Kolmea Vaahteraliigan pelaajaa tuomittiin ehdollisiin raiskauksesta

Tänne keskustelut seksuaalirikoksista. Muista että henkirikoksille on oma palstansa.
Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6659
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Kolmea Vaahteraliigan pelaajaa tuomittiin ehdollisiin raiskauksesta

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Helsingin Sanomat kirjoitti:http://www.hs.fi/urheilu/artikkeli/Kolm ... 5248462867

Kolmea Vaahteraliigan pelaajaa epäillään raiskauksesta
13.8.2009 16:57 | Päivitetty: 13.8.2009 19:05

LAPPEENRANTA. Amerikkalaisen jalkapallon Vaahteraliigassa pelaavan Lappeenrannan Rajaritarien kolmea amerikkalaispelaajaa epäillään raiskauksesta. Seuran mukaan pelaajat ovat olleet poliisin huostassa jo viime viikon maanantaista lähtien.

"Asia tuli minulle täytenä yllätyksenä. Olemme yrittäneet olla pelaajien tukena koko prosessin ajan", kertoo Rajaritareiden puheenjohtaja Juho Ritala.

Ritalan tietojen mukaan epäilty teko olisi tapahtunut pelaajien asunnossa lähes kaksi viikkoa sitten eli viime viikon maanantain vastaisena yönä. Ritalan mukaan miehet vangittiin viikko sitten torstaina.

Poliisi ei ole tiedottanut rikosepäilystä mitään. Seura tiedotti asiasta lopulta itse.

"Spekulaatioita tuntuu olevan melkoisesti liikkeellä tämänkokoisessa kylässä. Moni tuntuu tietävän asiasta paljonkin. Päätimme kertoa sen, minkä itsekin tiedämme."

Ritala muistuttaa, että kysymyksessä on vasta rikosepäily, vaikkakin hyvin vakava.

"Antaa poliisin tutkia rauhassa. Kyllä he sitten kertovat aikanaan", kertoi Ritala torstaina STT:lle.

Seura nousi täksi kaudeksi takaisin kotimaiseen pääsarjaan. Joukkueessa on neljä amerikkalaista pelaajaa, joista yksi, Thomas Kudyba, edelleen pelaa. Häntä ei ole epäilty mistään rikoksesta.

Seuran muut amerikkalaispelaajat saapuivat Lappeenrantaan kevään ja kesän aikana, viimeinen aivan heinäkuun lopussa. Seura pelaa runkosarjan viimeisen ottelunsa lauantaina. Joukkue on jo varmistanut pääsynsä välieriin.

"Tuskinpa pojat otteluun pääsevät. Heidän seuraava kuulemisensa on tietääkseni vasta ensi maanantaina. Kudyba taitaa olla ainut ulkomaalaisvahvistuksemme lauantaina."

Ritala toivoo joukkueelle työrauhaa.

Suomen amerikkalaisen jalkapallon liiton tiedotusvastaava Tomi Tiilikainen pitää tapausta hyvin ikävänä.

"Vastaavaa tapausta ei ole tullut tietooni sen parinkymmenen vuoden aikana, minkä olen ollut kuvioissa. Aikanaan selviää, mitä on tapahtunut. Liitto tai seura ei voi tällaisille asioille mitään", kertoi Tiilikainen torstaina.
Otsikko päivitetty tuomioistuimen käsittelyn edettyä
-NILS-
Hexan
Agentti Scully
Viestit: 675
Liittynyt: La Heinä 11, 2009 9:14 pm

Re: Kolmea Vaahteraliigan pelaajaa epäillään raiskauksesta

Viesti Kirjoittaja Hexan »

"Asia tuli minulle täytenä yllätyksenä. Olemme yrittäneet olla pelaajien tukena koko prosessin ajan", kertoo Rajaritareiden puheenjohtaja Juho Ritala.
Mitäh? Entäs uhrin tuki?!
benz. tolu. mtbe tame etbe xyl. hex. sex.
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2646
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kolmea Vaahteraliigan pelaajaa epäillään raiskauksesta

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Tekisi mieli sanoa, että jos nainen lähtee kolmen doupatun neekerin (?) matkaan, turha ulista jos saa sitä melaa.

