Mustalaiset

Sana on vapaa, jos uskaltaa...
trubaduuri
Sofia Karppi
Viestit: 447
Liittynyt: Pe Syys 04, 2020 7:59 pm

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja trubaduuri »

Ullatus! Millähän noista sukurutsareista päästäisiin eroon sillain kevyesti. Alkaa olemaan lähes yhtä suuri riesa kuin rottaongelma kasvukeskuksissa.
Eriksson
Nikke Knakkertton
Viestit: 163
Liittynyt: To Kesä 15, 2017 10:23 pm

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Eriksson »

Mulla on käsitys että mustalaiset pelkää koiria. Tämä Raineri lienee ollut joku poikkeusyksilö kun on uskaltanut koiran varastaa.
NorAdrenalin

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja NorAdrenalin »

trubaduuri kirjoitti: Ti Helmi 13, 2024 10:43 pm Ullatus! Millähän noista sukurutsareista päästäisiin eroon sillain kevyesti. Alkaa olemaan lähes yhtä suuri riesa kuin rottaongelma kasvukeskuksissa.
Mannet pitäisi sijoittaa itä-keskukseen. Siellä ne voisi keppostella neekereiden kanssa.
Rockyfist
Sabrina Duncan
Viestit: 377
Liittynyt: To Kesä 08, 2023 2:13 am

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Rockyfist »

Eriksson kirjoitti: Ke Helmi 14, 2024 12:42 am Mulla on käsitys että mustalaiset pelkää koiria. Tämä Raineri lienee ollut joku poikkeusyksilö kun on uskaltanut koiran varastaa.
Mihin tuokin olettamus perustuu, että kun yksi mustalainen pelkää koiria niin kaikki pelkää?
Jos italialainen pelkää korkeita paikkoja, niin kaikki italialaiset pelkää? Jos kreikkalainen tykkää anaaliseksistä, niin kaikki ne muutkin tykkää?

Tuossa naapurissahan noi mustalaiset paskattaa ja kusettaa taistelukoiraansa meidän oven eteen päivittäin.
Ei auta vaikka Rainer-serkku tai Leif pelkää koiria.
Luulin, että se on kuollut, mutta se onkin aloittanut koteloitumisen.
Lempo
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 90
Liittynyt: Ke Tammi 18, 2023 8:40 pm

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Lempo »

Rockyfist kirjoitti: Ke Helmi 14, 2024 1:29 am
Eriksson kirjoitti: Ke Helmi 14, 2024 12:42 am Mulla on käsitys että mustalaiset pelkää koiria. Tämä Raineri lienee ollut joku poikkeusyksilö kun on uskaltanut koiran varastaa.
Mihin tuokin olettamus perustuu, että kun yksi mustalainen pelkää koiria niin kaikki pelkää?
Jos italialainen pelkää korkeita paikkoja, niin kaikki italialaiset pelkää? Jos kreikkalainen tykkää anaaliseksistä, niin kaikki ne muutkin tykkää?

Tuossa naapurissahan noi mustalaiset paskattaa ja kusettaa taistelukoiraansa meidän oven eteen päivittäin.
Ei auta vaikka Rainer-serkku tai Leif pelkää koiria.
En tiedä pelkääkö mustalainen koiraa, mutta sen olen todistanut monta kertaa ja myös kuullut muilta, että koirat ei pidä mustalaisista. Alkavat haukkua, kun mustalainen lähestyy tai tulee samaan tilaan. Niistä kai erittyy jotain hajua, jota koira pelkää/inhoaa. Siitä olen samaa mieltä, siitä mustalaiset olisi rotuna joutanut hävitä maan päältä jo aikaa sitten. Niistä ei ole tietääkseni ollut millekään yhteiskunnalle muuta kuin haittaa, missä päin maailmaa tahansa.
Eriksson
Nikke Knakkertton
Viestit: 163
Liittynyt: To Kesä 15, 2017 10:23 pm

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Eriksson »

Rockyfist kirjoitti: Ke Helmi 14, 2024 1:29 am Mihin tuokin olettamus perustuu, että kun yksi mustalainen pelkää koiria niin kaikki pelkää?
Ei mihinkään. Kunhan mustalaisille vittuillakseni kirjoitin.

