Järjestäytyneen rikollisuuden hyödyt?

Sana on vapaa, jos uskaltaa...
Yolintu
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Helmi 27, 2009 8:06 pm

Järjestäytyneen rikollisuuden hyödyt?

Viesti Kirjoittaja Yolintu »

En ole koskaan ymmärtänyt järjestäytynyttä rikollisuutta. Olen seuraillut, pohdiskellut ja etsinyt tietoa järjestäytyneistä rikollispiireitä. Käsittääkseni järjestäytyneet rikolliset muodostavat firmojen kaltaisia organisaatioita.
Mitä normaali aloitteleva rikollinen saa, ryhtyessään rikollisliigaan?

Tiedän ,että suurin osa tuotoista menee ylimälle, muutamalle pääjehulle rikollispiireissä. Ovatko nämä muut jäsenet niin kunnianhimottomia, että jaksavat palvella pomojaan, kun helpompaakin rahaa olisi ilmassa. Vai ovatko he lapsenmielisiä,huonon itsetunnon omaavia yksilöitä joiden tulee saada kuulua johonkin ryhmittymään?

Ryhmittymisessä on toki paljon hyötyö laajemissä huumekaupoissa jne. Rahasummat ovat suuria, mutta suurin osa ei niistä pääse nauttimaan.

Keskustelua, Kiitos.

Himmeli
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2009 8:42 pm

Re: Järjestäytyneen rikollisuuden hyödyt?

Viesti Kirjoittaja Himmeli »

Eihän sitä nyt tollalailla järjellä ajatellakaan. Eikä mitään tässä elämässä. Kävisikö, että se on yksinkertaisesti kivaa? Ja joskus myös helppoa rahaa ja paljon. Kaikilla meillä on paikkamme, ja kaikki ollaan erilaisia. Jotkut haluaa jännempää elämää ja verottomia tuloja, joillekin se sopii, joillekin ei. Ja se elämä on vähän kuin elokuvaa, joillain Kummisetää, toisilla Trainspottingia, mutta elokuvaa kumminkin.
Huono esimerkki, muutakaan en keksi, mutta miksi taiteilija tekee taidetta? Se nauttii siitä ja se on hauskaa, eikä hän tiedä eikä ole kiinnostunut muustakaan. Muutama prosentti rikastuu hommalla kunnolla, ja aina voi toivoa, että kuuluu itse niihin. Toiset sitten taiteilee vaikka vuokrat on rästissä ja kaapissa vain valo, tai alkavat vaikka sairaanhoitajiksi ja kunnon töihin, kun homma ei toiminut. Ja on kiva tuntea muita samanhenkisiä, jutella vaikka kuvanveistosta tai suurista mestareista ja tavata sekä jakaa kokemuksia saman alan ihmisten kanssa. Ala kuin ala, jotkut pärjää, toiset ei, toiset ei osaa muutakaan ja toiset ei halua.
Kaikilla ei mene ihan putkeen, ja ollaan idiootteja, mutta jotkut on muillakin aloilla sitä. Suuri osa sinnittelee jotenkuten. Siellä kaupan kassallakin. Rosvona osalle käy huonosti, osa kerää miljoonaomaisuuden. Paitsi kassalla harvoin pääsee miljonääriksi, rikollisena siihen on edes jonkinlainen mahdollisuus. Ainakin omassa päässä. Helppo ja jännittävä, tapahtumarikas elämä, helppoa rahaa, mutta lopulta kait kaikki tajuaa, ettei se ihan niin mennyt. Jotkut ei löydä sieltä ammatinvalinta-listalta mitään kiinnostavampaa, kuin oman elämänsä rosvo ja poliisi-aiheisen actionelokuvan pääosan.

Citizen
Nikke Knakkertton
Viestit: 192
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 3:27 pm

Re: Järjestäytyneen rikollisuuden hyödyt?

