Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
ASAC
Armas Tammelin
Viestit: 76
Liittynyt: Su Loka 18, 2020 11:25 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja ASAC »

LexVeritas kirjoitti:
Su Loka 02, 2022 5:11 pm
Yggdrasil kirjoitti:
Su Loka 02, 2022 5:44 am
LexVeritas kirjoitti:
To Syys 15, 2022 1:17 pm
Janne Vitelin kuvailema punaiseen kauluspaitaan ja farkkutakkiin pukeutunut vaaleahiuksinen, ”skandinaavisen” näköinen ja riskin oloinen mies, jolla amerikkalainen auto, jossa V8.
Kuva Lyöpä Ramille farkkutakki päälle.
Olisiko Renko omistanut niihin aikoihin esimerkiksi mustan Dodge St. Regisin. Ainoastaan yksi sellainen taisi olla Tampereella rekisterissä.

https://www.youtube.com/watch?v=LSxyBcxTfN4
Helvetti, kyllä tässä ollaan oikeassa siinä että Dodge St. Regis voi myös olla kyseessä!

Edit.

Ihmettelen jos poliisi ei ole tehnyt rekonstruktiota valvontakamera kuvien perusteella jos uskovat V8 autolinjaan. Luulisi olevan helppo hankkia Electra, Parisienne, Aspen, st Regis ja muut usual suspects oikeaan paikkaan oikealla valaistuksella ja oikealla kameralla.

Avatar
Yggdrasil
Jane Marple
Viestit: 1005
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 10:31 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Yggdrasil »

Se mikä mua tässä R:ssa eniten ihmetyttää on se että mies on 100 varma siitä että tämä tyttö oli Raisa. Mitehä se vois olla mahdollista, muuten kuin... Mutta mutta toisaalta se että mies edelleen pitää asiasta meteliä taas kertoo joko siitä että mitään salattavaa ei ole tai että syyllisyys painaa ja pitää jotenkin saada kerrottua minä sen viimeisenä näin. Oisko poliisi nyt herreillä ja pistäs miehen koppii. Tämän tekstin jälkee R:stä ei varmaa enää kuulu.
---

Zessie
Neuvoja-Jack
Viestit: 553
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2018 12:37 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Zessie »

Kävin katsastamassa Tampereen Soukkapuistoa Armonkallion kupeessa. Soukkalampea ei tietenkään enää ollut. Juuri puiston etelä-länsiosaa on aikojen kuluessa varmaankin suhteellisen paljon ”myllätty”, pinnat tasoitettu hiekka/multamaalla ja nurmikoitu. Joten vaikea uskoa, että mitään enää olisi löydettävissä, jos Raisa olisi sinne dumpattu. Puisto on siisti, tavallaan hieno pikkupuisto, jossa on merkillisen rauhaisa hautausmaan tuntu, johtuen etenkin upeasta suurten havupuiden tuoksusta. Se taas varmaankin enimmäkseen johtui siitä, että pari vanhaa isoa havupuuta oli vastikään katkaistu tulevan koira-aitauksen tieltä puiston koillisosassa. Puistoa vartioi vanha korppi.

teho77
Remington Steele
Viestit: 228
Liittynyt: Ti Elo 16, 2011 6:27 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja teho77 »

Yggdrasil kirjoitti:
Ma Loka 03, 2022 9:37 am
Se mikä mua tässä R:ssa eniten ihmetyttää on se että mies on 100 varma siitä että tämä tyttö oli Raisa. Mitehä se vois olla mahdollista, muuten kuin... Mutta mutta toisaalta se että mies edelleen pitää asiasta meteliä taas kertoo joko siitä että mitään salattavaa ei ole tai että syyllisyys painaa ja pitää jotenkin saada kerrottua minä sen viimeisenä näin. Oisko poliisi nyt herreillä ja pistäs miehen koppii. Tämän tekstin jälkee R:stä ei varmaa enää kuulu.
Jos Rami olisi vienyt Raisan kämpilleen juteltuaan ensin Hämeenkadulla tämän kanssa 20 minuuttia, olisi ollut ovelaa ilmoittautua hämäyksen vuoksi todistajana. Pelko silminnäkijöistä Rami juttelemassa Raisan kanssa olisi ollut olemassa. Siinä vaiheessa kun poliisille olisi tullut vihjeitä Raisan näköisestä tytöstä juttelemassa Ramin näköisen miehen kanssa, hän olisi ollut jo askeleen edellä. Kovaa pokkaa vaatisi ja tuskinpa kuitenkaan, mutta teoriassa mahdollista.

