Mustalaiset

Sana on vapaa, jos uskaltaa...
ItseoppinutN
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 91
Liittynyt: Ma Huhti 22, 2019 5:55 am

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja ItseoppinutN »

Leggio kirjoitti: La Kesä 20, 2020 8:41 pm
ItseoppinutN kirjoitti: La Kesä 20, 2020 3:30 pm Mä tunnen paljon romaneja, koska heitä asuu kylässä paljon. Samaan aikaan koulussa heitä oli kanssani useita. Osa heistä on edelleen ystäviäni, yli 30vuoden ajan ja tunnen myös heidän perheensä hyvin. Tiedän, että on olemassa niitä paskoja, varastavia, ryöstäviä ja väkivaltaisia ihmisiä, mutta ei se mene oikein, että kaikki leimataan sellaisiksi. Kukaan ei kenenkään toisen rötöksistä tai käytöksestä ole vastuussa ja siksi on turhaa yleistää ja asettaa ne kunnollista elämää elävät ihmiset samalle viivalle näiden paskojen kanssa. Kusipäisiä on jokaisessa kulttuurissa tai väestössä aivan samalla tavalla. Kusipäisten vanhempien lapsista tulee kusipäitä aika väistämättä joka tapauksessa ja se on täällä armaassa Suomessamme nähtävissä myös meissä valkoisissa.

Mulla ei montaa huonoa kokemusta ole romaneista ja kyllähän sen järjellä ja silmällä näkee keneen kannattaa tutustua. Tutustukaa niihin tavallista elämää viettäviin ihmisiin ihan reippaasti. Saatatte yllättyä positiivisesti jos uskaltaudutte ulos siitä kuplastanne.
Oletko mustalainen?
En ole. Lue ensimmäinen kommenttini, niin ehkä ymmärrät mistä puhun. Ja mitä sitten vaikka olisin? Millä tapaa liittyisi tähän keskusteluun?
Ei ole väliä, onko kissa musta vai valkoinen, kunhan se pyydystää hiiriä.

— Deng Xiaoping
ItseoppinutN
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 91
Liittynyt: Ma Huhti 22, 2019 5:55 am

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja ItseoppinutN »

persearska kirjoitti: Ma Kesä 22, 2020 7:00 pm Harmi kun ei ollut Auschwitziin menevä juna ja eletty -40 luvulla.
Harmi, kun sä et ole osunut jonkun koulusurmaajan luodin eteen. ❤️

Ei tälä palstalla näköjään saa älyllä varustettua keskustelua aikaiseksi. Ymmärrän toki, jos keskustelijoiden ikä on 15-18v, että keskustelun taso on tätä luokkaa, mutta käsittääkseni tää palsta on tarkoitettu aikuisille.
Ei ole väliä, onko kissa musta vai valkoinen, kunhan se pyydystää hiiriä.

— Deng Xiaoping
ItseoppinutN
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 91
Liittynyt: Ma Huhti 22, 2019 5:55 am

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja ItseoppinutN »

Sverdlov kirjoitti: Ma Kesä 22, 2020 12:21 pm Mustalaisnainen todisti minulle tänään että hän on rasisti!

Tikkurilan asemalla oli mustalaisjoukkio lähdössä Pieksämäelle IC 65 -junalla. He lainehtivat kovalla metelillä laiturille ja naishenkilö ryykäsi ensin kysymään vanhalta rouvalta ovatko he oikeassa paikassa ja näytti lippusiimaa. Arvattavasti lukutaidottomuudesta johtuen hän näytti kaikkien heimolaisten liput, mutta rouva ei osannut sanoa oikein mitään. Sitten ennustajaeukko suuntasi luokseni ja jo kaukaa aloitti meluamisen johon vastasin tiukasti venäjäksi etten puhu suomea. Nainen meni ohi ja kuulin hänen mennessään tuhahtavan: "Hö, ryssä!"

Tuon selvemmin ei voi enää kertoa olevansa vihamielinen muita ihmisiä kohtaan. No, kysely jatkui vielä pitkään, jonka jälkeen he avasivat laukun ja rupesivat tankkaamaan muovipurkeista vitamiineja. Tai mistä minä tiedän, mutta vastaavanlaisia purkkeja olen nähnyt käytettävän lääkkeissä.

