Cannonball MC

Sana on vapaa, jos uskaltaa...
El Pajarito
Frank Drebin
Viestit: 387
Liittynyt: Pe Tammi 26, 2018 1:58 pm

Re: Cannonball MC

Viesti Kirjoittaja El Pajarito »

lech kirjoitti: To Loka 10, 2019 8:03 pm
Umbrella kirjoitti: To Loka 10, 2019 12:40 pm Kirjassa epäillään, että on todistajansuojelussa. Tätä en ymmärrä, että ilmeisesti vanhan ajan säännöt olla vasikoimatta on unohdettu nykyisten konnien keskuudessa. Toista se oli ennen. Omerta on pelkkä vitsi sitten tietyissä piireissä.

Eikä liity aiheeseen tämä, mutta myös Jari Aarnioon liittyvä saarasta isompi tarina jne. Mielenkiintoinen kirja ja hyvä leikkaus huumemaailmaan, prostituutioon, vanhaan liittoon, TH, Vilhunen, prätkäjengit.
Vaikeneminen on joku ihme myytti, konnat ovat aina vasikoineet toisiaan, joko saadakseen kilpailijan pois, kostaakseen tai rahasta. Näin on ollut 20-luvun Chicagossa, 70-luvun New Yorkissa, Sisiliassa ja pienessä Suomessa.
Kaikkina noina aikoina / paikoissa on ollut myös ryhmittymiä jotka eivät vasikoineet. Eikös omertakin rikkoutunut vasta jossain 80-luvun puolivälissä... mikäli oikein muistelen. Nakki muuten ei ole tietääkseni koskaan vasikoinut, ja sitä heittereidenkin on paha kiistää. Ja ihan miehekkäästi CMC tämän vasikan kouluttamisen hoiti; aika kinthaalla tuo henkiinjääminen sorakuopilla oli. Tapauksen jälkeen kerhossa on tälläkin foorumilla toteennäytetesti vasikoitu ihan huolella ilman seuraamuksia.

CMCn ympärillä tapahtuu ja on tapahtunut jo muutaman vuoden aika paljon. Kiinni on jääty yhdestä jos toisesta yhtäällä sun toisaalla. Olisko vähän taitamattomuutta ilmassa noin ydinliiketoiminnan hoitamisessa?
Avatar
Skloddi
Michael Knight
Viestit: 4294
Liittynyt: Ma Elo 26, 2019 12:20 pm

Re: Cannonball MC

Viesti Kirjoittaja Skloddi »

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006268843.html

Espanjan poliisi julkaisi kuvan: kaikki tämä löytyi ”Suomen etsityimmän rikollisen” kodista Espanjan Aurinkorannikolla

Espanjan poliisi kertoo napanneensa Cannonballin entisen johtajan Janne ”Nacci” Tranbergin tämän kotoa.

ESPANJAN POLIISI kertoo nyt ensimmäistä kertaa, miten se pääsi ”Suomen etsityimmäksi rikolliseksi” nimetyn Cannonballin ex-johtaja Janne ”Nacci” Tranberg jäljille Espanjan Aurinkorannikolla. Lähes kaksi vuotta viranomaisia pakoillut Tranberg jäi kiinni maanantaina kello 17 Esteponan pikkukaupungissa.

Espanjan poliisi paikansi kaksi viikkoa sitten Tranbergin mobiililaitteen, paikallisviranomainen kertoo Ilta-Sanomille välittämässään tiedotteessa. Mobiililaite johdatti poliisin Tranbergin kotiosoitteeseen Esteponassa. Maanantaina poliisi paikansi ja pidätti miehen tämän kotoa.

Suomessa keskusrikospoliisi on kertonut aiemmin julkisuudessa, että Tranberg otettiin kiinni julkisella paikalla.

Kotietsinnässä Espanjan poliisi löysi Tranbergin osoitteesta useita tietokoneita, älypuhelimia ja 10 000 euroa käteistä. Espanjan poliisin kuvassa komeilee myös arvokkaan näköinen Rolex-kello.

