Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
AAPELINEN
Nikke Knakkertton

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja AAPELINEN »

mätlokki kirjoitti:
To Tammi 26, 2023 12:35 am
AAPELINEN kirjoitti:
To Tammi 26, 2023 12:21 am
Kyllä minä olen sitä mieltä että lampun takana oleva tuijottelija on tiskillä kokoajan istuva mies mutta kuva otettu aiemmin illalla kun takki vielä kiinni. Selin oleva tuijottelija on tämä ukkeli joka ajassa 2.13 käy siinä karaokemestarin vieressä kattomassa onko kaveri vapaana mutta kun huomaa että hänellä seuraa tiskillä niin päättääkin lähteä ulos. Joten kylänmiehiä kaikki ja ehkä tiesivät Rassen ja ihmettelivät mitä poika baarissa tekee. Joku nörtti voi näitä kuvia suurennella ja kumota tämän... En ota itteeni :)
Kyllä kyllä, 2.13 tuijottelija on se kuuluisa pukumies :)

Tuo lampun takana olevan ukkelin naama on aina tuottanut minulle suuria ongelmia. Aiemminkin jo sanoin, en saa siitä kuvasta muuta irti kuin sellaisen jänismaskin(vappu) :oops:

Olet varmasti oikeassa, sama (lamppu)heppu, lukitaan sekin, niin ei minunkaan tarvitse päätä sillä enää vaivata :)

edit: ja oliko tämä kolmas nyt sitten se "vaalimainoksia jakava torimyyjä" joka lauantaina on s-marketilla?
Kyllä minä näin sanoisin... Joku ihan paikallinen voisi kysyä oliko hovissa kyseisenä iltana niin saataisiin nämäkin tyypit syyttömiksi :)

Null
AAPELINEN
Nikke Knakkertton

Jos se pitää paikkansa mitä tubettaja sanoi että Rassen äiti käräyttänyt poikansa pilven poltosta poliisille niin enää en ihmettele että poika joutui hukkaan. Toivottavasti joskus löytyy!

Amandalooni
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Amandalooni »

Buzzer91 kirjoitti:
To Tammi 26, 2023 12:41 am
Amandalooni kirjoitti:
To Tammi 26, 2023 12:08 am
Jos haluatte auttaa, niin edelleen pyytelisin tarkempia tietoja jossain välissä mainitusta instasta, ja siihen liittyviä nimiä? Nämä pyytäisin laittamaan minulle yv:nä.
Kukaan ei kiinnittänyt huomiota Rasmuksen kuskina olleen nimikirjaimiin, miksi?
Koska mitä sitten vaikka ois käyny itse presidentin kanssa aamupäivällä autolla jossain? Nämä nimikirjaimet ei ole oleelliset… vai miksi yrität näitä väkisin tänne tuputtaa koko ajan?
No on kumminki ollu kuskina. Saattas tietää jotain enempi, et mitä Alajärvel tehty? Kuka sano, et vaa aamupvllä? En ymmär, miks tää torpataa heti.

ToTheMoon
Susikoski

Viesti Kirjoittaja ToTheMoon »

mätlokki kirjoitti:
To Tammi 26, 2023 12:35 am
AAPELINEN kirjoitti:
Kyllä minä olen sitä mieltä että lampun takana oleva tuijottelija on tiskillä kokoajan istuva mies mutta kuva otettu aiemmin illalla kun takki vielä kiinni. Selin oleva tuijottelija on tämä ukkeli joka ajassa 2.13 käy siinä karaokemestarin vieressä kattomassa onko kaveri vapaana mutta kun huomaa että hänellä seuraa tiskillä niin päättääkin lähteä ulos. Joten kylänmiehiä kaikki ja ehkä tiesivät Rassen ja ihmettelivät mitä poika baarissa tekee. Joku nörtti voi näitä kuvia suurennella ja kumota tämän... En ota itteeni :)
Kyllä kyllä, 2.13 tuijottelija on se kuuluisa pukumies :)

