Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Wolff
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Su Elo 23, 2020 11:36 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Wolff »

wine_1 kirjoitti:
To Tammi 14, 2021 12:55 pm
Wolff kirjoitti:
To Tammi 14, 2021 9:39 am
Vanhakansa kirjoitti:
Ke Tammi 13, 2021 11:50 pm


Kyllä ne niitä etsi pitkin syrjäkulmia, hiekkakuoppia jne, eikä etsineet yksin, vaan isommalla porukalla uskonveljien kanssa... ja noihin aikoihin pitivät varmaan todennäköisimpänä "hyvänä vaihtoehtona", että Piia oli sinne Ahvenanmaalle lähtenyt sen luokkaretki-ihastuksen perään.
PS: Tämä viestisi vaikuttaa sinun omalta pohdinnaltasi ja oletukseltasi siittä mitä on voinut tapahtua niin että eräät uskonveljet saavat sädekehän ja hyvän kuvan itsestään julkisuuteen. anteeksi jos olen väärässä mutta todisteita asiasta kehiin oletus ei riitä..
Aika lapsellista on pyytää mitään todisteita. Vanhakansa ei voi todistaa mitään. Me voidaan silti luottaa Vanhakansaan, koska hänen viestit ovat asiallisia eikä ole perusteita epäillä etteikö hänen kertomuksensa olisi totta. Vanhakansa on kertonut jo aiemmin, että Teijo piti yhtenä vaihtoehtona, että Piia olisi lähtenyt sinne Ahvenanmaalle.
Kiitos asiallisesta huomautuksesta Wine_1. Pitääpä käydä vanhan kansan kommentteja läpi enemmänkin..ehkä sinunkin Wine_1. Minkä kirjoitin sen kirjoitin. Jokainen lukija pohtikoon itse ,miten haluaa tämän asian nähdä..minä näin sen näin..

Wolff
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Su Elo 23, 2020 11:36 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Wolff »

Wolff kirjoitti:
To Tammi 14, 2021 4:21 pm
wine_1 kirjoitti:
To Tammi 14, 2021 12:55 pm
Wolff kirjoitti:
To Tammi 14, 2021 9:39 am


PS: Tämä viestisi vaikuttaa sinun omalta pohdinnaltasi ja oletukseltasi siittä mitä on voinut tapahtua niin että eräät uskonveljet saavat sädekehän ja hyvän kuvan itsestään julkisuuteen. anteeksi jos olen väärässä mutta todisteita asiasta kehiin oletus ei riitä..
Aika lapsellista on pyytää mitään todisteita. Vanhakansa ei voi todistaa mitään. Me voidaan silti luottaa Vanhakansaan, koska hänen viestit ovat asiallisia eikä ole perusteita epäillä etteikö hänen kertomuksensa olisi totta. Vanhakansa on kertonut jo aiemmin, että Teijo piti yhtenä vaihtoehtona, että Piia olisi lähtenyt sinne Ahvenanmaalle.
Kiitos asiallisesta huomautuksesta Wine_1. Pitääpä käydä vanhan kansan kommentteja läpi enemmänkin..ehkä sinunkin Wine_1. Minkä kirjoitin sen kirjoitin. Jokainen lukija pohtikoon itse ,miten haluaa tämän asian nähdä..minä näin sen näin..

Moi. Luin vanhankansan viestit.Pari uutta mielenkiintoista asiaa ja kirsikkana kakun päällä muhkea vihje palkkio. Vanhankansan asia tietoon voi varmaankin luottaa mutta muu on spekua niinkuin meillä muillakin..Osa hänen kommenteistaan ovat toisen käden tietoja joten jos esimerkiksi teijo itse kertoisi todistettavasti jotkut asiat uskoisin. Ymmärrätte varmaan minun kriittisyyteni vaikkakaan se ei sulje pois sitä etteikö teijo olisi näin todella kertonutkin tätä Piian ahvenanmaalle menemistä nimittäin..Uusi tieto oli teijon viiltely.jos oikeasti veriveljeys niin mistä hyvästä tai miksi. No on voinut olla keksitty tarinakin..Valtakunnansali piikkiöön Piian katoamis kesänä oli uusi tieto. Lasten pahoin pitely voisi iittyä äidin maksamattomiin velkoihin,

