SKINIT (ketju 1)

Sana on vapaa, jos uskaltaa...
14_Bullets
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Helmi 24, 2009 8:07 pm

Re:

Viesti Kirjoittaja 14_Bullets »

esmes- kirjoitti:no nyt jos ollaan saatu asiallisesti ja selkeästi itseään ilmaiseva joukon edustaja paikalle ni on ihan pakko kysyä (koskee muitakin ääri-ryhmiä): minkä perusteella pidät itseäsi nimenomaan skininä? eikö musiikkia voi kuunnella kavereiden kanssa ja vastustaa elintasopakolaisten ottamista maahan ilman skini-korttia? minusta on jotenkin kummallista leimata itse itsensä joksikin edustajaksi. muut ihmiset tekee sen kuitenkin sun puolesta. jos itse vielä nimittäytyy skiniksi (tai miksi tahansa muuksi -iksi), ni eikö se rajota omaa persoonallisuutta ja yleistä kasvamista pidemmän päälle? se ois niinku sulkis itsensä johonkin lasiseen laatikkoon, aliarvioisi itseään. "mä en ole virtasen mikko, mä oon skini."
Pidän itseäni skininä pukeutumistyylini perusteella. En näkemysteni takia. Ja kyllä musiikkia voi kuunnella kavereiden kanssa ilman, että leimaa itsensä joksikin alakulttuurin edustajaksi.

Mutta siis en ole nyt ihan satavarma mitä haet takaa. Eikö se nyt kuitenkin ole ihan normaalia jos pukeutuu kuten hoppari, niin käyttää itsestään myös termiä hoppari. Sama skininä tai punkkarina.

Vai pitäisikö kaikkien olla vain virtasen mikkoja, ja sitten valtaväestö laittaisi ihmiset eri kategorioihin?
esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja esmes- »

14_Bullets kirjoitti:Pidän itseäni skininä pukeutumistyylini perusteella. En näkemysteni takia. Ja kyllä musiikkia voi kuunnella kavereiden kanssa ilman, että leimaa itsensä joksikin alakulttuurin edustajaksi.
joillakin se on pukeutuminen, toisilla wp-aiheinen musiikki, jotkut on aatteiltaan skinejä mutta eivät mitenkään näytä sitä ulospäin tai muuten käytännössä toteuta. minun on rivikansalaisena vaikea saada selkoa tästä skini-genrestä. siksi kiinnostaa ihmisten motiivit tähän.
14_Bullets kirjoitti:Eikö se nyt kuitenkin ole ihan normaalia jos pukeutuu kuten hoppari, niin käyttää itsestään myös termiä hoppari. Sama skininä tai punkkarina.
hmm, minulla on töissä kauluspaita, silmälasit ja nuttura (juppi-perkele), kotona käytän löysiä vaatteita, kuuntelen julmahenriä ja asaa (suomi-rap-hip-hoppari), baariin lähtiessä käytän kajaalia, tupeeraan hiukset ja pukeudun mustiin (gootti/glamrokkari), kavereiden luona istuessa voi päällä olla vakosamettihousut, liehuhihainen paita ja iso virkattu myssy (hippiäinen). toisinaan mut voi nähdä stetsonissa ja buutseissa.
minusta se pelkkä pukeutuminen ei tee ihmisestä minkään aatteen edustajaa, silloin on kyse muodista ja tyylistä, ei niinkään ideologiasta. ymmärtääkseni punk-kulttuuriin ja muihin sellaisiin liittyy olennaisena juttuna just se ideologia, piikkipannat ja irokeesit tulee siinä sivussa.
14_Bullets kirjoitti:Vai pitäisikö kaikkien olla vain virtasen mikkoja, ja sitten valtaväestö laittaisi ihmiset eri kategorioihin?
valtaväestö laatikoi ihmiset jokatapauksessa, teki sitä itse itsensä kohdalla tai ei.
musta vaan tuntuu että mikään aatteen perusteella tehty määritelmä ei kuvaa minua eikä useimpia mun tuntemia ihmisiä, se tuntuu liian kapea-alaiselta. esittäydyn ihmisille virtasen mikkona tai niemen maijana mieluummin kun otan sitä riskiä että vastapuoli näkee minussa vain ennakkokäsityksensä mukaisen kuvan skininä tai punkkarina tai goottina tai hippinä. huomattavasti helpommin saa mielipiteensä ja näkemyksensä läpi kun ei otsikoi sitä minkään aatteen alle.

