65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Avatar
Morrigan
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 107
Liittynyt: To Tammi 31, 2013 8:35 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Onneksi olen harjoitellut googlausta :D

Wikipedia:
Digi- ja väestötietovirasto tai Ahvenanmaan valtionvirasto voi julistaa henkilön kuolleeksi, kun tulee 100 vuotta sen kalenterivuoden päättymisestä, jonka aikana hän on syntynyt; ja viisi vuotta sen kalenterivuoden päättymisestä, jonka aikana hän on tiettävästi viimeksi ollut elossa[1].

Kuolinpäivä merkitään tarkasti, mikäli pystytään määrittämään päivä, jolloin henkilö todennäköisesti on kuollut. Ellei päivää voida selvittää, kuolinpäiväksi on määrättävä 1. päivä tammikuuta sinä vuonna, joka ensiksi alkaa sen jälkeen, kun on kulunut sata vuotta henkilön syntymästä ja viisi vuotta siitä, kun hän on tiettävästi viimeksi ollut elossa.[1]
Watch the papers. God always stays ahead.
fangs
Roger Murtaugh
Viestit: 898
Liittynyt: Su Elo 07, 2011 10:20 am

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja fangs »

skoone kirjoitti: Ti Elo 16, 2022 10:00 am
Morrigan kirjoitti: Ma Elo 15, 2022 10:59 pm
ruusumaa kirjoitti: Ma Elo 15, 2022 7:59 pm ^No jos Birgitta olisi ollut elossa ja viranomaiset saaneet tiedon mahdollisesta kuolemasta, silloin hän olisi kuollut!

Ei sitä erikseen kuuluteltaisi Virallisessa lehdessä ja julistettaisi kuolleeksi!
Ei kuulutettaisi ei. Jos nyt ihan haluaa hakemalla etsiä, niin jos hän olisi alunperin lähtenyt ja sitten yhteys katkesi... mutta a) jos tiedossa oli että lähti muualle olisi etsintä lopetettu ja b) siinä vaiheessa jos omaisena tietää toisen lähteneen ja halunneensa olla rauhassa niin tuskin olisi lainkaan julistamassa kuolleeksi. Kai sitä vain olettaisi että ole sitten ominesi.

Luulen että syy odottamiseen on ollut toivo löytymisestä. Että paljastuisi että hän lähti omasta halusta muualle. Korona antoi myös hyvän tekosyyn olla sittenkin hakematta julistusta, vaikka käytännön syistä se tulisikin tehdä. Onhan se silti iso askel myöntää että luopuu toivosta. Jos tosiaan ainoa lähimmäinen on Ruotsissa asuva sisko, niin häneltä saattaa puuttua Suomen byrokratian maaginen avain; nettipankkitunnukset. Varsinkin korona-aikoina oli lähes mahdotonta saada asioita aikaan ilman niitä.
Mun ajatus oli se, että jos BS lähti "omilleen" niin, että poliisi eivätkä omaiset tienneet asiasta mitään. Ja omaiset ehkä toivoivat, että BSn katoamiseen tulisi selvyys ja ehkä BS kuitenkin löytyisi elossa. Siksi ei tehty kuolleeksijulistamista.
Mutta: nyt tehtiin kuolleeksijulistaminen kovin pitkän ajan kuluttua. Syitä olisi kaksi. 1. Jokin lainpykälä asettaa takarajan sille kuinka kauan kadonnut voi olla "hukassa" ilman kuolleeksijulistamista. Tai 2. BS olisi elänyt tämän ajan jossain "omillaan" ja sitten menehtynyt ja silloin lähipiirinsä olisi ilmoittanut hänen kuolemastaan? Ehkä ajatukseni on liian mutkikas, ehkä tuota kuolleeksijulistamista on haettu ihan omaisten toimesta...
Luulen, että tosiaan ajattelet asian turhan mutkikkaasti. Seitsemän vuotta ei ole kovin pitkä aika vaan päinvastoin ihan normaali ja kohtuullinen aika, jonka ei minusta pitäisi herättää epäilyksiä tai salaliittoteorioita. Se että kuolleeksi voi julistaa viiden vuoden kuluttua, ei tarkoita että niin pitäisi heti tehdä, eivätkä omaiset välttämättä odota kalenterin kanssa että tismalleen se aika olisi kulunut, vaan työstävät asiaa henkisesti ja tekevät sen sitten kun oikealta tuntuu ja ovat valmiita siihen. Viisi vuotta ei siis ole mikään oletusarvo vaan alaraja. Aiemminhan se odotusaika oli kymmenen vuotta, tuota lakia muutettiin sen 2000-luvun alun Aasian tsunamin jälkeen, jossa monia suomalaisiakin menehtyi (jos kadonnut on tiettävästi ollut katastrofialueella, odotusaika on tuon lakimuutoksen jälkeen vain yksi vuosi, mutta samassa lakiuudistuksessa myös muiden kadonneiden kuolleeksi julistamisen odotusaika lyheni kymmenestä vuodesta viiteen).