Tästä on paljon aikaa, varmaan 20 vuotta kun meidän mummu eli vielä ja oltiin hänen luonaan kylässä tytön kanssa. Mummu asui rivarissa ja meillä oli pieni koira mukana, ovikello soi ja koira rupesi räksyttämään tietysti.

Menin avaamaan ovea niin hai Ramona ja Miranda siellä harppoivat autonromuaan päin niin että pöly nousi kengistä. Ei siihen poispäin kääntymiseen muuta syytä ollut kuin sen pienen koiran haukkuminen jonka ne kuulivat, kun en minä ehtinyt niille lähtöpasseja antamaan.
raven
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: To Loka 04, 2007 1:44 am

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja raven »

Eriksson kirjoitti: Ke Helmi 14, 2024 12:42 am Mulla on käsitys että mustalaiset pelkää koiria. Tämä Raineri lienee ollut joku poikkeusyksilö kun on uskaltanut koiran varastaa.
Naispuoleinen kaveri asui aikoinaan kerrostalossa, jossa häiriköi joukko mustalaisia rappukäytävässä alituiseen. Kaverin koira oli iso, joten hän päästi sen vapaana rappusia alas, kun meni ulos. Mustalaiset luikkivat kailottamasta asuntoonsa heti kun näkivät. Eli kyllä jotkut pelkäävät.
Avatar
Ifigeneia
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: La Helmi 18, 2023 7:16 pm

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Voisi kuvitella että nimenomaan naispuoliset romanit ottavat ritolat kun verikoira (rodusta viis) tulee kohti, koska jos sellainen käy hameeseen kiinni, niin lienee melko vaikea ravistaa irti. Varsinkin jos hametta on käytetty ruokakuljetuksiin.

Romaneilla kun on näitä puhtauteen liittyviä tapoja (kuten esim. että kerrostalossa ei voi paskoa pönttöön mikäli jotain pälä pälä, kun en nyt muista miksi ei), niin ehkä koiraa pidetään saastaisena? Sellainen sitten kun haukkaisi hameesta, niin olisi työpuku pilalla vaikkei hampaanjälkiä jäisikään?
Avatar
Tarkastaja Levisi
Angus MacGyver
Viestit: 6711
Liittynyt: La Heinä 18, 2020 4:44 pm

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Tarkastaja Levisi »

Uimahallin kuntoaltaassa taannoin vesikävellessäni yksi altaaseen 'voimistelemaan' saapunut mies alkoi käyttäytyä aggressiivisesti, kun vesikävelin häntä kohti. Mies oli asemoinut itsensä paikalleen altaan toiseen pitkään reunaan vesivoimistelijain eteen niin että selkä oli reunaa vasten, jolloin ihan luonnollista että kun allasta rinkiä kierrän, tulee käveltyä muutama askel vastaan. Ukko alkoi valittaa minusta naisystävälleen tyyliin 'tuo yrittää kävellä päälle'. Tämän jälkeen alkoi karatepotkujen harjoittelu altaassa (noin 1,2 m syvä) ikäänkuin olisi jotenkin purkanut raivoaan. Tuttavani oli sitten sattunut yhtä aikaa pukuhuoneeseen, jossa mies oli pukenut päälleen kulmahousuja eli paljastui romaniksi (ristiverinen kyllä). Onko näillä porukoilla oikeasti myös valkolaisia koskevia sääntöjä tyyliin 'ei saa kävellä kohti' samaan tyyliin kuin vaikkapa säännöt siitä, mikä suku saa matkustaa Ruotsiin Siljalla ja mikä Vikingillä, vai oliko tässä kyse vaan yksinkertaisesti mahdollisesti hankalasta ja piiloaggressiivisesta tyypistä?
– Touhumme eteni yhä pitemmälle, ja kun aloimme suoraan sanoen nussia lauteilla sylikkäin, Kari Tapio räjähti, Frederik muistelee kirjassa.
RL11/6
Axel Foley
Viestit: 2183
Liittynyt: Pe Elo 07, 2020 9:53 am

