Lestadiolaiset

Sana on vapaa, jos uskaltaa...
JammuSetä

Re: Lestadiolaiset

Viesti Kirjoittaja JammuSetä »

Eihä lesta näe lestojen ongelmia.

Toimintaterapia
Hetty Wainthropp
Viestit: 481
Liittynyt: Ti Syys 17, 2019 2:53 pm

Re: Lestadiolaiset

Viesti Kirjoittaja Toimintaterapia »

Tässä keskustelussa on viittailtu siihen, että tapahtuuko lestadiolaisuuden piirissä enemmän hyväksikäyttöjä kuin muissa väestöryhmissä. Mutta eihän lestadiolaiset ole vertailukelpoisia muiden kanssa. Perheissä on 2 aikuista ja runsaasti alaikäisiä niin eihän sellaista toista väestöryhmää ole olemassakaan.

Ja näiden perheiden kaikki läheiset tuttavaperheet on ihan samanlaisia. Joku isovanhemmista kun täyttää vuosia, niin paikalle kerääntyy kymmenkunta lasten perhettä ja likelle 100 lastenlasta.

Yrittää nyt siinä sitten pysyä kärryillä että kuka on hyväksikäyttänyt ja ketä.
Sveriges sak är vår!

Avatar
Ahtojää
Lauri Hanhivaara
Viestit: 147
Liittynyt: Pe Marras 09, 2007 6:09 pm

Re: Lestadiolaiset

Viesti Kirjoittaja Ahtojää »

JammuSetä kirjoitti:
La Touko 09, 2020 5:51 am
Oulunsalon Koskelon perheen puolirikollinen yritysrypäsnon vaihtanut nimeä.

Entiset LämpöLux ja Pohjolan Energia ja muut ovat nyt nimetty uudelleen Freebo:ksi. Ilmeisesti maineen menetys näkyi myynnissä ja asiakaspalautteissa.
Nyt näkee Fonectasta, että Freebo Group Oy on tehnyt viime vuonna 28,2 milj. € tappion. Kuinkahan kauan tuo ketjutuskikkailu voi jatkua?

Koskelot ovat perustaneet vuonna 2016 myös Vantaan Kisällin Pojat Oy:n (Fonecta). Sekin on tehnyt tappiota kahtena vuonna peräkkäin yli 2 milj. €. Mitään muuta tietoa ei yrityksestä löydy Googlesta.

Avatar
H.Moilanen
David Starsky
Viestit: 4528
Liittynyt: Ti Marras 12, 2019 2:30 pm

Re: Lestadiolaiset

Viesti Kirjoittaja H.Moilanen »

Ruotsinkieliset lestadiolaiset, tarkemmin sanottuna Pietarsaaren seudun rauhansanalaiset (Laestadianernas Fridsföreningars Förbund r.f. - LFF) ovat aiemmin olleet valtakunnallisessa mediassa rokotekriittisyyden vuoksi.

Tällä kertaa vaikuttaisi kuitenkin siltä, että suomenkieliset vanhoillislestadiolaiset välttelevät koronapiikkiä. Vai mistä muusta syystä voisi johtua lestadiolaisten paljolti asuttaman Sievin kunnan rokotekattavuus, joka on yksi Suomen alhaisimpia? Sievin kunnassa on alle 5000 asukasta, mutta kunnassa on peräti kolme vanhoillislestadiolaisten rauhanyhdistystä (Asemanseutu, Kiiskilä & Jyrinki). Paljolti vanhoillislestadiolaisten perheiden ansiosta kunnan asukkaista peräti 25% on iältään 0-14 -vuotiaita. Vertailun vuoksi todettakoon, että Helsingissä 0-14 -vuotiaiden prosenttiosuus on 14%, Turussa vajaa 13%, Varkaudessa 12%, Viitasaarella reilu 11%, Kemijärvellä vajaa 10% ja Puolangalla 9%.

Sievin valtuusto vetoaa kuntalaisiin koronapiikin ottamisen puolesta – kunnan rokotekattavuus edelleen Suomen alhaisimpia

Kaksi rokotetta on saanut alle puolet kunnan 12 vuotta täyttäneistä asukkaista.

