Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Pohjosenvalunut
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 117
Liittynyt: Ti Syys 12, 2023 8:39 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pohjosenvalunut »

Ross Sullivan kirjoitti: Ti Maalis 19, 2024 10:28 pm Vielä kommentoin hieman:

En olisi lainkaan varma, että Heze on syyllinen/osallinen Piian kuolemaan. Vaikuttaa siltä, että mitään raskauttavaa ei ole löytynyt.

Siitä olen kuitenkin aivan täysin saletti, että nykyiselle tutkinnanjohtajalle Hezanderi on ykkösepäiltyjä ellei jopa ykkönen. KRP ei tuollaista operaatiota ja voimaa käytä "varmistelemista" varten tmsp.
On sen verran iso mielipiteen muutos (täyskäännös) siihen mitä oli vielä pari viikkoa sitten. Silloin ei ollut H syyllisyydestä mitään epäselvää. Pelkästään ajan kuluminen vaikuttaisi erikoiselta kun pidätyksistä on mennyt se 6kk niin jos asia ollut varmana vireillä niin ei se muutama päivä tai viikko muuta asiaa mihinkään. Eli onko sinulle valunut jotain uutta tietoa tai vihiä mikä muutti mielipiteiteen?
Ross Sullivan
Javier Pena
Viestit: 1824
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Pohjosenvalunut kirjoitti: Ke Maalis 20, 2024 2:26 pm
Ross Sullivan kirjoitti: Ti Maalis 19, 2024 10:28 pm Vielä kommentoin hieman:

En olisi lainkaan varma, että Heze on syyllinen/osallinen Piian kuolemaan. Vaikuttaa siltä, että mitään raskauttavaa ei ole löytynyt.

Siitä olen kuitenkin aivan täysin saletti, että nykyiselle tutkinnanjohtajalle Hezanderi on ykkösepäiltyjä ellei jopa ykkönen. KRP ei tuollaista operaatiota ja voimaa käytä "varmistelemista" varten tmsp.
On sen verran iso mielipiteen muutos (täyskäännös) siihen mitä oli vielä pari viikkoa sitten. Silloin ei ollut H syyllisyydestä mitään epäselvää. Pelkästään ajan kuluminen vaikuttaisi erikoiselta kun pidätyksistä on mennyt se 6kk niin jos asia ollut varmana vireillä niin ei se muutama päivä tai viikko muuta asiaa mihinkään. Eli onko sinulle valunut jotain uutta tietoa tai vihiä mikä muutti mielipiteiteen?
Ööh...mikähän täyskäännös?

Voisitko linkata viestin, jossa olen väittänyt Hesanderin olevan syyllinen tai täysin varmasti syyllinen, kiitos?
Sitten väittäisin, että näin väittäessään syyllistyisi kunninloukkaukseen.

En koe muuttaneeni mielipidettäni viimeiseen kahteen vuoteen H:n syyllisyyden osalta. En olisi lainkaan varma, että H on syyllinen. Mahdollista se mielestäni on, että olisi syyllinen/osallinen ja tämä perustuu poliisin toimilla. Vaikuttaa siltä, että mitään raskauttavaa ei ole löytynyt.
Hapetan kyttätyyliin
Pohjosenvalunut
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 117
Liittynyt: Ti Syys 12, 2023 8:39 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pohjosenvalunut »

Ross Sullivan kirjoitti: Ke Maalis 13, 2024 6:57 pm
Kakkahattutäti kirjoitti: Ke Maalis 13, 2024 6:15 pm Minulla hyvin samansuuntaiset ajatukset kuin carelinilla ja herra P:llä.
Se Heikin jalaton vaimo ihmetyttää myös. Luulisi, että noin pienellä paikkakunnalla ihmiset tietäisivät hänestä jotain. Mutta hirveän vähän on hänestä ollut julkisuudessa mitään.
Oliko se tässä ketjussa, kun joku muisteli hänen olleen ruotsinopettajansa, jonka tiedettiin menettäneen jalkansa juna-onnettomuudessa. Mutta vuosiluvut eivät täsmänneet sen kanssa, mitä tämän Sirpan menehtymisestä on kerrottu. Eli kyseessä ei sitten kai ollut sama henkilö?
Joo, komppaan,

