Joukkoraiskaus

Tänne keskustelut seksuaalirikoksista. Muista että henkirikoksille on oma palstansa.
Kampamaneetti
Poliisikoira Rex
Viestit: 282
Liittynyt: Ti Elo 10, 2010 9:11 am

Joukkoraiskaus

Viesti Kirjoittaja Kampamaneetti »


Joukkoraiskattu tyttö, 15, saikin itse syytteen "seksin harrastamisesta alaikäisenä"



Etelä-Afrikan kansalaisjärjestöt ovat sokissa 15-vuotiaan joukkoraiskauksen uhriksi joutuneen tytön kohtalosta.

BBC:n mukaan kahden nuoren raiskaamaa tyttöä syytetään seksin harrastamisesta alaikäisenä.

Tytön raiskaajat ovat 14- ja 16-vuotiaita. He saivat syytteet samaan aikaan seksin harrastamisesta alaikäisinä. Raiskaussyytteet kaatuivat näytön puutteen takia.

Raiskaus tapahtui aiemmin marraskuussa koulussa Johannesburgissa. Raiskausta todistaneet muut oppilaat kuvasivat tapauksen kamerapuhelimillaan.
IS

Siis tämäkin on vaan mahdollista afrikassa.
Jag har talat :)
onnetar
Harjunpää
Viestit: 338
Liittynyt: Su Maalis 07, 2010 4:32 pm

Re: Joukkoraiskaus

Viesti Kirjoittaja onnetar »

Mielenkiintoista.
Syytteet kaatuivat näytön puutteesta,vaikka tapahtuma oli kuvattna kännykkäkameroin?!

Oliko seksi siisollut vapaaehtoista?Oliko tyttö vapaaehtoisesti antanut kahden pojan rakastella itseään,muiden katsellessa ja kuvatessa vieressä?

Mikä oli asianomaiseten ihon väri?Itse epäilisin uhrin olleen musta ja syytettyjen valkoisia.Ihan vaan tuli mieleen,kun on puhe Etelä-Afrikasta ja syytetyt vapautettiin raskaimmista syytöksistä ja uhri sai syytteen.
markja
Adrian Monk
Viestit: 2911
Liittynyt: La Elo 18, 2007 3:44 am
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Joukkoraiskaus

Viesti Kirjoittaja markja »

Kampamaneetti kirjoitti:
Joukkoraiskattu tyttö, 15, saikin itse syytteen "seksin harrastamisesta alaikäisenä"
Siis tämäkin on vaan mahdollista afrikassa.
Suomessa raiskattu mies joutuu maksamaan elatusmaksuja raiskauksen seurauksena syntyvästä lapsesta, koska elatusvelvollisuus määräytyy vain isyyden mukaan. Mies ei voi pakottaa häntä raiskannutta naista tekemään edes aborttia, vaan on pakotettu isäksi ja elatusmaksujen maksajaksi ja perintönsä luovuttajaksi tälle lapselle.

Että kyllä sitä Suomessakin kuule, tapahtuu, sinä et vaan halua nähdä totuutta tästä pahoinvointivaltiosta.
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
MinnaLiina
Remington Steele
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Marras 15, 2010 12:09 am

Re: Joukkoraiskaus

Viesti Kirjoittaja MinnaLiina »

Juuri näin. Ja hyvällä säkällä vielä nainen väittää, että mies raiskasi hänet jonka seurauksena on raskaana ja mies saa linnatuomion ja lapsen maksettavakseen ja kovat korvaukset.

En tosin tiedä yhtään tällaista tapahtumaa, mutta voin hyvin kuvitella, että läpi voisi mennä oikeus istuimessa.
onnetar
Harjunpää
Viestit: 338
Liittynyt: Su Maalis 07, 2010 4:32 pm

Re: Joukkoraiskaus

Viesti Kirjoittaja onnetar »

Pitipä vähän kaivella asiaa.
Tutkimuksen mukaan 33% Etelä-Afrikkalaisista naisista kertoo tulleensa raiskatuksi viimeisen vuoden aikana.
Joukkoraiskaaminen on suurta hupia nuorison (nuorisokultti)keskuudessa Etelä-Afrikassa.

Uudella lailla,jossa siis laitetaan alaikäiset seksinharrastajat syytteeseen,yritetään kitkeä nuorten seksin harrastamista koulussa,ja tietysti muutenkin,mutta kouluissa seksin harrastamista pidetään varsinaisena ongelmana,nuorison keskuudessa.

Tämä tyttö siis ilmoitti tuleensa huumatuksi ja raiskatuksi kolmen pojan toimesta,joista kaksi hän tunnisti.Tapahtumasta levisi ympäriinä videomateriaalia,jonka mm. opettajat olivat nähneet ja nauraneet sille ja todenneet tytön ansainneen tapahtuman!

Myöhemmin tyttö perui raiskaussyytöksen ja kertoi seksin olleen vapaaehtoista.Lisäksi väitetään,että tytön verikokeissa ei löytynyt viitteitä huumaamiseen,mutta alkoholin käyttöön kylläkin.