Lähde: https://yle.fi/uutiset/3-12160571
Etsivän Keskuspoliisin mukaan Suomeen jääneet emigrantit olivat poliittisesti epäluotettavia. Lisäksi monet olivat juutalaisia, joita Etsivä Keskuspoliisi luonnehti lausunnoissaan ”epämieluisiksi henkilöiksi”.
Aiheesta lisää täällä.

Uutisvuoto
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Marras 08, 2021 11:57 am

Lestadiolaisten rikollisuus

Viesti Kirjoittaja Uutisvuoto »

Onko kenelläkään kokemuksia lestadiolaisten järjestäytyneestä rikollisuudesta?

Tiedämme kaikki, että he ovat tunnettuja insestistä, petoksista ja muunlaisista hyväksikäytöistä.
Tämä yhteisö on tunnettu narsistisena yhteisönä, jossa raha on erittäin suuressa arvossa. Näyttämisen tarve ja materialismi on tärkeässä roolissa. Kaksinaismoraali myös kukkii lestadiolaisuudessa.

Henkilökohtaisia kokemuksia löytyy. Avataan niitä ehkä myöhemmin.

Kellään omia kokemuksia?

Uutisvuoto
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Marras 08, 2021 11:57 am

Re: Lestadiolaiset

Viesti Kirjoittaja Uutisvuoto »

Lestadiolaiset taas pahan teossa. Mielenkiintoinen tapaus.

https://ylilauta.org/rikokset/129805133

Avatar
Tarkastaja Levisi
Angus MacGyver
Viestit: 6524
Liittynyt: La Heinä 18, 2020 4:44 pm

Re: Lestadiolaiset

Viesti Kirjoittaja Tarkastaja Levisi »

Lestadiolainen kansanedustaja Markus Lohi vaatii rokottamattomille 'ilmaisia' koronarokotteita.
Lohi tässä syyttää valtiojohtoa kansan jakamisesta koronakriittisiin sekä koronamyönteisiin.
Esimerkiksi monet Ano Turtiaisen puutaheinään kannattajista ovat jonkin sortin julkikristittyjä.
Taitaa taustalla myös olla se fakta, että koronakieltäjissä sekä rokottamattomissa on paljon myös eri lahkojen hihhuleita, mikä tässä ketjussa onkin aiemmin paljastettu.

Sieviä, aikuiset lestadiolaiset ovat tieten tahtoen jättäneet rokotteita ottamatta, ei tulisi nyt tietenkään Lohen ehdotuksen pohjalta millään tavoin palkita surkeasta koronarokotekattavuudesta.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000008398703.html

Markus Lohi ei lämpene pakko­rokotuksille – väläyttää ilmaisia koronatestejä rokottamattomille
Koska rokotekattavuus on ylittänyt 80 prosenttia, hybridistrategiassa pitäisi Lohen mukaan välttää uusia rajoituksia.


11.11.2021 16:52

Eduskunnan sotevaliokunnan puheenjohtaja Markus Lohi (kesk) suhtautuu epäillen pakkorokotuksiin ja koronapassin käytön laajentamiseen.

Lohi väläyttää jopa ilmaisia koronatestejä rokottamattomille.

– Suomalaiset ovat valitettavasti jakautuneet suhtautumisessaan koronapassiin. Jakautuminen näyttää olevan aika jyrkkää. Minusta jakautumista ei ole syytä poliittisilla päätöksillä yrittää jyrkentää, mieluummin lieventää, Lohi totesi.
– Touhumme eteni yhä pitemmälle, ja kun aloimme suoraan sanoen nussia lauteilla sylikkäin, Kari Tapio räjähti, Frederik muistelee kirjassa.

Amnestia
Jane Marple
Viestit: 1096
Liittynyt: Ma Touko 04, 2020 8:34 pm

Re: Lestadiolaisten rikollisuus

Viesti Kirjoittaja Amnestia »

Uutisvuoto kirjoitti:
Ma Marras 08, 2021 3:46 pm
Onko kenelläkään kokemuksia lestadiolaisten järjestäytyneestä rikollisuudesta?

