Mika Mölsä:"Prosenttijengit" -kirja

Sana on vapaa, jos uskaltaa...
SEpp00
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: Su Heinä 01, 2012 9:05 pm

Re: Mika Mölsä:"Prosenttijengit"

Viesti Kirjoittaja SEpp00 »

epoksi kirjoitti:Aivan loistava kirja kerralla piti loppuun saakka lukea!
Tempaisi mukaan kunnolla seuraavaksi varmaan jotain saman aihepiirin kirjaa lukuun. :)

ps. neitsytpostaus tännne.
Suosittelen Ruotsin mafia nimistä kirjaa.
http://wsoy.fi/yk/products/show/167681

Äpärä
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 103
Liittynyt: La Maalis 24, 2012 1:36 pm

Re: Mika Mölsä:"Prosenttijengit"

Viesti Kirjoittaja Äpärä »

koiranaama kirjoitti:Mä oon lukenut jo molemmat kirjat, niin saan varmaan esittää kantani...
Juuri tätä tarkoitin. Kannattaa lukea molemmat, muuten jää vähän yksipuolinen kuva - molemmat kirjat kun heijastavat vahvasti kirjoittajiensa arvomaailmaa. Kriittinen lukija osaa suodattaa lukemaansa ja totuus löytyy rivien välistä. Tai sitten ei, vaikea kuvitella täysin skenen ulkopuolelta tulevan lukijan saamia mielleyhtymiä.

PERKELE-FTW
Nikke Knakkertton
Viestit: 154
Liittynyt: La Joulu 06, 2008 8:50 pm
Paikkakunta: Etelä Suomi

Re: Mika Mölsä:"Prosenttijengit"

Viesti Kirjoittaja PERKELE-FTW »

Korjataas tuota kirjan nimeä niin voi jopa löytyäkkin. Tästä opuksesta lienee kyse. http://www.amazon.com/Dead-Man-Running- ... an+Walking
Olen vähän ajatellut,ettei tuo viina oikein sovi minulle.
- Tauno Veikko Pasanen -

epoksi
Susikoski
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Heinä 16, 2012 3:55 pm

Re: Mika Mölsä:"Prosenttijengit"

Viesti Kirjoittaja epoksi »

Ruotsin mafia varmaan seuraavaksi lukuun sitä jo ehdittiin toisestakin paikasta suositella.
Parkkosen Lainsuojattomat myös aion lukea kun kerran suositellaan. Kiitos vaan vinkeistä!

Mölsän teoksesta luulen osaavani lukea rivienvälistä sen oleellisen ja tiedän kyllä ettei ne kerhot ole mitään marttakerhoja vaikka kovasti niin annetaan ymmärtää medialle.
Lähinnä mua kiinnosti lukea miten Mölsä on tuonut asiat julki kirjassaan. Kerhojen tulojärjestys ja alun vaikeudet ym. tapahtuneet.
Ei mennyt kymppi hukkaan, niinkin voi sanoa.

Random Nick
Remington Steele
Viestit: 222
Liittynyt: Ti Elo 30, 2011 8:51 pm

Re: Mika Mölsä:"Prosenttijengit"

Viesti Kirjoittaja Random Nick »

PERKELE-FTW kirjoitti:Korjataas tuota kirjan nimeä niin voi jopa löytyäkkin. Tästä opuksesta lienee kyse. http://www.amazon.com/Dead-Man-Running- ... an+Walking
Tänks, heitin tuon kirjan nimen vähän liian lonkalta :)
1. Näytä harmittomalta
2. Näytä siltä, niinkuin sinun kuuluisikin olla siellä, missä olet
3. Poistu kävellen, älä juokse

Koimies
Neuvoja-Jack
Viestit: 500
Liittynyt: La Syys 10, 2011 2:09 am

Re: Mika Mölsä:"Prosenttijengit"

Viesti Kirjoittaja Koimies »

Jäi kuva, että prosenttijengi aina rahoittaa toimintaansa jollain rikollisuuden muodolla, tai jotenkin muuten suosii rikollisuutta. Merkitseekö prosenttutunnus jollekin kantajalleen jossain päin maailmaa oikeasti muuta? Mietin voisiko prosenttischenen nähdä esim. osana kestävää kehitystä tms., siis vaihtoehtona esim. kulutuskeskeiselle elämäntavalle.
Miehen allekirjoitus: Kasvoista kasvoihin.