Hyvää matkaa kaikille.

Ihanko totta? No mutta, sehän täytyy tarkoittaa, että kaikki mustalaiset Suomessa, n. 13 000 ihmistä ovat samanlaisia?

Missä on järki? Kuinka pitkälle olet itse opiskellut, kun kirjoittamaan olet ainakin oppinut. 😄
Ei ole väliä, onko kissa musta vai valkoinen, kunhan se pyydystää hiiriä.

— Deng Xiaoping
ItseoppinutN
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 91
Liittynyt: Ma Huhti 22, 2019 5:55 am

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja ItseoppinutN »

Sverdlov kirjoitti: Ma Kesä 22, 2020 12:21 pm Mustalaisnainen todisti minulle tänään että hän on rasisti!

Tikkurilan asemalla oli mustalaisjoukkio lähdössä Pieksämäelle IC 65 -junalla. He lainehtivat kovalla metelillä laiturille ja naishenkilö ryykäsi ensin kysymään vanhalta rouvalta ovatko he oikeassa paikassa ja näytti lippusiimaa. Arvattavasti lukutaidottomuudesta johtuen hän näytti kaikkien heimolaisten liput, mutta rouva ei osannut sanoa oikein mitään. Sitten ennustajaeukko suuntasi luokseni ja jo kaukaa aloitti meluamisen johon vastasin tiukasti venäjäksi etten puhu suomea. Nainen meni ohi ja kuulin hänen mennessään tuhahtavan: "Hö, ryssä!"

Tuon selvemmin ei voi enää kertoa olevansa vihamielinen muita ihmisiä kohtaan. No, kysely jatkui vielä pitkään, jonka jälkeen he avasivat laukun ja rupesivat tankkaamaan muovipurkeista vitamiineja. Tai mistä minä tiedän, mutta vastaavanlaisia purkkeja olen nähnyt käytettävän lääkkeissä.

Hyvää matkaa kaikille.

Pitää ihan kysyä vielä, että mikä sun sai ajattelemaan, että nainen ei osaa lukea tai että hän on ennustaja? Valitettavasti tarinasi kuulostaa keksityltä. Vastaavanlaisia tarinoita olen kuullut jo vuosi kymmeniä, kun olen esittänyt positiivisen kokemuksen ko. yhteisöstä.
Pointtini oli ensimmäisessä kommentissa jo, että ota ihminen ihmisenä vastaan, niin luultavasti myös useammin sinua vastaan tulee ihminen, mutta tuo asennevamma jonka sinä omistat, niin sen myötä tulet saamaan vaan ikävämpiä kohtaamisia enemmän kuin niitä parempia.
Ei ole väliä, onko kissa musta vai valkoinen, kunhan se pyydystää hiiriä.

— Deng Xiaoping
ItseoppinutN
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 91
Liittynyt: Ma Huhti 22, 2019 5:55 am

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja ItseoppinutN »

Sherlock John Holmes kirjoitti: Su Kesä 21, 2020 11:04 pm Eikös ne ongelmat juuri siitä kumpua, että heidän keskuudessaan on yleinen konsensus siitä, että valkoisilta saa varastaa ja heitä saa kohdella huonosti. Koska he tekevät sitä romaneille. Eli ihan vastaavaa on yleistys siellä leirissä.
Valitettavasti, mä en voi tähän yhtyä. Useinhan se juuri näin menee. Jos olet seurannut yhtään uutisointia maailmalta tämän BLM-kampanjoinnin ympäriltä. Mustat katsoo oikeudekseen käyttää väkivaltaa heitä kohtaan väkivaltaa ja rasismia käyttäviä valkoisia kohtaan. Tämä valitettavasti on sellainen oravan pyörä joka pyörii maailman tappiin saakka, ellei orava tajua hypätä pyörästä pois. Eli joku tajua, että tämä ei kannata.