Naccikätkö.jpg
Naccikätkö.jpg (75.36 KiB) Katsottu 5646 kertaa
Kotietsinnässä Espanjan poliisi löysi useita kannettavia tietokoneita, älypuhelimia ja 10000 euroa käteistä rahaa. (KUVA: POLICIA NACIONAL)

Espanjan poliisin mukaan 45-vuotias ex-jengipomo oli hyvin aktiivinen sosiaalisessa mediassa. Siellä hän kertoi seuraajilleen, miten onnistui pakoilemaan oikeutta. Samalla hän hyödynsi sosiaalisen median kanavia ja yritti hämätä viranomaisia antamalla siellä virheellistä tietoa olinpaikastaan.

Espanjan poliisi sai tietää Tranbergin oleskelusta maassa poliisimiesten ENFAST-verkoston kautta. ENFAST-projekti pyrkii lisäämään turvallisuutta Euroopan unionissa tehostamalla kansainvälisesti etsittyjen rikollisten jäljittämistä.

Esteponan idyllinen pikkukaupunki sijaitsee noin 90 kilometriä lounaaseen Malagasta.

1974 syntynyttä Tranbergia etsittiin suorittamaan vankeusrangaistusta ja vastaamaan syytteisiin liudasta törkeitä veropetoksia. Lisäksi Tranberg vangittiin tiistaina poissaolevana Helsingin käräjäoikeudessa. Vangitseminen liittyy uuteen rikosepäilyyn törkeästä huumausainerikoksesta ja törkeästä dopingrikoksesta.

Lisätty uutisessa ollut kuva
-NILS-
Porin

Re: Cannonball MC

Viesti Kirjoittaja Porin »

Immu sanoo kirjassaan seuraavaa:

Janne Nacci oli sellainen metroseksuaalinen gangsteri. Yhtä hyvin hän voisi olla joku Hunks-tanssija tai sen kaltainen. En pidä Naccia kivenkovana gangsterina.

Mun asema oli ollut Jartsan takia tosi vahva, kun kuuluin sen lähipiiriin. Janne oli jäsen, ja Naccista puhuttiin koko ajan tyyliin milloin sille pitäisi antaa mistäkin syystä kenkää. Oli rahaepäselvyyksiä, eikä hommista tullut yhtään mitään.
Porin

Re: Cannonball MC

Viesti Kirjoittaja Porin »

Kardemumma kirjoitti: To Loka 10, 2019 9:29 pm
Kardemumma kirjoitti: Su Elo 04, 2019 6:53 pm Oleskelee ilmeisesti Andalucian syrjäseudulla
Kas, sieltähän se pomittiinkin 8) *REPS*
Olit väärässä.
Tranbergiä ei poimittu mistään syrjäseudulta vaan erittäin keskeiseltä ja tunnetulta seudulta.

Muutenkin outo ”veikkaus”
Jos rikollisen tiedettäisiin majailevan Lapissa, niin on aika helppo veikata että hänet napataan Lapista.
JosefMengele

Re: Cannonball MC

Viesti Kirjoittaja JosefMengele »

Mika ”Immu” Ilmén on entinen Cannonballin jäsen, joka paljastaa nyt, millaista elämä liivijengissä oikeasti on.

immu.png
immu.png (130.09 KiB) Katsottu 9633 kertaa
Siihen aikaan mun välit olivat tiettyihin suuntiin säröillä ja joihinkin aika lailla palaneet poikki. Liikuin tuohon aikaan aina luotiliiveissä ja ysimillinen oli käden ulottuvilla. Reitit oli suunniteltu etukäteen.

Näin kuvailee Cannonball-liivijengin entinen jäsen Mika ”Immu” Ilmén elämäänsä jengin jäsenenä tuoreessa elämäkerrassaan Immu (2019, Bazar Kustannus). Nykyisin tuo elämä on hänelle menneisyyttä, mutta miten tähän luotiliivien ja ysimillisten maailmaan oikein päädyttiin?