Kuolleeksi julistamisen jälkeen voidaan myös toimittaa hautaan siunaus, vaikka vainajaa ei olisi löytynyt. Vaikka tällaiset julistamiset ja siunaamiset voivat tuntua vähäpätöisiltä muodollisuuksilta, niin omaisille ne voivat olla tärkeä osa suruprosessia, joka kadonneen henkilön kohdalla on muutenkin erilainen. Kaikki eivät ole valmiita sitä kuolleeksi julistamista hakemaan tasan silloin kuin se lain mukaan on mahdollista, vaan haluavat pitää toivoa yllä ja tekevät sen sitten kun ovat siihen valmiita. Se seitsemän vuotta on edelleen lyhyempi aika kuin mitä se entinen minimiaika edes oli.
Maijulainen
Sabrina Duncan
Viestit: 350
Liittynyt: Ti Loka 27, 2015 9:18 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja Maijulainen »

Pitkästä aikaa täällä taas :)

Tää Birgitan keissi on kiinnostanut mua alusta lähtien, koska tässä on kertakaikkiaan jotain erikoista.

Mietitään nyt ensin tuota palaveria, miksi se oli sovittu juuri tuolle päivälle ja kampaamoon? Periaatteessa sen olisi voinut sopia jomman kumman kotiin tai viikonlopulle. Missä ja miten se sovittiin? Miten tärkeä se oli? Laittoiko Birgitta tekstiviestin, vai puhuivatko he puhelimessa? Kuka sen sopi?

Tää puhelin kiinnostaa mua erityisesti, koska se on linkittynyt Kamppiin, jonne Birgitta ei ilmeisesti ole koskaan matkustanut. Näin oletan itse. Tunnollinen ja säntillinen ihminen ei olisi jättänyt palaveria väliin. Tai ainakin olisi ilmoittanut myöhästymisestä tai esteestä, mikäli sellainen olisi ollut. Luulen siis, että puhelin on ollut jonkun toisen hallussa ja sammutettu/sammunut tuolla Kampissa.

Entä matkakortti? Tässä on eriskummallista se, että kortti on leimattu metrossa, mutta ei bussissa sitä ennen. Eli, joko matka on alkanut vasta metrossa, tai metroasemalle on menty jollain muulla keinolla. Busseissa matkakortti leimataan bussiin noustessa, joten bussilla ei ole Birgitta tai se henkilö, jolla matkakortti oli, matkustanut. Kännykkähän antaa signaalia koko ajan, joten ainakin osa reitistä olisi voitu selvittää sen avulla. Mistä on saatu varmuus, että Birgitta lähti kotoaan klo 14? Naapurilta? Miesystävältä?