Tiedämme kaikki, että he ovat tunnettuja insestistä, petoksista ja muunlaisista hyväksikäytöistä.
Tämä yhteisö on tunnettu narsistisena yhteisönä, jossa raha on erittäin suuressa arvossa. Näyttämisen tarve ja materialismi on tärkeässä roolissa. Kaksinaismoraali myös kukkii lestadiolaisuudessa.

Henkilökohtaisia kokemuksia löytyy. Avataan niitä ehkä myöhemmin.

Kellään omia kokemuksia?
Joo on. Lestadiolaiset keittävät ja syövät lapsia. Tästä, kuten ei mistään muustakaan rikoksesta ei ole näyttöä, sillä "kaikkihan tietävät" että "suljetussa yhteisössä" kaikki "pelkäävät ja vaikenevat". Mutta tähän voidaan jatkaa tuosta lastensyöntiteemasta.

Ainiin, unohtui, kukaan lestadiolaisista ei tuomitse tätä lasten syömistä vaan pitää sitä täysin hyväksyttynä. Mistä tiedän? Olen asunut seudulla, jossa lestadiolaisia, ja muutenkin mulla on niin paha olla...

Avatar
Tarkastaja Levisi
Angus MacGyver
Viestit: 6524
Liittynyt: La Heinä 18, 2020 4:44 pm

Re: Lestadiolaiset

Viesti Kirjoittaja Tarkastaja Levisi »

Tämäkin aihe sivuaa lestadiolaisia. Toki Pohjanmaalla on paljon helluntailaisia, myös muita herätysliikkeitä.

https://yle.fi/uutiset/3-12188702


Pojat ottaneet HPV-rokotteita vähiten pohjalaisalueilla – ryhmäpaine, virheellinen tieto ja uskonto ovat THL:n mukaan mahdollisia syitä rokotteiden kartteluun
Lähes 65 prosenttia yläkouluun menevistä pojista on ottanut ensimmäisen rokotusvuoden aikana HPV-rokotteen. Eniten rokotettuja on Pohjois-Savossa ja Ahvenanmaalla, vähiten pohjalaismaakunnissa.


16.11.2021 10:44

Valtakunnallisen tuloksen alle jäävillä sairaanhoitopiireillä, esimerkiksi pohjalaismaakunnilla, olisi kattavuuksissaScherleitnerin mielestä parannettavaa.

– Pohjanmaalla on paikoitellen uskonnollisuuden vaikutusta taustalla. Koska HPV-tartunta saadaan useimmiten seksuaalisessa kontaktissa, jotkut saattavat uskonnollisuuteen vedoten vastustaa rokotetta siitä huolimatta, että 80 prosenttia ihmisistä saa vakavalle taudille altistavan HPV-tartunnan elämänsä aikana, hän toteaa.

Scherleitnermyös muistuttaa, että että kondomin käyttö ei suojaa täysin HPV-infektiolta, koska virus voi tarttua myös käsien välityksellä ihokontaktissa ja ilman yhdyntääkin.
– Touhumme eteni yhä pitemmälle, ja kun aloimme suoraan sanoen nussia lauteilla sylikkäin, Kari Tapio räjähti, Frederik muistelee kirjassa.

Gurney
Axel Foley
Viestit: 2494
Liittynyt: Ti Huhti 02, 2013 9:37 am

Re: Lestadiolaiset

Viesti Kirjoittaja Gurney »

Tämäkin liittynee lestoihin. Oulun poliisipäällikko Kuha on lesta ja vaikutti tuohon aikaan. Samoin useat poliisilaitoksen työntekijät lestoja, jotka hankkivat "peruskorjausurakan" lesta kavereilleen.


LAPIN POLIISILAITOS kertoo, että Oulun entisen poliisitalon tutkinta on loppusuoralla. Lapin poliisilaitoksella on tutkinnassa rikosepäily, joka liittyy talossa 2016–2017 tehdyn remontin aikaisiin sisäilmaongelmiin ja sairastumisiin.