dscullyalien
Harjunpää
Viestit: 334
Liittynyt: Ti Heinä 21, 2020 4:45 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja dscullyalien »

Yggdrasil kirjoitti:
Ma Loka 03, 2022 9:37 am
Se mikä mua tässä R:ssa eniten ihmetyttää on se että mies on 100 varma siitä että tämä tyttö oli Raisa. Mitehä se vois olla mahdollista, muuten kuin... Mutta mutta toisaalta se että mies edelleen pitää asiasta meteliä taas kertoo joko siitä että mitään salattavaa ei ole tai että syyllisyys painaa ja pitää jotenkin saada kerrottua minä sen viimeisenä näin. Oisko poliisi nyt herreillä ja pistäs miehen koppii. Tämän tekstin jälkee R:stä ei varmaa enää kuulu.
Tässä pitää ottaa huomioon myös se, että jotkut ihmiset haluaa auttaa, vaikka avusta olisi enemmän haittaa kuin hyötyä. Joo, ehkä hän on nähnyt Raisan näköisen tytön joskus jossain, mutta saattaa olla, että ymmärtämättömyys omaisia/poliisia/rikoksia kohtaan saa kertomaan näitä juttuja ihan "satavarmana". Toivon tietty, että poliisi hiillostaa, kun kuka tahansa lähtee avautumaan tuollain. Veikkaan kuitenkin, että käy ilmi, ettei havainto ole todellisuudessa sinnepäinkään.

Hervannan automiehen vaatetustyyli on niin skandinaavisen perusautojätkän vaatteet ysäriviikonloppuna, ettei sillekään voi oikein antaa isoa painoarvoa kunnes toisin todistetaan.

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

teho77 kirjoitti:
Ma Loka 03, 2022 8:07 pm
Yggdrasil kirjoitti:
Ma Loka 03, 2022 9:37 am
Se mikä mua tässä R:ssa eniten ihmetyttää on se että mies on 100 varma siitä että tämä tyttö oli Raisa. Mitehä se vois olla mahdollista, muuten kuin... Mutta mutta toisaalta se että mies edelleen pitää asiasta meteliä taas kertoo joko siitä että mitään salattavaa ei ole tai että syyllisyys painaa ja pitää jotenkin saada kerrottua minä sen viimeisenä näin. Oisko poliisi nyt herreillä ja pistäs miehen koppii. Tämän tekstin jälkee R:stä ei varmaa enää kuulu.
Jos Rami olisi vienyt Raisan kämpilleen juteltuaan ensin Hämeenkadulla tämän kanssa 20 minuuttia, olisi ollut ovelaa ilmoittautua hämäyksen vuoksi todistajana. Pelko silminnäkijöistä Rami juttelemassa Raisan kanssa olisi ollut olemassa. Siinä vaiheessa kun poliisille olisi tullut vihjeitä Raisan näköisestä tytöstä juttelemassa Ramin näköisen miehen kanssa, hän olisi ollut jo askeleen edellä. Kovaa pokkaa vaatisi ja tuskinpa kuitenkaan, mutta teoriassa mahdollista.
"Olen osa suomalaista peruskallioo; graniittia, mutta sydämeni on lämmin, kuin suomalaisen naisen syli"

- Pispalan Schwarzenegger-

Oliko kytky hällä esim. NMKY:n kuntosalille.


Matti Tanner: -Ja näit, kun hän lähti autolla?

Rami Renko: -Juu-juu, kun se kotio odotti kyytiä, mutta sehän tiedetään nyt, että ei se oo kotona vieläkään.

Odotti vai.

Ja:

Rami Renko: -Moikkasimme vielä siinä ja erosimme. Raisa lähti siitä Hämeenkatua aseman suuntaan.

Näistä Rengon sanomisista haastattelussa saa sen käsityksen, että Räisänen lähti paikalta ällistyttävästi yht'aikaa sekä autolla että jalan.