En tiedä tapauksen taustoja mutta kun Suomessa ollaan niin alkoholilla lienee osuutta asiaan. En missään nimessä halua sanoa , että raiskauksien syy pielee naisissa itsessään mutta jos lähdet itsestään kolmen satakiloisen ameriikanvahvistuksen matkaan tiedät varsin hyvin, että illan päätteeksi sinusta tehdään juna. Joko sovinnolla tai pientä pakkoa käyttäen.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Canaris
Frank Drebin
Viestit: 389
Liittynyt: Ke Heinä 15, 2009 1:02 am

Re: Kolmea Vaahteraliigan pelaajaa epäillään raiskauksesta

Viesti Kirjoittaja Canaris »

Jack the Ripper kirjoitti:En tiedä tapauksen taustoja mutta kun Suomessa ollaan niin alkoholilla lienee osuutta asiaan. En missään nimessä halua sanoa , että raiskauksien syy pielee naisissa itsessään mutta jos lähdet itsestään kolmen satakiloisen ameriikanvahvistuksen matkaan tiedät varsin hyvin, että illan päätteeksi sinusta tehdään juna. Joko sovinnolla tai pientä pakkoa käyttäen.
Onko maailma todellla näin illuusioton paikka? Eikö naisilla ole siis muuta vaihtoehtoa kuin kutoa sukkaa kotona iltaisin?
Kaikki ovat vähän hulluja, paitsi Te ja minä..... ja joskus tuumin, että etteköhän Tekin.
Thomas Fuller
Hexan
Agentti Scully
Viestit: 675
Liittynyt: La Heinä 11, 2009 9:14 pm

Re: Kolmea Vaahteraliigan pelaajaa epäillään raiskauksesta

Viesti Kirjoittaja Hexan »

Jack the Ripper kirjoitti:Tekisi mieli sanoa, että jos nainen lähtee kolmen doupatun neekerin (?) matkaan, turha ulista jos saa sitä melaa.
Mnjääh... mutta tuskin ne doupatut gorillat sitten ainakaan mitään henkistä tukea tarvitsevat... :|

Vaikka onkin todennäköistä että mamman mussuille on itku tullut kun joutuivat suomalaisen putkan kovalle lavitsalle tutimaan! :mrgreen:
benz. tolu. mtbe tame etbe xyl. hex. sex.
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2646
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kolmea Vaahteraliigan pelaajaa epäillään raiskauksesta

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Canaris kirjoitti:
Jack the Ripper kirjoitti:En tiedä tapauksen taustoja mutta kun Suomessa ollaan niin alkoholilla lienee osuutta asiaan. En missään nimessä halua sanoa , että raiskauksien syy pielee naisissa itsessään mutta jos lähdet itsestään kolmen satakiloisen ameriikanvahvistuksen matkaan tiedät varsin hyvin, että illan päätteeksi sinusta tehdään juna. Joko sovinnolla tai pientä pakkoa käyttäen.
Onko maailma todellla näin illuusioton paikka? Eikö naisilla ole siis muuta vaihtoehtoa kuin kutoa sukkaa kotona iltaisin?
Ironia on niin hienovarainen laji, että aina sen käyttö ei onnistu. Lupaan korvaukseksi, että jos satun olemaan vapailla käräjiä asiasta käytäessä olevani paikalla Joensuun raastuvanoikeudessa. Onkin tuo mukavaksi mainittu kaupunki vielä näkemättä. Ja luvataan vielä päälle tehdä Alibin reportaasia parempi juttu aiheesta. (Tuo Alibin lyöminen laudalta ei nyt tänäpäivänä paljoa vaadi mutta kuitenkin...)