Viesti Kirjoittaja Citizen »

Niin,
suuren luokan järjestäytynyttä rikollisuutta esiintyy niin silmiemme edessä, ettemme edes osaa pitää sitä sellaisena. Liikemiehet järjestelvät tonttikauppoja, kauppapaikkoja, liiketoimintyalupia ja muita liiketoiminnalleen (= itselleen) eduksi olevia asioita kuntoon sellaisten henkilöiden avulla joilla on mahdollisuus vaikuttaa niihin. Näistä liikemiehistä löytyy linnatuomioita saaneita henkilöitä jotka pasteeraavat esitteissä ja valokuvissa valtakunnan vaikuttajien kanssa. Ja jos joku kehtaa väittää, että siinähän on kyse kaikkien meidän edusta normaalin liiketoiminnan kautta voi perehtyä asiaan tarkemmin.
Tähän porukkaan kannattaa liittyä sillä se näyttää tuottavan tulosta osallisilleen hyvin!

Mitä näihin karikatyyririkollisjoukkioihin tulee niin en oikein usko, että meikäläinen luonteen laatu sopii nöyristelylle (vankiloissa tietysti hieman eri juttu). Isommat keikat lienevät jonkinlaisia "projekteja" joita varten kerätään sopiva porukka kasaan tutuista luottotyypeistä ja se siitä sen jälkeen. Eikä tuolla ole mitään ovea johon voi koputtaa sorkkarauta olalla kertoakseen, että haluan nyt mukaan järjestäytyneeseen rikollisryhmään.

Yolintu
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Helmi 27, 2009 8:06 pm

Re: Järjestäytyneen rikollisuuden hyödyt?

Viesti Kirjoittaja Yolintu »

Kyllä,
asioista voi todellakin olla montaa eri mieltä. Suurin osa järjestäytyneeseen rikollisuuteen sotkeutuvista on tunteettomia , myöskin tyhmiä ihmisiä.
Jos nyt kerran pitää ryhmittyä , niin tekisivät sen kunnolla. Tai no, eihän suurin osa ole edes lukiota saaneet suoritettua. Siksi toiminta on vielä , ainakin täällä suomessa hyvin alkeellista.

Toiseksi kyllä mielestäni tätä 'valkokaulusrikollisuutta' liioitellaa. Ei sitä todellisuudessa esiinnyt meidän silmiemme edessä, ainakaan täällä pikkukaupungeissa. Entäs te? Mitä virkaa teillä on?

Ovatko tänne kirjoittavat yhteyksissä rikollisuuteen vai ovatko he vain yliinnokkaasti asiasta kiinnostuneita henkilöitä?

benzin
Susikoski
Viestit: 32
Liittynyt: La Elo 16, 2008 12:43 am
Paikkakunta: hellsinki,kontula

Re: Järjestäytyneen rikollisuuden hyödyt?

Viesti Kirjoittaja benzin »

Huomaa että et siis todellakaan tunne ketään kovemmanluokan diilereitä tai muitakaan ns."ammattirikollisia"..epäilen jopa että olet poliisi kun kyselet tollasia,että "onko tänne kirjoittelijat yhteyksissä rikollisuuteen"en ainakaan itse kommentoi tuohon mitään.

sen verran tiedän että yleensä järjestäytynyt rikollisuus,ainakin pääkaupunkiseudulla on erittäin kansainvälistä ja hyvin organisoitua.Sen verran läheltä olen tätä päässyt seuraamaan,vaikka ei varsinaisesti mitään yhteyksiä olekaan.

en tiedä miten olet asian ajatellut,mutta kyllä yleensä muut rikolliset kuin pikkurikolliset(=auton pöllijät yms.)on todellakin sieltä viisaimmasta päästä,osa jopa älykkyydeltään mensan tasoa!

Mutta kaikkihan meistä saa kuvitella asiat omassa pienessä mielessään miten haluaa,minä lähinnä ajattelin vain valaista sinua,että et olisi ihan metsässä 8)

Turvis
Armas Tammelin
Viestit: 84
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2008 11:41 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Järjestäytyneen rikollisuuden hyödyt?

Viesti Kirjoittaja Turvis »

Yolintu kirjoitti:Toiseksi kyllä mielestäni tätä 'valkokaulusrikollisuutta' liioitellaa. Ei sitä todellisuudessa esiinnyt meidän silmiemme edessä, ainakaan täällä pikkukaupungeissa. Entäs te? Mitä virkaa teillä on?
No täällä pikkukaupunkien pienissä piireissähän sitä juuri tapahtuukin. Nimilistan mukaan joka ikinen vähänkin paremmin menestynyt yrittäjä on samoissa kemmakoissa (Leijonat, vapaamuurarit jne.) kaupunginjohtajan ja kunnanvaltuuston pj.n kanssa.