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja RL11/6 »

trubaduuri kirjoitti: Ti Helmi 13, 2024 10:43 pm Ullatus! Millähän noista sukurutsareista päästäisiin eroon sillain kevyesti. Alkaa olemaan lähes yhtä suuri riesa kuin rottaongelma kasvukeskuksissa.
Ei oikeastaan mitenkään, koska sosiaalihuolto ja terveydenhoito pitää nämä emänsä nussijat elossa. Suomen emänsä nussijakanta käsittää noin 13 000 emänsä ja isänsä nussijaa. Jossain muussa maassa olisi viikate jo heilunut niin, että verisiä lakerikenkiä olisi isoja kasoja pitkin tienoota.
URSA
James Bond (David Niven)
Viestit: 11410
Liittynyt: Pe Loka 25, 2013 6:57 pm

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja URSA »

Halosta voi "kiittää" tässäkin ketjussa:
Kotuksen mukaan Halonen on ollut edistämässä Suomen romanikielen asemaa sekä romanien koulutusta.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000010238967.html

Espoossa vuonna 2021, mutta toimittajalta lipsahti.
He kohtasivat kaupan käytävällä, jolloin nainen heilautti vartijalle hametta todistaakseen, ettei sen alla olisi juomia.

VARTIJA ei uskonut naisen valetta, vaan koski naisen asuun.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010227611.html
claw
Poliisikoira Rex
Viestit: 281
Liittynyt: To Touko 28, 2020 9:20 am

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja claw »

No nyt leuka tipahti lattiaan.

Lakkovahti.jpg
Lakkovahti.jpg (59.14 KiB) Katsottu 534 kertaa
Kuvan kokoa kohtuullistettu
-NILS-
loaded
Nikke Knakkertton
Viestit: 157
Liittynyt: To Syys 30, 2021 12:21 pm

Ostaisitko koiranpennun tämän vähemmistön edustajalta?

Viesti Kirjoittaja loaded »

Tässä kaksi tapausta viikon sisällä Espoossa. Siirtäkää järjestäytyneeseen rikollisuuteen ketjuun Mustalaiset, jos haluatte.

"Koiranpennut huijattiin kasvattaja Janinalta häikäilemättömästi – ovat edelleen kateissa: "Tämä on ihan hirveää"

Koirankasvattaja Janina Fraser joutui häikäilemättömän huijauksen kohteeksi. Fraser teki suulliset kaupat kahdesta koiranpennusta, mutta ostajat jättivät eläimet maksamatta.

MTV Uutiset tavoitti Fraserin, joka kertoi tapahtumaketjun kulusta. Ostaja otti kauniaislaiseen koirankasvattajaan Fraseriin yhteyttä tori.fi -sivustolla, jossa tämä ilmoitti haluavansa ostaa tanskalais-ruotsalaisen pihakoiran pennun.
Ostajat tulivat tutustumaan koiriin Fraserin luokse torstaina. He vaikuttivat mukavilta ja rehellisiltä.
– Ostajaehdokkaalla oli veli mukanaan. Aluksi heidän tarkoituksenaan oli ostaa vain yksi koira, mutta vierailulla myös veli ilmoitti haluavansa oman pennun, Fraser kuvailee.