Tarina alkaa lapsuudesta, jonka Immu vietti suurilta osin Länsi-Vantaan Rajatorpassa. Lapsuus oli onnellinen, mutta välillä yksinäinen.

– Ei silloin ollut mitään päivähoitoja. Vanhemmat olivat köyhiä, ja he joutuivat tekemään pitkää päivää. Pienellä pojalla oli vapaa-aikaa vähän liikaa, hän kertoo Iltalehden haastattelussa.

Pihalla kaikki muut menivät kotiin syömään viiden aikaan ja mä usein valehtelin, että mullakin on ruoka. No, oli sitä, mutta se oli voileipä jossain kuvun alla. Isä tai äiti ei olleet kotona, ja siitä olin kateellinen muille.

– Minulla oli kuitenkin ihan onnellinen lapsuus. Olemme edelleen vanhempieni kanssa todella läheisiä ja paljon yhteydessä. Vanhempia ei voi syyttää yhtään mistään.

Rajatorpassa nuoruusvuosinaan Immu tutustui Cannonballin tuleviin perustajajäseniin, jotka olivat osa hänen kaveriporukkaansa.

– He olivat minua vähän vanhempia kundeja.

Immu korostaa, että Cannonballin perustajajäsenet eivät alkujaan olleet mitenkään kytköksissä järjestäytyneeseen rikollisuuteen, vaan he olivat tuolloin ”perus prätkäjätkiä”.

– Jartsa (Cannonballin silloinen presidentti Jari Uotila) muokkasi siitä järjestäytyneen rikollisryhmän myöhemmin.

Kun Cannonball perustettiin, tiet monien lapsuudenkaverien kanssa erosivat pitkäksi aikaa, eikä Ilmén ollut jengissä mukana. Välit vanhoihin kavereihin eivät kuitenkaan katkenneet kokonaan.

Etenkin yhteys Jartsaan säilyi. Vuonna 2008 vapauduttuaan vankilasta Jartsa pyysi Immua kerhotiloille.

Kerholla Jartsa löi mulle sellaiset kunniajäsenliivit käteen. Ne olivat mustat ja selkämyksessä oli liekehtivät kanuunakuulat. Mulla kävi mielessä, että ”ei saatana”. Mutta tilanne oli hankala. Jos en olisi ottanut liivejä, se olisi ollut kuin olisi räkäissyt vanhaa kaveria naamalle. Mä ajattelin, että kai niitä voi siten käyttää tosi vähän – tai jotain.

Ja siitä se jäsenyys sitten alkoi.

Jengielämää
Immu kertoo, että jengin päätulonlähde on huumekauppa.

– Sellaiseen Cannonball soveltuu aika hyvin. On paljon jäseniä ympäri Suomea. Isotkin huumausaine-erät menevät aika laajaan levitykseen. Isot huumausaine-erät myydään usein velaksi, ne ovat ikään kuin myyntitilissä. Yleisin, mitä tapahtuu, on se, että se, jonka myyntitilissä ne huumeet ovat, ei ”muistakaan” tilittää niitä rahoja eteenpäin, ja silloin väkivalta tulee kuvioihin mukaan.

– Konnamaailmassa syntyy kaikkia sellaisia velkasuhteita, joita ei voi Lindorffille laittaa perintään. Silloin se väkivalta tai sen uhka tulee kuvioihin. Niin ne asiat siellä hoidetaan.

Kerholaisten kanssa vietettiin myös vapaa-aikaa. Immun ollessa Cannonballissa alettiin järjestää grilli-iltoja, joihin myös puolisot saivat osallistua.