Miksi tyttö perui?Ehkä hän alunperinkin valehteli,eikä tullut raiskatuksi,vaan oli aktissa,kännipäissään,mukana ihan vapaaehtoisesti ja jälkeenpäin häpeissään sitten keksi syyttää poikia raiskaamisesta.
Tai sitten hän muutti lausuntoaan pelon ja nöyryyttämisen vuoksi.
Etelä-Afrikassa on usein niin,että raiskauksesta syytetyt,jopa tunnustaneet,miehet pääsevät vapaaksi.Lisäksi luin,että jopa Etelä-Afrikan presidenttiä on,ennen valituksi tulemisestaan,syytetty raiskaamisesta.Uhri joutui muuttamaan maanpakoon ulkomaille,pelon ja uhkailun vuoksi,eikä oikeutta siis asiasta käyty.

Niin tai näin,syytteitä ei ole kuulemma hylätty vaan tutkimukset asian tiimoilta jatkuvat.
696
Armas Tammelin
Viestit: 85
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 5:02 pm

Re: Joukkoraiskaus

Viesti Kirjoittaja 696 »

Kampamaneetti kirjoitti:Siis tämäkin on vaan mahdollista afrikassa.
Kyllä mä luulen että toi onnistuis tuolla Iranin suunnallakin.
Kampamaneetti
Poliisikoira Rex
Viestit: 282
Liittynyt: Ti Elo 10, 2010 9:11 am

Re: Joukkoraiskaus

Viesti Kirjoittaja Kampamaneetti »

696 kirjoitti:
Kampamaneetti kirjoitti:Siis tämäkin on vaan mahdollista afrikassa.
Kyllä mä luulen että toi onnistuis tuolla Iranin suunnallakin.
Totta, koraani kun sallii 9v tytön kanssa yhdynnän...
Jag har talat :)
Mr. Kampamaneetti
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Kesä 02, 2009 11:21 am

Re: Joukkoraiskaus

Viesti Kirjoittaja Mr. Kampamaneetti »

Nyt oli ihan pakko kirjoittaa, ei asiaan liittyen, mutta..

Upea nimimerkki :lol:
Minä kun kuvittelin, että tällaista toista ei tulisi vastaan.
Kampamaneetti
Poliisikoira Rex
Viestit: 282
Liittynyt: Ti Elo 10, 2010 9:11 am

Re: Joukkoraiskaus

Viesti Kirjoittaja Kampamaneetti »

Mr. Kampamaneetti kirjoitti:Nyt oli ihan pakko kirjoittaa, ei asiaan liittyen, mutta..

Upea nimimerkki :lol:
Minä kun kuvittelin, että tällaista toista ei tulisi vastaan.
Kiitoksia, kiva tavata tuollainen toinen "laatuyksilö" täällä... :D :D :D
Jag har talat :)
onnetar
Harjunpää
Viestit: 338
Liittynyt: Su Maalis 07, 2010 4:32 pm

Re: Joukkoraiskaus

Viesti Kirjoittaja onnetar »

Keskiviikkona 17.11. käydyssä oikeudenkäynnissä,jossa kaikkia kolmea syytettiin alaikäisenä seksin harrastamisesta,tyttö vielä väitti,tulleensa huumatuksi ja raiskatuksi.
Tytön osalta oikeudenkäynti jatkuin torstaina 18.11. ,jossa hän myönsi seksin olleen,kaikkien osalta,vapaaehtoista.

Poikien osalta,oikeudenkäynti jatkuu 1.12.

Lapset on annettu vanhempiensa huostaan,odottamaan tulevia oikeudenkäyntejä.
seppoilmari
Martin Beck
Viestit: 776
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2008 11:37 pm

Re: Joukkoraiskaus

Viesti Kirjoittaja seppoilmari »

Muistuttaa suomalaista oikeuskäytäntöä.
ketsku
Christopher Lorenzo
Viestit: 1503
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2008 11:59 pm

Re: Joukkoraiskaus

Viesti Kirjoittaja ketsku »

markja kirjoitti:
Kampamaneetti kirjoitti:
Joukkoraiskattu tyttö, 15, saikin itse syytteen "seksin harrastamisesta alaikäisenä"
Siis tämäkin on vaan mahdollista afrikassa.
Suomessa raiskattu mies joutuu maksamaan elatusmaksuja raiskauksen seurauksena syntyvästä lapsesta, koska elatusvelvollisuus määräytyy vain isyyden mukaan. Mies ei voi pakottaa häntä raiskannutta naista tekemään edes aborttia, vaan on pakotettu isäksi ja elatusmaksujen maksajaksi ja perintönsä luovuttajaksi tälle lapselle.

Että kyllä sitä Suomessakin kuule, tapahtuu, sinä et vaan halua nähdä totuutta tästä pahoinvointivaltiosta.
No siis tätähän me emme tiedä koska laissa ei ole pykälää siitä, että myös mainitsemassasi tapauksessa mies joutuisi maksamaan elatusmaksuja. Myöskään yhtään ennakkotapausta ei ole. Niinpä voit vain arvuutella mitä tapahtuisi jos mainitsemasi skenaario toteutuisi.
Vastaa Viestiin