Sitten tunnen kyllä KRP:n kuvioita sen verran (enkä avaa asiaa enempää/uskokaa tai olkaa uskomatta), että eivät tutki "läpällä" tai varmistaakseen tmsp. Varsinkaan 35 vuoden jälkeen. Ne menee aina täydellä höngällä, eikä niillä ole yliresuja.
Ei siinä mitään. Mm tämä ja pari muuta lainausten kommenttia sai minut käsittämään väärin. Kun käsitin että kannatat carelinin käsitystä tapahtumien kulusta.
Itse asiassa tämä viittauksesi KRP kuvioiden tuntemiseen sai ajatuksen että olet kuullut jotain uutta.
Itse en osaa sanoa oikein mitään varmaksi. Pidän kuitenkin Teijon näkemystä illasta aitona. Se tuskin olisi pitänyt näitä vuosia kuulusteluissa.
Lisäksi en pidä lainkaan mahdottomana että Piian liikkeet vaikka pidemmältäkin ajalta huomaamattomana , kyseisen illan osalta tai ainakin että mahdollisia silminnäkijä havaintoja ei voida enää pitää täysin varmana.
Sitten mutuna että H myöhemmin illalla/aamulla aiheuttanut tapahtuma olisi päättynyt toisin. Eli jos vahinko olisi käynyt ei seuraavat päivät olisi menneet noin.
Koiran merkkaus verijälkiin on jo poliisin omien käsittesten mukaan "mahdotonta*. Tilanne eri jos ruumis olisi ollut lattian alla niin siitä tod.näk voisi koira haistaa. Mutta pelkkiin vainaja oli siinä yön 35v sitten ei koira merkkaa.
Ross Sullivan
Javier Pena
Viestit: 1824
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Pohjosenvalunut kirjoitti: Ke Maalis 20, 2024 5:47 pm
Ross Sullivan kirjoitti: Ke Maalis 13, 2024 6:57 pm
Kakkahattutäti kirjoitti: Ke Maalis 13, 2024 6:15 pm Minulla hyvin samansuuntaiset ajatukset kuin carelinilla ja herra P:llä.
Se Heikin jalaton vaimo ihmetyttää myös. Luulisi, että noin pienellä paikkakunnalla ihmiset tietäisivät hänestä jotain. Mutta hirveän vähän on hänestä ollut julkisuudessa mitään.
Oliko se tässä ketjussa, kun joku muisteli hänen olleen ruotsinopettajansa, jonka tiedettiin menettäneen jalkansa juna-onnettomuudessa. Mutta vuosiluvut eivät täsmänneet sen kanssa, mitä tämän Sirpan menehtymisestä on kerrottu. Eli kyseessä ei sitten kai ollut sama henkilö?
Joo, komppaan,

Sitten tunnen kyllä KRP:n kuvioita sen verran (enkä avaa asiaa enempää/uskokaa tai olkaa uskomatta), että eivät tutki "läpällä" tai varmistaakseen tmsp. Varsinkaan 35 vuoden jälkeen. Ne menee aina täydellä höngällä, eikä niillä ole yliresuja.
Ei siinä mitään. Mm tämä ja pari muuta lainausten kommenttia sai minut käsittämään väärin. Kun käsitin että kannatat carelinin käsitystä tapahtumien kulusta.
Itse asiassa tämä viittauksesi KRP kuvioiden tuntemiseen sai ajatuksen että olet kuullut jotain uutta.
Itse en osaa sanoa oikein mitään varmaksi. Pidän kuitenkin Teijon näkemystä illasta aitona. Se tuskin olisi pitänyt näitä vuosia kuulusteluissa.
Lisäksi en pidä lainkaan mahdottomana että Piian liikkeet vaikka pidemmältäkin ajalta huomaamattomana , kyseisen illan osalta tai ainakin että mahdollisia silminnäkijä havaintoja ei voida enää pitää täysin varmana.
Sitten mutuna että H myöhemmin illalla/aamulla aiheuttanut tapahtuma olisi päättynyt toisin. Eli jos vahinko olisi käynyt ei seuraavat päivät olisi menneet noin.
Koiran merkkaus verijälkiin on jo poliisin omien käsittesten mukaan "mahdotonta*. Tilanne eri jos ruumis olisi ollut lattian alla niin siitä tod.näk voisi koira haistaa. Mutta pelkkiin vainaja oli siinä yön 35v sitten ei koira merkkaa.
Niin, olen juuri äsken todennut, että:

"Siitä olen kuitenkin aivan täysin saletti, että nykyiselle tutkinnanjohtajalle Hezanderi on ykkösepäiltyjä ellei jopa ykkönen. KRP ei tuollaista operaatiota ja voimaa käytä "varmistelemista" varten tmsp."

Minusta vaikuttaa ilmeiseltä, että KRP:n epäilylistoilla Hezanderi on kärkisijoilla.
Hapetan kyttätyyliin
Pohjosenvalunut
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 117
Liittynyt: Ti Syys 12, 2023 8:39 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pohjosenvalunut »

Kyseinen kommentti oli juurikin se mistä tuli tämä mielipiteen vaihdos virisi omaan mieleen. Ymmärsin asian aiemmin väärin. Eikä mielipiteen muuttaminenkaan olisi väärin. Lähinnä virisi vaan ajatus että onko ilmennyt uutta asian tiimoilta.
Ross Sullivan
Javier Pena
Viestit: 1824
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Pohjosenvalunut kirjoitti: Ke Maalis 20, 2024 8:29 pm Kyseinen kommentti oli juurikin se mistä tuli tämä mielipiteen vaihdos virisi omaan mieleen. Ymmärsin asian aiemmin väärin. Eikä mielipiteen muuttaminenkaan olisi väärin. Lähinnä virisi vaan ajatus että onko ilmennyt uutta asian tiimoilta.
Joo, täällä on ollut aika vahva ja yksioikoinen heze on syyllinen vs ei ole syyllinen -väittely jo pitkään.

Se on toki totta, että olen kompannut muun muassa muutamaa teoriaa mahdollisesta tapahtumainkulusta, jossa Heze on syyllinen (siis, että ne ovat mahdollisia).
Hapetan kyttätyyliin
Avatar
LexVeritas
Michael Knight
Viestit: 4118
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Joo, täällä on ollut aika vahva ja yksioikoinen heze on syyllinen vs ei ole syyllinen -väittely jo pitkään.
En nyt sanoisi noin. Muutamat kirjoittajat ovat sinnikkäästi halunneet esittää varmana tietona sen, että Heikki Ristikankaretta epäiltäisiin yhä tyttärensä murhasta. Toiset (kuten esimerkiksi minä) ovat taasen kyseenalaistaneet väitteen perustelut ja todenneet vaikuttavan siltä, että Ristikankareeseen kohdistunut epäily ei ole johtanut Piian katoamistapauksessa tutkimukselliseen läpimurtoon.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä Raidaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
Ross Sullivan
Javier Pena
Viestit: 1824
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