Kaikella kunnioituksella toisen vakaumusta kohtaan mutta vaikka en tiedä vanhankansan suhdetta jehovantodistajiin, niin en kuitenkaan koe tarvetta muuttaa aiempaa kommenttiani uskonveljien kasvojen pesusta.

wine_1
Harjunpää
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 20, 2018 12:02 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja wine_1 »

Wolff kirjoitti:
To Tammi 14, 2021 7:53 pm
Wolff kirjoitti:
To Tammi 14, 2021 4:21 pm
wine_1 kirjoitti:
To Tammi 14, 2021 12:55 pm


Aika lapsellista on pyytää mitään todisteita. Vanhakansa ei voi todistaa mitään. Me voidaan silti luottaa Vanhakansaan, koska hänen viestit ovat asiallisia eikä ole perusteita epäillä etteikö hänen kertomuksensa olisi totta. Vanhakansa on kertonut jo aiemmin, että Teijo piti yhtenä vaihtoehtona, että Piia olisi lähtenyt sinne Ahvenanmaalle.
Kiitos asiallisesta huomautuksesta Wine_1. Pitääpä käydä vanhan kansan kommentteja läpi enemmänkin..ehkä sinunkin Wine_1. Minkä kirjoitin sen kirjoitin. Jokainen lukija pohtikoon itse ,miten haluaa tämän asian nähdä..minä näin sen näin..

Moi. Luin vanhankansan viestit.Pari uutta mielenkiintoista asiaa ja kirsikkana kakun päällä muhkea vihje palkkio. Vanhankansan asia tietoon voi varmaankin luottaa mutta muu on spekua niinkuin meillä muillakin..Osa hänen kommenteistaan ovat toisen käden tietoja joten jos esimerkiksi teijo itse kertoisi todistettavasti jotkut asiat uskoisin. Ymmärrätte varmaan minun kriittisyyteni vaikkakaan se ei sulje pois sitä etteikö teijo olisi näin todella kertonutkin tätä Piian ahvenanmaalle menemistä nimittäin..Uusi tieto oli teijon viiltely.jos oikeasti veriveljeys niin mistä hyvästä tai miksi. No on voinut olla keksitty tarinakin..Valtakunnansali piikkiöön Piian katoamis kesänä oli uusi tieto. Lasten pahoin pitely voisi iittyä äidin maksamattomiin velkoihin,

Kaikella kunnioituksella toisen vakaumusta kohtaan mutta vaikka en tiedä vanhankansan suhdetta jehovantodistajiin, niin en kuitenkaan koe tarvetta muuttaa aiempaa kommenttiani uskonveljien kasvojen pesusta.
Mun mielestä Vanhakansa vain kertoi miten asiat silloin aikanaan meni. Itse ajattelen, että hän antaa faktatietoa niille, jotka ihmettelevät täällä, että miksi ei tehty sitä ja miksi ei tehty tätä. Mitä tulee kuviin Piiasta, niin kyllä Piiasta on ollut silloin 80-luvun lopulla ihan uusin mahdollinen kuva lehdessä. Se lapsuuskuva on otettu käyttöön vasta myöhemmin. Laitan tohon alle linkin Piia ei koskaan palannut -dokkariin. Kohta 8:10 ja kuva Piiasta.

https://areena.yle.fi/1-50012304

Wolff
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Su Elo 23, 2020 11:36 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Wolff »