Mä puhun porukasta, jotka tunnen. He eivät varasta, he eivät ryöstä, eikä käyttäydy huonosti. Ei nuoret, vanhat, eikä vielä vanhemmat. Minun ei ole ikinä tarvinnut pelätä, että mun kodista olisi viety jotain, kun joku ystävistä on ollut kylässä ja jos taas minä olen heillä kylässä, ei silloinkaan. Kylässä heillä ollessa olen kuin korkea arvoinen kutsuvieras, niin vieraanvaraisia ovat. En tietysti vaadi erityiskohtelua ja usein nuorempana vaivaannuin sellaisesta, mutta nykyään olen jo tottunut ja avoimesti ollaan keskusteltu ystävän kanssa, että se on heille kunnia asia saada vieraita kotiin ja vieraista pidetään huolta. Edes perheen pienimmät eivät ole koskaan minua huonosti kohdelleet.

Tutustukaa oikeesti niihin ihmisiin, en lähde tutustumaan metroradan varrella nähtäviin päihteiden käyttäjiin, en minkään maalaisiin ihmisiin, mutta normaali elämää eläviin ihmisiin tutustun mielelläni.

Siskoni naapurissa asuu romaninainen, nuori yksinhuoltaja. Olen muutaman kerran tavannut häntä ohimennen ja hänkin todella mukava ihminen. Muut siskon naapurit kulkee lippis syvällä silmillä, haisee pahalle, jollain kaljatölkki kädessä yms mutta kukaan ei edes tervehdi. Tämä romaninainen tervehtii aina. Antakaa mahdollisuus.
https://tse2.mm.bing.net/th?id=OGC.1884 ... 2Q3pFJo%3d https://tse2.mm.bing.net/th?id=OGC.1884 ... 2Q3pFJo%3d isiin yai
Ei ole väliä, onko kissa musta vai valkoinen, kunhan se pyydystää hiiriä.

— Deng Xiaoping
tattoohell
Armas Tammelin
Viestit: 78
Liittynyt: Ma Syys 10, 2012 12:20 am

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja tattoohell »

Kalle-Ville kirjoitti: La Kesä 20, 2020 1:26 pm Tämä väestönosa se vaan pääosin elelee sopeutumatta vielä useiden satojen vuosien jälkeenkään suomalaiseen kulttuuriin ja elämänmenoon. Kaiken lisäksi suomalaiset veronmaksajat elättävät heitä sosiaalituilla sekä usein myös heti täysi-ikäisyyden saavuttamisen jälkeen alkavalla työkyvyttömyyseläkkeellä.

Työkyvyn puuttumisesta huolimatta noiden nuorten eläkeläisten rikostentekokyky sen sijaan on usein varsin hyvä, joten he työllistävät runsaasti maamme oikeuslaitosta avustajineen, joiden palkkiot jätetään tietenkin veronmaksajien kustannettavaksi.

Mustalaiset (romanit) lienee ainut etninen ryhmä Euroopassa joka elelee pääosin tuilla eli ovat kirjaimellisesti loiseläimiä. Kaikenlisäksi erittäin itsekeskeisiä ja ylpeilevät omalla kulttuurillaan vaikka ovat Intian & Pakistanin (Punjab) seudulta lähteneen roskasakin jälkeläisiä. Intiassa on tuhansia vuosia ollut kastijärjestelmä ja näiden esi-isät ovat ilmeisesti lähteneet sen vuoksi pois koska kuuluivat alimpaan kastiin. Se selittänee miksi näillä ei ole älyä käydä korkeakoulututkintoa tai menestyä työelämässä kuten muilla kansoilla. Jokaisella mustalaisella on joku vankilassa istunut sukulainen mutta onko samaa saamelaisilla, suomenruotsalaisilla tai tataareilla? miksi tämä Intiasta tullut roskasakki ei ole edes 500v sopeutunut? Ja jos joku alkaa inisemään että mustalaiset kokevat rasismia niin se johtuu ihan aiheesta, väittävät kunnioittavan vanhuksia vaikka huijaavat ja kusettavat kantaväestön vanhuksia minkä kerkiävät. Ennen valepoliisiaikaa monet mustalaiset menivät "virpomaan" pääsiäisen tienoilla yksinäisten vanhusten luo tai pyytämään "vettä" ja samalla katosi lompakko sekä arvoesineet. Suomessahan on tehty yksi todistettu rasistinen murha ja tekijänä yllätys yllätys mustalaispoika joka netissä ennen murhaa kertoi vihaavansa suomalaisia vaikka suomalaiset veronmaksajat kustantavat sen loiselukan elämisen täällä.