– Huomasin, että esimerkiksi joihinkin ajoihin oli vaikea saada porukkaa, kun daamit kotona laittoivat vastaan, että mihin olet taas menossa. Minusta oli hyvä, että naisetkin jollain tavalla kokisivat sen (jengin toiminnan) omakseen.

Grillibileistä kerrotaan kirjassa seuraavasti ”kuvitteellisen esimerkin” kautta.

Kerran juhlien aikaan velka-apina oli sidottuna keittiöjakkaraan nippusiteillä ja siinä kaveria oli pesäpallomailalla marinoitu uuteen kuosiin. Samaan aikaan ulkona lapset leikkivät ja vaimot ja tyttöystävät grillasivat. Mun poika pomputteli futispalloa parkkipaikalla ja Jonna käristeli maissia ja sisäfilettä. Samaan aikaan velka-apinan suussa oli ysimillinen ja kaveri soseessa. ”Hei tuu syömään. Tää pihvi on just nyt hyvä medium”, Jonna huutaa ja yrittää tulla pihalta sisälle kerhotilaan. Ovella oleva vahti estää sen. Juoksen sieltä ja maistan pihviä. ”Joo, onpas hyvää, nami nami”, ja sitten takaisin viimeistelemään velka-asioita.

– Kirjassa siitä kerrotaan aika mystisesti, mutta sanotaan näin, että kyllä siinä työ ja vapaa-aika helposti sekoittui.

Immu kertoo kirjassa, että kuuluessaan Cannonballiin hän kulki luotiliivit päällä ja ase mukana. Aseita oli kotona ja joka paikassa aina käden ulottuvilla.

Suurin syy tällaiseen varautumiseen oli riita United Brotherhood -pomo Keijo Vilhusen kanssa. Tilanne kärjistyi siihen pisteeseen, että Immu suunnitteli Vilhusen murhaamista.

Yksi jätkä oli velkaantunut aika paljon Cannonballille ja ehdoteltiin sitten kaverille, että haluaisiko hän kuitata velat. Ratkaisuna oli, että laittaisi pommin Vilhusen Audiin. Suunnitelman mukaan autoon asennettaisiin louhintaräjähdettä ja pakosarjaan lämpösytytin. Kun auto lämpenisi riittävästi, se lähtisi lentoon. Kundi meni siitä ihan puihin ja kirjoitti kirjeenkin, jota on käytetty ja näytetty eri paikoissa. Osa on kirjeen kiistänyt, osa ei.

Poliisikin sai vihiä suunnitelmista, mutta rikoksen valmistelua ei ollut tuolloin kriminalisoitu.

– Luojan kiitos sellaista ei koskaan tapahtunut ja kellekään ei käynyt mitään. Kun elää sellaisessa hermopaineessa, tuollaisia ajatuksia tulee päähän.

Portsarihommia
Ennen Cannonballiin liittymistä ja myös jäsenyyden aikana Immulla oli erilaisia bisneksiä, jotka eivät liittyneet jengiin, kuten oma kuntosali. Portsarihommat hän aloitti jo 1990-luvulla ja jatkoi niitä vielä jengivuosinaan. Myös niissä hommissa väkivalta oli vahvasti läsnä.

Jos asiakas oli oikein innokas, häneltä kuristettiin äly pois. Se oli oikeasti hyvä keino, koska kuristettavan lähimuisti katosi eikä hän enää muistanut syytä vihastumiseen. Mulla saattoi olla näitä ovelta tulleita pahoinpitelyjä helposti seitsemän kahdeksan koko ajan käräjillä menossa. Tietysti siinä aina sanottiin: ”en ole, en ole kuristanut, minulla oli hallintaote ylävartaloalueella”.

Portsarihommissa on Immun mukaan se ongelma, että piti tehdä järjestyspoliisin hommia ilman järjestyspoliisin oikeuksia. Kun tuomioita pahoinpitelyistä alkoi tulla, portsareilla oli keinonsa.