(tulipa nyt sekava tilitys, perjantai ja lähtölaskenta viikonloppuun alkamassa..)

edit: nyt parin rohkaisuoluen jälkeen tuli sellanenkin juttu mieleen et sit ku oon ns. neutraalina omana itsenäni tuonut asiani ja mielipiteeni ensin julki ni sit saa vapaasti ihmiset leimata mua miten parhaaksi näkee, pointti on se että mitään etukäteisluuloja en halua herättää. edustan ainoastaan itseäni, hyvässä ja pahassa.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
14_Bullets
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Helmi 24, 2009 8:07 pm

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja 14_Bullets »

esmes- kirjoitti:edit: nyt parin rohkaisuoluen jälkeen tuli sellanenkin juttu mieleen et sit ku oon ns. neutraalina omana itsenäni tuonut asiani ja mielipiteeni ensin julki ni sit saa vapaasti ihmiset leimata mua miten parhaaksi näkee, pointti on se että mitään etukäteisluuloja en halua herättää. edustan ainoastaan itseäni, hyvässä ja pahassa.
Yleisesti ottaen kuitenkin ihmiset leimaavat ihmisen heti kättelyssä. Eli harvemmin pystyy menemään neutraalina omana itsenään, tai no jos pukeutuu johonkin tuulipukuun ja adidaksen lenkkareihin.

Armeijaa voisin käyttää hyvänä esimerkkinä. Siellä kaikilla on samat vaatteet, muutenkin samassa "paskassa" ollaan. Siellä ei näitä ennakkoluuloja pääse syntymään niin helposti. esim. itse sain armeijasta hyviä kavereita, yksi on "ihmisoikeustaistelija", toinen hoppari ja pari glamrokkaria. Heillekkin tuli yllätyksenä kun kerroin itsestäni enemmän. Mutta helvetin hyviä kavereita ollaan, eikä se viikonloppusin kun porukalla saunotaan niin haittaa ketään.
odin
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 106
Liittynyt: Pe Kesä 27, 2008 1:21 am

Re: SKINIT

Viesti Kirjoittaja odin »

mitä vitun väliä sillä on mitä joku susta ajattelee jos sä oot skinhead...kuhan sä itse tiedät mikä sä oot,niin sillon sillä ei oo mitää vitun väliä!!vain pellet elää täällä miellyttääkseen muita saatana!!
Lauryn
Lauri Hanhivaara
Viestit: 139
Liittynyt: Ke Kesä 20, 2007 1:14 pm

Re: SKINIT

Viesti Kirjoittaja Lauryn »

Onkohan Oriveden sankarit taas Helsingissä viikonloppuna?
Viime vuonna Kisahallissa järjestetyn Fight Festivalin aikaan herrat olivat Töölössä urheina julistamassa asuinpaikkaansa.
Aika ikävän näköistä sakkia.

http://www.fightfestival.com/
combat18
Martin Beck
Viestit: 775
Liittynyt: To Helmi 14, 2008 1:07 am
Paikkakunta: Taistelu ei loppunut 1945 ??? se on vasta alkanut!

Re: SKINIT

Viesti Kirjoittaja combat18 »

Näköjään puhakka ottelee.
WARNING: THIS MEMBER CONTAINS NATIONALISM
If Multi-culturalism is the answer, It must have been one hell of a stupid question
http://patriootti.com/
Kuva
pehtoori
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: Ti Joulu 16, 2008 6:45 am

Re: SKINIT

Viesti Kirjoittaja pehtoori »

Lauryn kirjoitti:Onkohan Oriveden sankarit taas Helsingissä viikonloppuna?
Viime vuonna Kisahallissa järjestetyn Fight Festivalin aikaan herrat olivat Töölössä urheina julistamassa asuinpaikkaansa.
Aika ikävän näköistä sakkia.

http://www.fightfestival.com/

kuinka niin ikävän näköistä?mitä tarkoitat (ikävän)
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: SKINIT

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Victor Valimaen painot olivat perjantain 13.3. punnituksissa 4,5 kiloa yli sovitun. Fight Festival yrittää neuvotteluteitse löytää vielä ratkaisun Valimaki-Radev-ottelun toteutumiseksi. Selvää kuitenkin on, että Valimaki ei saa painoja vedettyä sovittuun eli Valimaki-Radev-ottelun toteutuminen on epävarmaa.
Tais kaveri unohtaa, että on punnitus tulossa :lol: Vaatimattomasti 4.5kg ylipainoa...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
odin
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 106
Liittynyt: Pe Kesä 27, 2008 1:21 am