-MOI WINE_1 Huomasin vanhankansan viesteissä lehtikuvan Piiasta joka vastaa paremminkin häntä katoamis hetkellä. On vielä parempikin kuva ,se koulukuva Piiasta. Oikeastaan kun luin vanhankansan viestit ja löysin uutta tietoa tuli uusi näkökulmakin asiaan. Mitähän Piialle oikeesti tapahtui ja miksi niin kävi..Miksi asiat vain menee niinkuin ne on tähänkin asti menneet ??. Miten sinä jatkaisit tätä lausetta niiden palojen perusteella mitä olet koonnut tästä keissistä. koskee kaikkia ei vain wine_1 Ihan spekuna mutta ihan omina päätelminäsi. Jos Piia ei mennyt jonkun auton kyytiin niin mitä tapahtui..ja miksi..

sossikran
Harjunpää
Viestit: 343
Liittynyt: Ma Loka 01, 2018 10:50 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja sossikran »

Kokonaan uusi ajatus:

Entäpä jos Piian oli tarkoitus karata Ahvenanmaalle Börjen luo ja

BÖRJE TULI NOUTAMAAN PIIAA VENEELLÄ.

Piikkiönjoki on käsittääkseni veneiltävässä kunnossa ainakin Piian kodin lähistölle asti.

Sitten jokin meni pieleen.

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja skoone »

sossikran kirjoitti:
To Tammi 14, 2021 10:46 pm
Kokonaan uusi ajatus:

Entäpä jos Piian oli tarkoitus karata Ahvenanmaalle Börjen luo ja

BÖRJE TULI NOUTAMAAN PIIAA VENEELLÄ.

Piikkiönjoki on käsittääkseni veneiltävässä kunnossa ainakin Piian kodin lähistölle asti.

Sitten jokin meni pieleen.
tai Piia muutti Ahvenanmaalle..
Ei vainkaan, siis Piia tapasi tuon Börjen luokkaretkellä ja ehkä vain parin kolmen tunnin ajan.
Muista lähdekritiikki!

Wolff
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Su Elo 23, 2020 11:36 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Wolff »

Wolff kirjoitti:
To Tammi 14, 2021 9:08 pm
-MOI WINE_1 Huomasin vanhankansan viesteissä lehtikuvan Piiasta joka vastaa paremminkin häntä katoamis hetkellä. On vielä parempikin kuva ,se koulukuva Piiasta. Oikeastaan kun luin vanhankansan viestit ja löysin uutta tietoa tuli uusi näkökulmakin asiaan. Mitähän Piialle oikeesti tapahtui ja miksi niin kävi..Miksi asiat vain menee niinkuin ne on tähänkin asti menneet ??. Miten sinä jatkaisit tätä lausetta niiden palojen perusteella mitä olet koonnut tästä keissistä. koskee kaikkia ei vain wine_1 Ihan spekuna mutta ihan omina päätelminäsi. Jos Piia ei mennyt jonkun auton kyytiin niin mitä tapahtui..ja miksi..
-tarkennampa hieman sitä mitä ajan takaa tällä tehtävällä. Kun nyt ollaan vuosia ja vuosia tätä keissiä tutkittu ja pohdittu niin,,jokaisella tai ainakin osalla on teoria siitä mitä tapahtui ja miksi..mutta palojen pitää sopia paikoilleen ja niistä muodostuu kokonais kuva siittä mitä ehkä tapahtui ja miksi..pitää olla asioita jotka tukevat teoriaasi..minä löysin sellaisen palan vanhankansan viesteistä ja sen jälkeen jotkut palat sopivatkin toisiinsa ja tukevat teoriaani mutta sain uuden näkökulman asiaan...

wine_1
Harjunpää
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 20, 2018 12:02 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja wine_1 »

