Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Niku Patronen 19-vuotta - katosi risteilyllä '06

Viesti Kirjoittaja Ailar »

En löytänyt Nikusta ainakaan otsikoita selaamalla tietoa täältä. Nikun tapaus siis huomisessa Kadonneet-sarjassa. Itse kirjoitan tietoni Katso-lehden jutusta.

Paimiolainen Niku Patronen katosi Viking Isabellalta vuosi sitten kesäkuussa. Niku oli vasta valmistunut ammattiinsa, eikä hänellä ollut itsetuhoisia ajatuksia.

Hän lähti hetken päähänpistosta laivaristeilylle yhdessä viiden ystävänsä kanssa. Alun perin Nikun ei pitänyt lähteä matkaan lainkaan, mutta toinen kaveri oli perunut matkansa, joten Niku lähti tilalle.

Laivareissu alkoi nuorten tapaan varsin railakkaasti ostoksia tehden ja alkoholia nauttien. Nuoret viihtyivät laivan yökerhossa, jossa Niku tapasi kaksi aasialaissyntyistä naista, joiden seurassa nuorukainen viihtyi aamuyön tunneille saakka. Poikaporukan muut jäsenet olivat omissa oloissaan, sillä heidän englannin kielen taitonsa oli puutteellinen.

Nikun yö jatkui yökerhossa puoli kolmeen saakka aamuyöllä, jolloin hänen ystävänsä tekivät viimeisen havainnon miehestä. Niku kertoi kavereilleen odottavansa aasialaissyntyisiä naisia vessasta pyytääkseen heidän sähköpostiosoitteensa. Hän lupasi tämän jälkeen palata yökerhoon.

Klo 3.45 valvontakamera tallensi viimeisen havainnon Niku Patrosesta. Valvontakameran kuvissa Patronen ja kaksi aasialaissyntyistä naista kävelivät hyttikäytävällä. Tämän havainnon jälkeen Nikua ei enää nähty.

Poliisi aloitti ripeästi Nikun etsimisen laivalta. Laivan matkustajaluettelot ja valvontakameranauhat tutkittiin, mutta esimerkiksi aasialaissyntyisiä naisia ei matkustajaluettelosta löydy. Kannen valvontakamerat eivät olleet toiminnassa ko. risteilyn aikana, joten mereen putoamista ei voida tietää.

Todennäköisin Nikun katoamisen salaisuus selviäisi, mikäli aasialaissyntyiset naiset löytyisivät. Poliisin arvelujen mukaan naiset ovat todennäköisesti asuneet Ruotsissa, mutta Suomen ja Ruotsin päälehdissä julkaistuista valvontakamerakuvista ei ole tullut vinkkiä, joka johtaisi naisten jäljille.

On myös mahdollista, että Niku olisi poistunut laivasta Tukholmassa. Nikun ei kuitenkaan nähty poistuvan kävellen laivalta Tukholman päässä. Autokannen kautta poistuvia ihmisiä ei kuitenkaan kuvata valvontakameralla.

Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Lisäys omaan kirjoitukseeni: Samarina on maininnut Nikosta laivakatoamis-otsikon alla.

Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5171
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Olen joskus ihmetellyt, kun laivoilla pyörii näitä ilotyttöjäkin aivan avoimesti. Aasialaisia ja itätyttöjä nyt ainakin.
Henkilökunta antaa heidän olla, kai joku ottaa provikat tai sitten nahkakantista ensipainosta riittää heillekkin. :roll:
-Takuulla, sano Tampereenlikka!

0553
Scooby-Doo
Viestit: 23
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 10:08 am

Viesti Kirjoittaja 0553 »

Eikö laivojen ulkokansilla oo valvontakameroita ollenkaan??
Violent By Nature , Gangster By Passion
Been there, done that. I did my time, and now im back

Samarina
Martin Beck
Viestit: 802
Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 6:19 pm
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Samarina »

Nikusta on juttua myös Ylen Kadonneet -sarja -triidissä.
Viimeksi muokannut Samarina, Ke Elo 08, 2007 9:09 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

eikun niku...musta tää oli niin surullinen tapaus, samoin kuin aikaisemmin kadonnut niko arkke, joka myöskin katosi ruotsinlaivalla, eikä vilaustakaan ole jannusta sen jälkeen nähty.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-