Ei olisi mitenkään vaikeaa kommunikoida kahden puhelimen välillä, vaikka ne olisivat yhdessä paikassa ja yhdellä henkilöllä. Onko miesystävän puhelimen sijainti tarkistettu tuolta ajankohdalta? Missä hän oli, kun viestittely Birgitan ja hänen välillään tapahtui? Outoa on se, että Birgitta viestitteli miesystävänsä kanssa, mutta ei ainuttakaan viestiä P:lle, että ei tulekaan tai myöhästyy tms. Luulen, että joku muu on nuo viestit kirjoittanut, kuin Birgitta.

Itselläni on sellainen olettama, että Birgitta ei mennyt metrolla Kamppiin, vaan joku muu on sinne mennyt hänen puhelin taskussaan ja käyttänyt hänen korttiaan. Siitä herää kysymys miksi? Peitelläkseen jälkiään? Harhauttaakseen poliisia? Antaakseen kuvan, että Birgitta on vielä tuolloin ollut elossa? En vaan voi mitenkään muuten käsittää sitä, että Birgitta tunnollisena ihmisenä ei sovittuun tapaamiseen mennytkään, eikä edes ilmoittanut siitä. Mä luulen, että tässä jutussa on enemmän, kuin kerrotaan, poliisikin on ollut kummallisen vähäsanainen, joten ehkä heillä on epäilynsä tai tietävät jotain, mitä eivät halua kertoa. Sen tietää vain se henkilö, joka Birgitan kohtalosta tietää ja poliisi odottaa jonkun tekevän virheen tai sanovan jotain, mikä yhdistää hänet tapaukseen.

Jotenkin tässä on aika monta linkkiä tuohon miesystävään. Hänen liikkeitään ja tekemisiään olisi pitänyt selvittää laajemmin ja tarkemmin. Mutta ilman ruumista ei toki ole voitu. Mä oletan, että Birgitta ei ole ollut elossa enää tuolloin maanantaina, joten hänet on voitu piilottaa minne tahansa. Milloin Birgitta on tiettävästi nähty viimeksi elossa ja kenen toimesta? Jos jätetään miesystävä pois laskuista.

Tämä toistaa jo aiemmin tänne kirjoittamaani, mutta tämä kuvio mun päässäni on jo vuosia ollut. Toivon, että tämä selviäisi joskus, vaikka pahoin pelkään, että niin ei käy.
edna
Neuvoja-Jack
Viestit: 516
Liittynyt: Ma Syys 14, 2015 11:31 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja edna »

Maijulainen kirjoitti: Pe Elo 19, 2022 3:47 pm Pitkästä aikaa täällä taas :)

Tää Birgitan keissi on kiinnostanut mua alusta lähtien, koska tässä on kertakaikkiaan jotain erikoista.

Mietitään nyt ensin tuota palaveria, miksi se oli sovittu juuri tuolle päivälle ja kampaamoon? Periaatteessa sen olisi voinut sopia jomman kumman kotiin tai viikonlopulle. Missä ja miten se sovittiin? Miten tärkeä se oli? Laittoiko Birgitta tekstiviestin, vai puhuivatko he puhelimessa? Kuka sen sopi?

Tää puhelin kiinnostaa mua erityisesti, koska se on linkittynyt Kamppiin, jonne Birgitta ei ilmeisesti ole koskaan matkustanut. Näin oletan itse. Tunnollinen ja säntillinen ihminen ei olisi jättänyt palaveria väliin. Tai ainakin olisi ilmoittanut myöhästymisestä tai esteestä, mikäli sellainen olisi ollut. Luulen siis, että puhelin on ollut jonknun toisen hallussa ja sammutettu/sammunut tuolla Kampissa.

Entä matkakortti? Tässä on eriskummallista se, että kortti on leimattu metrossa, mutta ei bussissa sitä ennen. Eli, joko matka on alkanut vasta metrossa, tai metroasemalle on menty jollain muulla keinolla. Busseissa matkakortti leimataan bussiin noustessa, joten bussilla ei ole Birgitta tai se henkilö, jolla matkakortti oli, matkustanut. Kännykkähän antaa signaalia koko ajan, joten ainakin osa reitistä olisi voitu selvittää sen avulla. Mistä on saatu varmuus, että Birgitta lähti kotoaan klo 14? Naapurilta? Miesystävältä?