Wolff kirjoitti:
Pe Tammi 15, 2021 9:53 am
Wolff kirjoitti:
To Tammi 14, 2021 9:08 pm
-MOI WINE_1 Huomasin vanhankansan viesteissä lehtikuvan Piiasta joka vastaa paremminkin häntä katoamis hetkellä. On vielä parempikin kuva ,se koulukuva Piiasta. Oikeastaan kun luin vanhankansan viestit ja löysin uutta tietoa tuli uusi näkökulmakin asiaan. Mitähän Piialle oikeesti tapahtui ja miksi niin kävi..Miksi asiat vain menee niinkuin ne on tähänkin asti menneet ??. Miten sinä jatkaisit tätä lausetta niiden palojen perusteella mitä olet koonnut tästä keissistä. koskee kaikkia ei vain wine_1 Ihan spekuna mutta ihan omina päätelminäsi. Jos Piia ei mennyt jonkun auton kyytiin niin mitä tapahtui..ja miksi..
-tarkennampa hieman sitä mitä ajan takaa tällä tehtävällä. Kun nyt ollaan vuosia ja vuosia tätä keissiä tutkittu ja pohdittu niin,,jokaisella tai ainakin osalla on teoria siitä mitä tapahtui ja miksi..mutta palojen pitää sopia paikoilleen ja niistä muodostuu kokonais kuva siittä mitä ehkä tapahtui ja miksi..pitää olla asioita jotka tukevat teoriaasi..minä löysin sellaisen palan vanhankansan viesteistä ja sen jälkeen jotkut palat sopivatkin toisiinsa ja tukevat teoriaani mutta sain uuden näkökulman asiaan...
Minä uskon, että kirjeessä mainittu auto liittyy tapaukseen. Lisäksi uskon, että Piia lähti ulos riidan seurauksena. Se on sitten toinen asia mitä sitten tapahtui. Yksi vaihtoehto on, että Piia pahoinpideltiin kuoliaaksi poikaporukan toimesta. Ei ihan mahdotonta, jos miettii mitä tapahtui Helsingin Koskelassa, jossa 16-vuotias poika sai surmansa. Toinen vaihtoehto on se, että Piia pyrki Paimioon liftaamalla ja nousi sitten tämän vihjatun auton kyytiin. Uskon, että kirjeessä kuvattu tapahtuma, jossa tajuttoman tuntuista tyttöä oltiin nostamassa henkilöautoon on totta. Wolff, kerro myös se oma teoriasi mitä kävi.

sossikran
Harjunpää
Viestit: 343
Liittynyt: Ma Loka 01, 2018 10:50 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja sossikran »

sossikran kirjoitti:
To Tammi 14, 2021 10:46 pm
Kokonaan uusi ajatus:

Entäpä jos Piian oli tarkoitus karata Ahvenanmaalle Börjen luo ja

BÖRJE TULI NOUTAMAAN PIIAA VENEELLÄ.

Piikkiönjoki on käsittääkseni veneiltävässä kunnossa ainakin Piian kodin lähistölle asti.

Sitten jokin meni pieleen.
Minua on aina ihmetyttänyt kalastajan venevinkki. Mikäli se liittyisi Piiaan siinä ei tuntuisi olevan järkeä. Miksi satunnaisen tappajan vene tulisi Turun suunnasta pienelle Piikkiönlahdelle hävittämään ruumista, kun se voi samalla vaivalla merikelpoisena suunnata avomerelle missä kiinnijäämisen riski on paljon pienempi.

Mutta jos Piia olisi kaiken pontela/toivonlinna/väärä auto -spekuloinnin sijaan astunut kodista poistumisen jälkeen veneeseen, ollut esim. Turun suunnalla veneilemässä/mökillä/juhlimassa joko Börjen tai jonkun muun miespuolisen kanssa, olisi mahdollista että Piiasta oltaisiin hankkiuduttu eroon lähellä kotiaan. Silloin mahdollisesti löydetty ruumis voisi näyttää hukkumistapaukselta.

Veneilijän olisi täytynyt tuntea Piia jotta hän olisi tiennyt että tyttö asuu Piikkiönlahden/joen tuntumassa.

Veneillähän voi jo ennen ajokortti-ikääkin. Tuohon aikaan varsinkin.