Patricia C. Itämaa
Javier Pena
Viestit: 1864
Liittynyt: To Elo 02, 2007 10:53 am

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

Tampereen Tyttö kirjoitti:Olen joskus ihmetellyt, kun laivoilla pyörii näitä ilotyttöjäkin aivan avoimesti. Aasialaisia ja itätyttöjä nyt ainakin.
Henkilökunta antaa heidän olla, kai joku ottaa provikat tai sitten nahkakantista ensipainosta riittää heillekkin. :roll:
Kirjoitin jossain laivalinkissä,näistä törkeistä järkkäreistä mitä koin laivalla. En ihmettele yhtään,että ihmisiä katoaa ja varsinkin juuri kun ovat henkilökuntaan yhteydessä...On sen verran karmivat kokemukset.
Totuus on tarua ihmeellisempää

vasikka
Javier Pena
Viestit: 1842
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 5:05 pm

Viesti Kirjoittaja vasikka »

Mietin, että minkälainen tapaturma voisi aiheuttaa katoamisen laivasta, ilman että itse käyttäytyisi jotenkin uhkarohkeasti. Ja vieläpä niin, että kukaan ei näkisi. En kyllä keksi mitään realistista.

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

vasikka kirjoitti:Mietin, että minkälainen tapaturma voisi aiheuttaa katoamisen laivasta, ilman että itse käyttäytyisi jotenkin uhkarohkeasti. Ja vieläpä niin, että kukaan ei näkisi. En kyllä keksi mitään realistista.
Voishan se olla niinkin, että poika lähti vapaaehtoisesti naisten messiin. Ehkä oli auto autokannella ja sitä rataa?

Samarina
Martin Beck
Viestit: 802
Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 6:19 pm
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Samarina »

Kai se nyt lähti vapaaehtoisesti naisten mukaan. Ei ainakaan tuossa valvontakamerakuvassa näyttänyt, että ne olis sitä veitsi kurkulla vieneet. Paljonko valvontakameroita oli käytössä ja missä? Olisiko Niku ja naiset näkyneet kuvissa, jos olisivat menneet autokannelle? Meno käynyt villiksi, lähtenyt kenties mopo käsistä, naiset dumpanneet Nikun auton peräkonttiin ja aamulla ajaneet autolla kylmän rauhallisesti laivasta ulos Tukholmaan?

Samarina
Martin Beck
Viestit: 802
Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 6:19 pm
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Samarina »

Hetkinen...Mihin aikaan tuo valvontakamerakuva olikaan tallentunut? 3.45 vai 2.45? Ei ehkä ole olennaista, mutta näyttää olevan nyt liikkeellä kahta eri tietoa.
http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story ... 55,00.html
(Ilmankos noista naisista ei ole saatu havaintoja, kun naamat on sutattu :lol:)

Tomberi
Lauri Hanhivaara
Viestit: 125
Liittynyt: La Kesä 30, 2007 8:53 pm
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja Tomberi »

Samarina kirjoitti:Hetkinen...Mihin aikaan tuo valvontakamerakuva olikaan tallentunut? 3.45 vai 2.45? Ei ehkä ole olennaista, mutta näyttää olevan nyt liikkeellä kahta eri tietoa.
http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story ... 55,00.html
(Ilmankos noista naisista ei ole saatu havaintoja, kun naamat on sutattu :lol:)
Eiköhän se ole 3:45 Suomen aikaa ja 2:45 hurrien aikaa...