Ja:

"Renko kertoo, että hän oli käynyt tytön kanssa aivan tavanomaista keskustelua. Kun he olivat jutelleet aikansa, Sokoksen kulmalle ajoi sinivalkoinen jenkkiauto. Autossa oli kolme jätkää. He ruuvasivat ikkunat auki ja rupesivat huutelemaan nätille likalle vähän siihen malliin, että ’tule tänne, niin jutellaan’ "

Mutta:

Matti Tanner: -Ja sitten näit, että siihen tuli musta auto?
Rami Renko: -Kyllä, musta jenkkivehje.
Matti Tanner: -Ja ketä oli autossa?
Rami Renko: -Siellä oli kaks miestä jäi sinne, kun yks tuli siihen ulos sitte houkutteleen Raisaa

Auto oli siis ehkä sinivalkoinen mutta musta. Voi olla, että autoja oli kaksi. Toisessa kolme jätkää, toisessa ainakin 2 miestä.

Musta tulisi tarkistaa kenen se ainoa registerissä ollut Tampereen musta Regis oli.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Avatar
Yggdrasil
Jane Marple
Viestit: 1005
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 10:31 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Yggdrasil »

^samaan tapaan kun nisse ja viking mariellan murhat, poliisi jättää todiatajan tutkimatta. Mua häiritsee miksi Rami sen illan ja Raisan muistaa, ei tuossa pitänyt olla mitään sen arvoista unless.
---

dscullyalien
Harjunpää
Viestit: 334
Liittynyt: Ti Heinä 21, 2020 4:45 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja dscullyalien »

Yggdrasil kirjoitti:
Ma Loka 03, 2022 9:54 pm
^samaan tapaan kun nisse ja viking mariellan murhat, poliisi jättää todiatajan tutkimatta. Mua häiritsee miksi Rami sen illan ja Raisan muistaa, ei tuossa pitänyt olla mitään sen arvoista unless.
Ihan suoraa veikkaan, että poliisille tulee ajoittain vastaavanlaisia "muistamisia", joiden todenperäisyyttä joudutaan selvittämään. Sen verran kuuluisa tämä Raisan tapaus on kuitenkin.

Avatar
Yggdrasil
Jane Marple
Viestit: 1005
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 10:31 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Yggdrasil »

Ja onhan se mahdollista että mies hakee julkisuutta kun ei sitä biiseillään saa, silti kun mies on elossa olisi varmaan poliisin aika tutkia tämäkin linja ennen kun sekin kylmenee.

Laulun aiheet osaksi pelkkää mimmin saantia ihan kuin se olisi ollut ongelma miehelle ja vasta ihan jokin aika sitten, löytänyt elämänsä suurimman rakkauden juhannuksena joka sitten loppui kuin seinään kun vuosi vaihtui tämän 2008 haastattelun mukaan..
12973376_861407003970458_7353046702019370172_o.jpg
12973376_861407003970458_7353046702019370172_o.jpg (153.91 KiB) Katsottu 1635 kertaa
Eikö ole vähän outoa on tuo yksinäisyys ottaen huomioon miehen habituksen, jotain mätää on jos yksin pitää olla.
---

Paketissa
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 118
Liittynyt: Ke Loka 20, 2021 4:41 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Paketissa »

Jos Renkolla on sama taktiikka tässä kuin Sari Liinaharjan pääepäilyllä. Molemmat avautuvat yhtäkkiä ja syyttävät muita. Sarin casen pääepäily syyttää puolivuotta aikaisemmin kuollutta ystäväänsä ja Renko jenkkiautotyyppejä. Kertoo tietysti jotakin ihmisen älystä (jos tällainen kommentti sallitaan) ja henkisestä kasvusta. Päiväkoti-ikäiset yleensä syyllistyvät tuollaiseen.

Blackwell
Scooby-Doo
Viestit: 24
Liittynyt: Ke Elo 31, 2022 3:53 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Blackwell »

Paketissa kirjoitti:
Ti Loka 04, 2022 4:24 pm
Jos Renkolla on sama taktiikka tässä kuin Sari Liinaharjan pääepäilyllä. Molemmat avautuvat yhtäkkiä ja syyttävät muita. Sarin casen pääepäily syyttää puolivuotta aikaisemmin kuollutta ystäväänsä ja Renko jenkkiautotyyppejä. Kertoo tietysti jotakin ihmisen älystä (jos tällainen kommentti sallitaan) ja henkisestä kasvusta. Päiväkoti-ikäiset yleensä syyllistyvät tuollaiseen.
Tässä on ehkä vähän eri asioista kyse. Sari Liinaharjan tapauksen pääepäilty liitettiin ko. tutkintaan sen jälkeen, kun epäillyn nimi nousi esille erään toisen rikostutkinnan yhteydessä. Rami Renko taas ilmoittautui itse poliisille todistajana Raisan tutkinnassa, eikä hän tiettävästi ole sekaantunut mihinkään muihin rikoksiin (jos nyt siis tähänkään).
Jos nyt mietitään vielä Rengon osuutta suhteessa Janne Vitelin aamuöisiin havaintoihin, niin mielenkiintoista että Viteli muistaisi kyllä farkkutakit ja kauluspaidan värit, mutta MIEHEN pitkää vaaleaa tukkaa ei muista. Sen nyt luulisi ensimmäisenä pistävän silmiin kun kuskia tarkastelee.

