Yhteytesi "järjestöihin"?

Sana on vapaa, jos uskaltaa...

Mitenkä on?

En tunne ketään, enkä haluakaan.
188
42%
Kaverin kummin kaima on hangaround.
115
26%
Lähipiirissä (jopa sinä?) on member tms.
144
32%
 
Ääniä yhteensä: 447

Insneaker
Armas Tammelin
Viestit: 83
Liittynyt: Ma Helmi 04, 2008 2:10 pm

Viesti Kirjoittaja Insneaker »

Ensimmäinen viestini tälle foorumille ja lisään korteni kekoon muutaman tarinan muodossa järjestäytyneestä rikollisuudesta ja rikoksentekijöistä muutenkin.

Tarinat ja sepustukset siis itselleni sattuneita juttuja ja jo kaukana historiassa kaikki. Toivottavasti nautitte mokomuksista siitäkin huolimatta. :)
"Rikollisia" ja rikollisia siis on tullut tunnettua liivijengiläisistä lähtöisin ja osille olen todella suuressa kiitollisuuden velassa. Ei siten, että oikeasti velkaa heille olisin, mutta ovat olleet menneisyydessä hyviäkin ystäviä ja näin ollen auttaneet vaikeiden aikojen ylitse ystävinä... eikä siitä jengitaustastakaan haittaa ole aina ollut.
Näin ollen muistelen näitä vipeltäjiä hyvillä mielin vielä tänäkin päivänä ja kaiken "pahuuden" läpi pystyn näkemään sen hyvyydenkin... Ainakin tietyissä ihmisissä. ;) (Sitä kun ei voida sanoa etteikö läpensä pahojakin ihmisiä olisi olemassa...)

Yksi näistä tarinoista on henkilökohtainen ja niitä juttuja joita ei yleensä raotella "julkiselle väelle" käsitykseni mukaan. Tätäkään raotusta en tee "ylpeilläkseni" entisistä yhteyksistäni tai nostaakseni statustani vaan, koska monilla on asenne järjestöjä kohtaan, että niistä ei ole mitään hyötyä ja haluaisin osoittaa, että kyllä niistäkin hyötyä voi joissakin tapauksissa olla vaikkakin niistä ei taideta vain yleensä puhua.
Oma tapaukseni oli aikamoista "nettiselvitystä" pitkältikin ja siksi ajattelin sen tähän nyt ladella referaattina sillä sen seuraamiselle ei kuitenkaan olisi niihin aikoihin ollut niin pahoja esteitäkään kenellekään, joka vain tapauksen äärelle olisi löytänyt.

Niin ja tietenkin juuri sitä varten selvitän tämänkin tapauksen, koska ihmiset suhtautuvat ihan helvetin ennakkoluuloisesti kaikkiin jengiläisiin ja heihin, jotka näyttävät jengiläisiltä. Itsekin saanut aika suoraa puhetta valtion virkamiehiltä ja muilta tahoilta saakka. Ennakkoluuloja ei ulkomaalaista kohtaan saa olla, mutta jos vähääkään epäillään rikoksentekijäksi niin heti saa kohdella kuin teuraspossua...
Mutta itse tarinoihin:

Välittäjiä baarissa

Olin kurssituksella ja oltiin sitten raskaan päivän jälkeen menossa kaverini suosimaan baariin. Kukaan meistä ei tiennyt tässä vaiheessa, että baarissa viihtyy pirimyyjiä, jotka ovat entisen baarinomistajan tappaneet erän lähteen mukaan.
Siinä sitä mentiin pöytään istumaan ja laitettiin suomirokkia soimaan levymasinasta. hetken silmäiltyämme huomasimme biljardipöydän siinä nurkassa ja kaverini ehdottikin peliä. Minä en suostunut, mutta mukanamme ollut kolmas henkilö kiinostui asiasta.