Aloimme lavastaa juttuja. Kun asiakas oli kuristettu, laitoimme asiakkaan käteen pampun tai nyrkkiraudan, jotta siihen saatiin sormenjäljet. Jos asiakas toettuaan soitti poliisit, niin näytimme pussia johon väkivaltaväline oli laitettu talteen.

Hän selittää, että koska poliisitehtävien määrä vaikutti ravintoloiden anniskelulupiin, portsarit eivät voineet kutsua poliiseja paikalle, jos joku aiheutti häiriöitä. Ongelmista piti selvitä omin neuvoin.

– Ravintola piti saada pidettyä ruodussa, mutta pakko myöntää, että kyllä sitä tehtiin aika kyseenalaisin keinoin.

Ei tullut toimeen Naccin kanssa
Cannonballin silloinen presidentti Jartsa kuoli sairauskohtaukseen vuonna 2012.

Sen jälkeen samana vuonna tapahtui muutakin mullistavaa. Poliisi otti Immun kiinni Vuosaaren Aurinkolahden K-Marketin pihassa. Kyse oli huumausainerikosepäilystä. Hän joutui tutkintavankeuteen, mutta pääsi vapaaksi käräjäoikeuden istunnon jälkeen odottamaan tuomiota. Käräjäoikeus ei tuominnut häntä jutussa.

Päästyään vapaaksi Immu erosi Cannonballista. Syynä oli vallan vaihtuminen jengissä. Nyt puikoissa oli Janne (Nacci) Tranberg.

– Minun ja perheeni avustaminen loppui, kun olin tutkintavankeudessa. Pikkujutuista huomasi, että en ollutkaan enää hyvä jätkä siinä porukassa. Luulen, että eivät ne (jengiläiset) olisi edes halunneet, että mä pääsen vapaaksi.

Tranbergista Immu kirjoittaa kirjassaan muun muassa seuraavasti:

Janne Nacci oli sellainen metroseksuaalinen gangsteri. Yhtä hyvin hän voisi olla joku Hunks-tanssija tai sen kaltainen. En pidä Naccia kivenkovana gangsterina.

Mun asema oli ollut Jartsan takia tosi vahva, kun kuuluin sen lähipiiriin. Janne oli jäsen, ja Naccista puhuttiin koko ajan tyyliin milloin sille pitäisi antaa mistäkin syystä kenkää. Oli rahaepäselvyyksiä, eikä hommista tullut yhtään mitään.

Tätä kirjaan liittyvää haastattelua tehdessä tieto pitkään poliisia pakoilleen Tranbergin kiinniotosta oli juuri edellisenä päivänä tullut julkisuuteen. Tranbergia epäillään törkeistä huume- ja dopingrikoksista. Lisäksi häntä odottaa vuoden ja kymmenen kuukauden tuomio muun muassa törkeästä velallisen epärehellisyydestä ja muista talousrikoksista.

Immu ei ole Tranbergin kiinni saamisesta pahoillaan.

– Se on hyvä, että järjestelmä toimii ja tällaiset lurjukset joutuvat vankilaan.

Normaalia elämää
Immu joutui lopettamaan portsarihommat sen jälkeen, kun hän pääsi pois tutkintavankeudesta.

Poliisi oli ilmoittanut ravintolatoimen johtajalle Miralle, että jos mä olen ovella, niin Baarikärpäsessä myydään jatkossa vain limonaadia.

– Hyvä näin, että se loppui. Se on hyväpalkkaista työtä, mutta näin pienen lapsen isänä olen iloinen, että poliisi soitti sen puhelun.

Kun huumejuttu meni hovioikeuteen, Immu sai kymmenen vuotta vankeutta.

Miehen vapautumisesta on kulunut nyt noin vuosi.

Normaali elämä vapautumisen jälkeen on tuntunut erikoiselta, mutta hyvällä tavalla.

