Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Hatkat
Susikoski
Viestit: 34
Liittynyt: Pe Elo 27, 2021 6:33 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Hatkat »

Pohdiskelua.
Koetan mennä taustatiedot huomioiden kahden eri ikäisen pään sisään.
Nuoren ajatusmaailma: Kun kodin ulkopuolinen, jolla on mahdollisesti valtaa tuleviin tapahtumiin tulee katsomaan miten menee, niin se ärsyttää ja hämmentää sulkeutunutta nuorta. Lähtee ovet paukkuen ulos sanomatta sanaakaan. Hakeutuu nuorten pariin. Puolituttujenkin. Ajatuksella " Pääsisipä jonnekin kauas ilman määränpäätä." Tuskin Turkuun, koska tullut sieltä muutama tunti aiemmin. Mennyt auton kyytiin tässä mielentilassa. Ei itsesuojeluvaistoa.
Aikuinen: Appi sanonut saunassa esim. Gunillan uudesta miehestä, joka aiheuttanut vihaa. Perheen sisäisiin asioihin puuttuminen yleensäkin aiheuttaa vihaa. Esim. sossujen kotikäynnin jälkeen vanhemman väkivallan riski kohoaa huomattavasti. Muurarin työuupumus, yksinhuoltajuus. Piia lähtenyt, tullut takaisin..

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja skoone »

Hatkat kirjoitti:
La Syys 04, 2021 11:14 am
Pohdiskelua.
Koetan mennä taustatiedot huomioiden kahden eri ikäisen pään sisään.
Nuoren ajatusmaailma: Kun kodin ulkopuolinen, jolla on mahdollisesti valtaa tuleviin tapahtumiin tulee katsomaan miten menee, niin se ärsyttää ja hämmentää sulkeutunutta nuorta. Lähtee ovet paukkuen ulos sanomatta sanaakaan. Hakeutuu nuorten pariin. Puolituttujenkin. Ajatuksella " Pääsisipä jonnekin kauas ilman määränpäätä." Tuskin Turkuun, koska tullut sieltä muutama tunti aiemmin. Mennyt auton kyytiin tässä mielentilassa. Ei itsesuojeluvaistoa.
Aikuinen: Appi sanonut saunassa esim. Gunillan uudesta miehestä, joka aiheuttanut vihaa. Perheen sisäisiin asioihin puuttuminen yleensäkin aiheuttaa vihaa. Esim. sossujen kotikäynnin jälkeen vanhemman väkivallan riski kohoaa huomattavasti. Muurarin työuupumus, yksinhuoltajuus. Piia lähtenyt, tullut takaisin..
Todennäköinen tilanne ja hyvää pohdintaa..ehkä Piia ei tullut takaisin vaan karkasi..ehkä sai siihen apua ja oli suunnitellut asian jo etukäteen? Tai sitten lähti karkuun spontaanisti ja joutui väärään autoon..
Muista lähdekritiikki!

Wolff
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Su Elo 23, 2020 11:36 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Wolff »

-Itse olen epäillyt et ehkäpä piia katosi omasta halustaan avustetusti pois näistä jehovantodistaja kuvioista. Koska jos Pia oli tehnyt jotain josta syystä häntä on tai olisi alettu karttamaan niin tyär vaikka olikin hän olisi ollut kuin kuollut isälleen ja muille jehovan todistajiin kuuluville vaikka olisi elossakin ja vaikka sen JT porukat tietäisivätkin. Tältä pohjalta kun miettii isän puheita niin kukin saa päätellä mitä haluaa. Mietin haistaako ruumiskoira jos ruumis yläpohjassa virunut pitkään. Alkaa olemaan aika varmaa factaa ettei Piiaa ole kukaan nähnyt katoamis iltana yhtään missään. Puheet on helppo laittaa liikenteeseen ja sekoittaa pakkaa. Vielä on tämä asuntovaunu linja ja jonkun autoon nouseminen niin ettei kukaan nähnyt sitä,joko saalistajan tai sovittuun kyytiin,sovittu kyyti oli joko viimeinen matka tai uuden alku.