Re: SKINIT

Viesti Kirjoittaja odin »

niin ja mitenköhän manner toi liittyy aiheeseen jos jollain on 4,5kg ylipainoo jossain urheilutahtumassa....
James Thompson
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: Pe Maalis 13, 2009 9:35 pm

Re: SKINIT

Viesti Kirjoittaja James Thompson »

odin kirjoitti:niin ja mitenköhän manner toi liittyy aiheeseen jos jollain on 4,5kg ylipainoo jossain urheilutahtumassa....
Tuo painon ylitys tapahtui ff 25 ssa, jossa myös Niko Puhakka otteli ja Puhakka taitaa liittyä tähän aiheeseen.
loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Re: SKINIT

Viesti Kirjoittaja loneliness »

James Thompson kirjoitti:
odin kirjoitti:niin ja mitenköhän manner toi liittyy aiheeseen jos jollain on 4,5kg ylipainoo jossain urheilutahtumassa....
Tuo painon ylitys tapahtui ff 25 ssa, jossa myös Niko Puhakka otteli ja Puhakka taitaa liittyä tähän aiheeseen.
Kas yks kaljupää-Thompsoniki liittyny. Vapaaotteluteemaan liittyen...no se siitä. Onko nää Puhakka ja Valtonen vielä skinitouhuissa mukana vai onko se vaan niitten nuoruuden meininkejä? Aika provoa inkkiä niillä on nahassa.
Paavo Arhinmäki on äijä!
seppoilmari
Martin Beck
Viestit: 776
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2008 11:37 pm

Re: SKINIT

Viesti Kirjoittaja seppoilmari »

seppoilmari
Martin Beck
Viestit: 776
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2008 11:37 pm

Re: SKINIT

Viesti Kirjoittaja seppoilmari »

http://acta.uta.fi/teos.php?id=10722 ja lataa pdf, jotain "faktaa" ja ehkä fiktiota menneisyydestä.
Agathon
Harjunpää
Viestit: 312
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 2:10 am

Re: SKINIT

Viesti Kirjoittaja Agathon »

Kiitti linkistä. Vaikuttaa mielenkiintoiselta.
Rautasydän
Susikoski
Viestit: 45
Liittynyt: Pe Loka 30, 2009 6:19 pm

Re: SKINIT

Viesti Kirjoittaja Rautasydän »

loneliness kirjoitti:
James Thompson kirjoitti:
odin kirjoitti:niin ja mitenköhän manner toi liittyy aiheeseen jos jollain on 4,5kg ylipainoo jossain urheilutahtumassa....
Tuo painon ylitys tapahtui ff 25 ssa, jossa myös Niko Puhakka otteli ja Puhakka taitaa liittyä tähän aiheeseen.
Kas yks kaljupää-Thompsoniki liittyny. Vapaaotteluteemaan liittyen...no se siitä. Onko nää Puhakka ja Valtonen vielä skinitouhuissa mukana vai onko se vaan niitten nuoruuden meininkejä? Aika provoa inkkiä niillä on nahassa.
Mitäs luulisit..? Valtosen ja Puhakan tuntevana voin sanoa, että ovat aatteen tiellä aina vaan ja edelleen, sekä heidän "provosta inkistä" sen verran, että JOS olisivat esim. ex-skinejä, niin tuskin pitäisivät tiettyjä leimoja enää ihossaan.. eli päälle olisi jo tuhrattu jotain.
Vielä siitä, että kun Valtonen on joutunut peittämään tiettyjä kuvia kehostaan matseissa, ei tarkoita esim. sitä, että olisi eri mieltä asioista, vaan muuten ei pääse otteleen teityissä tapahtumissa, jos on esim. WHITE PRIDE näkyvillä yläselässä, tai esmes poliittisesti näinä päivinä vähän liiankin epäkorrekti kansallissosialistien tunnus, eli hakaristilippu. Siitä nousi jo aikoinaan helwetillinen poru, kun Pelkokertoimessa oli kuvattu Valtosta liian läheltä, esim. inkkejä ja kroppaa yleensä.. voi *ittu mä sanon!
Mutta yhtä kaikki, hienoa että pojat menestyy ja ei tartte taitojaan kadulla liikaa näyttää, vaikka sieltähän on ensiaskeleet tuohon kontaktilajiin otettu, joten ei oo ihan hukkaan muutamat "rähinät" menny.. Vaasan juhannuksia muistellen..

~Rautasydän
Lukittu