– Kun joutuu vankilaan, jää elämään tavallaan sitä hetkeä, mistä sinut on sinne viety. Kun vuosien jälkeen pääsin pois, olinkin absolutisti enkä enää ollut siinä jengissä, niin oli se hirveän erilaista, mutta parempaa.

Immu kertoo jengiaikana käyttäneensä alkoholia reilusti. Nykyisin on toisin.

– Nykyisin olen itse muille sellainen viinapoliisi: ”ai sä oot taas ottamassa viinaa”.

Tänä päivänä arkeen kuuluu kuntosalin pyörittämistä yhdessä Jonna-vaimon kanssa sekä uunituoreen kirjan markkinointia. Ja tietysti myös tavallista lapsiperheen arkea. Immun ja Jonnan yhteinen 12-vuotias Otto-poika harrastaa jalkapalloa.

– Jalkapallon parissa meillä menee tosi paljon aikaa. Olemme juuri lähdössä Kataloniaan, jonne Otto on lähdössä treenaamaan. Menemme asumaan samaan jalkapallokeskukseen, jossa Otto treenaa. Olen välillä vähän liiankin kilpailuhenkinen Oton pelien suhteen.

Myös välit omiin vanhempiin ja 27-vuotiaaseen Samu-poikaan ovat hyvät.

– Samun kanssa meillä on tosi hyvät välit. Luulen, että mun omat vanhemmat tuntuvat Samulle enemmän isältä ja äidiltä kuin minä. Mä olen enemmän sellainen isovelityyppi.

– Käyn itse isän ja äidin luona vähintään joka toinen päivä. Usein menemme sinne Oton koulupäivän jälkeen syömään.

Suuri rakkaus
Ilmén on naimisissa kolmatta kertaa. Nykyistä vaimoaan Jonnaa hän kuvailee elämänsä rakkaudeksi. He ovat olleet yhdessä jo 2000-luvun alkupuolelta saakka, ja suhde kesti myös vankeusajan.

Jonna on upea nainen. Hän on mun paras kaverini, mun huorani ja mun aseveli. Kaikkea sellaista.

– Kun pitkä tuomio tuli, sanoin Jonnalle, että ymmärrän hyvin, jos hän haluaa jatkaa elämäänsä. Hän vastasi siihen, että pidä jätkä turpas kiinni.

Jonnalla ei ollut aikomustakaan lähteä.

– Olemme tosi yhtenäinen pari. Kuntosali on Jonnan nimissä, ja se on meidän päivätyö. Olemme kaiken vapaa-ajankin yhdessä. Tämä menee hyvin näin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e7c6 ... 758da7d471
TobiasW
Harjunpää
Viestit: 316
Liittynyt: Ma Heinä 29, 2019 4:31 pm

Re: Cannonball MC

Viesti Kirjoittaja TobiasW »

Minkä ihmeen takia talousrikollinen tai huumepomo pitäis laittaa linnaan loppuiäkseen? Yhteiskunnan näkökulmasta tärkeintä on se, että bisnekset saadaan päättymään ja rikoshyöty valtion kassaan. :) Sen jälkeen nämä kaverit voidaan hyvin päästää jatkamaan elämäänsä, edellyttäen tietysti ettei linnaan johtanut toiminta toistu. :D Nämä kaverit on sitä paitsi vapaalle päästyään käytännössä lopun ikänsä ”merkittyjä miehiä” joiden toiminta kiinnostaa viranomaisia yli rajojen. Ts. ovat helposti uudelleen syytettyjen penkille saatettavissa jos on tarvetta.

Täysin eri asia ovat raiskaajat, pedofiilit, murhaajat ym. mieleltään häiriintyneet tapaukset, joita ei missään tapauksessa pitäisi päästää vapaalle enää koskaan (ainakaan ilman lääkkeellistä pakkokastraatiota, valvonnan mahdollistavan sirun asentamista ihon alle tms.). Samoin ihmiskauppiaat ja muut lasten hyviksikäytön mahdollistajat kuuluvat linnaan loppuiäkseen. Lyhyet vankeustuomiot loukkaavat näissä rikoksissa myös uhrien oikeuksia, mitä esim. talousrikokset eivät samalla lailla tee.