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja skoone »

Wolff kirjoitti:
Su Syys 05, 2021 8:19 pm
-Itse olen epäillyt et ehkäpä piia katosi omasta halustaan avustetusti pois näistä jehovantodistaja kuvioista. Koska jos Pia oli tehnyt jotain josta syystä häntä on tai olisi alettu karttamaan niin tyär vaikka olikin hän olisi ollut kuin kuollut isälleen ja muille jehovan todistajiin kuuluville vaikka olisi elossakin ja vaikka sen JT porukat tietäisivätkin. Tältä pohjalta kun miettii isän puheita niin kukin saa päätellä mitä haluaa. ...a jonkun autoon nouseminen niin ettei kukaan nähnyt sitä,joko saalistajan tai sovittuun kyytiin,sovittu kyyti oli joko viimeinen matka tai uuden alku.
Nyt tuli mieleeni tuosta semmoinen, että appi (eli Piian äidinisä!) tuli saunomaan ja hänellä oli auto talon pihassa.Piialle oli kerrottu suunnitelma ja hän teki näennäisen riidan ja lähti ovesta. Meni odottamaan ukkiaan autoon ja sitten hän lähti tässä kyydissä uuteen alkuun. Voi olla tosiaan, että Piia oli tehnyt jotain minkä vuoksi olisi jehoville "kuoleminen" ollut tulossa.

Tätä vaihtoehtoa olen ajatellut alusta asti, mutta en sitä appiukon autoa! Sehän olisi lluonnollisin ratkaisu.
Muinoin tämän jutun alussa tsekkasin ruotsalaisilta sivuilta Piia. Ja jostain löytyikin jonkun suomenkielisen yhteisön sivuilta kiinnostavaa tietoa. (Ruotsissa on helppo hakea siellä asuvia henkilöitä, on montakin sivustoa, joitten avulla voi ihmisiä etsiä..esim merinfo, hitta.se jne)
Muista lähdekritiikki!

Avatar
viinitty
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1345
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2020 5:02 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja viinitty »

Yhtä asiaa olen pitänyt koko hommassa outona ja se liittyy nimenomaan tuohon uskontoon. Joko tietämäni jehovantodistajat ovat olleet harvinaisen tiukkakurisista kodeista, tai sitten Piian isä puhuu paskaa.
Tietämilläni jehovilla ei todellakaan olisi ollut _mitään_ asiaa yökyläilemään kaverinsa luo. Poikkeustapauksena olisi voinut olla se, että aamulla on kaverin kodin lähellä joku uskonnollinen tapahtuma eikä kyytiä ole ja mikä tärkeintä, kaveri on itse myös hartaasti uskossa. Kaikenlaisen "kylillä pyörimisen" voi unohtaa aktiviteettilistalta saman tien.
Vieraan kyytiin vapaaehtoisesti meneminen ei myöskään tule kysymykseen. Todistajat eivät saa olla tekemisissä ei-uskovien kanssa poislukien työn/koulun jne. Hyvin samantyyppisesti kuin vanhoillislestat. Vapaaehtoisesti Piia on siis noussut vain sellaiseen autoon, jonka kuskin on tiennyt uskonveljeksi.
Muutenkin Piian isän puheista ei välity se älytön kontrolloinnintarve, mikä jehovilla on usein lapsiaan kohtaan. Muutenkin isän suhtautuminen lapsensa katoamiseen välittyy jotenkin ehkä välinpitämättömänä?
Lapsena jutusta ensi kertaa lukiessani tuli tunne, että vaikka isä ei välttämättä Piiaa tappanut, hän tietää paljon enemmän mitä on kertonut. Tämä tunne minulla on edelleen, en vain oikein osaa osoittaa sitä, mikä piirre isässä sen aiheuttaa.
Mitkä hiton salaliittoteoriat?!