Tutkintavastuu asiassa on Lapin poliisilla, koska asianomistajat kuuluvat Oulun poliisilaitoksen henkilökuntaan. Asianomistajia on useita kymmeniä.

Poliisi on selvittänyt tutkinnassa rakennuslupaprosessiin ja suunnitteluun liittyviä tapahtumia. Remontin aikana rakennuksessa työskennelleiden epäillään sairastuneen lupaprosessiin ja suunnitteluun liittyvien laiminlyöntien takia.

Poliisin tiedotteessa sisäilmaongelmiin liittyvää rikostutkintaa kuvaillaan poikkeukselliseksi eivät rikosvastuukysymykset ole asiassa yksiselitteisiä.
Jos tosiasiat näyttävät olevan keskenään ristiriidassa, se tarkoittaa sitä, että joku niistä ei ole tosiasia

Avatar
H.Moilanen
David Starsky
Viestit: 4528
Liittynyt: Ti Marras 12, 2019 2:30 pm

Re: Lestadiolaiset

Viesti Kirjoittaja H.Moilanen »

Gurney kirjoitti:
Ti Marras 16, 2021 6:35 pm
Tämäkin liittynee lestoihin. Oulun poliisipäällikko Kuha on lesta ja vaikutti tuohon aikaan. Samoin useat poliisilaitoksen työntekijät lestoja, jotka hankkivat "peruskorjausurakan" lesta kavereilleen.


LAPIN POLIISILAITOS kertoo, että Oulun entisen poliisitalon tutkinta on loppusuoralla. Lapin poliisilaitoksella on tutkinnassa rikosepäily, joka liittyy talossa 2016–2017 tehdyn remontin aikaisiin sisäilmaongelmiin ja sairastumisiin.

Tutkintavastuu asiassa on Lapin poliisilla, koska asianomistajat kuuluvat Oulun poliisilaitoksen henkilökuntaan. Asianomistajia on useita kymmeniä.

Poliisi on selvittänyt tutkinnassa rakennuslupaprosessiin ja suunnitteluun liittyviä tapahtumia. Remontin aikana rakennuksessa työskennelleiden epäillään sairastuneen lupaprosessiin ja suunnitteluun liittyvien laiminlyöntien takia.

Poliisin tiedotteessa sisäilmaongelmiin liittyvää rikostutkintaa kuvaillaan poikkeukselliseksi eivät rikosvastuukysymykset ole asiassa yksiselitteisiä.
Hyvä kun laitoit tämän jutun tänne lestaketjuun, sillä tännehän se kuuluu. Oulun poliisilaitoksella on paljon lestadiolaisia työntekijöitä päälliköitä myöten, mutta kaikki eivät ole lestadiolaisia. Työilmapiirissä on ollut myös psyykkis-sosiaalisia ongelmia yllä mainittujen sisäilmaongelmien lisäksi. Oulun poliisilaitoksen työpaikkakiusaamista ja muita ilmapiiriongelmia on käsitelty mediassakin (mm. MOT).

Minäkin olen kuullut, että poliisilaitoksen korjaushommissa hääräsi lestafirmoja. Niiden firmojen nimet kiinnostaisivat! Eli kertokaapa firmojen nimet, jos tiedätte. Jos ette kehtaa laittaa ketjuun tietoa (vaikka julkinen tietohan sen pitäisi olla), niin lähettäkää yksityisviesti.
Etsivän Keskuspoliisin mukaan Suomeen jääneet emigrantit olivat poliittisesti epäluotettavia. Lisäksi monet olivat juutalaisia, joita Etsivä Keskuspoliisi luonnehti lausunnoissaan ”epämieluisiksi henkilöiksi”.
Aiheesta lisää täällä.

Porukan petturi
Hetty Wainthropp
Viestit: 487
Liittynyt: Pe Marras 05, 2021 11:59 am

Re: Lestadiolaisten rikollisuus

Viesti Kirjoittaja Porukan petturi »

Amnestia kirjoitti:
To Marras 11, 2021 8:53 pm
Uutisvuoto kirjoitti:
Ma Marras 08, 2021 3:46 pm
Onko kenelläkään kokemuksia lestadiolaisten järjestäytyneestä rikollisuudesta?