No ei muutakuin pallot pusseista ja pöytä pelikuntoon. Siinä ehdittiin pari kertaa mailalla hutaisemaan sitä biljardipalloa, kun pelin ääni oli herättänyt "pariskunnan" koomasta kulmapöydästä.
"Hei se on meidän pöytä!" Alkoi akka huutamaan agresiiviseen sävyyn. Mies katsoi kertalleen pöytää kohti ja sanoi seuralaiselleen "Antaa heidän pelata".
Meitä oli siinä kaksi "nuorempaa" sälliä ja yksi "vanhempi" ja tämä vanhempi baareja enemmänkin kierellyt ja biljardi näin ollen tuttua puuhaa. Toinen meistä klopeista ei sitten osannutkaan biljardia ja kulmapöydästä alettiin huutelemaan ohjeita miten tulisi pelata.
Vanhempi seurassamme ollut kaveri sitten totesi sinne kulmapöytään vain, että antaa pojan itse lyödä miten haluaa.

Tässä vaiheessa akka nousi pöydästä ylös ja käveli tämän vanhemman kaverini luokse ja kuiskasi jotakin korvaan....
Jep jep. Jospa meidän seurueellemme se piri olisi kelvannut ja ei kelvannut. Rehellisiä jätkiä kaikki olemme ja puhtain paperein liikenteessä.
Itse olin edelleen hiljaa ja seurasin tilannetta sivusta enemmänkin, kun kaverini alkoi räyhäämään pirimyyjille.
Näytti jo hetken, että meinasi päälle tulla, mutta iso kokoni ja rauhallinen olemus siinä välissä olijana piti pöytäseurueen kurissa sitten osasyylisenä. Toisekseen tietenkin narkkiäijä rauhoitteli sitä akkaa, ettei päälle käynyt. Tiedä sitten oliko aikomuksenakaan alunperin muuta kuin pelotella. :roll:

aikanaan pelimme loppui ja istahdimme läheiseen pöytään nauttimaan juomiamme. Narkit viereisestä pöydästä kurkkivat pöytäämme kohti elehtien uhkaavasti ja aivan kuin hakien tilaisuutta tai kohtaa johon hyökätä.
Kaksi kaveriani istuivat välittämättä tästä pöytäseurueesta selät heihinpäin asetettuina, mutta itse "koulutettuna" persoonana en siihen kyennyt vaan istuin pitäen vahtia narkkareiden pöytään. Annoin sen jopa piruttaan näkyä olemuksestani, että tässäkin pöydässä osataan olla varuillaan eikä paljon hetkauta parin vanhan narkin puuhat.

Akka oli taas tulossa päälle ja nousi ylös, mutta mies nappasi akkaansa kädestä kiinni ja viittasi minua kohti ja sanoi jotakin. No tässä vaiheessa alkoi vakio uhittelu. Puheli käteen ja kavereille soittamaan... mokomaakin bluffia se oli. Vähän välitin siitä ja hörpiskelin vain juomaani narkkien käyttäytyen kohdehakuisesti siinä viereisessä pöydässä.
Siinä meni kymmenisen minuuttia, kun nämä välittäjät sitten päättivät vaihtaa omasta vakiobaaristaan pois meidän tieltä. Siinä oli narkkien välillä ja meidän seurueemme vanhimman äijän välillä ollut kokoajan huutelua pöydästä toiseen.
Ohikulkiessa eivät seurueestani välittäneet, mutta minulle pysähtyivät sanomaan ettei muistella välikohtausta pahalla ja moikataan kun tavataan. Toivotin heille turvallista illan jatkoa ja suostuin sopuun. Miksi en olisi suostunut?

Kerroin tästä välikohtauksesta sitten kotona emännälle ja emäntä taas tuntee työssään ihmisen, jolla oli enemmän tietoa kyseisistä veijareista. Kuulema baari on tunnettu piriporukoistaan myyjänkin siellä heiluen ja jotain vuosia takaperin entinen baarin omistaja oli saanut hengenlähdön kyseisten tyyppien takia.
Baarissa pidin mokomia tyyppejä naurettavina narkkeina, jotka yrittävät vähän myydä piriä siinä sivussa, mutta suhtautumiseni heihin vakavoitui kuulessani, että samaiset porukat ovat saaneet ainakin yhden ihmisen hengiltä.
Ei pahoilta tyypeiltä vaikuttaneet, mutta turhan suuren egon omistavat siitäkin huolimatta.