Fraser piti ajatusta hyvänä. Hän olikin mielissään, että kaksi pentua pääsisivät saman perheen omistukseen. Ostajat ottivat koirat heti mukaansa.
– Silloin ei vielä mitenkään hälytyskellot soineet, Fraser jatkaa.
Koirankasvattajana Fraser on toiminut vuodesta 1997 lähtien. Viime kesänä hän avasi Dana's Bengallight -kennelin sivutoimenaan. Tapaturmaeläkkeellä oleva Fraser pitää koirien kasvattamista hyvänä terapiana. Hänen lääkärinsä oli mielissään, että pelkän kivun ajattelun tilalle on tullut puuhailu koirien kanssa.

"Poliisi neuvoi tekemään rikosilmoituksen"
Fraser teki ostajan kanssa Kennelliiton kauppasopimuksen. Hän kuitenkin huomasi, että toisen kaupattavan koiran rekisterinumero oli kauppakirjassa vahingossa väärä ja lupasi korjata asian pikimmiten. Siinä kohtaa papereita ei oltu vielä allekirjoitettu.
Ostajat lupasivat maksaa Fraserin tilille kahdesta pennusta kauppahinnaksi sovitun 2 800 euroa ja ilmoittivat summan tulevan isänsä tililtä.
– Minulle tuli ilmoitus, että rahat olisi maksettu, mutta siinä kohtaa ne eivät näkyneet vielä tililläni, Fraser sanoo.
Fraser kertoi Facebook-päivityksessään, että koirat on sirutettu.
Nukutun yön jälkeen rahoja ei vieläkään näkynyt. Ostaja ei vastannut puhelimeen, vaikka oli sovittu, että Fraser käy viemässä kunnossa olevat asiakirjat. Jokin oli selvästi pielessä.
– Soitin Uudenmaan poliisipäivystykseen ja kysyin mitä tehdä. Poliisi neuvoi tekemään rikosilmoituksen, Fraser jatkaa.
Fraser kertoi poliisille tapahtumien kulun. Yllättäen hän sai tori.fi-käyttäjätililleen uuden viestin.
– Viestittäjä kertoi ostaneensa koirani, mutta joltain muulta kuin minulta, Fraser hämmästeli.
Hän pyysi viestittäjää soittamaan.
– Henkilö puhelimen toisessa päässä vaati minulta tuhatta euroa, jotta saisin koirani takaisin.
Fraser pitää koirien kasvattamista hyvänä terapiana.
Fraser sai puhelunkeskustelun talteen, jonka hän luovutti poliisille. Sen jälkeen hän sai uuden viestin. Viestittäjä kertoi tietävänsä, kenellä koirat olivat.
– Tällä kertaa viestittäjä vaati 400 euroa, että saisin koirani takaisin, Fraser lisää.
Kaikki tiedot luovutettiin poliisille, eikä Fraser taipunut vaatimuksiin.
Viestittäjä vaati pentujen palauttamisesta eri rahasummia.

"Ihmistuntemus petti"
Huoli koirista on Fraserilla kova.
– Haluan koirat takaisin, kun en tiedä missä ne ovat. Tämä on ihan hirveää.
Kauniaislainen haluaa antaa varoittavan esimerkin tapahtuneesta.
– Maksu Mobilepaylla, käteismaksulla tai tilinsiirrolla, niin, että rahat näkyvät heti tilillä, Fraser huomauttaa.
Fraser on saanut jonkin verran viestejä siitä, miten hän on voinut mennä lankaan tällaisessa asiassa. 26 vuoden koirankasvatusurallaan hän ei kuitenkaan ole törmännyt vastaavaan.
– Ihmistuntemus. Se petti nyt, Fraser summaa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/koi ... #gs.5e7sq5

Ja espoolaisen yksityishenkilön päivitys samalta eli tältä viikolta:

"Erittäin ahdistava kokemus eilen kävi ☹️! Nainen soitti minulle että halua ostaa koiranpennun, vähän haastattelin hänet ja kuulosti kaikki aivan erinomaiselta että koiralle löytyy uusi hyvä koti. Sanoin hänelle että sopii tulla vaikka klo oli jo 21.00. Sitten hän tuli miehensä kanssa ja mulla heti heräsi joku epäily että kaikki ei ole kunnossa koska kaikki mitä he puhuivat oli niin feikkiä.