Tiedämme kaikki, että he ovat tunnettuja insestistä, petoksista ja muunlaisista hyväksikäytöistä.
Tämä yhteisö on tunnettu narsistisena yhteisönä, jossa raha on erittäin suuressa arvossa. Näyttämisen tarve ja materialismi on tärkeässä roolissa. Kaksinaismoraali myös kukkii lestadiolaisuudessa.

Henkilökohtaisia kokemuksia löytyy. Avataan niitä ehkä myöhemmin.

Kellään omia kokemuksia?
Joo on. Lestadiolaiset keittävät ja syövät lapsia. Tästä, kuten ei mistään muustakaan rikoksesta ei ole näyttöä, sillä "kaikkihan tietävät" että "suljetussa yhteisössä" kaikki "pelkäävät ja vaikenevat". Mutta tähän voidaan jatkaa tuosta lastensyöntiteemasta.

Ainiin, unohtui, kukaan lestadiolaisista ei tuomitse tätä lasten syömistä vaan pitää sitä täysin hyväksyttynä. Mistä tiedän? Olen asunut seudulla, jossa lestadiolaisia, ja muutenkin mulla on niin paha olla...
Jos joku ryhmä on rahan perässä niin Jehovat. Msteria ja yliystävällinen esittäminen, narsisteja kaikki.
Vasikoin kaiken sekä kaikki

itteukko
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Ke Marras 17, 2021 3:40 pm

Re: Lestadiolaiset

Viesti Kirjoittaja itteukko »

Morjensta,

Tein tunnarin tänne, vaikka en mikään kiihkoilija olekaan forumeilla. Eikä mulla ole tapana mollata muita, vaikka kuin rikollinen onkin. monesti niillä kriminaaleilla on ongelma, mullakin, mutta ei ne mitään muuta mulle tee kuin väsyn ja uuvun niin hemmetisti.
No jees ensinnäkin en oo tod. mikään lesta, 100% ateisti, eronnut kirkosta jo 25v sitten, toki en mikään satanisti lol, ihan normi (vissiin)

No joo, mulla kuiteski aina vähän ongelmia jaksamisen yms kanssa, mut työpaikan saanti aina nihkeää ja näin edelleen.

2018 syksy, menin "te-keskuksen" toiminnan pakottamana, oulussa erääseen rekrymessuun, koska työttömyys ollu yli 4v, jotain pientä ollu siinä.
Sain työpaikan jeee!!
Pohjolan energia etsi mukavia kavereita myyntin.

No heti töihin, haastattelua seuraavana päivänä kirjoitin sopparin, no 1000e palkka ja bonuksia kivasti, hei jätkä oot mahtava täällä tienaat 6000-8000e, kun oot noin kova puhumaan. Ilme kirkastui, nojoo, mutta ollu aina vähän jaksamisen kans ongelmia kun perheessä (suvussa, ei ole lestasuku mulla, vaan pohjanmaa viina yms ja änkyryys tm!) ollu alkoholi/väkivaltaongelmia yms, mutta muuten on mulla ok asiat -> seur. päivänä noin 3h perehdytys miten soitellaan.
Siinä sitten noin kk olin ja pari kauppaa, hirvee huuto ja meseäminen töissä, mutta työporukka oli kuitenkin mukava. 1kk ja ei vittu jees kiipeän seiniä aina kun alkaa soittaminen, huoooooohhhh, no kyllä tätä jaksaa. eka 2 viikon aikana noin 30% työporukasta vaihtui.
Kauppaa tuli jotakin, kk palkka n 1000 - 1200e kk.

Seur. vuosi ei jees masennuin ja menin lääkärin hirveä uupumus ja väsy, lääkäri anto pari pv saikkua ja buranaa.
No paranin kauppaa tuli ihan ok, kk palkka parhaimmillaan jopa 1600e yksi kuukausi vuodesta.
Kesä, väsy, vitutus, kiipeän seiniä, eiiih, no jaksoin kuiteski keskipalkka oli vajaa n 1200/kk koko vuodelta.