Koko riita ja tilanne, koska menimme heidän vakiobaarissa pelaamaan biljardia. Pöytähän olisi ollut yksinomaan piriporukoille varattuna jatkuvasti vaikka eivät sitä käyttäisi. :P

Ystävällisiä natseja

Nuorempana kuljin housut puolitangossa ja olin ainoa sillä pienellä paikkakunnalla, joka jotakin oikeuksista siihen aikaan yritti mesota. Loput nuoret sitten olivatkin skiniaatteen kannattajia enemmän tai vähemmän.
Niihin aikoihin tuli puukkoa väisteltyä aika pitkäänkin, mutta häijy luonteeni ja maineeni puolihulluna, joka astuu sitä puukkoa päin rohkeasti löi sitten läpi lopulta ja paikallinen skinijohto tuli kerran luokseni sovittelemaan. "Ei meillä sinua vastaan mitään ole, mutta neekereitä kylläkin..." Siitä se juttu lähti liikkumaan ja illan päätteeksi jo lyötiin kättä päälle ja minulle luvattiin varsinaissuomen skinien suojelus... tai no ainakin antaisivat minun olla rauhassa. :shock:

En siitä huolimatta koskaan näihin vipeltäjiin luottanut puolitankoaikoinani täysin, mutta muutettuani suurempaan kaupunkiin rasistinen ennakkoluulo alkoi minuunkin kasvamaan (vaikka kaveriporukastani löytyykin pakolaisia sun muita vipeltäjiä...) ja näin ollen vaatetuksen "aikuistuessa" aloin kulkemaan rauhallisemmin mielin näidenkin tyyppien osalta.

Sittemmin olen törmännyt Suomea matkailessani skineihin ja mukavaa porukkaa ovat aina olleet... Tosin en näihin 15 vuotiaisiin kiljujengiläisiin olekaan tutustunut vaan jo näihin vanhempiin aatteellisiin kaveruksiin.
Sitä tutustuu ja tulee hyvin toimeen ja varmasti kieroksen tarjoaisin mikäli tavattaisiin, mutta eipä näihinkään ryhmittymiin ole tullut yhteyttä pidettyä... Asiaa kun ei ole ollut vaikkakin se harmittaa, että hyvät ihmiset etäistyvät.

Väkivaltajärjestö

Tämä onkin sitten se henkilökohtaisempi tarina, jota en niin hyvin raota ihan syystäkin. Tämän selkkauksen takia en osaa niinkään niitä taparikollisia tai vanhan liiton miehiä vihata vaan pidän heitä hyvinä tutustumisen arvoisina tyyppeinä, jotka ovat ansaineet syvän kumarruksen.
Toisaalta uskaltaisin väittää näitä jokaista hyvää kokemustani enemmänkin "vanhan liiton miehiksi" tai sellaisiksi ihmisiksi, joista kymmenen vuoden kuluttua puhutaan, että "he kuuluivat vanhaan liittoon".

Olin Näihin aikoihin jo selviytynyt skinien hyökyttelystä, identiteettini oli muuttunut nuoruuden sekoiluista vakaammaksi ja aatteellisuus oli alkanut nostamaan päätä minussa.
Olin tutustunut "pimeämpään filosofiaan" ja monia ystäviä tunsin mustan musiikin parista ja sieltä maailmasta. Näillä kavereilla oli muuten väkivaltajärjestö, jota puolet tuntemista ihmisistä pitää naurettavana pelleinä ja toiset puolet sekaboltseina. harvempi tätä tosin tuntenee ja poliisikin taitaa pitää vain lasten leikkikerhona.