Tuo lampun takana olevan ukkelin naama on aina tuottanut minulle suuria ongelmia. Aiemminkin jo sanoin, en saa siitä kuvasta muuta irti kuin sellaisen jänismaskin(vappu) :oops:

Olet varmasti oikeassa, sama (lamppu)heppu, lukitaan sekin, niin ei minunkaan tarvitse päätä sillä enää vaivata :)

edit: ja oliko tämä kolmas nyt sitten se "vaalimainoksia jakava torimyyjä" joka lauantaina on s-marketilla?
Samaa mieltä tuosta jänismaskista. :lol: Sitä miestä en ole huomannut missään videolla näkyvän. Hänellä näyttäis kuvassa olevan pitkähkö tukka. Mutta siitä olen aika vakuuttunut ettei ole kumpikaan niistä kaiteeseen nojailijoista videolla. Se tumma tuijottelija, kuvassa R vieressä, sitäkään ei videoilla näy ellei ole se joka makkaraperunamiehen perässä lähtee ulos. Sitä miestä ei kuitenkaan ulkovideolla näy.

Mitä tulee tuohon vaalijutun henkilöön, niin siitä olen kans lähes varma ettei ole hän.

mätlokki
Nikke Knakkertton

Viesti Kirjoittaja mätlokki »

AAPELINEN kirjoitti:
To Tammi 26, 2023 12:57 am
Jos se pitää paikkansa mitä tubettaja sanoi että Rassen äiti käräyttänyt poikansa pilven poltosta poliisille niin enää en ihmettele että poika joutui hukkaan. Toivottavasti joskus löytyy!
Olen itseasiassa ollut tästä uutisestä lähtien siinä käsityksessä että näin juuri oli tapahtunut.
18.12.22 IS kirjoitti:Puhelin päätyi poliisille, kun Rasmus jäi kiinni kannabiksen poltosta.

– Se jäi poliisille tutkittavaksi, koska Rasmus ei kertonut mistä kannabis on peräisin. Sinä iltana kun kannabisepäily heräsi, soitin poliisit tänne kotiin asian varmistamiseksi. Homma on yritetty katkaista heti kättelyssä.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009272762.html

Jotenkin olen aina itse ymmärtänyt tämän niin että R tuli kotiin, äiti haistoi kannabiksen, rasmus ei kertonut mitään ja äiti soitti poliisit kotiin selvittämään asian = "käräytti poikansa"

Newintown
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Newintown »

Amandalooni kirjoitti:
To Tammi 26, 2023 12:58 am
Buzzer91 kirjoitti:
Amandalooni kirjoitti:
Jos haluatte auttaa, niin edelleen pyytelisin tarkempia tietoja jossain välissä mainitusta instasta, ja siihen liittyviä nimiä?
Koska mitä sitten vaikka ois käyny itse presidentin kanssa aamupäivällä autolla jossain? Nämä nimikirjaimet ei ole oleelliset… vai miksi yrität näitä väkisin tänne tuputtaa koko ajan?
No on kumminki ollu kuskina. Saattas tietää jotain enempi, et mitä Alajärvel tehty? Kuka sano, et vaa aamupvllä? En ymmär, miks tää torpataa heti.
Anna olla. Vähän uskallan epäillä, että kovinkaan montaa ei tällä hetkellä kiinnosta sun viestittely R tuttujen kanssa. Joten älä tuhlaa aikaasi. Noilla viesteilläsi ei juttua ratkaista, niin en oikein ymmärrä niiden funktiota.

AAPELINEN
Nikke Knakkertton

Jotenkin olen aina itse ymmärtänyt tämän niin että R tuli kotiin, äiti haistoi kannabiksen, rasmus ei kertonut mitään ja äiti soitti poliisit kotiin selvittämään asian = "käräytti poikansa"
No kevät saattaapi tuoda pojan esiin... Asian olisi voinut hoitaa toisinkin mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi...Surullinen tapaus enkä ihmettele enää poliisien toimintaa.

