Mika Mölsä:"Prosenttijengit" -kirja

Sana on vapaa, jos uskaltaa...
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Re: Mika Mölsä:"Prosenttijengit"

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Jokaisella on oikeus tulkita lukemaansa niinkuin tahtoo 8)
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !

kuke the viking
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Helmi 03, 2009 1:36 pm

Re: Mika Mölsä:"Prosenttijengit"

Viesti Kirjoittaja kuke the viking »

ilman muuta, ja tulkintaan vaikuttaa nautittujen myrkkysienien määrä ja laatu.
aion itse kirjoittaa kirjan kennedyn murhasta, minulla on nimittäin varmaa tietoa murhaajasta, tiedonantajana
toimii köpi.

samaan syssyyn aion myös ilmottautua vietnamin sotaan, sehän ei ole vielä päättynyt, kuten kommunistinen media
väittää, tämän vinkin taas olen saanut hesulta.

yours: kuke

ninjalisko
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 93
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 3:42 pm
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja ninjalisko »

mulli kirjoitti:
Chopper kirjoitti:
mulli kirjoitti: suuresti ihmettelin miksei mainittu women`s mc:tä?
Mitäs mainittavaa kyseiset naikkoset ovat tehneet päästäkseen mihinkään kirjaan? Korkeintaa vuoden vitsikirjaan.Jos yhen naurettavan haastattelun antaneet alibiin ja siitäkin sessiosta varmaan ite maksaneet niin ei se tee heistä mainetta niittänyttä %-kerhoa.Tuskin ovat ees mitään tehneet koko "uransa" aikana sellaista mistä voisi kirjoittaa nauramatta.
menikä huumorin kukkanen ohi...
olis vaan sopinut kirjan yleisasuun ja mölsän tyyliin...
olisivat ny lisänneet ras:sin sinne... nysky ois voinu nähä siitäkin unta, tai lahtonen tai mölsä itte...
kirja on tosielämän faktaa viranomais fiktiona... koittakaapas suomentaa ed lause
R.a.s ei tainnu kirjaan päästä kun he eivät oo julkisuudessa ollu. Hyvin pitäneet hommat salassa :lol:
Break in ya crib I got a posse of midgets stealing your presents.

mulli
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 110
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 3:00 pm

Re: Mika Mölsä:"Prosenttijengit"

Viesti Kirjoittaja mulli »

juu, toi alibin fiktiivistoori rassista oli loistava... olis kuulunu mölsän kirjaan asialiitteenä...
vai eiköhän se uskaltanu :lol:

Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Re: Mika Mölsä:"Prosenttijengit"

Viesti Kirjoittaja Chopper »

kuke the viking kirjoitti:ilman muuta, ja tulkintaan vaikuttaa nautittujen myrkkysienien määrä ja laatu.
aion itse kirjoittaa kirjan kennedyn murhasta, minulla on nimittäin varmaa tietoa murhaajasta, tiedonantajana
toimii köpi.

samaan syssyyn aion myös ilmottautua vietnamin sotaan, sehän ei ole vielä päättynyt, kuten kommunistinen media
väittää, tämän vinkin taas olen saanut hesulta.

yours: kuke
Jep jep...jatka vaan sienien syömistä,ehkä selvität pari muutakin murhaa,esim. Kyllikki Saaren tapauksen :wink:

Yours Chopper

Mitä itse kirjaan tulee niin ihan luettava kirja,sekava tosin kun hypittiin asiasta toiseen ja taas palattiin asiaan tai sen viereen kymmenien sivujen päästä.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !

ninjalisko
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 93
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 3:42 pm
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Mika Mölsä:"Prosenttijengit"

Viesti Kirjoittaja ninjalisko »

mulli kirjoitti:juu, toi alibin fiktiivistoori rassista oli loistava... olis kuulunu mölsän kirjaan asialiitteenä...
vai eiköhän se uskaltanu :lol:
Tarkotatko "Ray Forbes" juttua?
Break in ya crib I got a posse of midgets stealing your presents.

mulli
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 110
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 3:00 pm

Re: Mika Mölsä:"Prosenttijengit"

Viesti Kirjoittaja mulli »

juuri sitä...
tämä ray forbes, alias rarkkuasuinen mies, nysky, salaperäinen mies, onhan tuo vallan hauska hahmo.

Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Mika Mölsä:"Prosenttijengit"

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

kuke the viking kirjoitti:mikseivät mc kerhot turvaudu poliisin apuun??::)) ehkei heillä ole numeroa??
Kyllä mä olen sen tiennyt, että mopopojat ei ole keskimäärin mitään penalin terävimpiä kyniä, mutta kai sinne joukkoon on joku vähän fiksumpikin yksilö sattunut, että edes hän saisi etsittyä sen numeron, mistä poliisin tavoittaa. :mrgreen:
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe

Kelju K. Kojootti
Sofia Karppi
Viestit: 424
Liittynyt: La Kesä 09, 2007 2:07 am

Re:

Viesti Kirjoittaja Kelju K. Kojootti »

Citizen kirjoitti:Kun luette kirjaa, kiinnittäkää tyylilliseen muutokseen kun "Nyksy" casea käsitellään. Aivan kun tekstin olisi kirjoittanut eri henkilö tai se olisi kokonaan toisesta teoksesta. Herättää varmasti hämmennystä enemmänkin...?
Jep, tähän kiinnitin myös minä huomiota. Tuli ihan fiilis että Harri Nykänen olisi kirjoittanut Mölsän tilauksesta Nysky-stoorin.. Ja se jäi vaivaamaan kun Nysky "haastattelun" päätteeksi poistui autoon jossa jo oli kuski. Itse tuskin vastaavassa tilanteessa olisin mitään ylimääräisiä silmiä ottanut moiselle vasikontikeikalle.

Huvitti myöskin lopun liitteet, eli (jostain skannatut?) Bandidosin säännöt. Suomenkielisessä versiossa käskettiin opiskelemaan englantia jos ei sillä muuten pärjää. Englanninkielisessä sama juttu, tosin määräys koski vain presidenttejä ja sihteereitä.

Kumpikin versio oli silti pullollaan kirjoitus- ja kielioppivirheitä. :D

raminola
Scooby-Doo
Viestit: 20
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 9:14 pm

Re: Mika Mölsä:"Prosenttijengit"

Viesti Kirjoittaja raminola »

Mielenkiintoinen kirja, vaikkakin "tapaus Nysky" vähän tyhjänpäiväinen.
Jengiläisten opiskelut kiintoisia, mm. Bandiitti-pressan ampumisesta tuomitun Ukkosen
lainopilliset opinnot. Jokohan Ukkonen on vapautunut, eikös tuomio ollut about 12 vuotta?
Hirsma oli aika sissi! Vähän ku Tony Montana?

Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Mika Mölsä:"Prosenttijengit"

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

raminola kirjoitti:Mielenkiintoinen kirja, vaikkakin "tapaus Nysky" vähän tyhjänpäiväinen.
Jengiläisten opiskelut kiintoisia, mm. Bandiitti-pressan ampumisesta tuomitun Ukkosen
lainopilliset opinnot. Jokohan Ukkonen on vapautunut, eikös tuomio ollut about 12 vuotta?
Hirsma oli aika sissi! Vähän ku Tony Montana?
Ja näin on taas hyvällä PR:llä saatu synnytettyä lisää sympatiaa ja anti-sankareita...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe

raminola
Scooby-Doo
Viestit: 20
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 9:14 pm

Re: Mika Mölsä:"Prosenttijengit"

Viesti Kirjoittaja raminola »

Ehkä ei sympatiaa... sankareita tai anti-sankareitakaan... On kai kuitenkin niin, että mielikuva asioista rakentuu monista pienistä osasista ja kyseinen kirjakin tekee sitä tavallaan. Tiedossa olleisiin asioihin se tuo jotain uutta ainakin kaltaisilleni sivustaseuraajille. Sen enempää arvostelematta tai ihannoimatta ketään. Tietty voi miettiä Hirsman saamaa suurta roolia kirjassa.

katupoika
Theo Kojak
Viestit: 1170
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 6:05 pm
Paikkakunta: päihdehelvetti

Re: Mika Mölsä:"Prosenttijengit"

Viesti Kirjoittaja katupoika »

raminola kirjoitti:Jokohan Ukkonen on vapautunut
On.

raminola
Scooby-Doo
Viestit: 20
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 9:14 pm

Re: Mika Mölsä:"Prosenttijengit"

Viesti Kirjoittaja raminola »

Olisi myös mielenkiintoista tietää vankiloissa opiskelleiden ja korkeakoulututkinnon suorittaneiden sijoittumisesta työelämään, esimerkiksi Ukkosenkin osalta. Pitkä tuomio on mahdollistanut opiskelun ilman McDonaldsin iltavuoroja. Mielenkiintoista olisi tietää kuinka moni näistä kandeista ja maistereista
jatkaa a) opintojaan b) rikollisia puuhiaan vapautumisensa jälkeen. Miten monella alun alkaenkin on tavoitteenaan tutkinto tulevia konnuuksia ajatellen eli antaako paperit tarvittavaa lisärespektiä?
Ennenhän järki ja voima eivät samaan kroppaan sopineet...

nidvid
Susikoski
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 12:37 pm

Re: Mika Mölsä:"Prosenttijengit"

Viesti Kirjoittaja nidvid »

katupoika kirjoitti:
raminola kirjoitti:Jokohan Ukkonen on vapautunut
On.
Täytyy sen verran kommmentoida että ne ha:t joita olen tavannut on kyllä niin hyvin käyttäytyvää porukkaa että välillä oikein ihmetyttää.

Vastaa Viestiin