LexVeritas kirjoitti: To Maalis 21, 2024 12:30 am
Joo, täällä on ollut aika vahva ja yksioikoinen heze on syyllinen vs ei ole syyllinen -väittely jo pitkään.
En nyt sanoisi noin. Muutamat kirjoittajat ovat sinnikkäästi halunneet esittää varmana tietona sen, että Heikki Ristikankaretta epäiltäisiin yhä tyttärensä murhasta. Toiset (kuten esimerkiksi minä) ovat taasen kyseenalaistaneet väitteen perustelut ja todenneet vaikuttavan siltä, että Ristikankareeseen kohdistunut epäily ei ole johtanut Piian katoamistapauksessa tutkimukselliseen läpimurtoon.
Kyllä minä sanoisin. Täällä on muutama nikki esittänyt, että Heze olisi syyllinen. On myös nikkejä, joiden mukaan Heze ei voi olla syyllinen.
Vaikuttaa siltä, että tutkinnallista läpimurtoa ei ole saatu aikaiseksi. Ei tiedetä tosiaan varmuudella epäilläänkö Heseä vai ei.
Hapetan kyttätyyliin
Avatar
LexVeritas
Michael Knight
Viestit: 4118
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^ En sanoisi noinkaan. Yksikään nikki ei ole etenkään viime aikoina väittänyt, etteikö Heikki Ristikankare voisi olla syyllinen.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä Raidaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
Ross Sullivan
Javier Pena
Viestit: 1824
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

^olen vähän eri käsityksessä, mutta meillä on oikeus olla eri mieltä.

Toivoisin, että poliisi puhdistaa Heikin epäilyistä, jos mitään ei ole ilmennyt. Pystyn kyllä ymmärtämään, että pienellä paikkakunnalla on helvetillistä elää epäilyjen alaisena. Mielestäni on outoa, että eivät selvennä tilannetta, jos mitään ei ole ilmennyt. Vaikka tapaus ei ole ratkennut, niin on kohtuutonta löysyttää vanhaa ihmistä löyhässä hirressä.

*roikuttaa
Hapetan kyttätyyliin
Pohjosenvalunut
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 117
Liittynyt: Ti Syys 12, 2023 8:39 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pohjosenvalunut »

En usko perheen osallisuuteen mutta ollaan syyttömiä jos ei muuta löydy. Jos poliisi toteaa sen yksittäisestä ihmisestä niin pitääkö siihen olla todisteet tai pitävä alibi? Eikö Volvo tapaus ollut ympäri pyöreä ettei voinut liittää tapaukseen? Itse valitsisin hiljaisuuden kun jonkun epäselväksi jäävän lausunnon.
Paikalla
Herra-P
Lauri Hanhivaara
Viestit: 131
Liittynyt: Ma Loka 09, 2023 9:36 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Herra-P »

Olihan tämä Volvo-mies Heinosen aikana kopitettunakin, mutta näyttöä ei löytynyt.
Ilmeisesti uusissakaan tutkimuksissa ei löytynyt Volvista Piian dna:ta.
Pohjosenvalunut
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 117
Liittynyt: Ti Syys 12, 2023 8:39 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pohjosenvalunut »

Näin ollut mutta ei kuitenkaan annettu selkeää "Täysin syytön tapahtumiin"
Sellaisen todisteellinen ja aukoton näyttö 35v jälkeen aika haastavaa.
Avatar
Kakkahattutäti
Alibin satunnaislukija
Viestit: 64
Liittynyt: Ke Maalis 06, 2024 12:22 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kakkahattutäti »

Voiko tämä tosiaan päättyä niin, että poliisi ei tiedota enää tutkinnan etenemisestä? Tuntuu kohtuuttomalta perhettäkin kohtaan, jos mitään ei kerrota löydöksistä. Että oliko siellä nyt niitä koiran luita vai ei.
Paikalla
Hurjimus
Axel Foley
Viestit: 2188
Liittynyt: La Helmi 22, 2020 10:41 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Hurjimus »

Se on selvää, ettei mitään raskauttavaa ole löytynyt ja Caverinin kuukausi on jo mennyt.
Olisihan vähintään kohtuullista kertoa tästä julkisuuteenkin, nimenomaan perheen vuoksi. No poliisi ei kyllä hätäile yleensä näiden kanssa.
Päivi Hannula taisi kirjoittaa, että joutuu nyhtämään tietoja uudelta tj.lta, toisin kuin entinen, joka oli avoin julkisuuden suhteen.
Vastaa Viestiin