Lainaus korjattu
-NILS-

Amandalooni
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Amandalooni »

Newintown kirjoitti:
To Tammi 26, 2023 1:10 am
Amandalooni kirjoitti:
To Tammi 26, 2023 12:58 am
Buzzer91 kirjoitti:

Anna olla. Vähän uskallan epäillä, että kovinkaan montaa ei tällä hetkellä kiinnosta sun viestittely R tuttujen kanssa. Joten älä tuhlaa aikaasi. Noilla viesteilläsi ei juttua ratkaista, niin en oikein ymmärrä niiden funktiota.
Ok. Kunhan pyysin tietoja siitä instahommasta.
Haluun heit auttaa, niin en tiedä miks tarvii mun kimppuun käydä, ku asiallisesti kysyin jotain.
Täs ei oo nyt kyse, et mikä kiinnostaa tänne kirjottelijoita, vaan tiedon saannista läheisille.

RaymondReddington
Alokas

Viesti Kirjoittaja RaymondReddington »

AAPELINEN kirjoitti:
Nyt minäkin liityn keskusteluun. ”Pupumaskimies” on poistunut kapakasta jo ilmeisesti siinä kohtaa ku nujakka alkaa…ei näy tiskillä eikä kyllä missään pöydissäkään. Siinä yksittäisessä kuvassa pupun ja rassen välissä ollut leukaparta istuu pöydässä jonka suuntaan rasse heittää fistpumpin jossain välissä ennen nujakkaa. Videolla 4.05 näkyy kun kumartaa vähän alaspäin niin naama näkyy sen pallovalon takaa. Tässä kohtaa sen kaveri on mennyt ”puolustamaan” rassea ja omistaja tuuppii sitä pois siitä. Sitte tein sellaisen huomion ku jossain kohtaa käytiin sivutolkulla keskustelua siitä että ”smiley” laittaas jotain niihin kuppeihin ku siirteli ja vilkuili ympärille niin enpä usko koska videon loppupuolella lähtiessään pöydästä hörppää kupista ja ottaa ne mukaan, jää ovipeleen seisoon ja juo taas. Nämä nyt vaan huomioita videosta. Sen minäkin tiedän sanoa että s-marketin persu ei oo kukaan tiskillä olija. Pukumies on paikallinen. Leukaparta myös paikallinen mukanaan kaveri. Pupumiehestä ei mitään tietoa mutta näyttää sellaselta tiskillä pönöttäjältä joka juo parit ja kotiutuu sitte.
Viimeksi muokannut RaymondReddington, To Tammi 26, 2023 2:12 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ClosedEyes
Alokas

Viesti Kirjoittaja ClosedEyes »

Olen kahlannut koko ketjun läpi :oops: Minusta on outoa, ettei kukaan ole spekuloinut sitä, että mitä jos Rasmus menikin baaritappelun jälkeen kotiinsa?

Kyllä sitä parissa päivässä kropan kadottaa.... Tehdään katoamisilmoitus vasta, kun ollaan varmoja, että takapiha kätkee salaisuuden. Joku kirjoittikin, että "toivottavasti löytyy sinisenä kotinsa läheisyydestä " jtms..... :shock:
Mitä ja kuka ja miksi?

Tiedän, kuulostaa karulta, mutta :( SPEKULAATIOTA.

Varmaa on se, että ainakin yksirikos on tapahtunut, (pahoinpitelyepäilyjen lisäksi) Rikoksen on tehnyt se, joka näitä videoita on näyttänyt ulkopuolisille. Koskaan ei edes ravintoloitsija saa tutkia omia videotallenteita ilman poliisin pyyntöä. Ymmärtän kyllä, että nyt kyseessä on kadonnut nuori, mutta laki kieltää tallenteiden tutkimisen. Vasta, kun rikosilmoitus on tehty, niin poliisin pyynnöstä tallenteet joko lähetetään poliisille, tai poliisi tulee ne itse ottamaan muistitikulle ravintoloitsijan avustuksella. Nyt niitä on joku videoinut (näytön kautta) ja laittanut jakoon.