Wolff
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Su Elo 23, 2020 11:36 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Wolff »

Moi wine_1. Minulle tuli tällainen teoria mieleen kun luin vanhankansan viesteistä että Piia ja hänen veljeään Teijoa oli romaanit pahoinpidelleet. Aika rankka homma loppujen lopuksi et vartavasten on ajettu koululle kovistelemaan Piiaa ja teijokin saanut osansa,liekkö samalla vai eri kerralla..Piia äiti ryyppäsi paljon ja joku on spekuloinutkin et mahtoiko olla velkaa romaaneille tämä äiti,paljonko lienee velkaa oli ollut.. Mainittiin myös että Piian ja teijon kovistelu oli varoitus äidille et maksaa velkansa. Noh teijo on saattanut tehdä verivalan joka sitoo häntä mutta myös suojelee, Piiaa taas ei suojele mikään. Olisiko uhkailuja tullut lisääkin ja alettu pelkäämään että Piialle tapahtuu jotain ja sen takia piia on viety turvaan. koko katoaminen on teatteria ettei piiaa löydettäisi koska hänellä jokin uhka päällä. Eihän me tiedetä mitä on tapahtunut ennen katoamista. Jospa on joku joka odottaa Piian löytyvän ja lisäsi vettä myllyyn sillä kirjeellä. Tämä teoria selittäisi myös heikin käytöstä ja lausuntoja. Ilmoituksen teon vetkuttelua,huonoa kuvaa Piiasta. Mutta tämä on vain teoria tämän ajatuksen pohjalta, jokainen suojelee lastaan.

Touhupuntti
Martin Riggs
Viestit: 621
Liittynyt: Ke Heinä 29, 2020 11:21 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Touhupuntti »

Joku mainitsi Paimion niin eikö ainakin yhdessä YouTubessa olevassa kadonneet ohjelmassa isän haastattelussa puhuta et isä luuli et piia menny Paimioon sen kaverinsa luo (olikohan Tiina Ristimäki tms, mainitaan koko nimi siinä dokumentissa ja samalla et ekana isä sit soittaa sille et onko piia siellä niin kuulee ettei ole ollu)

Vanhakansa
Frank Drebin
Viestit: 385
Liittynyt: Ma Heinä 02, 2018 12:05 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Vanhakansa »

Wolff kirjoitti:
To Tammi 14, 2021 9:39 am

Moi Vanhakansa..Kiitos antamastasi tiedosta.Jos tuo on totta niin miksei tästä ole ollut mainintaa aikaisemmin jo...olisi jotkut ajatukset voineet jäädä pois..Kummallista ettei asioista ole voitu kertoa..Ja sitäpaitsi miksi puhut monikossa etsittävistä.keitä etsittiin???.Mistään raiskaus porukasta ei ollut Piian katoamis aikana tietoakaan? vai oliko? mielestäni se spekulaatio on tullut myöhemmin. Piian ihastus asui Ahvenanmaalla? sinnekkö Piia lähtikin ja millähän lailla olisi päässyt yht äkkiä riidan jälkeen. Noh olisiko uskon veljien ja siskojenkin aika kertoa totuus...joku tietää kyllä..Tämä sinun viestisi vanhakansa haisee asioiden siloittelulta ja peittelyltä ehkä harhaan johtamiseltakin,,perustelen väitettäni tällä että nytkö vasta kerrotaan että Piiaa ja jotai muuta etsittiin jopa uskonveljienkin voimin.ja sormi osoittaa nyt ahvenanmaalle...meinasin laittaa ruman sanan prkl...PS: Tämä viestisi vaikuttaa sinun omalta pohdinnaltasi ja oletukseltasi siittä mitä on voinut tapahtua niin että eräät uskonveljet saavat sädekehän ja hyvän kuvan itsestään julkisuuteen. anteeksi jos olen väärässä mutta todisteita asiasta kehiin oletus ei riitä..
Piian ihastus luokkaretkellä on ollut tiedetty asia jo vuosia, muistaakseni sitä käsiteltiin ensi kertaa YLEn Kadonneissa 2008. Täällä palstalla on myös luokkaretken tapahtumista joskus joku Piian mukana ollut (eli luokkakaveri) kertonut.

