Riihimäki 4/2008: Bandidos vs. 1-800 - Yksi kuoli

Sana on vapaa, jos uskaltaa...
Jari Linna
Harjunpää
Viestit: 293
Liittynyt: Pe Syys 29, 2017 2:11 am

Re: Riihimäki 4/2008: Bandidos vs. 1-800. Yksi kuoli

Viesti Kirjoittaja Jari Linna »

Vai että Jani on käyttänyt ainakin ennen valaistumistaan koko aikuisikänsä piriä ja muita huumeita, lääkkeitä, hormoneja ja viinaa vain lääkitäkseen ADHD:ta. :lol:

On teillä taas lennokkaat jutut. Tämä ei ollut mikään monivalintatehtävä. Tietäjät tietää. :lol:
Viimeksi muokannut Jari Linna, Su Maalis 24, 2024 5:35 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jari Linna
Harjunpää
Viestit: 293
Liittynyt: Pe Syys 29, 2017 2:11 am

Re: Riihimäki 4/2008: Bandidos vs. 1-800. Yksi kuoli

Viesti Kirjoittaja Jari Linna »

Ennen veivät huumeet, nyt Jeesus

Jani Lemmetyn tie on vienyt lastenkodeista jengimaailmaan ja vankilaan. Reilu vuosi sitten tapahtui muutos, ja nyt Lemmetty puhuu ensimmäistä kertaa Ex-Criminal Dayssä.

– Jouduin vankilaan, kun lähdin huumekauppaan mukaan. Vankilassa elämäni muuttui. Sain tulla uskoon, Lemmetty kertoo.

Kun Lemmetty istui Sörkän vankilassa, koko Jumala-käsite oli hänelle vieras. Samassa vankilassa tuomiotaan kärsineet romanit pyysivät Lemmettyä mukaan kirkkoon, mutta hän ei uskonut olevansa tervetullut.

– Ajattelin, että mitähän se pappi miettii, kun tämännäköinen jätkä menee sinne. En mä tiennyt, että Jumala rakastaa kaikkia ihmisiä.

Lemmetty alkoi käydä jumalanpalveluksissa ja raamattupiireissä. Hän sai oman Raamatun ja alkoi lukea sitä. Eräässä puhujatilaisuudessa hän päätti, että haluaa antaa elämänsä Jeesukselle.

– Ennen hormonit ja amfetamiini ja niin sanotusti paskan käyttö veti mua. Vaimo, perhe ja kaikki muu jäivät taka-alalle. Nyt olen saanut sisäisen vapauden, sydämen vapauden, Lemmetty selittää.

Siitä Lemmetty aikoo puhua Vaasanaukiolla. Vielä esiintyminen ei jännitä, mutta lähempänä tapahtumaa ehkä.

– Siellä on varmasti Helsingin alamaailmasta sellaisia kavereita, jotka tietävät, kuka mä olen. Mutta se on hyvä asia. Ehkä ne ajattelevat, että jos tuo kaveri puhuu Jeesuksesta, niin siinä täytyy olla jotain perää.

Vuoden päästä puhujakeikkojen järjestämisen pitäisi olla Lemmetyllekin helpompaa. Hän odottaa pääsevänsä koevapauteen viimeistään tammikuussa, jos Herra suo.
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/entis ... jeesukse-1

Siinä myös vielä miehen omin sanoin. Hienoa, että on nyt löytänyt sisäisen rauhan Jeesuksen avulla. Kaikkea hyvää ja Herran siunausta hänelle jatkossa.
Excriminal
Armas Tammelin
Viestit: 76
Liittynyt: Ti Elo 24, 2021 9:45 pm

Re: Riihimäki 4/2008: Bandidos vs. 1-800 - Yksi kuoli

Viesti Kirjoittaja Excriminal »

Jari Linna kirjoitti: Su Maalis 24, 2024 5:13 pm Vai että Jani on käyttänyt ainakin ennen valaistumistaan koko aikuisikänsä piriä ja muita huumeita, lääkkeitä, hormoneja ja viinaa vain lääkitäkseen ADHD:ta. :lol:

On teillä taas lennokkaat jutut. Tämä ei ollut mikään monivalintatehtävä. Tietäjät tietää. :lol:

Kukaan ei ole väittänyt moista.. vissiin vähän luetun ymmärtämisessä vikaa sulla.. kyllähän adhd:n oireina on impulsiivinen käytös, jolloin helpommin tulee kokeilleeksi esim huumeita, jouduttua konflikteihin, tehtyä rikoksia yms. Siitä on sit hyvä jatkaa opitulla tiellä. Jos ymmärrys on tuota luokkaa, kannattaa varmaan jättää kommentoimatta asioita, joista ei mitään tiedä.
8) 8) 8)
Rockyfist
Sabrina Duncan
Viestit: 377
Liittynyt: To Kesä 08, 2023 2:13 am

Re: Riihimäki 4/2008: Bandidos vs. 1-800 - Yksi kuoli

Viesti Kirjoittaja Rockyfist »

^
Voi helvetti. Hyvä että lopetti. Paskaa piriä
Taivaspaikka valmiina
Luulin, että se on kuollut, mutta se onkin aloittanut koteloitumisen.
Vastaa Viestiin