Eiku ton voiski myydä Alibille hmm...
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Canaris
Frank Drebin
Viestit: 389
Liittynyt: Ke Heinä 15, 2009 1:02 am

Re: Kolmea Vaahteraliigan pelaajaa epäillään raiskauksesta

Viesti Kirjoittaja Canaris »

^
Jalo lupaus, Ripper, joka pidetään mielessä. Suuntaa kuitenkin mieluummin Lappeerannan käräjäoikeuteen. :D
Kaikki ovat vähän hulluja, paitsi Te ja minä..... ja joskus tuumin, että etteköhän Tekin.
Thomas Fuller
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2646
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kolmea Vaahteraliigan pelaajaa epäillään raiskauksesta

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

^ Pitkä yö, pitkä yö...Joo Lpr otettava osoitteeksi. :lol:
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: Kolmea Vaahteraliigan pelaajaa epäillään raiskauksesta

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Jack the Ripper kirjoitti:Tekisi mieli sanoa, että jos nainen lähtee kolmen doupatun neekerin (?) matkaan, turha ulista jos saa sitä melaa.
Tai muutaman syntyperäisen suomalaisen pesäpalloilijan. Tai muutaman syntyperäisen suomalaisen miehen kanssa:
Kolmelle miehelle vankilatuomiot 13-vuotiaan raiskauksesta

Rovaniemen hovioikeus on tuominnut kolme nuorta miestä ehdottomiin vankeusrangaistuksiin raiskauksesta.

Nuoret miehet raiskasivat 13-vuotiaan tytön keväällä 2004. Ylivieskan käräjäoikeus antoi tuomion 23.5. 2008 ja tämän hovioikeus piti ennallaan.

Yksi miehistä tuomittiin kolmeksi vuodeksi ja kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen törkeästä raiskauksesta ja törkeästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Toinen tekijöistä sai törkeästä raiskauksesta ja lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä kolme vuotta ja 2 kuukautta.

Kolmas mies sai 2 vuotta ja 4 kuukautta vankeutta nuorena henkilönä tehdystä törkeästä raiskauksesta ja lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä.

Rangaistuksen määrään vaikutti edellä mainitun tekijän kohdalla se, että hän oli teot tehdessään ollut alle 18-vuotias.

Lisäksi miehet tuomittiin maksamaan rikoksen uhrille 31 000 euroa.

Vastaajat olivat pyytäneet hovioikeudelta syytteiden hylkäämistä tai ainakin rangaistusten ja korvausten alentamista.

Aarnos, Arttu Matias s. -83, ehdotonta vankeutta 3v 6kk.
- sai tuomion kahdessa syytekohdassa koskien törkeää raiskausta (RL 20 luku 2 pykälä 1) ja törkeää lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä (RL 20 luku 7 pykälä 1).

Peltoniemi, Tuomo Heikki Johan s. -81, ehdotonta vankeutta 3v 2kk.
- sai tuomion kahdessa syytekohdassa koskien törkeää raiskausta (ks. yllä) ja lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä (RL 20 luku 6 pykälä 1).

S., V. s.- 87, ehdotonta vankeutta 2v. 4kk.
- sai tuomion kahdessa syytekohdassa nuorena henkilönä koskien törkeää raiskausta (ks. yllä) ja lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä (ks. yllä).
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
J-aska
Armas Tammelin
Viestit: 84
Liittynyt: Su Joulu 09, 2007 11:36 pm
Paikkakunta: Imatra

Re: Kolmea Vaahteraliigan pelaajaa epäillään raiskauksesta

Viesti Kirjoittaja J-aska »

Huomenna (19 Elokuuta) todetaan nämä 3 kaveria syyttömiksi raiskaukseen tai muuhunkaan...
Mutta eipä iltalehdet tai muut siitä tule kirjoittamaan, miesten maineet vain pilalla... :roll:
Canaris
Frank Drebin
Viestit: 389
Liittynyt: Ke Heinä 15, 2009 1:02 am

Re: Kolmea Vaahteraliigan pelaajaa epäillään raiskauksesta

Viesti Kirjoittaja Canaris »

J-aska kirjoitti:Huomenna (19 Elokuuta) todetaan nämä 3 kaveria syyttömiksi raiskaukseen tai muuhunkaan...
Mutta eipä iltalehdet tai muut siitä tule kirjoittamaan, miesten maineet vain pilalla... :roll:
Mistä tällainen tieto?
Kaikki ovat vähän hulluja, paitsi Te ja minä..... ja joskus tuumin, että etteköhän Tekin.
Thomas Fuller
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2646
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kolmea Vaahteraliigan pelaajaa epäillään raiskauksesta