Oma mielipiteeni oli, että aika syvällä porukka oli mukana aatteineen ja enemmänkin kyse oli pienestä järjestöstä, joka yrittää olla paha ja kova ja näin ollen tekevät rikoksia, sillä se on "pahaa"... :lol:
Tunsin tästä järjestöstä pari ihmistä vaikken sitä vielä silloin tiennytkään. Seurustelin mukavasti ja erikoinen luonne kun olen niin erohan siinä ennen pitkään tuli.
Samassa syssyssä minusta alkoi liikkumaan villejä huhuja ja eräs entisen akkani kavereista otti tulta vähän liikaakin alleen niistä huhuista ja alkoi järkkäämään minun pahoinpitelyäni.
Pian puhelimeeni alkoikin tulemaan 6 aikaan ja 12 aikaan aamuisin ja iltaisin (4 kertaa päivässä parhaimillaan!) puheluita. En jaksanut niihin vastailla, mutta keräilin numerotiedustelun kautta nimet ylös, josta tulikin yksi vahvimmista "aseistani" myöhemmin.
Kartoittelin osotteita ja ne kaikki osuivat enemmän tai vähemmän 50km säteelle silloisesta asuinpaikkakunnastani. Sain myös urkittua, että huhut minusta olivat edenneet jopa näiden tyyppien ystäville, jotka pitivät kostojärjestöä (Jonka nimeä en ikävä kyllä muista enää... Salossa toimivia epeleitä.) ja näin ollen porukkaa kerättiin tulemaan minun oveni taakse ja jopa hengenlähdöstä huhuiltiin.

No häjy luonteeni ja "kilipäisyyteni" todistui tässä jälleen kerran sillä en jaksanut kyseisistä tyypeistä välittää ja virkavaltaan ottaa yhteyttä. Ajattelin vain, että tulkoot vastaan mitä tulee ja katsotaan mitä sylki suuhun tuo.
Tällöin astui kuvioihin väkivaltajärjestö, jossa pari ystävääni olivat ja yllättäen minun selkäni takana oli huhujen mukaan koko järjestö. :roll: Todellisesta luonteesta en vieläkään tiedä mitään, mutta pelkkä järjestön tietoon tuleminen rauhoitti toisen osapuolen toimia ja murha-aikeistakin luovuttiin nopeasti... Vahvin aseeni pelotti kait mokomuksia sillä eivät pystyneet enää toimimaan anonyymiteetisti. (Niin aluksihan soitot tapahtuivat tuntemattomana, mutta koska en vastannut niin koittivat jospa numeron näyttö päällä vastaisin.)

En koskaan järjestön palveluita käyttänyt hyväkseni.
Tällaisten tapauksien jälkeen vain sitä alkaa kunnioittamaan sitä porukkaa ja haluaa tuoda esillä tätä toistakin puolta, että voi niistä järjestöistäkin hyötyä olla ja ihmisiähän nekin vain on.

Supporteja ja liivijengiläisiä

Sittemmin kaikki ystäväni ja muut tutustukset, jotka enemmän tai vähemmän näihin jengeihin tai rikollisuuteen kuuluvat ovat kadonneet.
Olen vain aina ollut avoin mieli ja pyrkinyt näkemään hyvää kaikessa pahassakin ja suhtautunut ennakkoluulottomasti siihen liivijengiläiseenkin.
Sittemmin myöhemminkin elämässäni olen mm helkkareiden supporttitiimiläisiin törmännyt ja liivijengiläisiin. Kohteliasta porukkaa ovat olleet kaikin puolin vaikkakin vähän itseäni se ihmetyttääkin miten helposti puhuvat ylpeydestä jengiään kohtaa "ohi suun" tiettyjä juttuja. Ehkäpä se on sitten sitä, kun melkein kukatahansa pääsee supporttilaiseksi?

Toisaalta sitten täälläkin kaupungissa käsitykseni mukaan muutamat erit liivijengit vaikuttavat, mutta koskaan en ole heihin törmännyt kadulla tai baareissa niinkään, vaan juurikin ystävieni kautta. Olen mennyt iltaa istumaan ja siellä on sattumoisin ollut kaverin kaveri liivit päällä ja, kun juttu on lähtenyt sujumaan ja tutun tutuja kumminkin ollaan niin sanallistakin arkkua on saatettu avata...