Sitten tuli joku iltalehtijuttu ja ihmettelin että mitä h. ja lueskelin joltain suomi24 palstalta, että mitä ihmettä, aika panettelua, mutta joo osittain pitää paikkaansa. Tosin Koskelon Matti oli meillän silloin pomona ja oli mukava ukko.

työssä jatkui huuto ja panettelu, koko ajan vitun väsy. kauppaa tuli paljon, mutta palkka oli aina tosi pieni kun palkkamalli oli erikoinen.
palkkamalli alko vaihteleen, jopa joskus muutaman viikon välein, aina niin, että jos teit kauppaa ihan vitun vitun paljon tienasit ok, jos kauppaa oli vähän tai ei ollenkaan, maksoit laskut ja et syönyt.

Nimi vaihtui freebo oy:ksi ja pomokin vaihtui ja muut pomot vaihtui, työporukasta ei ollu jäljellä enää montaa kaveria, mutta pari rl tuttuakin tuli siinä.
väsy väsy väsy, uupumus, huuto töissä. no ei nyt ehkä huuto, mutta "kannustuspuhe"
korona...
puolet firmasta pihalle, meidät pihalle, palkkaa pudotettiin, palkkamallia muutettiin porukkaa tuli ja meni, vitun väsy, uupumus, ei jaksa, lääkärille ja saikkua yms.

Takaisin töihin, palkkamalli oli parempi, vaikka pohja oli siinä 500e käteen, jos ei saanut kauppaa, tienasin ihan ok jo, vaikka en pitänyt kaikista firman toimintamalleista, ja lessuista en erityisemmin, vaikka ei mulla nyt mitään vastaankaan ollu. toki osa jeesusteli töissä.

oujee, pahoja asioita RL elämässä, todella todella pahoja, väsyin vaan koko ajan, ois pitäny lähteä, puhuin parin työkaverin kans, että elä lähe olet huippu, täällä tienaat enemmän kuin missään muualla, jos lähet saat pannia?? en muista mitä ne sano, mutta ainakin 3kk karenssia ja joudut helvettiin, sanoin kyllä että olen ateisti ja en kuulu kirkkoon, mutta noudatan kyllä ihan kunnon elinatapoja, en juo kun suvussa ongelmia ja tälleen.
no ne pahat asiat ois vaatinu kyllä ihan psykiatria, mutta enhän minä pohjanjussina, mutta vittu kun koko ajan paha olo, palkka oli aina pohjapalkkaa, ois pitäny lähteä, joku "kunnon" kaveri sano mulle, että älä kuuntele noita toisia, kun jos et jaksa niin firman kanssa voidaan sopia että FIRMA IRTISANOO, etkä saa karenssia.

Freebolla menee perseestä, mulla menee perseestä, huuto panettelu, haukkuminen, törkeä käytös ja sitten kuitenkin ollaan ihan "mukavia" pomot vaihtuu, pari alkuperäistä enää mukana minä ja yks mun kaveri.

ois pitäny lähteä, kun ei jaksa mutta sinnittelin, 3kk karenssia ja velkaa olen joutu ottaan ruoan ostoon. ja tein kuiteski 2020 ok tilin, vaikka moraali hakkas koko ajan mua huijariksi, väsyin uuvuin vitutti, kiipesin seiniä,. löin nyrkkiä niin pahasti kotona että satutin, johki pöytään, isä joi haukku panetteli vituttaa uuvuttaa.

No kyllä mie jaksoin, reipas poika.

Kuulemma aurinkopaneelikauppiaita on suomessa satoja, firma vaihtui Veto-Stopiksi ja myydään ikkunaa, ovia, nosturia, tuli lämpölux kaveria mukaan.
Olo parani, masennus ohi, tosi mukava jamppa tuli luxilta soitteleen mun viereen, heitettiin läppää jes, mukava kaveri ja ei tuntunu yksinäiseltä enää.
Eli olen hyvin introvertti kaveri, jolla on adhd ja vähän huonot geenit ja pieni käytösvika, jonka toki piilotan, mutta tän takia uuvun paljon ja väsyn, työnsaanti hankalaa, en pysty esim seurusteleen, koska nukun vaan kotona, kun ei ole sairauteeni parannuskeinoa. mutta teen kyllä töitä kun yritän olla reipas.
Kauppaa tuli suht ok, palkka 600-800 jäi käteen kuussa, mitä ihm. puolet porukasta häipyy, mm kaikki mun vanhat tutut jotka ollu vähän ennen mua.
puolet saa potkut, ovi käy, ovi käy.