Tässä tapauksessa (ja mitä ilmeisimmin muutenkin) ravintoloitsijalla ei ole käsitystä minkään valtakunnan laista tai säännöksistä :D

mler
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja mler »

Eiköhän homma liene menevän kuitenkin niin, että jos on poliisikin siellä kotikäynnillä todennut että poika on poltellut, kyseessä on käyttörikos. Mutta! Alaikäinen ensikertalainen saa sakkojen sijaan ns puhuttelun, poliisi, sossu ja vanhemmat ja asia on "sillä selvitetty."
Poliisi ei takavarikoi alaikäisen omaisuutta jos jää ensimmäistä kertaa kiinni käytöstä. Eikä liiemmin uusintakärystäkään. Kyllä siihen puhelimen tutkintaan täytyy olla painavampi syy. Muutenhan ei poliisilla muuhun aika riittäisikään kun nuorison puhelimia olisi tutkintapöydät täynnä.

"Lain mukaan esine voidaan takavarikoida, jos on syytä olettaa, että se voi olla todisteena rikosasiassa.
Vaikka pääsääntöisesti tuomioistuimen on päätettävä takavarikosta, voi poliisi omatoimisesti takavarikoida esineen, jos se on laillisin oikeuksin ottanut kiinni rikoksesta epäillyn tai toimittanut laillisen pidättämisen, vangitsemisen tai kotietsinnän tai henkilön tarkastuksen tai katsastuksen, jossa poliisi sellaisen esineen löytää." (Minilex)

Eli painavammat syyt on kyseessä. Todellista syytä takavarikkoon voidaan vain arvailla.

Jos siellä puhelimessa on ollut jotain mikä ei kestä päivänvaloa niin tuskin on Rasmus sitten vapaaehtoisesti vaikkapa sinne jokeen mennyt. Ja jos sieltä EI olisi mitään sopimatonta löytynyt niin olettaisin siitä erikseen isosti mainitun siinä haastattelussa jossa puhelin oli juuri saatu takaisin.

Ai niin. Kuntoutustukea voi hakea kelan mukaan takautuvasti. Jos näin on käynyt että useampi tonni on kerralla tippunut nuoren pojan tilille ja kovasti on bisnesmiehen vikaa, niin piankos ne on tuplattu vaikka sillä nuuskalla ja sitä rataa sitten...

Tiskin kolmikosta vielä. Eikös se kuva levinnyt ainakin alkuun puhelinnumeron kera? Kenenkäs numero mahtoi olla..

mätlokki
Nikke Knakkertton

Viesti Kirjoittaja mätlokki »

mler kirjoitti:
To Tammi 26, 2023 2:23 am
Poliisi ei takavarikoi alaikäisen omaisuutta jos jää ensimmäistä kertaa kiinni käytöstä. Eikä liiemmin uusintakärystäkään. Kyllä siihen puhelimen tutkintaan täytyy olla painavampi syy. Muutenhan ei poliisilla muuhun aika riittäisikään kun nuorison puhelimia olisi tutkintapöydät täynnä.

Tiskin kolmikosta vielä. Eikös se kuva levinnyt ainakin alkuun puhelinnumeron kera? Kenenkäs numero mahtoi olla..
Hassua, miten juuri parvekkeella ollessa, puhuimme paremman puoliskon kanssa tästä äidin haastattelusta jossa kertoi miten puhelin oli joutunut poliisille ja juuri tästä että mahtaakohan poliisi mitään puhelinta ottaa tutkittavaksi jos äiti pyytää ja poika ei ole muuta kuin pössytellyt.

Kirjoituksesi tuki hyvin ajatuksiani ja antoi lisätietoa, kiitos.

Tuohon kolmikon kuvaan vielä. Kuvassa oli mukana puhelinnumero, mutta en kirveelläkään muista oliko numero liitettynä siihen tuijotuskuvaan vai sitten tähän pienempään kuvaan jossa kyseltiin ympyröityä henkilöä. Pitänee jatkaa kaivelua.
viewtopic.php?p=1385077#p1385077

Monster
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Monster »

Amandalooni kirjoitti:
...
Nyt sinua sitten vituttaa kun ketään ei kiinnosta, ja sinä et pääse pätemään nimikirjain leikillä ja panttaamaan tuota ns. "tietoasi" kuskista?