Yolintu
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Helmi 27, 2009 8:06 pm

Re: Järjestäytyneen rikollisuuden hyödyt?

Viesti Kirjoittaja Yolintu »

En ole missään yhteydessä väittänyt tuntevani yhtää ammattirikollista.
Sinä taas benzin väität ,että olet päässyt läheltä seuraamaan pääkaupunkiseudun rikollisuutta. Se on sanomisen mukaan hyvin organisoitua, Onko? Sen jälkeen kuitenkin sanot ,ettei sinulla ole mitään varsinaisia yhteyksia kyseiseen toimintaa. Joko sinä valehtelet tai toiminta ei todellakaan ole hyvin organisoitua, koska sinä jolla ei ole mitään yhteyksia toimintaa olet päässyt seuraamaan sitä niin läheltä.

Oletan ,että olet jonkun tuttavan kautta tietoinen piireistä, joten tieto vuotaa. Se kertoo jo erittäin amatöörimaisesta tavasta toimia.

Eikös tuossa ole ristiriitaa?

Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Järjestäytyneen rikollisuuden hyödyt?

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Yolintu kirjoitti:Eikös tuossa ole ristiriitaa?
Ei.
Tieto liikkuu aina, mutta miten paljon sitä on liikenteessä ratkaisee sen, että miten iso kiinnijäämisen riski on. Ja keikkaa kun alkaa tehdä, niin pitää laskea, että miten paljon siitä saa ja kannattaako se odotusarvon ollessa, että kiinni jäädään ihan varmasti.

Lisäksi jos sinun tarkoitus ei ole kuin johdatella tätä keskustelua silleen kivasti pikkuisen provosoiden, niin hanki se mielihyvä mitä tästä touhusta saat ja jota tarvitset sormipyykillä käydessäsi jostain muualta.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe

katupoika
Theo Kojak
Viestit: 1170
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 6:05 pm
Paikkakunta: päihdehelvetti

Re: Järjestäytyneen rikollisuuden hyödyt?

Viesti Kirjoittaja katupoika »

Yolintu kirjoitti:

Oletan ,että olet jonkun tuttavan kautta tietoinen piireistä, joten tieto vuotaa. Se kertoo jo erittäin amatöörimaisesta tavasta toimia.
Jep. Nyt säkin tiedät, että pk-seudulla on järjestäytynyttä rikollisuutta. Tieto on valtaa. Nyt vaan soitat äkkiä Alibiin tai Kyttä-Ruutun ja kerrot tietosi. Nehän maksaa jotain vasikkaliksoja. Susta tulee vielä rikas!

Vähän vakavammin puhuen mua jaksaa aina ihmetyttää se miten jengi täällä kuvittelee, että porukka oikeesti tulee tänne ja kertoo yksityiskohtaisesti kaiken minkä tietää ja mitä tekee ja keneltä on kuultu mitäkin. Ei KUKAAN tuu tänne kertomaan MITÄÄN millä ois oikeesti jotain väliä eikä se todisteiden perään huutelu koskaan tuu tuottamaan mitään.

odin
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 106
Liittynyt: Pe Kesä 27, 2008 1:21 am

Re: Järjestäytyneen rikollisuuden hyödyt?

Viesti Kirjoittaja odin »

katupojassa on khyl tyyliä,siks mä en paniskaan sen lyyliä, vaan sekoittasin pirtelöt fanttaan ja skoolaisin laseja yhteen :D

loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Re: Järjestäytyneen rikollisuuden hyödyt?

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Vähän huumoripitoiseksi mennyt tämä ketju näemmä. :lol: No anyway tiedonjanoisena ihmisenä odottelisin joltain jengiläiseltä jotain infoa. Kun ei varmaankaan halua kertoa kovin tarkasti omia asioitaan, niin voisi vaikka kertoa "minun kaverini oli sellainen, se alkoi lapsena ajautua blaa blaa blaa...". Siis oikeasti heittäkee joku insideri jotain läppää meille tavisjuipeille.