Niin ja vielä loppuun. Vaikkakin tarinointini saattaakin antaa itsestäni sen kilipään kuvan, joka pyörii jengien ja rikollisten kanssa niin en ole ollut nyt kymmeniseen vuoteen missään tekemisissä jengien kanssa ja silloinkin kun heitä tunsin niin he olivat vain ystäviäni ja vapaa-ajan kavereita.
Mitä ikinä he tekivätkään eivät olleet minun asioitani.
Tosin kuten mainitsin, että erikoinen luonteeltani edelleen olen ja rikokset ja rikoksissa käytetyt tekniikat kiinnostavat kovastikin minua. Ei siinä mielessä, että itse rikoksia tekisin, mutta aihe on vain pirun mielenkiintoinen kun rikollinen yrittää keksiä uusia kujeita ja vanha virkakumppani poliisi pyrkii pysymään askeleen edellä. :P
Tarinat ovat aina hauskoja luettavia oli lopputulos sitten joko kiinnijääminen tai onnistunut keikka. ;)
ReiluPeli
Scooby-Doo
Viestit: 28
Liittynyt: Ti Touko 13, 2008 4:38 pm

Viesti Kirjoittaja ReiluPeli »

Lähipiiristä löytyy 1%, ja muutama "99%" ystävä.
Pakko ei oo muuta ku kuolla, ja seki vaan kerran...
Elephant
Harjunpää
Viestit: 306
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2007 4:07 pm
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Elephant »

Näh, maailma on pieni ja melkeinpä väistämättä joku tuntee jonkun joka taas tuntee sen naapurin Masan.
Ja juuripa eilen lähimaaston kuppilassa pyörähtivät kolme enkeliä. Hassun näköistä porukkaa, mielestäni.
Mutta mielipiteeni jos saan sanoa, on vallattoman typerää kietoa itseään johonkin, mistä on vaikea päästä pois ja missä olet aika paljon kiinni muissa. Helpompaa se vain on, kun pystyt tekemään niinkuin tahdot. Et ole velvollisuudessa palvelemaan tahi tekemään mitään, mitä et tahdo. Saikuthan kun eivät ole noissa käytössä.. 8)
En kuitenkaan sano, ettäkö ihmisissä olisi vikaa. Ovathan nuo kuuleman mukaan leppoisia, juuri perheen isiä etc.
Joillekkin sopii, joillekkin ei. En vain jotenkin ymmärrä tälläistä.
"Suomalainen rikos on huonosti suunniteltu,
toissijaisista motiiveista tehty ja useimmiten
sekä uhrin että tekijän kannalta lähinnä
vaivaannuttava kokemus."
-Kyösti Pöysti, nuorempi komisario
minkki_13
Susikoski
Viestit: 41
Liittynyt: Pe Maalis 14, 2008 4:39 pm
Paikkakunta: maksamaa

Viesti Kirjoittaja minkki_13 »

yhteyksiä on jonkinlaisia johonkin.ehkä;)
Nip/Tuckista tuttu Kimber, eli Kelly Carlson. Käsittämättömän hyvä minkki.
hertsikka
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 108
Liittynyt: Pe Touko 16, 2008 5:48 pm

Viesti Kirjoittaja hertsikka »

Citizen kirjoitti:
PanCamO kirjoitti:en tunne enkä halua! Ei ole nämä liivijätkät sydäntä lähellä kun erään sukulaiseni listivät :evil:
Ikävä homma.