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Canaris kirjoitti:
J-aska kirjoitti:Huomenna (19 Elokuuta) todetaan nämä 3 kaveria syyttömiksi raiskaukseen tai muuhunkaan...
Mutta eipä iltalehdet tai muut siitä tule kirjoittamaan, miesten maineet vain pilalla... :roll:
Mistä tällainen tieto?
Jos nyt laskisivat vapaalle mutta maastapoistumiskieltoon odottamaan oikeudenkäyntiä. Ei missään kunnassa käräjäoikeuden käsittelyyn ole noin lyhyet jonot. Paitsi tietysti jos tehdään syyttämättäjättämispäätös joka olisi aika outo viikon vangitsemisen jälkeen.

Sitäpaitsi tänään en pääse Lappeenrantaan täyttämään tuota lupaustani. :roll:

Anyway Lappeenrannan "valtionhotellissa" on pojilla takuulla ollut paremmat oltavat kuin jenkkiläisessä vastaavassa.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Solmu
Adrian Monk
Viestit: 2521
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 2:19 pm

Re: Kolmea Vaahteraliigan pelaajaa epäillään raiskauksesta

Viesti Kirjoittaja Solmu »

Raiskauksesta epäillyt jenkkifutarit pysyvät vangittuina
Keskiviikko 19.8.2009 klo 19.52

Kolme raiskauksesta epäiltyä amerikkalaisen jalkapallon pelaajaa pysyvät yhä vangittuina.

Miehet olivat pyytäneet uutta vangitsemiskäsittelyä ja pääsyä vapaalle jalalle. Lappeenrannan käräjäoikeus käsitteli asiaa keskiviikkona ja päätyi pitämään heidät yhä vangittuina.

Poliisi esitti vangitsemisen jatkamista, koska miehiä epäillään rikoksesta todennäköisin syin. Vangitut ilmoittivat pyytävänsä jälleen uutta vangitsemiskäsittelyä kahden viikon päästä.

Poliisi on erittäin vaitonainen raiskausepäilyn tutkinnasta. Poliisin mukaan asiakirjat ovat salaisia, eikä kuulustelujen edistymisestä anneta tietoja.

Miehiä epäillään syyllisiksi raiskaukseen, joka tapahtui Lappeenrannassa 3. elokuuta.

STT
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009081 ... 9_uu.shtml
"Yöperho on koteloitunut"
J-aska
Armas Tammelin
Viestit: 84
Liittynyt: Su Joulu 09, 2007 11:36 pm
Paikkakunta: Imatra

Re: Kolmea Vaahteraliigan pelaajaa epäillään raiskauksesta

Viesti Kirjoittaja J-aska »

Johan meni jännäksi tämä juttu.
ja tosissaan tietoa tulee kun moni kaveri pelailee kyseisessä tiimissä tönimispalloa.
Uhriksi väitetty nainen oli tosissaan bileistä lähtenyt miesten matkaan ja viellä seuraavana
päivänä hengaillut kyseisessä porukassa, joten tuskinpa aivan vastentahtoaan seksiin suostunut... :shock:
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Re: Kolmea Vaahteraliigan pelaajaa epäillään raiskauksesta

Viesti Kirjoittaja Chopper »

J-aska kirjoitti:Johan meni jännäksi tämä juttu.
ja tosissaan tietoa tulee kun moni kaveri pelailee kyseisessä tiimissä tönimispalloa.
Uhriksi väitetty nainen oli tosissaan bileistä lähtenyt miesten matkaan ja viellä seuraavana
päivänä hengaillut kyseisessä porukassa, joten tuskinpa aivan vastentahtoaan seksiin suostunut... :shock:
Perustuuko tämä omakohtaiseen tietoon vaiko kolmannen osapuolen huhuihin/puheisiin,eli olitko itse kenties paikalla?
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Vastaa Viestiin