteissa, mikä on ihan oikein, mutta korostamalla "lutkavaatetusta" ja sen hyväksyttävyyttä se samalla kritisoi ja syyllistää niitä, jotka ihan tosissaan haluaisivat vaikuttaa ennaltaehkäisevästi ko. rikosten syntyyn. Esim. taannoin (2003) Vuoden Poliisiksikin alittu rikosylikonstaapeli Marja Vuento on usein tuonut julkisuuteen aiheeseen liittyviä käytännön näkökulmia ja varoituksia, mistä häntä on toisaalta joskus hyvinkin aggressiivisesti ja minusta aiheetta kritisoitu.
Avatar
devil_doll
Javier Pena
Viestit: 1881
Liittynyt: Su Huhti 04, 2010 5:22 am
Paikkakunta: From Hell

Re: Yleistä keskustelua seksuaalirikoksista

Viesti Kirjoittaja devil_doll »

Valdovas kirjoitti:
neitix kirjoitti:Käsittääkö ihmiset täällä ton mun tekstin niin, että 14-vuotias lapsi oli uhri ja tapahtui rikos, vaikka uhri otti rahaa vastaan? Kysyn tätä siks, kun mun mielestä oli todella pöyristyttävää lukea esim irc-galleriassa sellasia kommentteja tohon ku esim "Nussi miestä. Otti rahaa. Missä rikos? Tyhmä huora!" Ja että vanhempien pitäis antaa lapselle noottia, ettei noin saa tehdä ja myös kuulemma poliisien pitäis lisätä valitusta, että nuoret ymmärtää, ettei noin saa tehdä jne... :shock:
Eiväthän nuo nyt mitenkään toisiaan poissulkevia asioita ole. Seksuaaliset rikokset ovat rikoksia, mutta toki uhrikin voi omalla käyttäytymisellään ja valinnoillaan vaiukuttaa hyvinkin paljon siihen, miten suuri todennäköisyys hänellä on joutua uhriksi, eivätkä kaikki jos mitkäänkään hyvää tarkoittavat neuvot ja varoitukset ole itse tekojen hyväksymistä tai vähättelyä tai uhrin syyllistämistä, mihin minusta sorrutaan vähän turhan usein ja heppoisin perustein. Esim. tässä ihan vähän aikaa sitten suuren kohun saaneet lutkakävelyt (slut walks) antavat tässä suhteessa hiukan kaksijakoisen viestin. Toisaalta ne korostavat raiskaajan tai muun päällekävijän vastuuta ja syyllisyyttä kaikissa tilanteissa, mikä on ihan oikein, mutta korostamalla "lutkavaatetusta" ja sen hyväksyttävyyttä se samalla kritisoi ja syyllistää niitä, jotka ihan tosissaan haluaisivat vaikuttaa ennaltaehkäisevästi ko. rikosten syntyyn. Esim. taannoin (2003) Vuoden Poliisiksikin alittu rikosylikonstaapeli Marja Vuento on usein tuonut julkisuuteen aiheeseen liittyviä käytännön näkökulmia ja varoituksia, mistä häntä on toisaalta joskus hyvinkin aggressiivisesti ja minusta aiheetta kritisoitu.
Koska usein vetoat tieteellisiin tutkimuksiin, suosittelen ottamaan selvää tutkimustuloksista, jotka koskevat sitä, vaikuttaako naisen pukeutuminen raiskatuksi tulemisen todennäköisyyteen millään tavalla... :?
Sika naiseksi

There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.
Indrid Cold
Nikke Knakkertton
Viestit: 198
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 5:54 pm

Re: Yleistä keskustelua seksuaalirikoksista

Viesti Kirjoittaja Indrid Cold »

devil_doll kirjoitti:suosittelen ottamaan selvää tutkimustuloksista, jotka koskevat sitä, vaikuttaako naisen pukeutuminen raiskatuksi tulemisen todennäköisyyteen millään tavalla... :?
Missä tällaisia tutkimuksia on tehty, ja mitkä ovat tulokset?
Avatar
Juliet Jones
Axel Foley
Viestit: 2413
Liittynyt: La Elo 23, 2008 10:40 pm
Paikkakunta: Little Stempington