Enää ei saa rasisminpelon vuoksi estää mustalaisten pääsyä baareihin vaikka baarinomistajat tietävät että kun Intian pojat saavat tarpeeksi alkoholia alkaa jumalaton mölyäminen ja riidan haastaminen, alibi-lehdissä on jatkuvasti juttua kuinka mustalaislauma käy yksinäisen tyypin kimppuun puukolla kun ei ole munaa eikä voimaa taistella mies miestä vastaan. Sitten on edelleen idiootteja suomalaisia ketkä luottavat näihin ja lopulta tulevat kusetetuksi. Se että tuntee yhden tai kaksi mustalaista jostain seurakunnasta ei meinaa sitä että näihin syöpäläisiin voisi luottaa.
Joka 3 raiskaaja on ulkomaalainen mutta vasemmiston mielestä kyseessä on yksittäistapaus josta ei saisi puhua.
tattoohell
Armas Tammelin
Viestit: 78
Liittynyt: Ma Syys 10, 2012 12:20 am

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja tattoohell »

Ja vielä mustalaisten loisimiseen niin veikkaan vahvasti että yli 95% Suomen mustalaisista on tuilla eläviä loisia. Jos yhtään facebookista tiedätte/tunnette niin mustalaisten yleisimmät "ammatit" ovat Jeesus Kristus, Elämän koulu, Mercedes Benz :D :D

Jos Suomessa ei olisi Kelaa eikä sosiaalitoimistoa niin nämä kerjäisivät kadulla ja elelisivät kaatopaikoilla Itä-Euroopan romaneiden tapaan.
Joka 3 raiskaaja on ulkomaalainen mutta vasemmiston mielestä kyseessä on yksittäistapaus josta ei saisi puhua.
Lurkkeri
Armas Tammelin
Viestit: 82
Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 2:24 am

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Lurkkeri »

Suomi olisi oikeasti parempi paikka ilman mustalaisia. Vähemmän rikollisuutta, vähemmän huijattuja yhteiskunnan tukia. Se yksi prosentti kunnon mustalaisia ei auta, koska eivät saa muutettua ryhmäänsä kunnolliseksi.
"Luulekko ettei löyvy?"
persearska
Martin Riggs
Viestit: 625
Liittynyt: To Helmi 13, 2020 6:29 pm

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja persearska »

ItseoppinutN kirjoitti: Ti Kesä 23, 2020 12:50 am
persearska kirjoitti: Ma Kesä 22, 2020 7:00 pm Harmi kun ei ollut Auschwitziin menevä juna ja eletty -40 luvulla.
Harmi, kun sä et ole osunut jonkun koulusurmaajan luodin eteen. ❤️

Ei tälä palstalla näköjään saa älyllä varustettua keskustelua aikaiseksi. Ymmärrän toki, jos keskustelijoiden ikä on 15-18v, että keskustelun taso on tätä luokkaa, mutta käsittääkseni tää palsta on tarkoitettu aikuisille.
Voi heltaltanteltan.
Sinun sukupolvi keksi kouluampumiset, ei minun.
Sinun sukupolven mannet keksi valepoliisit.
Ainoat torakat joilla pokkaa kusettaa maamme vanhuksia jotka taistelleet itsenäisyytemme puolesta.
Mieti sitä mannelovers💖

Siinä iltalukemista ************
Romanien henkirikostilastojen julkistamisesta puhkesi riita – romanijärjestöt syyttävät tutkijoita rasismista ja vaativat selvitystä
https://yle.fi/uutiset/3-11042210
Marja
Martin Beck
Viestit: 759
Liittynyt: To Tammi 24, 2019 7:45 pm

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Marja »