Murheli
Vic Mackey
Viestit: 1989
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2016 12:34 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Murheli »

Minun tuntemani Jehovantodistaja lapset ovat kyllä saaneet käydä aika vapaasti toisten Jehovantodistajien luona yökylässä, mutta eivät muiden. Mutta he ovat kyllä saaneet lapsina leikkiä ei uskovien kanssa vapaa-ajalla.
Voi voi, kun päättyi elämän koi

Still love
Roger Murtaugh
Viestit: 881
Liittynyt: Su Syys 02, 2018 12:00 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Still love »

viinitty kirjoitti:
Su Syys 05, 2021 9:46 pm
Yhtä asiaa olen pitänyt koko hommassa outona ja se liittyy nimenomaan tuohon uskontoon. Joko tietämäni jehovantodistajat ovat olleet harvinaisen tiukkakurisista kodeista, tai sitten Piian isä puhuu paskaa.
Tietämilläni jehovilla ei todellakaan olisi ollut _mitään_ asiaa yökyläilemään kaverinsa luo. Poikkeustapauksena olisi voinut olla se, että aamulla on kaverin kodin lähellä joku uskonnollinen tapahtuma eikä kyytiä ole ja mikä tärkeintä, kaveri on itse myös hartaasti uskossa. Kaikenlaisen "kylillä pyörimisen" voi unohtaa aktiviteettilistalta saman tien.
Vieraan kyytiin vapaaehtoisesti meneminen ei myöskään tule kysymykseen. Todistajat eivät saa olla tekemisissä ei-uskovien kanssa poislukien työn/koulun jne. Hyvin samantyyppisesti kuin vanhoillislestat. Vapaaehtoisesti Piia on siis noussut vain sellaiseen autoon, jonka kuskin on tiennyt uskonveljeksi.
Muutenkin Piian isän puheista ei välity se älytön kontrolloinnintarve, mikä jehovilla on usein lapsiaan kohtaan. Muutenkin isän suhtautuminen lapsensa katoamiseen välittyy jotenkin ehkä välinpitämättömänä?
Lapsena jutusta ensi kertaa lukiessani tuli tunne, että vaikka isä ei välttämättä Piiaa tappanut, hän tietää paljon enemmän mitä on kertonut. Tämä tunne minulla on edelleen, en vain oikein osaa osoittaa sitä, mikä piirre isässä sen aiheuttaa.
Mainitsit vanhoillislessuista asian joka ei pidä paikkansa. Jehovista en niin älyttömän paljoa tiedä, mutta v-lestoista tiedän ja "tietosi" on täyttä tuubaa. En tiedä ainuttakaan vanhoillislessua jolla olisi tuollainen sääntö ollut noihin aikoihin saatikka nykyään.

Avatar
viinitty
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1345
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2020 5:02 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja viinitty »

Still love kirjoitti:
Su Syys 05, 2021 11:18 pm

Mainitsit vanhoillislessuista asian joka ei pidä paikkansa. Jehovista en niin älyttömän paljoa tiedä, mutta v-lestoista tiedän ja "tietosi" on täyttä tuubaa. En tiedä ainuttakaan vanhoillislessua jolla olisi tuollainen sääntö ollut noihin aikoihin saatikka nykyään.
Erikoista, selittyy varmaan alueellisilla eroilla. Juuri vahvistin yhdeltä ystävältäni(ex-lesta) ja hänen kotonaan homma meni tasan niinkuin aiemmin sanoin.
Mitkä hiton salaliittoteoriat?!

Wolff
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Su Elo 23, 2020 11:36 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Wolff »

skoone kirjoitti:
Su Syys 05, 2021 9:28 pm
Wolff kirjoitti:
Su Syys 05, 2021 8:19 pm
-Itse olen epäillyt et ehkäpä piia katosi omasta halustaan avustetusti pois näistä jehovantodistaja kuvioista. Koska jos Pia oli tehnyt jotain josta syystä häntä on tai olisi alettu karttamaan niin tyär vaikka olikin hän olisi ollut kuin kuollut isälleen ja muille jehovan todistajiin kuuluville vaikka olisi elossakin ja vaikka sen JT porukat tietäisivätkin. Tältä pohjalta kun miettii isän puheita niin kukin saa päätellä mitä haluaa. ...a jonkun autoon nouseminen niin ettei kukaan nähnyt sitä,joko saalistajan tai sovittuun kyytiin,sovittu kyyti oli joko viimeinen matka tai uuden alku.
Nyt tuli mieleeni tuosta semmoinen, että appi (eli Piian äidinisä!) tuli saunomaan ja hänellä oli auto talon pihassa.Piialle oli kerrottu suunnitelma ja hän teki näennäisen riidan ja lähti ovesta. Meni odottamaan ukkiaan autoon ja sitten hän lähti tässä kyydissä uuteen alkuun. Voi olla tosiaan, että Piia oli tehnyt jotain minkä vuoksi olisi jehoville "kuoleminen" ollut tulossa.