Re: Yleistä keskustelua seksuaalirikoksista

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

neitix kirjoitti:Käsittääkö ihmiset täällä ton mun tekstin niin, että 14-vuotias lapsi oli uhri ja tapahtui rikos, vaikka uhri otti rahaa vastaan? Kysyn tätä siks, kun mun mielestä oli todella pöyristyttävää lukea esim irc-galleriassa sellasia kommentteja tohon ku esim "Nussi miestä. Otti rahaa. Missä rikos? Tyhmä huora!" Ja että vanhempien pitäis antaa lapselle noottia, ettei noin saa tehdä ja myös kuulemma poliisien pitäis lisätä valitusta, että nuoret ymmärtää, ettei noin saa tehdä jne... :shock:
Tuo 14-vuotias oli uhri aivan selvästi. Sen ikäinen tuskin on riittävän kypsä ymmärtämään millaiset seuraukset voi olla itsensä myymisellä, ja tässähän vielä ilmeisesti ei asiaa ajatellut tuolla tavalla (prostituutiona) ennenkuin jälkeenpäin syyllisyyttä tuntien. Sitä tukee erityisesti kuvaus tapahtuneesta, kuvaus tapahtuneen jälkeisestä ajasta aikuisuuteen saakka. Onneksi hän sai asian vietyä eteenpäin äitinsä ja viranomaisten tuella.

Vastaavanlaisiin tapauksiin, joissa raha on vaihtanut omistajaa nimenomaan alaikäiseen kohdistuneessa seksuaalirikoksessa, sanoisin, että rikos on aina tekijän rikos.
INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Yleistä keskustelua seksuaalirikoksista

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Naisia raiskataan määrä X, heistä suurin osa kai jonkun tutun miehen toimesta? Silloin ei juuri ole väliä mitä on päällä, enemmänkin mitä miehellä päässä (sisällä). Tosin ehkä silloinkin joku ukko voi saada väärän signaalin jostakin hurmaavasta vaatteesta. Eli tunne vie järkeä. Vikasuuntaan. Mutta hän silti syyllistyisi tekoon ennemmin tai myöhemmin kuitenkin suurella todennäköisyydellä.

Mutta sitten se pieni osa raiskatuista, jotka ns. puskaraiskauksen uhreja. Monesti luulisi miehen tai varsinkin miesjoukkion, joka koostuu sellaisista ei-niin-raiskausta-suunnitelleista henkilöistä voi jonkun mystisen syyn takia alkaa seurata juuri tiettyä naista, joka on "lutkahtavahko". Muutoin ehkä mies tai juuri se sakki saattaisi päätyä kiltisti kotisohvalle yksin nukkumaan.

Onneksi "lutkakkeita" raiskataan silti aika harvoin. Mutta jokainen nainen, joka on pukeutunut siten, on varmasti huomannut saavansa huomiota enemmän miehiltä. Yleensä naiset vastaavat kysymykseen "miksi tuollainen asu?", että ihan vaan siksi kun ihan itsestä tuntuu kivalta näyttää hyvältä. Sitä en oikein ymmärrä. Kun olen mies. Kai se on kuitenkin se huomion saanti muista poikkeamalla (edukseen?)?
Tapsa K
Harjunpää
Viestit: 331
Liittynyt: To Elo 18, 2011 7:34 pm

Re: Yleistä keskustelua seksuaalirikoksista

Viesti Kirjoittaja Tapsa K »

Tapsa K kirjoitti:Espoon käräjäoikeuden antamat tuomiot vuodelta 2010 raiskauksista (9kpl), törkeistä raiskauksista (2kpl) ja pakottamisista sukupuoliyhteyteen (1kpl)

pvm etunimi asia tuomio korv. uhrille huom.