YLE kadonneissa päiväkirjaa referoidaan näin: 3.5. vilkutettiin pojille. 5.5. menin Börjen kyytiin, se oli yksin ja me käytiin metsässä. Ymmärtääkseni nämä liittyvät nimenomaan tuohon luokkaretkeen ja se on täällä palstalla aiemmin aika hyvin vahvistettu. 18.8 Piia kirjoitti päiväkirjaansa olevansa rakastunut/ihastunut yhteen tyyppiin, mutta ainakin minusta on vaikea uskoa, että kyseessä olisi enää "Börje", vaikka Piian perhe onkin varmaan halunnut uskoa niin, koska se selittäisi, miksi Piia on kadonnut ja miksi hän saattaisi olla esim Ahvenanmaalla.

"Niitä" on minulta kyllä inhottava viittausvirhe, kyllä ajatus on ollut kirjoittaa Piiaa/häntä. Eli Ristikankareen perhe ja läheiset uskonveljet etsivät Piiaa pitkin syrjäkulmia. Raiskausporukkaa tuskin etsivät hiekkakuopilta. Koko lainaus on ollut minulta tosi huono suoritus, koska siinä lainauksessa puhutaan raiskausporukan etsimisestä ja minä puhun Piian etsimisestä. En usko, että tuollaisen raiskausporukan olemassaolo on ollut kovin yleisesti tiedossa noihin aikoihin, vaan se on paljon myöhemmin esiin tullutta tietoa. Olen kuitenkin pahoillani, että olen päästänyt palstalle noin paskan viestin, mikä lie ajatuskatkos ollut, mahdollisesti jotenkin olen sotkenut tohon edeltävään lähinnä Jehovia koskeneeseen keskusteluun...

Vanhakansa
Frank Drebin
Viestit: 385
Liittynyt: Ma Heinä 02, 2018 12:05 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Vanhakansa »

sossikran kirjoitti:
Pe Tammi 15, 2021 2:38 pm
sossikran kirjoitti:
To Tammi 14, 2021 10:46 pm
Kokonaan uusi ajatus:

Entäpä jos Piian oli tarkoitus karata Ahvenanmaalle Börjen luo ja

BÖRJE TULI NOUTAMAAN PIIAA VENEELLÄ.

Piikkiönjoki on käsittääkseni veneiltävässä kunnossa ainakin Piian kodin lähistölle asti.

Sitten jokin meni pieleen.
Minua on aina ihmetyttänyt kalastajan venevinkki. Mikäli se liittyisi Piiaan siinä ei tuntuisi olevan järkeä. Miksi satunnaisen tappajan vene tulisi Turun suunnasta pienelle Piikkiönlahdelle hävittämään ruumista, kun se voi samalla vaivalla merikelpoisena suunnata avomerelle missä kiinnijäämisen riski on paljon pienempi.

Mutta jos Piia olisi kaiken pontela/toivonlinna/väärä auto -spekuloinnin sijaan astunut kodista poistumisen jälkeen veneeseen, ollut esim. Turun suunnalla veneilemässä/mökillä/juhlimassa joko Börjen tai jonkun muun miespuolisen kanssa, olisi mahdollista että Piiasta oltaisiin hankkiuduttu eroon lähellä kotiaan. Silloin mahdollisesti löydetty ruumis voisi näyttää hukkumistapaukselta.

Veneilijän olisi täytynyt tuntea Piia jotta hän olisi tiennyt että tyttö asuu Piikkiönlahden/joen tuntumassa.