Ei olisi mitenkään vaikeaa kommunikoida kahden puhelimen välillä, vaikka ne olisivat yhdessä paikassa ja yhdellä henkilöllä. Onko miesystävän puhelimen sijainti tarkistettu tuolta ajankohdalta? Missä hän oli, kun viestittely Birgitan ja hänen välillään tapahtui? Outoa on se, että Birgitta viestitteli miesystävänsä kanssa, mutta ei ainuttakaan viestiä P:lle, että ei tulekaan tai myöhästyy tms. Luulen, että joku muu on nuo viestit kirjoittanut, kuin Birgitta.

Itselläni on sellainen olettama, että Birgitta ei mennyt metrolla Kamppiin, vaan joku muu on sinne mennyt hänen puhelin taskussaan ja käyttänyt hänen korttiaan. Siitä herää kysymys miksi? Peitelläkseen jälkiään? Harhauttaakseen poliisia? Antaakseen kuvan, että Birgitta on vielä tuolloin ollut elossa? En vaan voi mitenkään muuten käsittää sitä, että Birgitta tunnollisena ihmisenä ei sovittuun tapaamiseen mennytkään, eikä edes ilmoittanut siitä. Mä luulen, että tässä jutussa on enemmän, kuin kerrotaan, poliisikin on ollut kummallisen vähäsanainen, joten ehkä heillä on epäilynsä tai tietävät jotain, mitä eivät halua kertoa. Sen tietää vain se henkilö, joka Birgitan kohtalosta tietää ja poliisi odottaa jonkun tekevän virheen tai sanovan jotain, mikä yhdistää hänet tapaukseen.

Jotenkin tässä on aika monta linkkiä tuohon miesystävään. Hänen liikkeitään ja tekemisiään olisi pitänyt selvittää laajemmin ja tarkemmin. Mutta ilman ruumista ei toki ole voitu. Mä oletan, että Birgitta ei ole ollut elossa enää tuolloin maanantaina, joten hänet on voitu piilottaa minne tahansa. Milloin Birgitta on tiettävästi nähty viimeksi elossa ja kenen toimesta? Jos jätetään miesystävä pois laskuista.

Tämä toistaa jo aiemmin tänne kirjoittamaani, mutta tämä kuvio mun päässäni on jo vuosia ollut. Toivon, että tämä selviäisi joskus, vaikka pahoin pelkään, että niin ei käy.
Olen myös seurannut ketjua alusta lähtien.
Palaverin aika Birgitan vapaapäivänä on minua myös ihmetyttänyt.
Mietin jossain vaiheessa, että Birgitta menee hoidattamaan omat hiuksensa.
Ja ehkä keskustelevat samalla liikeasioista.
Mutta niin ei sitten ilmeisesti käynytkään.

Matkakortin leimaus metrossa klo 14:47 on minusta tuntunut taas omituiselta.
Jos hän on lähtenyt Viikistä kotoaan klo 14.00 bussilla, olisiko hän maksanut sen kyydin jostain ihme syystä käteisellä.
Jospa hänen piti ladata tai lisätä korttiin arvoa tai matkoja. Jospa kortti oli tyhjä. Ja miten ja missä se lataaminen onnistuu.
Näin ulkopaikkakuntalaisena en tiedä käytännöstä mitään.
Jospa Birgitan kortilla kulkeva oli yhtä pihalla.
Kun en ole helsinkiläinen, tuossa asiassa olen hukassa ja tietämätön.
Vai voiko samalla maksetulla lipulla matkustaa myös metroon tunnin tai kahden sisällä.
Mutta miksi ihmeessä se näyttäisi metroon menon kellonajan?