Tiesitko muuten, että tuo kuva (avatar) jota käytät on henkilöstä nimeltä Chuck Zito. Hän taas on ainakin joskus kuulunut maineikkaaseen moottoripyöräkerhoon http://www.chuckzito.com/default2.htm

Nämä gallupit ovat hauskoja. Kun näistä kaikista kerää vastaukset saman henkilön osalta saa melkoisen tarkan profiilin hänestä. Tähän kun yhdistetään vielä saman henkilöt muut kommentit, aloitetut aiheet ja mielipiteet niin kuva sen kun tarkentuu...
eihän näitä juttuja lukis kunlainvalvojat jos vaan totta haastettais eli huumoria sopivasti joukkoon eikä profilointeja...
Mata Hari
Agentti Scully
Viestit: 655
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:06 pm

Viesti Kirjoittaja Mata Hari »

En tunne.
Kerran ajoin pienessä maistissa fillarilla ojaan. Autotiellä oli just ajanu joku liivimies. se käänsi prätkänsä ympäri ja tuli kattomaa ettei mulle käyny pahemmin. Oiko vielä fillarini ohjaustankoakin, kun sattui sojottamaan ihan minne sattuu. Kiitos vaan hänelle, ohi ajoi varmasti muitakin, mutta hän oli ainoa joka viitsi vaivautua auttamaan. Toyotamiehet paineli ohitse.
Turri
Remington Steele
Viestit: 208
Liittynyt: To Huhti 17, 2008 2:10 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turri »

Muistan joskus viime kesänä, kun kävelin äitini kanssa erään kahvilan edestä ja siinä seisoi muutama HA:n jäsen. Äitini sitten alkoi päpättämään jotain miehille tyyliin: kaiken maailman pummit sitä tukkii kadut, että ei tavalliset ihmiset pääse kulkemaan. Pummi nimitys tuli varmaan kavereiden hieman epäsiististä lookista.
Tuli sitten siinä kiire ottaa äityliä käsivarresta kiinni ja vetämään sivummalle. Tyypit luojan kiitos vaan kuittasivat mamman motkotuksen naurun hörähdyksellä. Kerroin matkalla kotiinpäin muorille, että kelle oli tullut kätistyä ja hän totesi vaan omaan jästipäiseen tyyliinsä, että mitäs seisoivat keskellä tietä. :roll:
hostile751

Viesti Kirjoittaja hostile751 »

Kyllä tunnen. Useista porukoista, mutta lähinnä puna-keltaisia. Muut tulleet tutuksi tietyissä olosuhteissa...
68616
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 12:06 pm
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja 68616 »

Lähipiirissä on.

Järjestöstä ei tarvitse puhua, riittää että itse tiedän sen.
"Death Is Certain, Life Is Not"
"Treat me good, I'll treat You better; Treat me bad...."
loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Viesti Kirjoittaja loneliness »

En ole missään järjestössä, mutsi ei leipois pullia mulle enää :shock:
Paavo Arhinmäki on äijä!
John Smith
Nikke Knakkertton
Viestit: 167
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 7:06 pm

Viesti Kirjoittaja John Smith »

Jengiläisiä en tunne, mutta tunnen yhden pilveä polttavan poliisin.
"Vain fakiiri kusee tumppeja."
- Vanha viidakon sanonta
Eddiez
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Touko 14, 2008 11:05 pm

Viesti Kirjoittaja Eddiez »

Sama juttu.
Kerran hietsussa istui ringissä yksi poliisi piipulla. :D
Sanoi olevansa vapaalla.
On tästä tosin jo joitakin vuosia...
Mä oon syytön...
chaostar
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 92
Liittynyt: La Syys 22, 2007 10:10 pm
Paikkakunta: wEsTcoAST

Viesti Kirjoittaja chaostar »

.asiasta puuhun,Marika "LEHMÄ" Fingerrooskin kerran sattui olemaan erään nuotion ympärillä heilainsa kanssa ja siinä piipun kiertäessä taisi muutamat imut ottaa ;)..

Jengiläisiä tiedän/tunnen..punavalkoisia ja punakultaisia..
Sitra Ahra
Miranda
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2008 9:52 am

Viesti Kirjoittaja Miranda »

Joskus villinä ja nuorena tiesin muutamia, osan lähemmin ja osan tutun tutun kautta. Nykyään en tunne enkä tiedä missä ennen tuntemani vaikuttavat.
Tirskis
Neuvoja-Jack
Viestit: 573
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 5:49 pm
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Tirskis »

En ollu koskaan missään järjestössä, enkä halua olla.
Vastaa Viestiin