Tätä vaihtoehtoa olen ajatellut alusta asti, mutta en sitä appiukon autoa! Sehän olisi lluonnollisin ratkaisu.
Muinoin tämän jutun alussa tsekkasin ruotsalaisilta sivuilta Piia. Ja jostain löytyikin jonkun suomenkielisen yhteisön sivuilta kiinnostavaa tietoa. (Ruotsissa on helppo hakea siellä asuvia henkilöitä, on montakin sivustoa, joitten avulla voi ihmisiä etsiä..esim merinfo, hitta.se jne)

-Alkoi oikein hymyilyttämään koska itse en ollut lainkaan ajatellut tuota appiukon autoa..Jeps. Missähän tämä appiukko asui. Tuli nyt mieleeni tämä päiväkirjan repäisty sivukin,mitähän lienee siinä lukenut. Repikö sen Pia itse vaiko joku muu ja ennen vai jälkeen katoamisen.

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja skoone »

skoone kirjoitti:
Su Syys 05, 2021 9:28 pm
...
Nyt tuli mieleeni tuosta semmoinen, että appi (eli Piian äidinisä!) tuli saunomaan ja hänellä oli auto talon pihassa.Piialle oli kerrottu suunnitelma ja hän teki näennäisen riidan ja lähti ovesta. Meni odottamaan ukkiaan autoon ja sitten hän lähti tässä kyydissä uuteen alkuun. Voi olla tosiaan, että Piia oli tehnyt jotain minkä vuoksi olisi jehoville "kuoleminen" ollut tulossa.

Tätä vaihtoehtoa olen ajatellut alusta asti, mutta en sitä appiukon autoa! Sehän olisi lluonnollisin ratkaisu.
Muinoin tämän jutun alussa tsekkasin ruotsalaisilta sivuilta Piia. Ja jostain löytyikin jonkun suomenkielisen yhteisön sivuilta kiinnostavaa tietoa. (Ruotsissa on helppo hakea siellä asuvia henkilöitä, on montakin sivustoa, joitten avulla voi ihmisiä etsiä..esim merinfo, hitta.se jne)
Nostan tätä ylös, koska olen edelleen samaa mieltä yo kirjoituksestani.
Muista lähdekritiikki!

Hatkat
Susikoski
Viestit: 34
Liittynyt: Pe Elo 27, 2021 6:33 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Hatkat »

Appiukon auto? Miksipä ei. Huvittavaa sinänsä.
Oliko näillä seutuvilla autot pidettävä lukittuina? Jos lukossa, niin fiksuna neitinä appiukon taskuista autonavaimet.
Ulkotakin taskusta tai saunakamppeista hakenut erillisestä pukutilasta.
Piileskellyt takapenkin jalkatilassa? Tyttö mahtuu sinne kyllä.
Ajatellut, että jos appi löytää, niin selittelee kyllä asian jotenkin.

Itse piileskelin 13-vuotiaana hiljaisessa tilassa noin puoli tuntia pienehkön vaneriviritelmän takana. Ei olisi löydetty, mutta liikahdin/äännähdin, niin paljastuin.
Selittelemällä nolona poistuin.

Still love
Roger Murtaugh
Viestit: 881
Liittynyt: Su Syys 02, 2018 12:00 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Still love »

viinitty kirjoitti:
Su Syys 05, 2021 11:40 pm
Still love kirjoitti:
Su Syys 05, 2021 11:18 pm