Vuonna 2015 ilmoitettiin virallisesti, että toisella paikkakunnalla asuva miesystävä teki Silanderista katoamisilmoituksen.
Tällöin ei puhuttu sisaresta mitään.
Olen aina luullut että omaisen pitää kadonneen ilmoitus tehdä, jos siis omainen on.
Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5302
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

^Ei tarvitse katoamisilmoitusen tekevän olla omainen.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
SherlockRohde
Armas Tammelin
Viestit: 78
Liittynyt: Ma Syys 14, 2015 3:56 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja SherlockRohde »

Kaupungissa jossa asun kun leimaa bussissa matkakortin joka on henkilökohtainen (eli hommattaessa ilmoitettu nimi ja syntymäaika) niin piippauslaitteessa (ja varmasti myös bussikoskin monitorissa) näkyy sukupuoli ja ikäryhmä (muistaakseni esim. 30-39v).

Jos laitteet toimii Helsingissä samalla lailla, ja Birgitan matkakortti oli henkilökohtainen (täällä missä asun tämän näkee matkakortin kuoren väristä), niin Birgitan miesystävä ei systeemin tuntevana (koska ammatiltaan... bussikuski) ole voinut lavastaa Birgittaa bussimatkalle, koska bussikuski olisi huomannut että mies yrittää maksaa naisen henkilökohtaisella kortilla.

Olisiko tässä selitys miksi Birgitan korttia käytettiin metrossa mutta ei bussissa? Poliisin olisi pitänyt selvittää oliko Birgitan bussikortissa päiviä/arvoa jäljellä. Jos, niin on epäilyttävää että hän käyttäisi käteistä.

Jo se on epäilyttävää ettei Birgittaa näkynyt valvontakameroissa.

Whatsapp-viestittely Birgitan kanssa ei todista mitään, jos ei ole selvitetty miesystävän ja Birgitan puhelinten sijaintia viestien aikana. Ja vaikka on selvitetty, niin jos viestien välillä on edes 10 minsaa, niin eivät todista että Birgitta oli elossa eli noiden viestien takana, koska eikös miesystävä asunut noin kilometrin päässä Birgitasta, eli olisi voinut 10 minuutissa vaikka kävellä sen matkan. Vaikka 10 kertaa, jos "Birgitta" laittoi kymmenen kertaa viestin 10 minuutin päästä miesystävän viestin "saatuaan".

Yleensä ellei jopa aina viimeinen joka näki uhrin elossa on se murhaaja... Tosin mitään uhriahan ei nyt ole, vain savuna ilmaan keskellä "tuppukylän" keskustaa kadonnut kampaaja.
tampere99
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: To Huhti 14, 2022 10:55 am

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja tampere99 »

Matkakortin leimaus metroasemalla on minustakin omituista. Näen tälle kaksi mahdollista selitystä: 1) kortti oli tyhjä kotoa lähdettäessä ja bussimatka on maksettu käteisellä ja kortti olisi sitten taas ladattu metroasemalla. Mutta tämä ei käy järkeen: lataustiedot näkyisivät, ja tällaisesta ei ole ollut mainintaa. Toisekseen, lippujen vaihtoaika on 1h20min joten ei olisi mitään syytä leimata korttia enää uudelleen metroasemalla. 2) koko kortin leimausepisodi on peittelyä, jolla yritetään uskotella, että Birgitta olisi ollut vielä liikkeellä ja elossa.

Kallistun tuon jälkimmäisen kannalle. Tekijä taisi sitä paitsi hoksata, ettei bussissa kannata leimata mutta vilkkaalla metroasemalla kyllä voi niin tehdä.
SherlockRohde
Armas Tammelin
Viestit: 78
Liittynyt: Ma Syys 14, 2015 3:56 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja SherlockRohde »

Jos samalla kortilla voi leimata ensin bussissa, ja sitten 80 minuutin sisällä ilmaiseksi metrossa, niin kyllähän se erikoiselta kuulostaa että bussissa ei ole leimattu (eli bussissa on maksettu käteisellä, tai kävelty alkumatka).