Hirvee huuto ja panettelu alkaa, no ei näin vaan kannustuspuhe oikeesti.
Alko väsyyn taas ja uupumus. Flunssa ja saikkua, sairaslomaa ei makseta oikein, teen pyynnön että selvitetään, palkanmaksussa ongelmia, odottelen väsyn, ei vittu nyt riittää ei jaksa enää, huono sisäilma pää kipee.
rahat ei riitä laskuihin enää kun piti lääkäri maksaa ite, työterveyttä ei oo, joudun ottaan ison lainan, kyllä se kauppa nousee taas, käyn valitteleen jaksamisia esimiehelle. Se sano että oo loppukuuhun tai vuoden loppuun, no ok, mutta oon väsyny ja meillä oli freebolla sopimus, että firma voi irtisanoa, että ei tule karenssia, mulla ei oo rahaa ja mun kokonaistienestit ei riitä kassan päivärahaan, pakko levätä ja ettiä jotain uutta. No sovittiin että oon hetken aikaa.

Tunnin päästä tulee Pekka ja Markku valittaan mulle että häiritsen muita, sanoin että olisin ollu ehkä tän kuun loppuun kun kauppakisa kesken että saa ne bonukset, 5min päästä olen ulkona, Kiitos
Seuraavan päivänä niiden toimistosihteeri soittaa ja aivan hirvee nalkutus ja panettelu, uhkailu, ahdistun.
3viikkoa puukko ranteella ja pari pv sitten sain psykiätrille ajan ja olo kuiteski nyt vähän parempi.
mutta sain niin pahan hermoromahduksen, että en pysty tekeen mitään, kävin haastattelussakin, mutta olin kauhea hermoraunio, pakko levätä hetki.

Isälle soitin, ja se sano, että ne lestat on koijaireita, mutta sanoin, että mun on pakko tehä jotakin töitä kun ei oo vittu rahaa ja työkkäri pakotti ja jees jees. Sitten se sano, että oot laiska paska, joka ei tee oikeaa työtä. Sanoin kyllä että en ainakaan juopottele kun pari mun muuta sukulaista, etä kyllä mie löyvän töitä, levähän vähän. On se isäukko ihan vitun kova jamppa vielä yli 80v ja äkänen ku perkele, mutta tosi ärsyttävä välillä.
Isät on parhaita, haluaisin itekkin olla, mutta kun on tällanen niin jos maksan veroja suomeen niin ehkä se riittää mun osalta.

Elämä on kivaa!!

TL:DR, eli mulla menee ok kuiteski, mutta väsy, yritän selvittää TE toimiston kans tuota karenssihässäkkää ja pakko purkaa päätä jonkun shrinkerin kans, vaikka alkaa olla suht ok, se kuitenkin oli huojentunu, kun sanoin että en ole mistään kerrosalosta alas hyppäämässä ja en käytä lainkaan päihteitä, poltan kyllä tupakkia liikaa.
Levähän, itseopiskelen jotakin ja takas töihin viim ensi vuoden alussa, mutta rahaa tarvii kuitenkin elämiseen ja laskuihin, ja olin vähän typerä kun otin lainaa, vaikka jaksaminen alko olla heikkoa.
Vittu joo, itse asiassa naurattaa vähän kun uskalsin tän tekstin kirjottaa, eiköhän tää tästä.