Jokaisessa ryhmässä varmasti löytyy vähintään jokusia järkeviä tyyppejä siitä huolimatta, että tavoitteet eivät lain mukaan ole ihailtavia. Mitä itse olen yöelämässä törmännyt liivihemmoihin, niin asiallisesti ovat kohdelleet minua kun en ole mennyt tuhannen kännissä kaljaa suustani sylkien mesoomaan "mitäsh te siinä lesootte?" Järjestäytymisen hyötyihin varmasti kuuluu monien rikkinäisten sielujen yhteennivoutuminen ja seikkailu ja unelmat suurista masseista. Ihmiset on kovia ylipäätään hakemaan diippiä yhtenäisyyttä keskenään ja onhan siinä varmasti oma viehätyksensä kun chillataan ja ajellaan prätkiä samanlaiset liivit ja parrat kunkin koristeena. Vähän sama juttu kuin armeija varmaankin :lol: Asiat tehdään yhdessä yhteistä tavoitetta kohti.
Paavo Arhinmäki on äijä!

Citizen
Nikke Knakkertton
Viestit: 192
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 3:27 pm

Re: Järjestäytyneen rikollisuuden hyödyt?

Viesti Kirjoittaja Citizen »

Loneliness,
kirjoituksestasi tulkitsen, että sinulle tunnuksia kantava pyöräporukan jäsen on yhtä kun järjestäytyneessä rikollisuudessa mukana oleva henkilö?
Jos näin on niin toivon, että vaihdat putken laajakulmaan.

odin
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 106
Liittynyt: Pe Kesä 27, 2008 1:21 am

Re: Järjestäytyneen rikollisuuden hyödyt?

Viesti Kirjoittaja odin »

Mitä itse olen yöelämässä törmännyt liivihemmoihin, niin asiallisesti ovat kohdelleet minua kun en ole mennyt tuhannen kännissä kaljaa suustani sylkien mesoomaan "mitäsh te siinä lesootte?"

siis mitä vittua?? yleensä ihmisiä kohdellaan sen mukaan miten he itse käyttäytyvät, eli niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan......

MotiivitOn
Rico Tubbs
Viestit: 1271
Liittynyt: Ti Syys 02, 2008 8:10 am

Re: Järjestäytyneen rikollisuuden hyödyt?

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

Mitäs asioista jotain tietävät, ovat mieltä väitteestä, jonka minulle latasi eräs useita vuosia istunut ns. vanhan koulukunnan kaveri: Että liivihemmojen toiminta ei edes olisi kovin organisoitua Suomessa ja että liivihemmoja olisi joskus käytetty ikään kuin uhrattavana keihäänkärkenä esimerkiksi huumeiden levittämisverkoston luomisessa. Ja että siis itänaapuristamme olisi viron kautta hoidettu tätä kuviota. Josta lusimaan lähteneet liivimiehet on pudotettu pois, koska naamat ovat kuluneet ja tämä oikea järjestäytynyt rikollisuus olisi päässyt paljolti painumaan maan alle kiitos hurjaa mainetta kaipaavien antisankareiden..? Joille joissakin piireissä kuulemma hiukan naureskellaan, selän takana tottakai, koska näille kavereille ei jäänyt kuin mainetta ja istuttavaa.

Itse kun en mitään näistä tiedä, niin en ota kantaa tuohon.
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-

loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Re: Järjestäytyneen rikollisuuden hyödyt?

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Citizen kirjoitti:Loneliness,
kirjoituksestasi tulkitsen, että sinulle tunnuksia kantava pyöräporukan jäsen on yhtä kun järjestäytyneessä rikollisuudessa mukana oleva henkilö?
Jos näin on niin toivon, että vaihdat putken laajakulmaan.
Riippuu tunnuksista. Osa tunnuksia kantavista liivihemmoista on oletettavasti enemmän rikollispiireissä messissä. Onhan niitä Gospel-raidereita jne, mutta et kai sinäkään kaikkia liivihemmoja pidä järjestäytyneen rikollisuuden ulkopuolella notkuvina heeboina?
Paavo Arhinmäki on äijä!

Vastaa Viestiin