Bussissa valvontakameran kuva voi olla niin paljon laadukkaampaa, että lavastaja haluaisi varmaan maksaa matkan käteisellä. Toisaalta, jos lavastaja olisi bussikuski niin eikö siinä olisi vaara että bussia kuljettanut tunnistaisi ja muistaisi hänet? Toisaalta, katoamispäivä taisi olla aurinkoinen, eli bussilla matkannut on saattanut epäilyksiä herättämättä käyttää aurinkolaseja.

Mistä he palasivat viikonloppuna mökiltä? Oliko se mökki niin lähellä että matka kotiin kestäisi alle 2 tuntia? Koska yli 2 tunnin matkalla tuon ikäinen nainen haluaisi pysähtyä vessatauolle. Jos 6 tunnin automatkalla ei pysähdytty kertaakaan niin se olisi äärimmäisen epäilyttävää. ABC-asemilla ja muualla olisi valvontakamerat, joista näkyisi montako ihmistä autosta nousee. Kilsan päähän mökistä ruumiin haudannut ei missään nimessä haluaisi mitään ylimääräisiä pysähdyksiä. Ja haluaisi palata kotiin yömyöhällä, jolloin olisi epätodennäköistä että kukaan näkisi montako ihmistä autosta menee asuntoon. Luhtiasunnossahan rappukäytävässä törmääminen olisi "mahdotonta" koska varsinainen rappukäytävä puuttuu.

Menisikö Suomen poliisi niin halpaan, että jos henkilö on lähettänyt maanantaina 8-13 välillä monta Whatsapp-viestiä, niin hän olisi pakosta tuolloin elossa? Kuka vaan on saattanut lähettää ne viestit, ja lavastaa metrolla liikkumisen. Ehkä Whatsappista on selvinnyt myös klo 15 palaveri kampaamolle, joten sitä on ollut helppo lähteä lavastamaan.
MEG
Adrian Monk
Viestit: 2576
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 2:01 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja MEG »

7 vuotta täyttyy tänään katoamisesta. Muistelen ,että olivat mies ystävän kanssa palanneet Lapinjärven mökiltä edellis iltana. On ilmoitettu, että matkakortti kirjautui HKL järjestelmään 14.00 aikoihin Birgitan lähipysäkillä. Myös ilmoitettu ,että lippu kirjautui Metrojärjestelmään 14.42. Tässä on ristiriita joka kuitenkin koskisi myös Birgitan lipulla matkustavaa lavastajaa. Ehkä oli Birgitta noihin aikoihin jokapäiväisen työn juuri lopetettuaan ,siirtynyt rajattomasta lipusta ,reaalimatkoja laskuttavaan lippuun. Mutta en sittenkään ymmärrä kuinka olisi metrolaite hyväksynyt kaksoiskirjautumisen.
Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5302
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

Ei tähän koskaan mitään selvyyttä saada, ellei Birgitta löydy jostain.

Nää spekutkin on alkaneet pyörimään taas pelkissä kortin leimauksissa.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
Veijo Neste
Neuvoja-Jack
Viestit: 579
Liittynyt: La Maalis 20, 2021 7:00 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja Veijo Neste »

Mielestäni tämä juttu saattaisi nytkähtää eteenpäin, kun nyt vietäisi ne ruumiskoirat sinne kampaamon tiloihin. En ymmärrä, että tämä toimenpide on edelleen tekemättä.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja skoone »