Avatar
H.Moilanen
David Starsky
Viestit: 4528
Liittynyt: Ti Marras 12, 2019 2:30 pm

Re: Lestadiolaiset

Viesti Kirjoittaja H.Moilanen »

itteukko kirjoitti:
To Marras 18, 2021 1:51 pm
Morjensta,

Tein tunnarin tänne, vaikka en mikään kiihkoilija olekaan forumeilla. Eikä mulla ole tapana mollata muita, vaikka kuin rikollinen onkin. monesti niillä kriminaaleilla on ongelma, mullakin, mutta ei ne mitään muuta mulle tee kuin väsyn ja uuvun niin hemmetisti.
No jees ensinnäkin en oo tod. mikään lesta, 100% ateisti, eronnut kirkosta jo 25v sitten, toki en mikään satanisti lol, ihan normi
Kuule itteukko, kiitos tuosta stoorista ja tervetuloa mukaan. Jos minä olisin sinun asemassa, ottaisin yhteyttä Keskusrikospoliisiin ja kysyisin, mistä voisin saada apua. Jos heitä ei kiinnosta, vaatisin saada jonkun aputahon nimen, jonka kanssa voisin jutella. Vähintään haluaisin kertoa tarinani ja kertoa, miten kyseiset firmat kohtelevat työntekijöitään ja pyörittävät bisnestään (myös asiakkaiden kohtelu). Sanoisin vielä sinne KRP:n työntekijälle, että Oulun poliisin kanssa en asioi, koska se poliislaitos on lestadiolaisten johtama ja moni rivipoliisikin on siellä lesta. Minusta nimittäin vaikuttaa siltä, että tuo sinun pompottaminen ei ole ollut asiallista. Valitettavasti Oulun seudun TE-keskuksesta tai muista tahoista et välttämättä saa mitään apua samasta syystä kuin et varmaan mitään apua saisi Oulun poliisilaitokseltakaan. Tilanne on valitettavasti tällä hetkellä sellainen.

Myös esimerkiksi toimittaja Jarno Liskiä saattaisi kiinnostaa sun kokemukset. Hänen sähköpostiosoite on muotoa [email protected]. Hän on tällainen tyyppi: https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Jarno_Liski
Ja jos et ole allerginen persuille, niin laita postia vaikka Timo Soinille, jos löydät hänen sähköpostiosoitteen tai saat yhteyttä esim. Timon blogin tai somen kautta. Tsemppiä! Älä luovuta!
Etsivän Keskuspoliisin mukaan Suomeen jääneet emigrantit olivat poliittisesti epäluotettavia. Lisäksi monet olivat juutalaisia, joita Etsivä Keskuspoliisi luonnehti lausunnoissaan ”epämieluisiksi henkilöiksi”.
Aiheesta lisää täällä.

Avatar
Tarkastaja Levisi
Angus MacGyver
Viestit: 6524
Liittynyt: La Heinä 18, 2020 4:44 pm

Re: Lestadiolaiset

Viesti Kirjoittaja Tarkastaja Levisi »

Lestadiolaiset ovat Oulussa yliedustettuina, kun kyseessä on lasten hyväksikäyttö varsinkin perheen ja suvun sisällä,
mikä voisi hyvin selittää tätä uutista.

https://www.is.fi/oulun-seutu/art-2000008418279.html

Poliisille ilmoitetut lapsen seksuaaliset hyväksikäytöt lisääntyivät Oulun alueella 50 prosenttia – ”Törkeät tekomuodot näyttäisivät pysyneen alhaisella tasolla”

Kuluneen vuoden aikana poliisin tietoon on tullut Oulun alueelta 69 lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä.

Oulun alueen seksuaalirikostilannetta käsiteltiin perjantaina Turvallinen Oulu -hankkeen loppuseminaarissa.

Rikosylikomisario Markus Kiiskinen Oulun poliisista avasi tilaisuudessa poliisin tilastoja Oulun alueella alle 16-vuotiaisiin kohdistuneista seksuaalirikoksista tämän vuoden ja muutamien viime vuosien aikana.

https://freepathways.wordpress.com/2011 ... aa-tutkia/
– Touhumme eteni yhä pitemmälle, ja kun aloimme suoraan sanoen nussia lauteilla sylikkäin, Kari Tapio räjähti, Frederik muistelee kirjassa.

Vastaa Viestiin