Tämä nuoren mannen tekemä rasistinen murha oli sinällään erikoinen koska oli muistaakseni ensimmäinen kantista kohdannut (ventovierasta) ja hullumpaa vielä ,teko suoritettiin kesken TyöPäivän !!! (työskenteli puhelinmyyjänä) levotonta jantterilla ollut tämänkin jälkeen.
Dope Boy
Axel Foley
Viestit: 2021
Liittynyt: To Marras 17, 2016 10:52 pm

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Dope Boy »

Kaikki mannet kuopan reunalle ja kuula niskaan!
"If you aim for a king, you better not miss"
Liito Narkki
Armas Tammelin
Viestit: 82
Liittynyt: Ti Huhti 28, 2020 5:53 pm

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Liito Narkki »

ItseoppinutN kirjoitti: Ti Kesä 23, 2020 12:42 am
Liito Narkki kirjoitti: Su Kesä 21, 2020 2:34 pm
ItseoppinutN kirjoitti: La Kesä 20, 2020 3:30 pm
Mulla ei montaa huonoa kokemusta ole romaneista ja kyllähän sen järjellä ja silmällä näkee keneen kannattaa tutustua. Tutustukaa niihin tavallista elämää viettäviin ihmisiin ihan reippaasti. Saatatte yllättyä positiivisesti jos uskaltaudutte ulos siitä kuplastanne.
Entäs kun mulla ei oo montaa hyvää kokemusta romaneista?
Sit täytyy kysyä, että minkälaisissa tilanteissa olet heitä tavannut? Oletko tutustunut yhteenkään ennakkoluulottomasti ja henkilökohtaisesti? Aivan kuin esimerkiksi perus Matti tai Maija Virtaseen?
Erilaisissa tilanteissa, pääosassa sellaisissa, jossa ovat halunneet minulta jotain. Lähempää tuttavuutta en ole tehnyt. Pari puolimannea tunnen,
Sverdlov
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1407
Liittynyt: Pe Marras 11, 2016 9:28 am

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja Sverdlov »

ItseoppinutN kirjoitti: Ti Kesä 23, 2020 1:02 am
Sverdlov kirjoitti: Ma Kesä 22, 2020 12:21 pm Mustalaisnainen todisti minulle tänään että hän on rasisti!

Tikkurilan asemalla oli mustalaisjoukkio lähdössä Pieksämäelle IC 65 -junalla. He lainehtivat kovalla metelillä laiturille ja naishenkilö ryykäsi ensin kysymään vanhalta rouvalta ovatko he oikeassa paikassa ja näytti lippusiimaa. Arvattavasti lukutaidottomuudesta johtuen hän näytti kaikkien heimolaisten liput, mutta rouva ei osannut sanoa oikein mitään. Sitten ennustajaeukko suuntasi luokseni ja jo kaukaa aloitti meluamisen johon vastasin tiukasti venäjäksi etten puhu suomea. Nainen meni ohi ja kuulin hänen mennessään tuhahtavan: "Hö, ryssä!"

Tuon selvemmin ei voi enää kertoa olevansa vihamielinen muita ihmisiä kohtaan. No, kysely jatkui vielä pitkään, jonka jälkeen he avasivat laukun ja rupesivat tankkaamaan muovipurkeista vitamiineja. Tai mistä minä tiedän, mutta vastaavanlaisia purkkeja olen nähnyt käytettävän lääkkeissä.

Hyvää matkaa kaikille.

Pitää ihan kysyä vielä, että mikä sun sai ajattelemaan, että nainen ei osaa lukea tai että hän on ennustaja? Valitettavasti tarinasi kuulostaa keksityltä. Vastaavanlaisia tarinoita olen kuullut jo vuosi kymmeniä, kun olen esittänyt positiivisen kokemuksen ko. yhteisöstä.
Pointtini oli ensimmäisessä kommentissa jo, että ota ihminen ihmisenä vastaan, niin luultavasti myös useammin sinua vastaan tulee ihminen, mutta tuo asennevamma jonka sinä omistat, niin sen myötä tulet saamaan vaan ikävämpiä kohtaamisia enemmän kuin niitä parempia.
Helevettiäkö sössötät! Jos minä sanon mustalaisämmälle venäjäksi etten puhu suomea - eli kohtaan hänet ihmisenä - niin ämmä vastaa rasistisesti. Sopiiko, että kerrot nyt julkisesti, miten minun olisi pitänyt menetellä. Yksityiskohtaisesti. Jos ymmärrät mitä tarkoitan.
Anteeksi nimimerkkini, mutta en tiedä mihin päin sen pitäisi viitata?
JammuSetä