MEG kirjoitti: Ke Elo 24, 2022 7:10 am 7 vuotta täyttyy tänään katoamisesta. Muistelen ,että olivat mies ystävän kanssa palanneet Lapinjärven mökiltä edellis iltana. ---
Minä taas muistelen semmoista, että olisivat olleet jossain Hämeenlinnan lähellä "kylässä" jonkun luona. Siitä oli "todisteena" tuon henkilön viesti tyyppiä "oli kiva tavata.." siis asianosaisten fb-viesteissä. Muistaakseni nikki Tähtisadekin tästä asiasta muinoin kirjoitti (ehkä julkisesti tai yv:nä)!
Muista lähdekritiikki!
Zipe
Hetty Wainthropp
Viestit: 481
Liittynyt: Ti Huhti 19, 2016 3:51 pm
Paikkakunta: Twin Peaks

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja Zipe »

ruusumaa kirjoitti: Ke Elo 24, 2022 7:51 am Ei tähän koskaan mitään selvyyttä saada, ellei Birgitta löydy jostain.

Nää spekutkin on alkaneet pyörimään taas pelkissä kortin leimauksissa.
Näin surullisesti on todettava Birgitan katoamisen 7. vuosipäivänä.

Suurella todennäköisyydellä jossain joku tietää jotain. On hiljaa varmana siitä, ettei jäänteitä koskaan löydy.
tampere99
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: To Huhti 14, 2022 10:55 am

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja tampere99 »

MEG kirjoitti: Ke Elo 24, 2022 7:10 am 7 vuotta täyttyy tänään katoamisesta. Muistelen ,että olivat mies ystävän kanssa palanneet Lapinjärven mökiltä edellis iltana. On ilmoitettu, että matkakortti kirjautui HKL järjestelmään 14.00 aikoihin Birgitan lähipysäkillä. Myös ilmoitettu ,että lippu kirjautui Metrojärjestelmään 14.42. Tässä on ristiriita joka kuitenkin koskisi myös Birgitan lipulla matkustavaa lavastajaa. Ehkä oli Birgitta noihin aikoihin jokapäiväisen työn juuri lopetettuaan ,siirtynyt rajattomasta lipusta ,reaalimatkoja laskuttavaan lippuun. Mutta en sittenkään ymmärrä kuinka olisi metrolaite hyväksynyt kaksoiskirjautumisen.
Ai no sittenhän tämä on loogista, jos kortti on kerran kirjautunut ensin klo 14:00 (bussiin) ja sitten 14:42 metroon. Jos on maksanut ensin bussissa arvolla matkan, saattaa käyttäjä piipauttaa korttinsa metron lukijalla vain nähdäkseen ja varmistuakseen, mihin asti vaihtoaikaa on vielä jäljellä.
Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5302
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

tampere99 kirjoitti: Ke Elo 24, 2022 3:02 pm
MEG kirjoitti: Ke Elo 24, 2022 7:10 am 7 vuotta täyttyy tänään katoamisesta. Muistelen ,että olivat mies ystävän kanssa palanneet Lapinjärven mökiltä edellis iltana. On ilmoitettu, että matkakortti kirjautui HKL järjestelmään 14.00 aikoihin Birgitan lähipysäkillä. Myös ilmoitettu ,että lippu kirjautui Metrojärjestelmään 14.42. Tässä on ristiriita joka kuitenkin koskisi myös Birgitan lipulla matkustavaa lavastajaa. Ehkä oli Birgitta noihin aikoihin jokapäiväisen työn juuri lopetettuaan ,siirtynyt rajattomasta lipusta ,reaalimatkoja laskuttavaan lippuun. Mutta en sittenkään ymmärrä kuinka olisi metrolaite hyväksynyt kaksoiskirjautumisen.
Ai no sittenhän tämä on loogista, jos kortti on kerran kirjautunut ensin klo 14:00 (bussiin) ja sitten 14:42 metroon. Jos on maksanut ensin bussissa arvolla matkan, saattaa käyttäjä piipauttaa korttinsa metron lukijalla vain nähdäkseen ja varmistuakseen, mihin asti vaihtoaikaa on vielä jäljellä.
No tätä mieltä mä oon ollut koko ajan, mutta kun en kunnolla tunne käytäntöjä, en ole siitä hiiskunut mitään.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
Vastaa Viestiin