Veneillähän voi jo ennen ajokortti-ikääkin. Tuohon aikaan varsinkin.
Itse olen hylännyt tuon venelinjan aika lailla täysin. Esimerkiksi ne kalastajan Jauhosaaren edestä löytämät nylon-sukkahousut tai kenkä. Jauhosaarella kuitenkin järjestettiin vuosikymmeniä Juhannustansseja. Siellä oli tanssilavakin. Eli kyllä siellä on sukkahousuja ja kenkiä riisuttu, eikä nuo vaatteiden muoviosat mihinkään katoa vuosikymmenissäkään. Toki kalastajan alkuperäinen silminnäkijähavainto vieraasta veneestä ja veteen heitettävästä "paketista" on kiinnostava, samoin kuin veneilijöiden reaktio ja osuu Piian katoamiskuukaudellekin vielä, mutta mille päivälle, ei taida olla tiedossa? Muu todistusaineisto ei siis kuitenkaan ole kovin spesiaalia.

Börjellä oli ajokortti ja ikää. Ainakin hän ajoi autoa Piian päiväkirjamerkintöjen mukaan. Kalastajan mukaan Jauhosaaren edustalla olevan veneen kannella oli kaksi ihmistä. Vene oli kuitenkin iso ja sen liikuttelu Piikkiönjoessa olisi ollut hyvin hankalaa.

Jos ruumis olisi heitetty sellaisenaan mereen, on hyvin todennäköistä, että se olisi löydetty jo -88. Vesistöjä kuitenkin naarattiin ja helikopterillakin Piiasta etsittiin alueelta merkkejä.

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja skoone »

Vanhakansa kirjoitti:
Pe Tammi 15, 2021 10:43 pm
..
YLE kadonneissa päiväkirjaa referoidaan näin: 3.5. vilkutettiin pojille. 5.5. menin Börjen kyytiin, se oli yksin ja me käytiin metsässä. Ymmärtääkseni nämä liittyvät nimenomaan tuohon luokkaretkeen ja se on täällä palstalla aiemmin aika hyvin vahvistettu. 18.8 Piia kirjoitti päiväkirjaansa olevansa rakastunut/ihastunut yhteen tyyppiin, mutta ainakin minusta on vaikea uskoa, että kyseessä olisi enää "Börje", vaikka Piian perhe onkin varmaan halunnut uskoa niin, koska se selittäisi, miksi Piia on kadonnut ja miksi hän saattaisi olla esim Ahvenanmaalla.
..
Vanhakansa, joskus voi tuollainen "ajatusvirhe" tulla jostain alitajunnasta, ja osua oikeaan. Entäpä jos niissä Piian päiväkirjasta revästyistä sivuista tulikin ilmi, että Piia oli aikeissa kadota ihastuksensa kanssa (mainitsematta ihastuksen nimeä). Ehkä hän sen (järjestämänsä) riidan yhteydessä (veljensä kanssa) ilmoitti, että "nyt riitti" mä lähden nyt tästä mökistä ja muutan sen ja sen luo..
Ja siis tämän tiedon perusteella ei ensin oltu huolissaan ja sitten tosiaan etsittiin niitä? - Minua kiusaa Heikin se lausuma, että Piia olisi tullut, jos olisi päässyt? - Olematta mitenkään epäkunnioittava tiettyä vähemmistöä ja sen tapoja kohtaan, tulee mieleeni semmoinenkin asia, että siinä kulttuurissa on tapana ryöstää morsian tai pariskunta karkaa yhdessä sukulaistensa luota.. vaikkapa Boråsiin ?
Muista lähdekritiikki!