Liivijengiläiset, huumepomot ja muut järjestäytynyttä rikollisuutta pyörittävät henkilöt yleensä verkostoituvat vankilassa hyvin, osa pystyy jopa jatkamaan vankilasta käsin toimintaansa (lisäksi suhteellisen ’turvallisesti’ moneen muuhun ympäristöön verrattuna). Suomen vankilat eivät edes ole niin kauheita paikkoja näille ’vankilahierarkiassa’ korkealla oleville, joten miksi turhaan istuttaa heitä siellä valtion piikkiin?

Tilanne on ihan toinen näiden vankihierarkian pahnanpohjimmaisten (pedofiilit ja raiskaajat) kohdalla, jotka tekevät yleensä mitävaan (feikkaavat psykoosia ym.) päästäkseen eristyksiin ja/tai vankimielisairaalaan, jossa heitä ei voida muiden vankien toimesta ’rangaista’. Näille kavereille pitäisi saada kovempia linnatuomioita ja niin, että ne istutaan yhdessä muiden vankien kanssa.

Em. syistä pidän ’naurettavina’ Suomessa harrastettavia lyhyitä vankeustuomioita ainoastaan tietyntyyppisissä rikoksissa. Ne liivijengiläiset ja talousrikolliset joita olen itse tavannut, on sitä paitsi olleet sinänsä mukavia ja ’normaaleja’ kavereita, hyviä aviomiehiä ja perheenisiä. Samaa ei voi sanoa raiskaajista, pedofiileista, ihmiskauppiaista, murhaajista ja muista mieleltään häiriintyneistä henkilöistä.
capture
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: La Elo 19, 2017 9:21 am

Re: Cannonball MC

Viesti Kirjoittaja capture »

"On jengipomoja ja kuolleita jengipomoja. Ei ex-jengipomoja." - Nacci.

Saneliko Nacci oman kohtalonsa kirjansa alussa?
DooM
Lauri Hanhivaara
Viestit: 136
Liittynyt: Ti Huhti 03, 2007 3:24 am

Re: Cannonball MC

Viesti Kirjoittaja DooM »

TobiasW kirjoitti: Pe Loka 11, 2019 10:43 am

Em. syistä pidän ’naurettavina’ Suomessa harrastettavia lyhyitä vankeustuomioita ainoastaan tietyntyyppisissä rikoksissa. Ne liivijengiläiset ja talousrikolliset joita olen itse tavannut, on sitä paitsi olleet sinänsä mukavia ja ’normaaleja’ kavereita, hyviä aviomiehiä ja perheenisiä. Samaa ei voi sanoa raiskaajista, pedofiileista, ihmiskauppiaista, murhaajista ja muista mieleltään häiriintyneistä henkilöistä.
Onhan liivimiehissä useampikin raiskaaja ja murhaaja, ihmiskauppias ja ties vaikka pedofiili, eli mitä tarkoitat tällä avautumisellas?
Tää on kyllä niin vitun daiju foorumi nykypäivänä, että tähän perään vielä sinänsä ansioituneen lecterin joka topikkiin kuuluva, mutta täysin asiaan kuulumaton viiden pennin wannabe-halla-aho avautuminen. Vilisten jotain vitun Nerggejä ja neekereitä, SPR:ää ja ties mitä suvakkeja niin ollaankin nykyisen murha-infon alkulähteillä. Hallelujaa!
Ps. Laittakaa nimikirjaimet vaikka YV:llä.
meshukka
Remington Steele
Viestit: 216
Liittynyt: La Touko 24, 2014 3:28 am

Re: Cannonball MC

Viesti Kirjoittaja meshukka »