23.3 Serkan raiskaus+1 muu 1v 6kk ehdollista 3600€ uhri 16v
27.4 Jyrki raiskaus+1 muu 2v 3kk 8500€ uhri 13v
26.5 Marko törk. raisk+1 muu 1v 3kk 3200€
31.5 Wael törk. raisk.+2muuta 5v 6kk 18700€
1.7 Omid raiskaus 1v 2kk ehdollista 2700€
2.9 Said raiskaus 1v 2kk 2700€
3.9 Joseph 2x raiskaus+ 1 muu 2v 7kk 13600€ 2 uhria
7.9 Saif raiskaus+1 muu 1v 9400€ uhri 14v
10.9 Ahmed 2x raiskaus+1 muu 1v 6kk ehdollista sama uhri
29.9 Esko pakottaminen sukup.yht. 6kk 3800€
4.10 Juhani raiskaus 1v 6kk ehdollista 1000€
9.11 Tuomo raiskaus+12 muuta 1v 10kk 4000€
Juttujen diaarit

R09/2078
R09/1477
R10/347
R09/2270
R10/335
R10/85
R08/7
R09/489
R09/1095
R10/191
R10/575
R10/1160
Tapsa K
Harjunpää
Viestit: 331
Liittynyt: To Elo 18, 2011 7:34 pm

Re: Yleistä keskustelua seksuaalirikoksista

Viesti Kirjoittaja Tapsa K »

INES 7 kirjoitti:10.11 Raami törkeä raiskaus 2v8kk 8500€

Kumpaa puolta tämä? Ekaks aattelin, että suomalainen sukunimi lipsahtanut, mutta voishan olla ulkomaalaistaustainen nimikin...
Tapsa K kirjoitti:Kyllä taitaa kyseinen Raami olla Bulgarian romaneja, sukunimi viittaa vahvasti siihen suuntaan.
Raamilla ei ole suomalaista henkilötunnusta, eli ei ole Suomen kansalainen. Syntynyt 1961.
Minulle ei-helsinkiläisenä Raamin osoite ei soittanut mitään kelloja, mutta tulipahan googlattua.
Raamin ilmoittamassa katuosoitteessa toimii hgin kaupungilta vuokratuissa (nykyisin häädön saaneena mutta edelleen paikalla) tiloissa eräs ry, joka majoittaa "turisteja" pihallaan.
Tapsa K
Harjunpää
Viestit: 331
Liittynyt: To Elo 18, 2011 7:34 pm

Varsinais-Suomen käräjäoikeus 2009

Viesti Kirjoittaja Tapsa K »

Varsinais-Suomen käräjäoikeuden antamat tuomiot vuodelta 2009

12.5 Mikael, nuorena henkilönä pakottaminen sukupuoliyhteyteen, 5kk ehdollista
29.5 Erno, raiskaus + lievä kavallus + maksuvälinepetos, 1v4kk, alennettu rangaistus
6.7 Ibrahim, raiskaus + lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö, 2v6kk
13.8 Mika, raiskaus, 1v6kk, yhdistetty rangaistus
29.10 Remzie, raiskaus + petos + kiristys, 1v6kk ehdollista
10.11 Halit, raiskaus + lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö, 1v10kk
17.11 Mikael, pakottaminen seksuaaliseen tekoon + pakottaminen sukupuoliyhteyteen, 5kk ehdollista
17.11 Sami, pakottaminen seksuaaliseen tekoon, 30 päiväsakkoa
26.11 Sampo, raiskaus + lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö + seksuaalinen hyväksikäyttö, 3v3kk
30.11 Ahmad, raiskaus + seksuaalinen hyväksikäyttö, 2v
30.11 Hamid, raiskaus, 1v10kk
30.11 Morteza, raiskaus, 1v10kk
21.12 Feroz, raiskaus + 3 pakottamista sukupuoliyhteyteen + 3 pahoinpitelyä + laiton uhkaus, 1v6kk ehdollista
Rezah
Christopher Lorenzo
Viestit: 1581
Liittynyt: To Kesä 14, 2007 7:04 pm

Re: Yleistä keskustelua seksuaalirikoksista

Viesti Kirjoittaja Rezah »

Onko tästä jo juttua täällä?

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194700 ... sessa.html


Tarjoan pullakahvit sille joka kertoo kenestä on kyse.
There are no crimes behind enemy lines
Vastaa Viestiin