Mainitsit vanhoillislessuista asian joka ei pidä paikkansa. Jehovista en niin älyttömän paljoa tiedä, mutta v-lestoista tiedän ja "tietosi" on täyttä tuubaa. En tiedä ainuttakaan vanhoillislessua jolla olisi tuollainen sääntö ollut noihin aikoihin saatikka nykyään.
Erikoista, selittyy varmaan alueellisilla eroilla. Juuri vahvistin yhdeltä ystävältäni(ex-lesta) ja hänen kotonaan homma meni tasan niinkuin aiemmin sanoin.
En ole törmännyt koskaan tuollaisiin alueellisiin eroihin, perhekohtaisiin kylläkin, ja tietynlainen muu alueellinen ero on tuttua tuossa uskonnossa. Voisko kyseessä olla joissain perheissä oleva "sääntö", jolloin se ei liittyisi tuohon uskontoon suoranaisesti? Toki jotkut lessut saattavat ottaa kirjaimellisemmin Raamatun sanat (lainaus sinne päin) "älä istu siellä missä pilkkaajasi istuvat". Omakohtaiset kokemukset on aika laajat, ja en tällaiseen ole aiemmin törmännyt, että eikö lesta saisi ei-lestan kanssa liikkua, kyläillä, viettää aikaa, ja yökyläillä, liikkua kylillä.
Jehovilla voi olla tiukempaa tämän suhteen, mutta tämäkin perustuu kuulopuheisiin. Näitä kahta uskontoa en vertaisi toisiinsa, ovat niin erilaisia. Toki siinä mielessä, että uskontoina näissä on yleisiä yhdistäviä tekijöitä, mm.kontrollointia.

Jehovilla on "sääntö", että jos Jehovan todistaja irtautuu uskonnostaan, hänen kanssaan ei muut Jehovat saa olla missään tekemisissä, ei edes perheenjäsenet. Tämä täytyy silloin hylätä. Työssä kerran työkaverin lapsi rakastui ei-Jehovaan ja joutui sen takia irtautumaan uskonnosta, koska alkoi seurustella ei-Jehovan kanssa. Työkaverin piti silloin hylätä tämä lapsensa mikä oli hänelle kova pala ja vaikeaa. Sairasta, mutta niin moni uskonto on.

Mariangel
Neuvoja-Jack
Viestit: 588
Liittynyt: Ma Marras 03, 2008 2:00 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Mariangel »

Wolff kirjoitti:
Su Syys 05, 2021 8:19 pm
-Itse olen epäillyt et ehkäpä piia katosi omasta halustaan avustetusti pois näistä jehovantodistaja kuvioista. Koska jos Pia oli tehnyt jotain josta syystä häntä on tai olisi alettu karttamaan niin tyär vaikka olikin hän olisi ollut kuin kuollut isälleen ja muille jehovan todistajiin kuuluville vaikka olisi elossakin ja vaikka sen JT porukat tietäisivätkin. Tältä pohjalta kun miettii isän puheita niin kukin saa päätellä mitä haluaa. Mietin haistaako ruumiskoira jos ruumis yläpohjassa virunut pitkään. Alkaa olemaan aika varmaa factaa ettei Piiaa ole kukaan nähnyt katoamis iltana yhtään missään. Puheet on helppo laittaa liikenteeseen ja sekoittaa pakkaa. Vielä on tämä asuntovaunu linja ja jonkun autoon nouseminen niin ettei kukaan nähnyt sitä,joko saalistajan tai sovittuun kyytiin,sovittu kyyti oli joko viimeinen matka tai uuden alku.
Samaa olen kuullut, että ihminen hylätään jehovien kesken, jos tekee ns. rikkeen. Ainakin tuohon maailman aikaan. Itselleni oli vaikeaa käsittää, että tällaisen 'rikkurin' oli lopetettava yhteydenpito myös sellaisiin läheisiinsä, ketkä eivät tunnusta ko. uskontoa. Eli ihan järjetöntä touhua.

Yhteen laskettuna tämä katoaminen on erittäin outo.
Isänsä (en sanatarkkaan muista) sanoma: 'Olishan hän tullut takas, jos vain olis päässy' ikävä kyllä viittaa siihen, että hän tietää enemmän, kuin kertoo.