Taitaa Nacci joutua käkkimään tuomion liskolla. Sen jälkeen voikin kirjoittaa taas uuden kirjan ja antaa haastatteluita lehtiin.
"Lentäväthän linnutkin rajojen yli" - Kimmo Kiljunen
Raimond
Sabrina Duncan
Viestit: 376
Liittynyt: Ti Elo 07, 2012 5:20 pm

Re: Cannonball MC

Viesti Kirjoittaja Raimond »

meshukka kirjoitti: Pe Loka 11, 2019 5:40 pm Taitaa Nacci joutua käkkimään tuomion liskolla. Sen jälkeen voikin kirjoittaa taas uuden kirjan ja antaa haastatteluita lehtiin.
Onko tähän jotain perusteluja muuta kuin "musta tuntuu"? Itse olen hiukan eri mieltä :roll:
Umbrella
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Elo 27, 2019 11:55 pm

Re: Cannonball MC

Viesti Kirjoittaja Umbrella »

Katso video: Tässä viedään ”Naccia” – aito tallenne näyttää, miten Espanjan poliisi heivaa Janne Tranbergin niskasta putkaan.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6 ... 6714e9e1
Dope Boy
Axel Foley
Viestit: 2022
Liittynyt: To Marras 17, 2016 10:52 pm

Re: Cannonball MC

Viesti Kirjoittaja Dope Boy »

Umbrella kirjoitti: Pe Loka 11, 2019 9:52 pm Katso video: Tässä viedään ”Naccia” – aito tallenne näyttää, miten Espanjan poliisi heivaa Janne Tranbergin niskasta putkaan.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6 ... 6714e9e1
Kattokaa ihmeessä tuo video! Siinä ei nakilla ole paljon vaihtoehtoa et lähteekö vai ei!
"If you aim for a king, you better not miss"
Raimond
Sabrina Duncan
Viestit: 376
Liittynyt: Ti Elo 07, 2012 5:20 pm

Re: Cannonball MC

Viesti Kirjoittaja Raimond »

Dope Boy kirjoitti: Pe Loka 11, 2019 10:37 pmKattokaa ihmeessä tuo video! Siinä ei nakilla ole paljon vaihtoehtoa et lähteekö vai ei!
Mitä vaihtoehtoja tuossa sitten olisi? Pidätyshän tehtiin huoneistossa jo aiemmin eikä suinkaan tuossa videolla, joten miten tuo kuljetus olisi pitänyt hoitaa jotta vaihtoehtoja olisi ollut :mrgreen:
Kardemumma

Re: Cannonball MC

Viesti Kirjoittaja Kardemumma »

Mitä tästä pakomatkasta oli sitten loppujen lopuksi hyötyä? Nyt istuu kumminkin kopissa ja odottelee paluukyytiä lähtöpisteeseen (Helsinki). Oliko kenties ollut suurempiakin suunnitelmia, jotka lopuksi kusivat ja jäljellä oli enää vain tuo kymppitonni ja hiukan muuta oheisrihkamaa? Tuomiota tulee nyt varmasti lisää uusien syytteiden kasautuessa ja sen pohjalta vapaus saattaa koittaa vasta reilun viiden vuoden istumisen jälkeen. Sen jälkeen Nacci onkin jo viisikymppinen ja juuri siinä iässä tuon elämäntyylin rasitteet alkavat viimeistään korjaamaan satoa. Joillekin mustapäivä koittaa jo aikaisemmin.
Avatar
Mind Over Matter
Martin Riggs
Viestit: 622
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2011 5:33 pm

Re: Cannonball MC

Viesti Kirjoittaja Mind Over Matter »

Umbrella kirjoitti: Pe Loka 11, 2019 9:52 pm Katso video: Tässä viedään ”Naccia” – aito tallenne näyttää, miten Espanjan poliisi heivaa Janne Tranbergin niskasta putkaan.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6 ... 6714e9e1
Joku ilmeisesti tiesi olinpaikan ja kertoi eteenpäin?
Vastaa Viestiin