Samarina
Martin Beck
Viestit: 802
Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 6:19 pm
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Samarina »

Ahaa..niinpä tietysti. Näinhän se onkin:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1206717

Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2642
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Patricia C. Itämaa kirjoitti:
Tampereen Tyttö kirjoitti:Olen joskus ihmetellyt, kun laivoilla pyörii näitä ilotyttöjäkin aivan avoimesti. Aasialaisia ja itätyttöjä nyt ainakin.
Henkilökunta antaa heidän olla, kai joku ottaa provikat tai sitten nahkakantista ensipainosta riittää heillekkin. :roll:
Kirjoitin jossain laivalinkissä,näistä törkeistä järkkäreistä mitä koin laivalla. En ihmettele yhtään,että ihmisiä katoaa ja varsinkin juuri kun ovat henkilökuntaan yhteydessä...On sen verran karmivat kokemukset.
Mitä tarkoitat? :?: Että henkilökunnassa on törkeästi kieltä käyttäviä yksilöitä jotka olettavat saavansa seksiä keneltä tahansa vai että peräti henkilökunta heittäisi ihmisiä mereen? :evil: Hmm no periaatteessa miehistön jäsen tietäisi kameroiden sijainnin ja jos olisi turvallisuuspuolella töissä peräti mikä kamera toimii milloinkin. Karmiva ajatus.:shock: Mutta kerro lisää rakas Patricia!!!
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"

Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2642
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

No tonkimalla löytyi Patrician kieltämättä aika karu muisto:

----------------------------"On aivan pakko kertoa eräs tarina,mikä sai vilunväreet nousemaan pystyyn. Oli jotain 80-luvun loppu abiristeily. Eräs järjestyksenvalvoja käyttäytyi koko laivamatkan erittäin agressiivisesti meitä nuoria kohtaan,jopa pukkasi kerran meitä tyttöjä kun olimme hissiin menossa. Sellainen vaalea pitkätukkainen mies,lihaksikaskin. Laiva oli muistaakseni Cinderella. Sitten tapahtui valitettava juttu,eräs luokkatoverimme särki vahingossa ikkunan,tämä mies oli alkanut aivan hurjana etsiä tätä poikaa,poika oli kätketty erääseen toiseen hyttiin koska oli aika kännissä
Tämä mies mesosi kuin "hullu" etsien poikaa,agressiivisuus vain lisääntyi tästä. Itse ajattelin tuolloin,että en ikinä uskaltaisi olla tuon ihmisen kanssa samassa tilassa. Hänhän olisi vienyt tämän pojan laivan putkaan.Luulen,että pojalle olis käynyt ohrasesti. Onkohan sama väkivaltainen henkilö vielä töissä laivalla.
Pelottaa vieläkin kun ajattelen.

Sen vain sanon,että jos sen henkilön nyrkin väliin joutuu,henki lähtee varmasti,todella joka aistilla pelottava henkilö,muistan ulkonäön vieläkin.
Harvoin ketään muuten pelkään.

Kovin muuten kuulostaa esim. tuo Arken tapaus samanlaiselta,ensin häikkää henkilökunnan kanssa...huh"----------------------------lainaus käyttäjältä Patricia C. Itämaa

Tämä siis tähän ketjuun siksi että muutkin tietäisivät Patrician kokemuksen ilman suurempia laivaketjujen tonkimisia....ei voida olettaa että kaikki MURHA.INFOssa kävijät lukisivat joka ketjun joka postauksen... :P Itse olen toistaiseksi jättänyt vain Bodom-otsikon alla olevat keskustelut lukematta.... :wink: :roll: :wink:

Henkilökunnan epäasiallinen käytös ja riehuminen on valitettavaa oli ammatti mikä tahansa. Valitettavan usein "riehujat" on just portsareita ja vartijoita. Poliisit onneksi harvoin riehuvat. Itsekin yritin kerran masennnuksissa ja vitutuksissa tulevasta putkayöstä provosoida poliisia lyömään mutta tämä tyytyi vain kiroilemaan ja manaamaan ammatinvalintaansa. No, ollessani 15-vuotias putkavahti tyrmäsi minut avokämmenlyönnillä metelöityäni putkassa pari tuntia ja vartijan kolmasti käytyä huomauttamassa ja kieltämässä metelöinnin...en kehdannut nostaa juttua koska minähän se kusipää olin ollut riistäessäni unet naapuriselliläisiltä ja kun Pieksämäellä tuohon aikaan putkatilojen valvontanauhat muutenkin olivat aina oudosti hävinneet/tuhoutuneet kun putkasta pääsi mustelmainen yönviettäjä... :evil: :evil: :evil:
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"

Vastaa Viestiin