No koiraan he ihastuivat heti ja kysyivät tilinro. Mä kysyin taas että eikö käteinen käy niin he alkoivat väitä että eivät voi nosta noin ison summan että raja muka täynnä, sitten mä kysyin onko mikä pankki niin oli tietysti eri pankki kuin minulla mutta olen jatkanut ko leikki heidän kanssa koska ymmärsin jo melko heti että eivät ajo maksaa edes. He alkoi väitä että se näkyy heti minulla ja että heillä ei ole Pivo eikä Mp eikä pankkitunnuksia että nuo saa laadattua, eli klassinen tarina, sitten mä sanoin että kokeillaan 1,- eur vain ja jos tulee saa loput laita.

Sitten se nainen pisti tietysti koko summan,, niin kuin,, ja tilille ei tullut mitään heti kuten he väitti, sekä hän nopeasti näytti kuitti että se on maksettu eli vain lukee että maksettu, no mä sanoin että näyttää oikea kuitti tilitapahtumista ja se väitti että tuo on yritystili ja siellä eri syysteemi ja että hänen kirjänpitäjä jos se soita voi lähetä mulle kuitin maksusta, huhhuh! Meni varma yli 30 min että he yritti puhumalla valheita mulle todista jotain.

Sitten mä aloittanut jo melko korkealla äänellä puhua ja otin koiran syliin ja sanoin että koiran saa hakea kun suoritus näkyy tilillä ja piste ja sanoin mulla ikäviä kokemuksia on jo ja että he tietävät missä asun ja jos maksu lähti rehellisesti mun tilille niin täältä mua löydetään. Sitten he alkoi vaatia että annan heille takas yli tonnin tai koiran, tämä tuntu jatkunut pitkään ja olin yksin kotona. Alkoi ahdistaa todella paljon kun pelkäsin jos jotain pahempaa käy ja voivat repiä koiran sylistä pois, sain tunnin kinastelun jälkeen heitä ulos, he huusi että tekevät minusta rikosilmoituksen, kokeilivat jos sillä saa pelotella mua vielä ja annan joko koiran tai rahan. Mulla oli 2 tuntia ton jälkeen hirveä ahdistus ja tärinä kun kokoajan pelkäsin.

Hei eivät ole suomalaisia vaikka puhuvat sujuva Suomea, naisella on mustat hiukset, huppari, legginsit ja korkokengät hän on kokoa M-L, mies suht pyöreä, tukka tumman ruskea, beige takki, mustat housut ja kiiltävät kengät. Joten olkaa varovaisia uskon just tollaiset ostaa tolla tavalla hyväuskoisilta just eläimiä ja elektroniikkattomasti-ovat-edelleen-kateissa-tama-on-ihan-hirveää"

Tekstiä jaksotettu ja uutista lyhennetty
-NILS-
vZQkfXupE2nN
Susikoski
Viestit: 39
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2022 5:56 pm

Re: Ostaisitko koiranpennun tämän vähemmistön edustajalta?

Viesti Kirjoittaja vZQkfXupE2nN »

Minkä helvetin takia kukaan asioisi missään yhteydessä mustalaisten kanssa? Puhumattakaan siitä että päästäisi heitä omaan kotiinsa.
loaded
Nikke Knakkertton
Viestit: 157
Liittynyt: To Syys 30, 2021 12:21 pm

Re: Ostaisitko koiranpennun tämän vähemmistön edustajalta?

Viesti Kirjoittaja loaded »

Se, että jälkimmäinen sanoo: "he eivät ole suomalaisia vaikka puhuvat sujuva Suomea" ei mielestäni ole kovin uskottava, koska romaneilla on oma nuotti, joka ulkomaalaisesta voi kuulostaa erikoiselta. Myöskään tuo koirankasvattaja ei puhu äidinkielenään suomea.
Vastaa Viestiin