Knobster
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Knobster »

ClosedEyes kirjoitti:
To Tammi 26, 2023 2:06 am
Olen kahlannut koko ketjun läpi :oops: Minusta on outoa, ettei kukaan ole spekuloinut sitä, että mitä jos Rasmus menikin baaritappelun jälkeen kotiinsa?

Kyllä sitä parissa päivässä kropan kadottaa.... Tehdään katoamisilmoitus vasta, kun ollaan varmoja, että takapiha kätkee salaisuuden. Joku kirjoittikin, että "toivottavasti löytyy sinisenä kotinsa läheisyydestä " jtms..... :shock:
Mitä ja kuka ja miksi?

Tiedän, kuulostaa karulta, mutta :( SPEKULAATIOTA.
Heitin ainakin tuon parissa spekussa jossain välissä ilmaan mutta liekkö poistettu tai sitten et vaan huomannut. En jaksa etsiä. Kaikki on aina mahdollista niin surullinen tapaus kuin tämä onkin. En usko että olisi kuitenkaan noin.

Tuosta pilvihommasta olen myös "toitottanut" että kenenkään puhelinta ei kyllä viedä minkään polttelun takia. Korkeintaan puhuttelu tai sakot (ja joissain tapauksissa sitten lasuun yhteys?). Aika painava saa syy olla että ne viedään. Ei niitä luureja viedä ja tongita edes silloin kun kotona on puskia joku 4-10 tms. kasvamassa ja ne tullaan napsimaan. Hyvien tyyppien kohdalla ei jouduta edes putkaan tai minnekkään jos itse osaa käyttäytyä ja jätetään jopa pienet sauhut vitutukseen :)

e: myynnistä jos epäillään niin tietty voi tulla sitten reissua oikeuteen sun muuta pientä mutta ei sitä puhelinta/tietokonetta kyllä silloinkaan useinkaan kaivella. Pohjanmailla (kaikissa) on kyllä vähän sekopäinen suhtautuminen näihin(kin) ja pienestä vainotaan :)

Onko muuten kukaan näistä Lesta tai jotain? Takaluoman suku tai tuo poliisi jonka nimeä en viitsi täällä jankata?

Työmiehenhymy
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Työmiehenhymy »

tähän hovin tapahtumiin ....
makkaramiehet karaoketähdet mustankimiehet pukumiehet poliisit ym lihavat ylipainoset
metsästelijät ei liity tähän katoamiseen mitenkään. johan nää on kaikki todettu tavan lapualaasiksi.
miksi videoista sitte on julkastu vain tv poliisiin liittyvää materiaalia hovista ?
ehkä siksi ettei valvontakameroissa näy kuvaavankaan henkilön mielestä katoamiseen liittyviä.
halusi oman kylän poliisille julkisuutta ja tietysti vittuilla täällä sille anonyymisti.
eikä kukaan tuijottele videoilla ketään. normi pöhönääsen mulukoolua= (katselua lapualla)
tietysti ihan viihdyttävät videot on nähty ei siinä !

ja sitte
voishan se alajärvellä käynti linkittyä jollain tapaa tähän katoamiseen jos tullu riitaa tai jotain
ja ovat joutuneet ottaa alajärveltä ns. ritolat
kuskina ollut vois tietää jotain.vielä jos on ollu kylillä illan/yön aikana eikä mukana hovissa nii
vois tietää onko keskustassa sinä iltana pyöriny vierasta porukkaa autoilemassa?
onkohan kuultu poliisin toimesta jo kun nimikirjaimetkin jo tiedossa ?
tirehtööri on sitä mieltä että poika menny jokeen vahingossa kameroilta
ja silminnäkijöiltä piilossa? mahdollista mutta minun mielestä aika epätodennäköistä.
eiköhän rasmus ole kohtuu nopeasti hovista poistumisen jälkeen noussu jonkun auton kyytiin.
oisko sitten sattunu jotain peruuttamatonta kun aikaa menny jo 3kk ...

Vastaa Viestiin