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja JammuSetä »

Leggio kirjoitti: La Kesä 20, 2020 8:41 pm
ItseoppinutN kirjoitti: La Kesä 20, 2020 3:30 pm Mä tunnen paljon romaneja, koska heitä asuu kylässä paljon. Samaan aikaan koulussa heitä oli kanssani useita. Osa heistä on edelleen ystäviäni, yli 30vuoden ajan ja tunnen myös heidän perheensä hyvin. Tiedän, että on olemassa niitä paskoja, varastavia, ryöstäviä ja väkivaltaisia ihmisiä, mutta ei se mene oikein, että kaikki leimataan sellaisiksi. Kukaan ei kenenkään toisen rötöksistä tai käytöksestä ole vastuussa ja siksi on turhaa yleistää ja asettaa ne kunnollista elämää elävät ihmiset samalle viivalle näiden paskojen kanssa. Kusipäisiä on jokaisessa kulttuurissa tai väestössä aivan samalla tavalla. Kusipäisten vanhempien lapsista tulee kusipäitä aika väistämättä joka tapauksessa ja se on täällä armaassa Suomessamme nähtävissä myös meissä valkoisissa.

Mulla ei montaa huonoa kokemusta ole romaneista ja kyllähän sen järjellä ja silmällä näkee keneen kannattaa tutustua. Tutustukaa niihin tavallista elämää viettäviin ihmisiin ihan reippaasti. Saatatte yllättyä positiivisesti jos uskaltaudutte ulos siitä kuplastanne.
Oletko mustalainen?
Kirjoitustyylistä ja sanavalinnoista näkee että päivänselvä mannehan siellä kirjoottelee.
ItseoppinutN
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 91
Liittynyt: Ma Huhti 22, 2019 5:55 am

Re: Mustalaiset

Viesti Kirjoittaja ItseoppinutN »

persearska kirjoitti: Ti Kesä 23, 2020 6:17 pm
ItseoppinutN kirjoitti: Ti Kesä 23, 2020 12:50 am
persearska kirjoitti: Ma Kesä 22, 2020 7:00 pm Harmi kun ei ollut Auschwitziin menevä juna ja eletty -40 luvulla.
Harmi, kun sä et ole osunut jonkun koulusurmaajan luodin eteen. ❤️

Ei tälä palstalla näköjään saa älyllä varustettua keskustelua aikaiseksi. Ymmärrän toki, jos keskustelijoiden ikä on 15-18v, että keskustelun taso on tätä luokkaa, mutta käsittääkseni tää palsta on tarkoitettu aikuisille.
Voi heltaltanteltan.
Sinun sukupolvi keksi kouluampumiset, ei minun.
Sinun sukupolven mannet keksi valepoliisit.
Ainoat torakat joilla pokkaa kusettaa maamme vanhuksia jotka taistelleet itsenäisyytemme puolesta.
Mieti sitä mannelovers💖

Siinä iltalukemista ************
Romanien henkirikostilastojen julkistamisesta puhkesi riita – romanijärjestöt syyttävät tutkijoita rasismista ja vaativat selvitystä
https://yle.fi/uutiset/3-11042210
Valitettavasti olet väärässä sukupolven suhteen. Ero meissä on se, että minun ei tarvitse lukea noita mediaseksikkäitä artikkeleita, koska ymmärrän ihmisyydestä jotain. Kyllä me vaaleatkin osaamme kusettaa ja varastaa ja tappaa ja... You name it. Ei siihen kulttuuri tai erilainen pukeutuminen vaikuta.
Ei ole väliä, onko kissa musta vai valkoinen, kunhan se pyydystää hiiriä.

— Deng Xiaoping
Vastaa Viestiin