Adolf Nussi
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Ke Maalis 19, 2014 4:11 pm

Re: Mika Mölsä:"Prosenttijengit"

Viesti Kirjoittaja Adolf Nussi »

Näköjään Lainsuojattomat kirjoittajalta on tullu uusi aihetta käsittelevä kirja? Onko kukaa lukenu sitä?

oldunion
Armas Tammelin
Viestit: 81
Liittynyt: Ke Touko 08, 2013 10:01 pm
Paikkakunta: Karjala

Re: Mika Mölsä:"Prosenttijengit"

Viesti Kirjoittaja oldunion »

Itse olen kanssa lukenut molemmat kirjat (Mölsä,Svensk mafie) sekä todella paljon muuta lan kirjallisuutta. Monessa mennään metsään juuri tämän anonymiteetin vuoksi. Paras kaikista kirjoista on kuitenkin entisen ala-mailman johtajan Rami Kivisalon elämänkerta. Ei mikään salattu "nysky" stoori vaan omalla nimellä ja omalla naamalla kerrottu älämänkerta:
"Gangsterin testamentti on tositapahtumiin pohjautuva uskomattoman vauhdikas ja koskettava elämäkerta. Kirjan alun tapahtumat vievät nuoren pojan Afrikkaan taistelulajien mestarin oppiin. Epätavallinen "opetus" kouluttaa nuoresta pojasta väkivaltaisen taistelulajien mestarin. Kun hän vuosia myöhemmin palaa takaisin Eurooppaan, hänestä tulee nopeasti väkivallan ja vihan täyttämä ammattirikollinen. Pian hän on syvällä mafiapiireissä ja hänestä tulee armoton ja tunteeton gangsteri. Epätavallinen pahuus ja pimeys, joka Afrikassa täytti nuoren miehen koko sisäisen maailman, verhoaa häntä kaikkialla kuin musta pilvi. Yliluonnolliset demoniset kyvyt ja voimat tulevat hänen elämässään esille sellaisella tavalla, että hänen ympärillään oleva pahuuden läsnäolo on käsinkosketeltavan todellinen.

Kirja on kertomus yliluonnollisesta pahuudesta, joka tarinan edetessä saa yhä suuremman otteen päähenkilön elämästä. Jumalan erikoinen ilmestyminen vankilan sellissä muuttaa lopulta miehen elämän. Kirjan tarina kuvaa entisen gangsterin vaikeuksia sopeutua normaaliin elämään vankilavuosien jälkeen. Toinen toistaan seuraavat pettymykset ja epäonnistumiset avoimen rehellisesti kerrottuna tuovat Jumalan armon esille sellaisella tavalla, joka saa jokaisen ihmettelemään Jumalan hyvyyttä ja laupeutta."

http://www.kristillinenkirjakauppa.fi/i ... oteid=9853
"Oh, how i express myself, How do i express myself?
Well baby i BENCH PRESS myself, that how i Express myself!
oi kuinka itseani ilmaisen, kuinka itseäni ilmaisen?
Kuule kulta, PENKKIPUNNERRUKSELLA itseäni ilmaisen, niin minä itseni ilmaisen!"

veniard
Harjunpää
Viestit: 323
Liittynyt: La Joulu 29, 2012 11:18 pm

Re: Mika Mölsä:"Prosenttijengit" -kirja

Viesti Kirjoittaja veniard »

Just meneillään. Tykkään tästä enemmän kuin Kultainen vasikka teoksesta. Kesken mutta alku tuntuu paremmalta.

Vastaa Viestiin