Sari Liinaharjan ja Raisa Räisäsen tutkintaa yhdistää molemmissa mukana ollut tutkinnanjohtaja, eli Paavo Tuominen. Ja koska hän on osannut yhdistää Liinaharjan pääepäillyn tapaukseen haastattelujen ym. perusteella, niin varmaan on ihan samalla tavalla tutkinut Rengonkin sanomiset. No, koska mitään jatkotoimenpiteitä ei ole Rengon tapauksessa ollut, niin voitaneen päätellä että poliisi pitää miehen kertomusta ainakin sellaisena, ettei häneen tarvitse kohdistaa epäilyksiä?
part vampire
part warrior
carnivore and voyeur

Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5262
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

Jotenkin naurettava tyyppi koko Renko.

Luulen, ettei oo nähnyt vilaustakaan Raisasta. Todennäköistä.

Tai sitten on tappaja. Epätodennäköistä.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.

Paketissa
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 118
Liittynyt: Ke Loka 20, 2021 4:41 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Paketissa »

ruusumaa kirjoitti:
Ti Loka 04, 2022 6:32 pm
Jotenkin naurettava tyyppi koko Renko.

Luulen, ettei oo nähnyt vilaustakaan Raisasta. Todennäköistä.

Tai sitten on tappaja. Epätodennäköistä.
Olen sanonut tämän ennenkin ja sanon taas. Poliisi ei usko Renkoon. Pitää häntä säälittävänä ja naurettavana. Renkohan antoi Raisasta väärät tuntomerkit. Ei taatusti ole ikinä Raisaa nähnytkään. Poliisi ei tuhlaa resursseja tuollaiseen. Ei ole mitään tutkittavaa, jos antaa heti ensimetreillä ontuvia selityksiä.
Tämä case on saanut niin paljon julkisuutta, että jos se selviäisi yleisövihjeiden avulla, se olisi jo kauan sitten selvinnyt. Itse pidän erittäin suurena todennäköisyytenä sitä, ettei tämä tule koskaan selviämään eikä Raisaa löydetä. Kortit ovat yhä edelleen niin sekaisin eikä missään linjassa olla alkua pidemmälle päästy. Tämä on minun mielipiteeni ja toivon tietysti, että olen pahasti väärässä.

teho77
Remington Steele
Viestit: 228
Liittynyt: Ti Elo 16, 2011 6:27 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja teho77 »

Paketissa kirjoitti:
Ke Loka 05, 2022 9:43 am
ruusumaa kirjoitti:
Ti Loka 04, 2022 6:32 pm
Jotenkin naurettava tyyppi koko Renko.

Luulen, ettei oo nähnyt vilaustakaan Raisasta. Todennäköistä.

Tai sitten on tappaja. Epätodennäköistä.
Tämä case on saanut niin paljon julkisuutta, että jos se selviäisi yleisövihjeiden avulla, se olisi jo kauan sitten selvinnyt. Itse pidän erittäin suurena todennäköisyytenä sitä, ettei tämä tule koskaan selviämään eikä Raisaa löydetä. Kortit ovat yhä edelleen niin sekaisin eikä missään linjassa olla alkua pidemmälle päästy. Tämä on minun mielipiteeni ja toivon tietysti, että olen pahasti väärässä.
Tämän takia olen itsekin kääntänyt vähän kelkkaa, ja niinpä se todennäköisin mahdollinen onnettomuuspaikka, mihin useampi nuori on Tampereella hukkunut, pitäisi tutkia "kissojen ja koirien kanssa." :Mustalahti.

SherlockRohde
Armas Tammelin
Viestit: 78
Liittynyt: Ma Syys 14, 2015 3:56 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja SherlockRohde »

Tuntematon iskelmämuusikko, joka laskee montako haastattelua hänestä on tehty, ja juhlistaa 50. haastatteluaan... Ihme kun ei mainosta miten kerran biletti Hoffan kanssa hiukan ennen tämän katoamista.

Vastaa Viestiin