Wolff
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Su Elo 23, 2020 11:36 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Wolff »

Mariangel kirjoitti:
Ti Syys 07, 2021 8:21 pm
Wolff kirjoitti:
Su Syys 05, 2021 8:19 pm
-Itse olen epäillyt et ehkäpä piia katosi omasta halustaan avustetusti pois näistä jehovantodistaja kuvioista. Koska jos Pia oli tehnyt jotain josta syystä häntä on tai olisi alettu karttamaan niin tyär vaikka olikin hän olisi ollut kuin kuollut isälleen ja muille jehovan todistajiin kuuluville vaikka olisi elossakin ja vaikka sen JT porukat tietäisivätkin. Tältä pohjalta kun miettii isän puheita niin kukin saa päätellä mitä haluaa. Mietin haistaako ruumiskoira jos ruumis yläpohjassa virunut pitkään. Alkaa olemaan aika varmaa factaa ettei Piiaa ole kukaan nähnyt katoamis iltana yhtään missään. Puheet on helppo laittaa liikenteeseen ja sekoittaa pakkaa. Vielä on tämä asuntovaunu linja ja jonkun autoon nouseminen niin ettei kukaan nähnyt sitä,joko saalistajan tai sovittuun kyytiin,sovittu kyyti oli joko viimeinen matka tai uuden alku.
Samaa olen kuullut, että ihminen hylätään jehovien kesken, jos tekee ns. rikkeen. Ainakin tuohon maailman aikaan. Itselleni oli vaikeaa käsittää, että tällaisen 'rikkurin' oli lopetettava yhteydenpito myös sellaisiin läheisiinsä, ketkä eivät tunnusta ko. uskontoa. Eli ihan järjetöntä touhua.

Yhteen laskettuna tämä katoaminen on erittäin outo.
Isänsä (en sanatarkkaan muista) sanoma: 'Olishan hän tullut takas, jos vain olis päässy' ikävä kyllä viittaa siihen, että hän tietää enemmän, kuin kertoo.

Huomenta. Juurikin tämä Pian isän lyhyt lause: Olishan hän tuullut takas,jos vain olis päässy,on sellainen josta voi vetää sen johtopäätöksen että on toimittu jehovien tavan mukaan ja alettu karttamaan Piiaa. Jospa Piia oli rakastunut ei jehovantodistajaan, repäisty sivu päiväkirjasta Herättää ajatuksia tuohon suuntaan. En muista nyt nimimerkkiä mutta hän usein on maininnut et: vieläkö te luulette et Piia lähti kotoa katoamis iltana, tästä tietysti tulee se ikävä asia ensimmäisenä mieleen että Piialle tapahtui kotona jotain ikävää. Mutta kun ottaa lukuun tämän jehovien tavan karttaa,niin silloinhan Piia on voitu ajaa pois kotoa. Tilanne oli tietysti arka koska Pia oli nuori ja jos on haluttu toimia niin että ei kärsisi seurakunnan maine eikä Pialle tulisi hankaluuksia on koko juttu voitu suunnitella ja keksiä koko katoaminen. Tällöin säästyy seurakunnan maine ja Hyvänä eleenä Piiaa kohtaan hänelle on järjestetty uusi alku jossain. Ilman apua noin nuori tyttö ei ole voinut yksin järjestää katoamistaan. Ymmärrettävää tämäkin et jos ei tiedä jehovien tapaa elää uskonsa mukaan on vaikea käsittää tällaista julmuutta mitä karttamisessa tapahtuu..Mutta hyvä et foorumila on joitain minun lisäkseni jotka tietävät näistä hengellisten yhteisöjen tavoista,tämä tuo katoamiseen näkökulman jota asioista tietämätön ei voi huomata. Pakottiko Piian isän asema seurakunnassa toimimaan tällä tavalla seurakunnan hyväksi ja kohun välttämiseksi mikä olisi ollut tuhoisaa seurakunnalle.. Outo ja monimutkainen tapaus tämä Piian katoaminen mutta saattaa sisältää ripauksen inhimillisyyttäkin..

Murheli
Vic Mackey
Viestit: 1989
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2016 12:34 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Murheli »

Kyllä aika epätodennäköistä on, että olisi pysynyt kaikki nämä vuodet kadonneena karttamisen vuoksi. Ja käsittämätöntä lillukan varsiin takertumista vetää tällaisia johtopäätöksiä järkyttyneen omaisen yhdestä lauseesta
Voi voi, kun päättyi elämän koi

Vastaa Viestiin