Vanhakansa
Frank Drebin
Viestit: 385
Liittynyt: Ma Heinä 02, 2018 12:05 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Vanhakansa »

skoone kirjoitti:
La Tammi 16, 2021 1:14 pm
Vanhakansa kirjoitti:
Pe Tammi 15, 2021 10:43 pm
..
YLE kadonneissa päiväkirjaa referoidaan näin: 3.5. vilkutettiin pojille. 5.5. menin Börjen kyytiin, se oli yksin ja me käytiin metsässä. Ymmärtääkseni nämä liittyvät nimenomaan tuohon luokkaretkeen ja se on täällä palstalla aiemmin aika hyvin vahvistettu. 18.8 Piia kirjoitti päiväkirjaansa olevansa rakastunut/ihastunut yhteen tyyppiin, mutta ainakin minusta on vaikea uskoa, että kyseessä olisi enää "Börje", vaikka Piian perhe onkin varmaan halunnut uskoa niin, koska se selittäisi, miksi Piia on kadonnut ja miksi hän saattaisi olla esim Ahvenanmaalla.
..
Vanhakansa, joskus voi tuollainen "ajatusvirhe" tulla jostain alitajunnasta, ja osua oikeaan. Entäpä jos niissä Piian päiväkirjasta revästyistä sivuista tulikin ilmi, että Piia oli aikeissa kadota ihastuksensa kanssa (mainitsematta ihastuksen nimeä). Ehkä hän sen (järjestämänsä) riidan yhteydessä (veljensä kanssa) ilmoitti, että "nyt riitti" mä lähden nyt tästä mökistä ja muutan sen ja sen luo..
Ja siis tämän tiedon perusteella ei ensin oltu huolissaan ja sitten tosiaan etsittiin niitä? - Minua kiusaa Heikin se lausuma, että Piia olisi tullut, jos olisi päässyt? - Olematta mitenkään epäkunnioittava tiettyä vähemmistöä ja sen tapoja kohtaan, tulee mieleeni semmoinenkin asia, että siinä kulttuurissa on tapana ryöstää morsian tai pariskunta karkaa yhdessä sukulaistensa luota.. vaikkapa Boråsiin ?
Tota päiväkirjaa on oikeastaan käsitelty aika vähän (oma fiilis). Mistä taas olikaan tullut tieto, että siitä puuttuu sivu? Miltä ajalta sivu puuttuu? Onko muista merkinnöistä tietoa, kuin noista, mitä YLEn Kadonneet-dokkarissa käsitellään? Koska päiväkirja on päätynyt poliisin haltuun? Onko missään haastattelussa edes yritetty pumpata poliisilta enempää tietoa päiväkirjasta? Onko päiväkirja nyt poliisin hallussa vai kadonnut muun vanhan tutkintamateriaalin mukana? Osaan näistä on saatettu jo saada vastauskin, mutta itse en nyt heti muista, missä yhteydessä...

Päiväkirjan sivun repimiseen voi tietysti olla useita syitä, tässä muutama omasta mielestäni about todennäköisyysjärjestyksessä:

1) Piia on katunut jotain kirjoittamaansa asiaa ja repinyt siksi sivun pois ja hävittänyt (ylivoimaisesti todennäköisin)
2) Päiväkirjassa on merkintä, jota Heikki on hävennyt ja hän on repinyt sen pois ennen antamistaan poliisille (esimerkiksi liian uskalias tunnustus poikien kanssa olemisesta, Heikki varmasti on kuitenkin pelännyt, että päiväkirja saattaa päättyä julkisuuteen)
3) Päiväkirja on paljastanut, mihin Piia aikoo kotoa lähteä ja hän on repinyt sen ennen katoamistaan (itse en kyllä pidä Piian lähtöä niin, että hän ei aio tulla takaisin, kovin todennäköisenä)
4) Päiväkirjassa on merkintä, joka kääntäisi epäilyn perheeseen, joten Heikki on repinyt sen ennen toimittamistaan poliisille (itse kun en usko perheen osuuteen oikein ollenkaan, en juuri usko tähänkään, vaikka voihan siinä olla ollut joku tuittupäinen avautuminen tyyliin "isä vihaa minua", jota Heikki ei ole välttämättä halunnut poliisin näkevän)

Vastaa Viestiin